eitaa logo
عدالت اجتماعی حول محور توحید ⚖
88 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
141 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺اسامی ۸ آمر به معروف بازداشتی: مرتضی شرفی حمید صمدی مالکان بهرامی علی اسودی محمد رادپور کارگر فاضل این افراد مطالبه‌گر دغدغه های رهبری طبق اصل ۲۷ قانون اساسی بودن🇮🇷 یکشنبه ۸مرداد روز ۲۸ نهضت مطالبه‌گری 🔸کانال رسمی تحصن مردمی: 💠 https://eitaa.com/joinchat/1751056830Cb65afeb0e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع قم هرروز چهارراه شهدا جنب قنادی کریمه شنبه ۷مرداد روز ۲۷ نهضت مطالبه‌گری 🔸کانال رسمی تحصن مردمی: 💠 https://eitaa.com/joinchat/1751056830Cb65afeb0e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 کتک زدید و فحش ناموس دادید، طبق قانون حداقل از بیمارستان ترخیص کنید! ⚡ حجت‌الاسلام علیزاده (قسمت چهار از چهار) 🇮🇷 طلبه انقلابی پیگیر مطالبات اقتصادی رهبری از فاجعه مقابل ق.ق (خ‌ولیعصر-جامی) می‌گوید یکشنبه ۸ مرداد روز ۲۸ نهضت مطالبه‌گری 🔸کانال رسمی تحصن مردمی: 💠 https://eitaa.com/joinchat/1751056830Cb65afeb0e0
✅ جدال یامین پور و نماینده مجلس به کجا رسید؟!😳 👈 خطاب به نمایندگان توییت زدم که دهنت را ببندند😱😜 🔸چندی پیش با تبعید یک خبرنگار به تربت جام، موجب انتقاد نماینده این شهر شد، انتقادی که موجب جدل توئیتری بین این نماینده و وحید یامین پور، معاون وزارت ورزش شد 🔸 جلیل رحیمی جهان آبادی گفته بود: «شما همون نیستی که از لباس زیر زنان هم وطن ما صحبت می‌کردی؟! نظر شما پیرامون اقدامات فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان چی هست؟! صد رحمت خدا به سنگ پای قزوین ببین کی صحبت از ادب می‌کنه! مردم را بزغاله و گوساله و خس و خاشاک خطاب نمی کردید؟! 🔸 یامین پور هم در جواب نوشت: از تو هم که توقع ادب نداریم، توییت من خطاب به نمایندگان بود تا دهنت رو ببندند بیشتر از این با آبروی مجلس بازی نکنی 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی
📣📣📣📣📣 🔴 بیانیه مهم حضرت آیت الله وفسی در رابطه با لایحه جدید "موسوم به حجاب" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ مُحَمَّد -صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ- وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ المَعصومینَ سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه این بنده کمترین به سهم خودم از زحمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمال تشکر و قدردانی را برای تهیه لایحه عفاف و حجاب دارم. این لایحه دارای نقاط قوت بسیاری است اما چند اشکال جدی هم دارد که عدم توجه به آن موجب می‌شود که کل لایحه کم فایده یا تبدیل به عکس خود گردد و عفاف و حجاب را نابود کند؛ به همین سبب از امّت متدیّن و نمایندگان انقلابی و متعهّد مجلس شورای اسلامی تقاضای بذل عنایت به این عرایض را دارم . ۱- در فصل اول از کلمات کلیدی استفاده شده که برخی از آن‌ها به صورت شفاف تبیین نشده است که موجب سردرگمی مردم و ضابطین و قاضی میگردد؛ مانند حد شرعی حجاب و عدم رعایت حجاب شرعی ( ضعیف الحجاب و ناقص الحجاب ). ۲- تبصره ذیل ماده ۳ ناظر بر " گزارش " است. اگر دستگاه های مکلّف، گزارش صادق و مطابق واقع بدهند ولی به وظایف خود عمل نکنند برای ترک فعل یا عدم اقدامات به‌ موقع، چه مجازاتی در پی دارد. بالاخره ضمانت اجرایی وظایف دستگاه‌ها که از ماده ۴ تا ۳۳ این لایحه مرقوم شده، معلوم نیست. ۳- در ماده ۱۰ به مشکل اصلی صدا و سیما هیچ توجهی نشده است. یعنی " تبرّج " که حرام قطعی بوده و اساس ترویج فرهنگ بی حیایی و بی عفتی در کشور است. ۴- در بند ۴ ماده ۳۱ قوه قضائیه مکلف شده است به جلوگیری از ورود اشخاص بدون رعایت حجاب شرعی به محیط دادگاه ها و دادسراها، این بند بسیار عالی است اما چرا به قوه قضائیه اختصاص داده شده؟ باید به صورت یک ماده مستقل، این وظیفه برای همه‌ی دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی و... منظور گردد. بنابراین همانطور که در صدر متن عرض کردم ضرورت دارد که " حجاب شرعی " به صورت خیلی شفاف و بیان مصادیق آن ( مانند تصاویر حداقلی حجاب شرعی ) به همه مردم در درب ورودی مراکز مربوطه اعلان شود. ۵- در ماده ۳۶ و ۳۷ اگر مردم تصاویر مجرمان را ارسال کردند و فراجا یا قوه قضائیه، اقدامات مناسب و وظایف قانونی خود را انجام ندادند، چگونه مردم باید پیگیری کنند تا مشمول مجازات ذیل ماده ۳۶ نگردند. در فصل آخر لایحه که به مجازات پرداخته است: ۶- در ماده ۴۷ متن کلی و مبهم بوده، کافی و وافی به مقصود قانونگذار برای ضمانت اجرایی نیست. باید مشخص شود که مسئول اگر حتی یک مورد از وظایف محوله را انجام نداده یا کوتاهی کرده یا به هنگام نبوده و... مجرم شناخته شده و مجازات می‌شود؛ حتی اگر وزیر یا... باشد. ۷- در ماده ۴۹ مجازات بد پوششی و ۵۰ مجازات برهنگی و ۵۱ کشف حجاب مطرح شده است؛ اما به موضوع مهم مجازات عدم رعایت حجاب شرعی که هدف اصلی دشمن در اندلسی کردن ایران بوده و رعایت حجاب شرعی درخواست اصلی دهها ساله مردم متدین و از عوامل موثر علیه شاه و اسلام آمریکایی است هیچ توجهی صورت نگرفته است. باید یک ماده مستقل درباره مجازات عدم رعایت حجاب شرعی منظور گردد؛ خصوصاً که متاسفانه در ماده ۵۱ روسری و شال به رسمیت شناخته شده است. لازم به تذکر است که اولاً معلوم نیست که روسری یا شال را بتوان به عنوان وسیله ای برای حفاظت از حجاب شرعی دانست ( خصوصاً به شکل عرفی امروز ایران ). ثانیاً بر اساس مفهوم مخالف از ماده ۵۱ صرف داشتن چادر یا مقنعه و... برای حفاظت از حجاب کافی است! در حالیکه باید تصریح شود که: داشتن چادر یا مقنعه و... به صورتی که تمام سر و گردن و... را بپوشاند. عدم توجه به این مطلب و عدم مجازات ناقضان حجاب شرعی سبب به رسمیت شناختن ضعیف الحجاب و... گشته و به صورت خودکار راه ترویج فرهنگ بی حجابی و بی حیایی هموار می‌گردد و این همان چیزی است که دشمنان اسلام از اول انقلاب به آرامی توانسته اند ذائقه مردم و حتی برخی از افراد متدین یا بزرگان و... را تغییر دهند و در جنگ ترکیبی جدید و پیاده کردن اسلام آمریکایی موفق شوند. ان شاءالله نمایندگان مجلس با قلبی مطمئن به قدرت لایزال الهی، بدون تردید و ترس از جوسازی دشمنان خارجی و داخلی به پیاده کردن احکام اسلامی اقدام کنند. ۸- در ماده ۶۴ مجازات آمر به معروف و ناهی از منکر لسانی که با پرخاش و... باشد، مخالف شرع و وظیفه ایست که در رساله های عملیه آمده و باید حذف شود. حامد وفسی ۱۲ محرم ۱۴۴۵
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 مجری شبکه ٣: بجای برخورد با متحصنین با گردن کلفت‌های هنجارشکن برخورد کنید! /"طاقچه" عذرخواهی نکرد 🔹 مجری برنامه سلام صبح به خیر شبکه سه سیما در برنامه زنده ضمن اعتراض به بیانیه قلدرمآبانه طاقچه گفت: بجای اینکه قوه قضائیه با چهار نفر که پلاکارد گرفتند و جلوی قوه قضاییه مطالبه برخورد با هنجارشکنان را دارند، برخورد کند 🔸کانال رسمی تحصن مردمی: 💠 https://eitaa.com/joinchat/1751056830Cb65afeb0e0
🔻خروش حسین، خاموشی مردم: مرگ محافظه‌کاری، ماندگاری انقلابی‌گری 🖊 مهدی جمشیدی ۱. نمی‌توان از عاشورا گفت و روضۀ جزئیّات گدازنده را شنید اما از «تنهایی» و «غربت» حسین‌بن‌علی - علیه‌السلام- پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان آن روزگار از قیام حسین، بی‌خبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند مخاطرۀ همراهی با او را بپذیرند و در منازعۀ میان عقل این‌جهانی و عشق آن‌جهانی، هوادار هوس خویش شدند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست هفتاد و اندی را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا بی‌طرفان و خاموشانی بودند که سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، تنها و بی‌یاور نهادند. اما چرا حسین، «تنها» ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی که پنجاه سال بیشتر با رحلت رسول اکرم فاصله نداشت، جانب او را نگرفت؟ اگرچه پس از کربلا، غوغاها و قیام‌ها و طغیان‌ها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن «لحظۀ تاریخی» که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت سنگین را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغ غربت و تنهایی حسین، کمتر از شهادت او نیست. ۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیارند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن زمانه بودند و می‌توانستند حسین را در کربلا تنها نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگی‌کردن را بر این «همراهی مؤمنانه» ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم لذایذ دنیا را چشیدند، امّا حیات‌شان، بی‌اثر و خنثی بود. مردگانی بودند که زندگی را در «تنفّس در اکنون» می‌دیدند و شهامت دست‌کشیدن از اکنون را برای آفریدن یک «تاریخِ جدید» نداشتند. کوته‌اندیشانی که خواسته‌ها و تمنیّات‌شان، از زندگی روزمرّه‌اشان فراتر نمی‌رفت و دین‌داری را به بازی دنیا گرفته بودند و تاب زیان را نداشتند. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کناره‌گیریِ انبوهِ مردمانِ مسلمان از این نزاع تاریخی بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم می‌خورد و عالَم اسلامی به سوی دیگری روانه می‌شد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاری‌اش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، نظاره‌گر و خاموش ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رهید و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید و زخم‌های بسیار چشید. ۳. عاشورا، آداب شوریدن است و ازاین‌رو، نقطۀ مقابلِ «بی‌تفاوتی» و «انفعال» و «نظاره‌گری» است. عاشورا، رسم خروشیدن و جوشیدن می‌آموزد و «محافظه‌کاری» و «مصلحت‌اندیشی» را بدنام و منفور می‌سازد. در منطق عاشورا، باید از همه‌چیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطه‌ور شد؛ باید تمام محاسبه‌های معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ عقل سرخ، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید آداب عافیت را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان تسلیم و مرگ، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت. عاشورا، یک قاعده است نه یک استثناء؛ یک منطق است نه یک مورد؛ یک فلسفه برای حیات است نه یک داستان گزنده برای گریستن؛ یک تاریخ مستمر است نه یک امر تاریخی‌شده. ۴. سرانجام، حسین در سال شصت‌ویک هجری رفت و اینان – مردمانِ مسلمان آن روزگار - ماندند، امّا نه! اگر همۀ زمان‌ها عاشورا و همۀ زمین‌ها کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن تاریخِ «حیاتِ باطنیِ انسان»، سیر می‌کند و تکرار می‌شود و حماسه‌ها و خیزش‌ها و صیرورت‌های قدسی می‌آفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و در این امتداد، خوبان هر نسل و عصر را از تاریک‌خانۀ تعلّقاتِ زندگی رها ساخت و به قافلۀ جریان‌مند خویش افزود. او در دل تاریخ قدسی، جاری‌ست؛ همچون چشمه‌ای زلال، می‌جوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب می‌کند. تاریخ حسین، تاریخِ در سایه نیست، بلکه معنی حیات است و غایت آن. غیر از آن، هرچه که هست، بیش از لایه‌های ظاهری و نمودهای پوشالی نیست. و این مقاومت و ایستادن و انقلابی‌گری و دل به دریای موّاج حادثه سپردن است که تاریخ می‌آفریند، نه محافظه‌کاری و مصلحت‌اندیشی و تسلیم و هراس. محافظه‌کاران از زمانۀ خویش فراتر نمی‌روند و در فردای تاریخ، به شمار نمی‌آیند.
🔴 آقای زاکانی مترو را که تونل وحشت کرده‌ای با عدم مدیریت نسبت به عده ی معدودی از ولنگاران حداقل فروشگاه‌های زیر نظر شهرداری را از حالت ولنگاری خارج کنید...
🔴 وقتی برخی مسئولین به وسیله و ابزار چسبیده اند و هدف اصلی را فراموش کرده اند❗️ 🔻برخی والدین هستند که بسیار به غذا و پوشاک فرزندان خود اهمیت می دهند، آنها را به کلاس های متنوع می فرستند و به طور کلی از صبح که بلند می شوند دغدغه امور دارند، اما از نظر اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی، فرزندانشان را به حال خود رها کرده اند. چنین والدینی در حال نابود کردن فرزندان خود هستند. 🔻متأسفانه برخی از مسئولین ما هم شبیه این والدین هستند. یعنی به دنبال برطرف کردن دغدغه دخل و خرج مردم، معیشت و اقتصاد، آب، نان و امور مادی هستند. اما غافل از این هستند که چه بر سر اعتقادات و اخلاق مردم می آید؟ یا اینکه اساساً این امور را جزو امور حاشیه ای می دانند و اصل را همان آب و نان و زندگی مادی قرار داده اند. 👈 این مسئولین توجه ندارند که اقتصاد و معیشت وسیله و ابزار هستند و هدف، چیز دیگری است. بزرگترین بعد انسان، روح اوست و هدف، و در بودن است و اساساً ما حکومت اسلامی را برای این هدف تشکیل داده و برایش این همه جان و هزینه مادی و معنوی داده ایم؛ وگرنه اگر به تامین امور مادی باشد، کشورها و حکومت های دیگر هم مشغول همین کار هستند.
1.29M
🚨صوت مهم دکتر علی تقوی یگانه 🔴درباره
🔴 تعریف جدید از بد پوششی و عدول از شریعت در لایحه جدید عفاف و حجاب! 🔻در حالیکه قانون فعلی حجاب، ملاک را به درستی و هوشمندانه بر روی عنوان قرار داده است، در لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب که تازه نوشته شده و قرار است برای رأی گیری به صحن مجلس برده شود، بدپوششی زنان اینگونه تعریف شده است: "بدپوششی زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که خلاف عفت عمومی است از قبیل لباس بدن نما یا تنگ یا لباسی که قسمتی از بدن پایین تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست ها دیده شود." 👈 این یعنی اینکه پوشش برخی زنان و دختران که پوشش شرعی نبوده و گناه است، به رسمیت شناخته می شود! 👈 یعنی اینکه جمهوری اسلامی که ادعای اجرای احکام اسلامی دارد، مهر تأیید بر یک گناه اجتماعی می زند! ⚠️ ممکن است به هر دلیلی – مثل اولویت داشتن برخورد با موارد بدتر – امکان برخورد با همه مصادیق یک گناه در جامعه مهیا نباشد ، اما این یک موضوع است و به رسمیت شمردن یک گناه توسط حاکمیت، موضوعی دیگر. ⏪ در هر صورت ما حق نداریم که صراحتاً یا ضمناً در لایحه جدید عفاف و حجاب از احکام شریعت عدول کنیم و تعریف جدیدی از بد پوششی ارائه دهیم.
🔴بـدعـت خـطـرنـاکدخالت نماینده در عزل و نصب و امور اجرایی ممنوع حجت الاسلام رحمت الله معظمی