فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربهای است به کشور خودشان.
📚صحیفه امام خمینی ،ج12،ص1
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠در این لشکر عظیم فرهنگی آموزش و پرورش، افسرانی که عدّهها و مجموعهها را اداره میکنند همین معلّمینند. آموزش و پرورش وسیلهی پیشرفت کشور است. معلّمین عزیز ما در حقیقت افسران سپاه پیشرفت این کشور هستند. ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است. سر چیزهای جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البتّه اختلاف نظر هست. در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است امّا منازعه خوب نیست. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالیاش آنقدر نبود که بتواند در مدرسهای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بیعدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠این قضیهی کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور ضربه زد واقعاً؛ یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور. ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و ارتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد اما شاگرد، دانشآموز غیر از یادگیری و شنیدن درس احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد. احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همسانان خود حضور داشته باشد این همافزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است.
سعی باید بشود که دانشآموز در مدرسه حضور پیدا بکند. مدرسه موضوعیّت دارد. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
☑️فخر العلماء و المحققین آیة الله سعادت پرور (ره):
ابيات ذیل (که از حضرت سید الشهدا ع است)، به قدرى پر معنا است که شرح آن نياز به نگارش کتاب جداگانهاى دارد؛ و چه خوب است هر صبح اين ابيات را مورد توجّه قرار داده و سپس به انجام امور روزانه مشغول گرديم.
◼️فإِنْ تَكُنِ الدُّنْيَا تُعَدُّ نَفْيسَةً
فَدارُ ثَوابِ اللّهِ أَعْلى وَ أَنْبَلُ
◼️و إِنْ تَكُنِ الْأَبْدانُ لِلْمَوْتِ أُنْشِئَتْ
فَقَتْلُ امْرِءٍ بِالسَّيْفِ فِى اللّهِ أَفْضَلُ
◼️و إِنْ تَكُنِ الْأَرْزاقُ قِسْماً مُقَدَّرا
فَقِلَّةُ حِرْصِ الْمَرْءِ فِى الرِّزْقِ أَجْمَلُ
◼️و إِنْ تَكُنِ الْأَمْوالُ لِلتَّرْكِ جَمْعَها
فَما بالُ مَتْرُوكٍ بِهِ الْحُرُّ [الْمَرْءُ] يَبْخَلُ
▪️اگر دنيا نفيس و مرغوب شمرده شود، پس خانهى ثواب الهى [بهشت و آخرت ]برتر و افضل است.
▪️و اگر بدنها براى مرگ خلق شدهاند، پس کشته شدن با شمشير در راه خدا، برتر است.
▪️و اگر روزىها تقسيم شده و مقدّر است، پس کمتر حرص زدن در روزى، زيباتر است.
▪️و اگر نتيجه ى اندوختن اموال براى ترک آنهاست، پس چرا [شخص] آزاده آن چه را که متروک خواهد شد، به آن بخل ورزد؟
📚 برگرفته از کتاب فروغ شهادت، ص 142، به مناسبت 12 شوال نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)
https://eitaa.com/daftaremarefat
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
[فرستاده شده از KHAMENEI.IR]
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
💠گرامیداشت یاد شهید آیتالله مطهری
✨یاد شهید عزیزمان مرحوم آیتالله مطهّری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلّم بود.
❇️همهی آن خصوصیّاتی که ما در معلّمین مدارسمان یا مدرّسین دانشگاههایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت.
⭕️من توصیه میکنم نوشتههای ایشان و تنظیمشدههای سخنرانیهای ایشان را، بخصوص معلّمین، حتماً نگاه کنند و بخوانند.
💠درباره جایگاه و مسئولیت معلمین
🏷تکریم جامعهی معلمین کشور
🙏اوّلین مطلب سپاس از جامعهی معلّمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در دورترین نقاط کشور، مشغول مجاهدتند و با مشکلات فراوان، دارند کار میکنند.
💎کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است.
📌معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است.
🌟قضیّهی تربیت نوجوانان ما، با توجّه به هوش نوجوان ایرانی، اهمّیّت مضاعف پیدا میکند.
🏷انتظارات از معلمین:
♦️شاگرد را مثل فرزند خود دانستن
♦️تشویق دانشآموزان به حضور در مراکز برکتآفرین مثل مساجد و هیئتها
♦️اهتمام به حضور دانشآموز در مدرسه
♦️زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی در دانشآموزان
👈وقتی نظام از جامعهی معلّمی توقّعی دارد، باید در قبال این جامعه احساس مسئولیّت هم بکند.
🔻این احساس مسئولیّت [هم] در همهی ابعاد است؛ فقط مسئلهی معیشت نیست.
🔹مسئلهی تجربهآموزی است، مسئلهی مهارتآموزی است؛
🔹[مثل] آموزشهای ضمن خدمت و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان.
💠درباره اصل مسئله آموزشوپرورش
🏷جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریّت کشور
❌یک خطای راهبردی در بین برخی از مسئولین در گذشته وجود داشته که خسارتهایی هم وارد آورده، و آن کوچکانگاریِ این دستگاه حیاتی است.
👈عبور از گردنههای دشوار پیشرفت، بدون کمک آموزشوپرورش ممکن نیست.
🏷مسئله ثبات مدیریت در دستگاه آموزش و پرورش
‼️از سال ۹۲ تاکنون که ده سال است، ما پنج وزیر و چهار سرپرست در آموزشوپرورش دیدهایم! این چیز خیلی عجیبوغریبی است.
✔️همهی فعّالیّتهای دیربازده به ثبات مدیریّت احتیاج دارد، از جمله آموزشوپرورش که خب فعّالیّتش خیلی دیربازده است.
🏷مسئله انطباق یا عدم انطباق نظام آموزشی با نیازهای کشور
☝️مسئولان عالی فرهنگی کشور، بخصوص در خود آموزشوپرورش، باید روی این فکر کنند.
♻️همان قدر که به نیروی مغزافزار نیاز است، به بازوی کارافزار هم نیاز است.
❇️سیاست اصلی در آموزشوپرورش باید سودمند بودن آموزشها برای آیندهی کشور باشد.
🏷مسئله سند تحوّل آموزش و پرورش
1️⃣بایستی دائماً بهروزرسانی بشود.
2️⃣برای اجرای آن، یک نقشهی راه لازم است.
3️⃣نقشهی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود.
4️⃣برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند.
5️⃣در نقشهی راه، شاخصهای قابل اندازهگیری وجود داشته باشد.
🏷مسئله جذب معلم
⚠️ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبهرو هستیم.
↙️این سرمایهگذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد.
📌دستگاههای مراکز تربیت معلّم، از جمله مهمترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛
❇️هم زیرساختهایشان تقویت بشود،
❇️هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند.
➕علاوهی بر این، شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود.
📌از معلّمین مجرّب مؤمن قدیمی هم باید استفاده بشود.
🏷مسئله کتابهای درسی
📍کتاب درسی باید سرشار باشد از مشوّقهای نسل جوان.
📚مفاهیم اسلامی در کتابها بیاید؛
🔍هم مفاهیم اسلامی، هم مفاخر اسلامی و ایرانی.
✍️شیوهی کتابنویسی هم بایستی جذّاب باشد، بهروز باشد، مبتکرانه باشد.
🏷مسئله برونسپاری
❎شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است.
📌دو نکته فرعی:
👈وقتی ما به مدرسهی دولتی کماعتنائی بکنیم... معنایش این است که کسی که بنیهی مالی ندارد، بنیهی علمی هم نداشته باشد.
🔺این بیعدالتیِ محض است.
✔️مدرسهی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهرهمند بشود.
👈بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند،
🔺باید از آن ابتکارات استفاده کرد،
✔️لکن به مجموعهی مدارس غیر دولتی هم باید نظارت داشت.
🏷مسئله امور پرورشی
👏در ستاد آموزشوپرورش توجّهات خوبی به مسئلهی امور پرورشی میشود
👈لکن... باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد.
🎯باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّهها را فراری نباید بدهد.
🔹تقویت هویّت ملّی،
🔸تقویت عشق به میهن،
🔹تقویت پرچم ملّی،
🔸تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی،
♦️در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد.
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است. سر چیزهای جزئی تنازع نباید انجام بگیرد. البتّه اختلاف نظر هست. در این اختلاف نظرها مباحثه خوب است، مناظره خوب است امّا منازعه خوب نیست. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالیاش آنقدر نبود که بتواند در مدرسهای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بیعدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست.۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷