💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠این قضیهی کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور ضربه زد واقعاً؛ یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور. ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و ارتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد اما شاگرد، دانشآموز غیر از یادگیری و شنیدن درس احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد. احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همسانان خود حضور داشته باشد این همافزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است.
سعی باید بشود که دانشآموز در مدرسه حضور پیدا بکند. مدرسه موضوعیّت دارد. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷
🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
☑️فخر العلماء و المحققین آیة الله سعادت پرور (ره):
ابيات ذیل (که از حضرت سید الشهدا ع است)، به قدرى پر معنا است که شرح آن نياز به نگارش کتاب جداگانهاى دارد؛ و چه خوب است هر صبح اين ابيات را مورد توجّه قرار داده و سپس به انجام امور روزانه مشغول گرديم.
◼️فإِنْ تَكُنِ الدُّنْيَا تُعَدُّ نَفْيسَةً
فَدارُ ثَوابِ اللّهِ أَعْلى وَ أَنْبَلُ
◼️و إِنْ تَكُنِ الْأَبْدانُ لِلْمَوْتِ أُنْشِئَتْ
فَقَتْلُ امْرِءٍ بِالسَّيْفِ فِى اللّهِ أَفْضَلُ
◼️و إِنْ تَكُنِ الْأَرْزاقُ قِسْماً مُقَدَّرا
فَقِلَّةُ حِرْصِ الْمَرْءِ فِى الرِّزْقِ أَجْمَلُ
◼️و إِنْ تَكُنِ الْأَمْوالُ لِلتَّرْكِ جَمْعَها
فَما بالُ مَتْرُوكٍ بِهِ الْحُرُّ [الْمَرْءُ] يَبْخَلُ
▪️اگر دنيا نفيس و مرغوب شمرده شود، پس خانهى ثواب الهى [بهشت و آخرت ]برتر و افضل است.
▪️و اگر بدنها براى مرگ خلق شدهاند، پس کشته شدن با شمشير در راه خدا، برتر است.
▪️و اگر روزىها تقسيم شده و مقدّر است، پس کمتر حرص زدن در روزى، زيباتر است.
▪️و اگر نتيجه ى اندوختن اموال براى ترک آنهاست، پس چرا [شخص] آزاده آن چه را که متروک خواهد شد، به آن بخل ورزد؟
📚 برگرفته از کتاب فروغ شهادت، ص 142، به مناسبت 12 شوال نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیة الله سعادت پرور (قدس سره)
https://eitaa.com/daftaremarefat