هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️تفاوت مکتب عقل و مکتب عشق
1️⃣ يك تفاوت بين مكتب عقل و مكتب عرفان در مسئله «من» انسان است.
آيا «من» انسان همان است كه فكر مىكند يا آن است كه عشق مىورزد؟
عارف مىگويد «منِ» تو همان است كه عشق مىورزد، نه آن كه فكر مىكند.
2️⃣ از نظر فيلسوف اگر انسان بخواهد به مقام انسان كامل برسد، با چه ابزارى بايد پيش برود؟
با ابزار استدلال و قياس، با صغرى و كبرى و مقدمات چيدن و فكر كردن، با پاى منطق.
ولى عارف مىگويد:
خير، ابزار آن، علم و سواد و حرف و گفت و شنود و صغرى و كبرى و مقدمه و نتيجه و استدلال نيست،
بجاى همه اين كارها تزكيه نفس كن.
🔻فيلسوف مىگويد: فكر كن، درس بخوان، پيش معلم برو،
ولى عارف مىگويد:
خودت را تصفيه كن، تهذيب نفس كن، اخلاق رذيله را از خود دور كن، توجه به غير حق را هرچه مىتوانى از خود بران و بر توجه خود به حق بيفزا، بر خاطرات خود مسلط باش،
هرچه انديشه غير خدا در دل تو بيايد ديو است، تا ديو هست فرشته كه نور خداست هرگز در دل تو نمىآيد.
🔻وسيلهاى كه اين مكتب براى رسيدن انسان به مقام انسان كامل معرفى مىكند، اصلاح و تهذيب نفس است،
توجه به خداست.
قهراً اينها براى بحث و استدلال و منطق، ارزشى قائل نيستند.
3️⃣ نهايت راه حكيم، دانايى و ديدن جهان است
اما نهايت راه عارف رسيدن است نه ديدن. رسيدن به چه چيز؟ رسيدن به ذات حق.
معتقدند كه اگر انسان درون خود را تصفيه كند و با مركب عشق حركت كند و منازل بين راه را زير نظر يك انسان كاملتر طى كند، پايان اين راه اين است كه پرده ميان او و خدا بكلى برداشته مىشود و به تعبير خودشان به خدا مىرسد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (انسان كامل)، ج23، ص: 199-201- با تلخیص و ویرایش-
.
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
زیارتنامهی امام جواد علیهالسلام
▪️▪️
▪️
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللّٰهِ،
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ،
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللّٰهِ فِي ظُلُماتِ الْأَرْضِ،
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِاللّٰهِ،
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَىٰ آبائِكَ،
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَىٰ أَبْنائِكَ،
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلَىٰ أَوْلِيائِكَ،
▪️أشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَيْتَ الزَّكَاةَ، وَأَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَيْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ، وَتَلَوْتَ الْكِتابَ حَقَّ تِلاوَتِهِ، وَجاهَدْتَ فِي اللّٰهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَصَبَرْتَ عَلَى الْأَذىٰ فِي جَنْبِهِ حَتَّىٰ أَتَاكَ الْيَقِينُ،
▪️أتَيْتُكَ زائِراً، عارِفاً بِحَقِّكَ، مُوالِياً لِأَوْلِيائِكَ، مُعادِياً لِأَعْدائِكَ، فَاشْفَعْ لِي عِنْدَ رَبِّكَ.
.
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠#امام_جواد(علیهالسلام) مانند دیگر ائمهی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است.
🔸زندگی کوتاه این بندهی شایستهی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت.
🔹در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.
🔸همانطوری که ائمهی دیگر ما علیهمالسلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشهی مهمی از جهاد همه جانبهی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. ۱۳۵۹/۰۷/۱۸
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃
*نماز دهه اول ذی حجه*
🌸 یکی از اعمالی که تمام بزرگان و علما در ده شب اول این ماه عزیز اهتمام زیادی به آن داشته اند، خواندن دو رکعت نماز در بین نمازهای مغرب و عشاء است که معروف به *«نماز و واعدنا»* می باشد.
🌺 خواندن این نماز کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این که از ثواب آنان چیزی کاسته شود.
*کیفیت خواندن نماز «و واعدنا»*
🌸 مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره شریفه الأعراف را می خواند:
*«وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَهً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَهً وَ قالَ مُوسی لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»*
🍃کسانی که این آیه را حفظ نیستند می توانند از روی قرآن و یا یادداشت بخوانند.
🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠ترک گناه، گفتنش آسان است، عملش سخت است؛ اما ناگزیر است.
🔸دروغ نگفتن، خیانت نکردن، از لغزشهای گوناگون جنسی و شهوانی پرهیز کردن، از گناهان پرهیز کردن؛ قدمِ مهمترینش این است.
🔹بعد از ترک گناه، انجام واجبات، و از همهی واجبات مهمتر، نماز است. ۱۳۸۹/۰۵/۳۱
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠این بزرگوار(امام جواد علیهالسلام) نمودار و نشانهی مقاومت است.
🔸 انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگیش که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است.
🔹... با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفهی عباسی، مأمون مقابله و معارضه کرد
🔸و هرگز قدمی عقبنشینی نکرد
🔹 و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد
🔸و با همهی شیوههای مبارزهی ممکن، مبارزه کرد. ۱۳۶۰/۰۲/۲۵
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
13920712_7535_192k.mp3
7.25M
🔹امام جواد مانند دیگر ائمهی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بندهی شایستهی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت.
▪️بیانات در خطبهی نماز جمعه
۱۳۵۹/۰۷/۱۸
#شهادت_امام_محمد_تقی_علیه_السلام
#نشانه_مقاومت
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠#امام_جواد(علیهالسلام) مانند دیگر ائمهی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است.
🔸زندگی کوتاه این بندهی شایستهی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت.
🔹 در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.
🔸همانطوری که ائمهی دیگر ما علیهمالسلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشهی مهمی از جهاد همه جانبهی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت.
🔹آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار میگیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلهی با این قدرتها برانگیزیم.
🔸اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسانتر است.
🔹 اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهرهای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود میآراید، شناختن او برای مردم مشکل است.
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
13920720_7562_192k.mp3
8.26M
🔹کلیپ صوتی
زندگی ائمه علیهم السلام رو که ۲۵۰ سال طول کشیده، زندگی یک انسان به حساب بیارید، یک انسان ۲۵۰ ساله، از هم جدا نیستند،«کُلّهُم نورٌ واحد».
۱۳۹۲/۰۷/۲۰
#ولادت_امام_محمد_باقر_علیهالسلام
#سازماندهی_تشکیلات_پنهانی_تشیع
#امام_خامنهای
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠#امام_جواد(علیهالسلام) مانند دیگر ائمهی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است.
🔸زندگی کوتاه این بندهی شایستهی خدا، به جهاد با کفر و طغیان گذشت.
🔹 در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.
🔸همانطوری که ائمهی دیگر ما علیهمالسلام با جهاد خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشهی مهمی از جهاد همه جانبهی اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت.
🔹آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار میگیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلهی با این قدرتها برانگیزیم.
🔸اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسانتر است.
🔹 اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهرهای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود میآراید، شناختن او برای مردم مشکل است.
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلاش #امام_جواد (علیه السلام) برای ایجاد تشکیلاتی جهت راهاندازی حکومت علوی و قرآنی
🔸 گزیدهای از بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠دنیاى اسلام آن روز بخش عظیمى متوجه به امام جواد بودند
🔸و هدف امام جواد (علیه الصّلاة و السّلام) و ائمهى بعد از حضرت رضا تا حضرت ولىّعصر -سه امام- این بود که زمینه را آماده کنند براى شکل گرفتن یک اعتقاد تمامنشدنىِ شیعى به لزوم ایجاد حکومت علوى و قرآنى،
🔹یک تشکیلاتى درست کنند، یک طرز فکرى را در میان این تشکیلات رائج کنند،
🔸 آنچنان این تشکیلات را محکم کنند، به هم پیوند بزنند که با غیبت امام عصر (علیه الصّلاة و السّلام)، این تشکیلات متلاشى نشود؛
🔹و این کارى بود که خلفاى آن زمان بشدت از این کار بیمناک بودند. ۱۳۶۴/۰۵/۲۶
☀️#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
♦️زیارت «امين اللّه»
✅ در ميان زياراتى كه ما براى ائمه داريم،
زيارت امين اللّه شايد- و بعيد هم نيست- معتبرترين زيارات باشد،
هم از نظر سند
و هم از نظر مضمون
كه از اين نظر هم جزء عالىترين زيارات است
و شايد عالى ترين زيارات باشد.
زيارت كوتاهى است.
✅ هر امامى را با اين زيارت مى توان زيارت كرد
با اين تفاوت كه آن يك كلمه «السّلام عليك يا امير المؤمنين» در زيارت غير امير المؤمنين برداشته مىشود
[و بجاى آن، عبارت مناسب گذاشته مى شود.]
✅سيزده جمله دارد كه اين سيزده جمله دعاست؛
يعنى بعد از اينكه امام را زيارت مى كنيم،
در حضور و در مشهد امام از خداى متعال اين چيزها را مى خواهيم
❇️ شاهد من، دو جمله - از سيزده جمله این دعاست - که مى خوانيم:
✅ فاجْعَلْ نَفْسى ...
مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اوْلِيائِكَ،
مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ،
: خدايا من مى خواهم
هم محبّ باشم
هم محبوب؛
هم دوست بدارم،
هم مرا دوست بدارند.
🔹اما چه كسى را دوست بدارم؟
✅ «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اوْلِيائِكَ» :
دوستدار آن برگزيدگانِ از اولياى تو باشم،
خُلَّص اولياى تو.
محبت خُلَّص اولياست كه مثل مغناطيس، انسان را مى كِشد.
✅اين غير از مسئله تفكر و محاسبه النفس است.
اينها يك كارهاى فكرى است
و البته لازم هم هست
[اما تأثير محبت اولياء به مراتب بيشتر است.]
✅ اگر انسان بخواهد فقط با تكيه به تفكر و تذكر و محاسبه النفس و مراقبه و غيره،
اخلاق سوء را يك يك با سر انگشت فكر و حساب از خود بزدايد
و خود را اصلاح نمايد،
البته عملى است
اما مثل - این- است كه انسان بخواهد براده هاى آهن را يك يك جمع كند.
✅ ولى اگر انسان اين توفيق را پيدا كند كه - فرد -كاملى پيدا بشود
و او شيفته آن كامل گردد،
مى بيند كارى كه او در ظرف چند سال انجام مى داد،
اين در ظرف يك روز انجام مى دهد.
🔸«مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ»
: خودم نيز، هم در زمين محبوب باشم
و هم در آسمان؛
در زمين محبوب باشم
[به اينكه] مردم مرا دوست داشته باشند.
✅ اين از قدس و تقوا نيست كه من جورى باشم كه مردم مرا دشمن داشته باشند.
✅ نه،
مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ. :
خدايا كارى بكن كه در زمين (يعنى پيش خلق تو)
و در آسمان محبوب باشم،
هر دو جا
(اگر انسان در زمين محبوب باشد و در آسمان ملعون كه ديگر خيلى بد مى شود، مى شود يك آدم رياكار و متظاهر)،
🔸با حقيقت باشم كه تو مرا دوست داشته باشى،
و حقيقت داشتن من را مردم هم بشناسند
كه مردم نيز مرا دوست داشته باشند.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، ج22، ص: 941-937-با تلخیص و ویرایش جزئی-
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
⚫️ امام جواد عليه السلام و سياست خلفاى عباسى
🔻سياست خلفاى عباسى با سياست امويها فرق داشت.
امويها خشنتر بودند ولى اينها موذى تر بودند يعنى سياستمدارانه تر عمل مى كردند.
آنها خيلى با خشونت و شمشير و اين طور چيزها عمل مى كردند،
ولى اينها خيلى موذيانه عمل مى كردند كه فقط عده قليلى مى توانستند دست سياست اينها را بخوانند.
اكثريت مردم به اشتباه مى افتادند و نتيجه اين شده است كه الآن قضيه شهادت امام رضا حتى بر مستشرقين اروپا مورد اشتباه است
🔻يكى از كارهايى كه اينها مى كردند اين بود كه چون مى خواستند ائمه را تحت نظر داشته باشند، به زور و اجبار، يكى از دخترهايشان را به آنها مى چسباندند كه بايد با اين ازدواج كنى !
بعد كه ازدواج مى كردند، مى گفتند: دختر ما كه نمى شود از ما دور باشد! دختر ما و داماد ما بايد همين جا كنار خودمان باشند!
🔻اين براى چه بود؟ براى اين كه به يك شكلى كه مردم نفهمند اينها را تحت نظر و تحت مراقبت شديد و اذيت شديد داشته باشند.
🔻برعكس مامون - که مرد عالم و تحصيلكرده اى بود- برادرش معتصم ، يك آدم بى سواد عجيبى است. خيلى بى سواد است. خودش به خودش مى گفت: خَليفَةٌ امّى.
🔻به هرحال معتصم به شكل ديگرى موجبات آزار امام را فراهم كرد، تا بالاخره سبب شد كه همسر امام يعنى امّ الفضل امام را مسموم كرد، آنهم با يك وضع خيلى ناراحت كننده اى
🔻و چون براى همه مسموم كننده ها معلوم و محرز بود كه دستور خليفه بوده، جرأت اين كه بدن امام را دفن كنند، نداشتند.
🔻حتى معتصم دستور داد: بدنش را بيندازيد در كوچه.
دو سه روز بدن امام در ميان كوچه افتاده بود.
🔻بعد به معتصم خبر دادند كه يك وضع خارق العاده اى پيش آمده.
هر ميّتى اگر سه چهار روز روى زمين افتاده باشد بدنش عفونت پيدا مى كند
و بدن اين مرد روز به روز بر بوى خوشش افزوده مى شود، و اگر مردم اين موضوع را بفهمند اوضاع خيلى بد مى شود.
اين بود كه خودش زودتر اجازه داد بدن امام را دفن كنند.
🔻...حالت ايشان ازاينجهت، تأسّى داشت به جدّ بزرگوارشان حسين بن على عليه السلام كه فرمود:
مُلْقا ثَلاثا بِلا غُسْلٍ وَ لا كَفَنٍ
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آشنايى با قرآن(10 - 14))، ج28، ص: 366-364- با تلخیص و ویرایش -
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
❇️ توصیه مقام معظم رهبری #امام_خامنهای به طلاب محترم:
🍃 اوّل اینکه #درس_خواندن را جدّی بگیرید...درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد #پایهی_اصلی است؛ بدون آن #هیچ_نقشی نمیتوانید ایفا کنید، یا #درست نمیتوانید ایفا کنید. نقشآفرینی غلط، از نقشآفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است.
🍃 حفظ #زى_طلبگی است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: #پارسایی با عزّت، و #نظم در تحصیل و زندگی...طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و #قناعت، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است.
🍃 باید #اخلاق_اسلامی را، هم بشناسیم - همهمان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیهی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.
🍃 از لحاظ #علمی و همچنین از لحاظ #سیاسی، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید...اینطور نباشد که طلبهی جوان در مواجههی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود #بلرزد و احساس ضعف و وحشت کند.
🍃 من شما عزیزان را در زمینهی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، #غیرت_دینی، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعهی حوزهی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم اینکه از لحاظ سیاسی #عصبی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزهی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّهی سیاسی مشاهده کنند. توصیهی من این است که نگذارید.
🍃 به برادران عزیز در حوزهی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئهی #جدایی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.
🍃 در ارتباطات خود با #مردم، اصل #نرمش و #تواضع و #مدارا و درعینحال #اثرگذاری و #تبلیغ و #هدایت را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزهی علمیه و فضلای حوزههای علمیه همین است که بتوانند #دل مردم را جلب کنند و #فکر مردم را تحت تأثیر سخن هدایتآمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد. 🎙 1379/07/14
#امام_خامنهای
#امام_خامنهای
#سخنان_بصیرتی
#مقام_معظم_رهبری
#تربیت_انسان
#تربیت #انسان
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠علماي بزرگ، فقهاي بزرگ، فلاسفه باارزش، محدّثان عالي مقام و مؤلّفان عالي قدر از اين شهر برخاستند يا به اين شهر پناه آوردند و در زير پرتو مطهّر پاره تن امامت و ولايت - يعني حضرت معصومه عليها سلام - اقامت گزيدند. ۱۳۷۹/۰۷/۱۴
☀️#امام_خامنهای
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠من از همه شما جوانهای عزیزم و از همه کسانی که در راه اسلام دارند فداکاری میکنند،
🔺 در راه اسلام دارند جانبازی میکنند،
🔺همه چیز خودشان را گذاشتند برای اسلام،
🔸 من تشکر میکنم
🔹 و تشکر من چیزی نیست،
🔸 خدای تبارک و تعالی تشکر میکند. ۱۳۶۴/۰۲/۰۴
☀️#امام_خمینی(رضواناللهعلیه)
—————————
🇮🇷مجموعهی فرهنگی سنگر🇮🇷
🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷
🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷