eitaa logo
‏🇮🇷‎ مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷
6.8هزار دنبال‌کننده
30.4هزار عکس
20.9هزار ویدیو
1.4هزار فایل
‏🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏ https://eitaa.com/joinchat/1807089723C10ec9361fa 🌺 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠خب امروز همه‌ی دنیا دارند می‌بینند رفتار رژیم صهیونیستی را، سی و چند هزار کشته در ظرف شش ماه، که از میان اینها اقلّاً نصفشان زنان و کودکانند. این چیز کمی نیست، چیز کوچکی نیست، این‌قدر بی‌رحمی، این‌قدر وحشی‌گیری، این سگ هار، به جان کودکان فلسطینی و مریضها و پیران و زنان و اینها بیفتد. ✏️‌ این یکی از چیزهایی است که موضع همیشگی جمهوری اسلامی را برای مردم دنیا ثابت کرد. این موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران حقّانیّتش ثابت شد. چرا؟ ده‌ها سال است که در جمهوری اسلامی میگویند: مرگ بر رژیم صهیونیستی. چرا؟ این ثابت شد. به همه‌ی دنیا نشان داده شد که حق با جمهوری اسلامی است، حق با ملّت ایران است. ذات شریر و خبیثِ خودش را در این امتحان بزرگ نشان داد. حقّانیّت جمهوری اسلامی ثابت شد. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 بعضی خیال میکنند بروند کشورهای اطراف را وادار کنند که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، مشکل حل خواهد شد. نه، اشتباه میکنند. فرض کنید کشورهای گوناگون آن دور و بر، عمدتاً کشورهای عرب روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی هم بکنند، این مشکل را حل نمیکند. مشکل را متوجه میکند به خود دولتهای آنها. یعنی آن دولتهایی که در این جنایات چشم پوشیدند و با وجود یک چنین جنایاتی با آن رژیم دست دوستی دادند، ملتها به جان خود آن دولتها خواهند افتاد. اگر امروز ملتهای منطقه علیه رژیم صهیونیستی‌اند، آن روز ملتهای منطقه علیه دولتهای خودشان خواهند بود. مشکل حل نمیشود. باید فلسطین برگردد به فلسطینی‌ها. ۴۰۳/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠معلّم فقط آموزنده‌ی علم نیست بلکه پرورنده‌ی هویّت دانش‌آموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را میسازید. شما هویّت‌ساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجه‌ی اوّل هست،‌ هم اعتمادبه‌نفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیّتهایی که در او هست اینها را استخراج کند. ✏️ شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانش‌آموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانش‌آموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطه‌ی جداافتاده‌ی از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را، که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد میدهد و پیش میبرد. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ 🌹یاد معلم بزرگ و شهید، مرحوم آیت‌الله مطهری را که این روز همیشه با یاد ایشان همراه است، گرامی میدارم. 💠درباره تکریم معلمان 🙏همه باید از معلمین شکرگزار باشند 👌شما هستید که فرزندان ما را تربیت میکنید، تعلیم میدهید و 🌟آنها را برای زندگی دوران عمرشان آماده میکنید 💎«تشکر از معلم» برای توجه دادن افکار عمومی کشور به اهمیت تعلیم و تربیت و اهمیت معلم است 🔸هرچه شغل معلمی محترم‌تر باشد⏪جاذبه‌ی آن بیشتر خواهد شد. 🔸وقتی جاذبه بیشتر شد⏪ افراد با سطح بالاتری به این شغل روی خواهند کرد 🔸اگر این‌طور شد⏪ کشور از لحاظ تعلیم و تربیت ارتقاء پیدا خواهد کرد 💠سرفصل‌هایی در باب آموزش و پرورش ⭕️سایر دستگاه‌ها به‌کار‌گیرنده‌ نیروی انسانی‌اند، ✅آموزش‌و‌پرورش ایجادکننده‌ نیروی انسانی است 🌟هویت منابع انسانی در آموزش‌‌پرورش شکل میگیرد 🏷مسئله تحول آموزش و پرورش 🚨آن چند سالی که سند تحول جدی گرفته نشد، پیشرفتی پیدا نکرد، ضرر کردیم ❇️حالا بحمدالله شنیدم که سند، هم مورد بازنگری قرار گرفته ⏪هم «نقشه‌ی راه» برای اجرای آن آماده شده ♦️بدانیم این سند را چه جوری بایستی عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش‌وپرورش اثر خودش را ببخشد ♦️در همه‌ مراحل هم، از عناصر نخبه استفاده بشود ♦️این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود 🏷مسئله توانمندسازی معلمان 🌟توانمندسازی دو جور است: 1️⃣از لحاظ مسائل معیشتی و مادّی و مانند اینها 2️⃣استفاده معلم از نیروی معنوی و معلومات، نیازها و تجربه‌های لازم برای قوام دادن به کار معلمی 🏷مسئله معاونت پرورشی ⏪معاونت پرورشی یکی از مهم‌ترین بخشهای آموزش‌وپرورش است ❇️اوّلین کار: جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوانها ❇️تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام جمهوری اسلامی 👈اگر این میلیون‌ها جوان و نوجوان 💡مصالح بنیادی نظام و کشورشان 💡جبهه‌ی دوست و دشمن کشورشان 💡مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند 🛡تبلیغات دشمنان برای گمراه کردن افکار عمومی کشور خنثی خواهد شد 🏷مسئله‌ ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش ⭕️در سالهای طولانی گذشته، ما به طور متوسط هر دو سال یک وزیر داشته‌ایم ⚠️دیگر تکلیف این دستگاه معلوم است چه میشود؛ 〽️تا بیایند یک کار اساسی را شروع کنند، باید وزیر برود؛ 👇وقتی وزیر رفت، مجموعه‌ی مدیریّتی زیر نظر او هم تغییر پیدا میکند، ⛔️کار اساسی به جایی نمیرسد ✅از مدیریتهای سطح بالا تا سطح متوسط، باید ثبات پیدا کند تا بشود برنامه‌ها را دنبال کرد 🏷الگوسازی در جامعه معلمین کشور 📍ما در رشته‌های دیگر الگو داریم؛ مثل ورزش و هنر ⁉️در جامعه‌ی معلمین، الگوها چه کسانی هستند؟ باید معرفی بشوند. ❇️ما به این شوق‌آفرینی برای معلمین نیاز داریم 💠انتظارات از معلمان ♦️توجه به نقش خود در هویت‌سازی برای دانش‌آموزان ♦️کشف استعدادهای دانش‌آموزان ♦️نگاه ملی دادن به دانش آموزان ♦️امیدآفرینی در جوانان ♦️تشویق دانش‌آموزان به فعالیتهای اجتماعی ♦️مسئله مهارت‌آموزی در مدارس 💠مسئله غزه؛ «مسئله اول» امروز دنیا 🤷‍♂️صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی‌ و اروپایی‌شان هر کار هم میکنند که مسئله‌ غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند نمیتوانند 🌐امروز همه‌ی دنیا دارند می‌بینند رفتار رژیم صهیونیستی را؛ 👌این یکی از چیزهایی است که موضعِ همیشگی جمهوری اسلامی را برای مردم دنیا ثابت کرد ✊ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام میدهند! 👌این رفتار آمریکایی‌ها هم حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینی به آمریکا نشان داد 🤝نشان داد به همه که آمریکا شریک جرم است 👆چطور میشود انسان نسبت به یک چنین نظامی، خوش‌بین باشد یا به حرف او اعتماد بکند؟ 💠درباره مسائل جاری فلسطین 📍تا وقتی که فلسطین به صاحبان خودش برنگردد، مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد ❌بعضی خیال میکنند بروند کشورهای اطراف را وادار کنند که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، مشکل حل خواهد شد؛ 💢این، مشکل را حل نمیکند، بلکه مشکل را متوجّه میکند به خود دولتهای آنها؛ 👈یعنی آن دولتهایی که بر این جنایات چشم پوشیدند و با آن رژیم دست دوستی دادند، ⭕️ملتها به جان خود آن دولتها خواهند افتاد. 🍀باید فلسطین به فلسطینی‌ها برگردد. امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال این آینده را هرچه زودتر برساند. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🖼 | دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب عکس یادگاری بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب ‏🇮🇷 تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند. 🏆 این تیم که با نام سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد با هفت پیروزی متوالی، بر سکوی نخست دنیا بایستد. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸مهدی جان! نام زیبای تو را قاب طلا باید گرفت حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹خود نام مبارك امام زمان‌صلوات‌‌الله‌‌علیه نورانیت دل مى‌‌‌‌‌آورد، بلاها را دفع مى‌‌‌‌‌كند، حوائج را برآورده مى‌‌‌‌‌كند، مریض‌‌‌‌‌ها را شفا مى‌‌‌‌‌دهد، دل‌ها را نورانى مى‌‌‌‌‌كند، کدورت‌ها را از بین مى‌‌‌‌‌برد و بسیارى از بركات دیگر را نازل می‌کند. 📆 83-06-13 علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام صادق علیه‌السلام: إِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي الدِّين ❇️ هرگاه خداوند خيرِ بنده‏‌ای را بخواهد، او را دانشمند در دین کند. 📚 محاسن، ص ۲۹۲، ح ۴۴۸ —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠اینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛ چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. 🔸زندگی او، تلاش مخلصانه و مؤمنانه و عالمانه، همراه با احساس درد، همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود. 🔹خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ 🔸در واقع او را زنده نگه داشت؛ «بل احیاء عند ربّهم». 🔹یک متخرّج و تحصیلکرده‌ی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، وقتی با کوله‌بار معرفت و دانشی که به طور عمیق آموخته است، می‌آید در دل محیط فرهنگ و تعلیم و تربیت عمومی و نسل جوان قرار میگیرد، اینقدر منشأ برکات میشود. ♦️من همین جا عرض بکنم - قبلاً هم در حوزه‌ی علمیه گفته‌ام - فضلا و برجستگان حوزه‌ی علمیه، آن عناصر لایق و توانائی هستند که میتوانند در مجموعه‌ی عظیم آموزش و پرورش نقش ایفاء کنند.۱۳۹۰/‌۰۲/۱۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠امروز در محیط ذهنی انقلاب، جریان فکری شهید مطهری یک جریان ممتاز است و مباحث اجتماعی، فکری، عمومی و فلسفی ایشان برای جامعه ما لازم و حیاتی است 🔸و باید کاری کرد که آحاد جامعه بویژه جوانان بتوانند از مطالب آن شهید بزرگ استفاده کنند 🔹و اهل تحقیق و علاقمند به کار علمی باید نظرات و تفکرات شهید مطهری را در باب وجود، انسان، اختیار، عدالت، تاریخ، قضا و قدر، عرفان و موضوعات متنوع دیگر استخراج کنند ♦️تا بر مبنای آن راه پیشرفت و شکوفائی فکری جامعه هموار گردد.۱۳۶۹/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠خصوصیّتی در شهید مطهّری هست که این خصوصیّت را همه‌ی معلّمین -چه معلّمین حوزه‌های علمیّه، چه معلّمین دانشگاه‌ها، چه معلّمین مدارس و آموزش و پرورش- بایستی واقعاً الگو قرار بدهند و برای آنها باید الگو باشد. 🔸 خب مرحوم شهید مطهّری، مرد دانشمندی بود، مرد متفکّری بود، واقعاً عالِم بود، فیلسوف بود، فقیه بود، به مسائل فکری تسلّط کامل داشت؛ ♦️این خصوصیّات در این بزرگوار بود لکن آن خصوصیّت خیلی مهم و ویژگی ایشان این بود که هم تولید فکر میکرد، هم نشر فکر میکرد؛ نشر فکر خیلی مهم است. 🔹این بزرگوار آرام نمی‌نشست، آرام و قرار نداشت؛ ما دیده بودیم؛ ایشان دائم در فکر بود، دائم دغدغه داشت که فکر درست را، فکر متقن و عمقی را بین مخاطبان خود نشر بدهد؛ 🔸و یک جهاد نرم‌افزاریِ به تمام معنا را ایشان در طول سالیان متمادی شروع کرده بود؛ 🔹با امواج مهاجم روبه‌رو میشد و سینه‌به‌سینه میشد و با آنها برخورد میکرد و بر آنها غلبه پیدا میکرد.۱۴۰۰/۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠شغل معلم فقط تعلیمِ مطالب کتاب و دانشِ در دست اجرا نیست. معلم، هم باید علم بدهد، هم باید روش تفکّر و کار تفکّر را بیاموزد، هم رفتار و اخلاق‌آموزى در کار او باشد. اگر تعلیم را یک معناى وسیعى بگیریم، این سه عرصه را شامل می‌شود. ۱۳۹۳/۰۲/۱۷ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ 💠امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند «معلّمی شغل انبیا است» این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ این یک حقیقت قرآنی است. ۱۳۹۷/۰۲/۱۹ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠خصوصیّتی در شهید مطهّری هست که این خصوصیّت را همه‌ی معلّمین -چه معلّمین حوزه‌های علمیّه، چه معلّمین دانشگاه‌ها، چه معلّمین مدارس و آموزش و پرورش- بایستی واقعاً الگو قرار بدهند و برای آنها باید الگو باشد. 🔸 خب مرحوم شهید مطهّری، مرد دانشمندی بود، مرد متفکّری بود، واقعاً عالِم بود، فیلسوف بود، فقیه بود، به مسائل فکری تسلّط کامل داشت؛ ♦️این خصوصیّات در این بزرگوار بود لکن آن خصوصیّت خیلی مهم و ویژگی ایشان این بود که هم تولید فکر میکرد، هم نشر فکر میکرد؛ نشر فکر خیلی مهم است. 🔹این بزرگوار آرام نمی‌نشست، آرام و قرار نداشت؛ ما دیده بودیم؛ ایشان دائم در فکر بود، دائم دغدغه داشت که فکر درست را، فکر متقن و عمقی را بین مخاطبان خود نشر بدهد؛ 🔸و یک جهاد نرم‌افزاریِ به تمام معنا را ایشان در طول سالیان متمادی شروع کرده بود؛ 🔹با امواج مهاجم روبه‌رو میشد و سینه‌به‌سینه میشد و با آنها برخورد میکرد و بر آنها غلبه پیدا میکرد.۱۴۰۰/۲/۱۲ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 ...البته آثار آن بزرگوار، مثل یاد او زنده است. کتابهاى شهید مطهرى‌، قابل مردن و قابل تمام شدن نیست. مبادا کسى خیال کند که ما از بعد از انقلاب تا حالا، که مرتب کتابهاى شهید مطهرى را طبع و منتشر مى‌کنیم، تکرارى است. نه، در سخن حق و در کلام حکمت، تکرار نیست. ✨هنوز جامعه و نسل جوان و جامعه‌ى فرهنگى و علمى ما، به دانستن همان مطالبى که آن بزرگوار از زبان و قلمش فیضان کرد و در اختیار امت اسلام گذاشت، محتاجند. 🌱بله، چه بهتر که مطهرى‌هایى، مغزهایى، زبانها و قلمهاى پُرفیضى غیر از مطهرى هم داشته باشیم که إن شاء اللّه امیدواریم داشته باشیم اما آنچه که کهنه نمى‌شود، معارف و حقایقى است که هنوز جامعه‌ى ما محتاج دانستن و تکرار کردن و از بر کردن آن‌هاست، و آن همان محتواى کتابهاى شهید مطهرى است. ❗️مبادا وسوسه‌ى خناسان و زمزمه‌ى دشمنان که با فکر شهید مطهرى مخالف بودند و به همین جهت هم او را از دست ما گرفتند موجب شود که کتابهاى آن بزرگوار از رواج بیفتد؛ که البته نخواهد افتاد. دلها و ذهنهاى مشتاق نخواهند گذاشت که این مطالب عمیق و عریق، از دست و ذهنیت جامعه خارج بشود. ۱۲/ ۰۲/ ۱۳۶۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠در زمان حیات آن شهید، کسانى که او را مى‌شناختند، زیاد نبودند و کسانى که به عمق برجستگى و نورانیت فکرى او آشنا بودند، بازهم کمتر بودند؛ 👈اما امروز در محیط ذهنى انقلاب، ، جریان ممتازى است. 📚این کتابها و مباحث و گفتارهایى که آن عالم دلسوز و مؤید من عند الله، به آن‌ها پرداخته است چه «مباحث اجتماعى»، چه «مباحث فکرى»، چه «مباحث عمومى» و چه «مباحث فلسفى» خاص یکایک آن‌ها، براى جامعه لازم و حیاتى است. 🔻 البته از این کتابها، همه نمى‌توانند استفاده کنند سطح خاصى دارد اما مى‌شود کارى کرد که از این مطالب، همه‌ى جامعه و جوانان ما استفاده کنند. ۱۲/ ۰۲/ ۱۳۶۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه‌ى طلاب و همه‌ى اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. 📍مرحوم شهید مطهرى‌ (رضوان اللّه علیه) گرایش و هم داشت؛ ▫️یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردى امام، ▫️یک مقدار متأثر از مصاحبت و شاگردى مرحوم علامه‌ى طباطبایى، ▫️ یک مقدار هم بعدها با بعضى از اهل دل و اهل حال مأنوس و آشنا شده بود. 🔆ایشان اهل گریه و تضرع و دعاى نیمه‌شب بود؛ بنده از نزدیک اطلاع داشتم. در آثار ایشان این رشحه‌ى معنوى، توحیدى و سلوک کاملًا مشهود است. 🔖یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه‌ى آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه‌ى حوزه‌ى علمیه‌ى قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتابهاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود. البته در این آثار هم نباید متوقف شد. 📎من به دست‌اندرکاران برگزارى همایش «حکمت مطهر» که در تهران با من ملاقات داشتند، همین نکته را یادآورى کردم؛ گفتم در آقاى مطهرى‌ متوقف نشوید. این، نهایت کار نیست؛ مرحله‌یى از کار است که گردونه‌ها و گیتى‌هاست ملک آن جهانى را. گفت: یک‌عمر مى‌توان سخن از زلف یار گفت‌ در بند آن نباش که مضمون نمانده است‌ این‌قدر حرف هست براى گفتن. دریاى آب شیرینِ بى‌نهایت و این‌قدر مطلب دارد که هرچه شما بنوشید، هرچه ذخیره کنید و هرچه بردارید، کم نمى‌شود و تکرارى هم نمى‌شود. 🔸مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید. ۱۳۸۳/۰۴/۱۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🖼 | دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب عکس یادگاری بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب ‏🇮🇷 تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که به تازگی قهرمان رقابت‌های ‌والیبال دانش‌آموزان جهان در صربستان شده است، صبح چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۱۲) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند. 🏆 این تیم که با نام سردار شهید حاج محمدرضا زاهدی در این مسابقات شرکت کرده بود، موفق شد با هفت پیروزی متوالی، بر سکوی نخست دنیا بایستد. ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️کسانی که به لشکر خود وعده پیروزی می‌دهند و می‌گویند ما غالبیم دروغ می‌گویند... 🔹کسانی که به لشکر خود وعده می‌دهند و می‌گویند: «ما غالبیم»، دروغ می‌گویند. هیچ‌گاه علیه‌ السلام نفرمود: ما بر غالب می‌شویم، مگر یک بار و آن نیز برای ایجاد رعب در دل آنها بود که با صدای بلند فرمود: «لَأَقْتُلَن مُعاوِیةَ وَ أَصْحابَهُ» (معاویه و یاران او را خواهم کشت). ولی بلافاصله آهسته فرمود: «إِنْ شآءَ الله» (اگر خدا بخواهد). و به کسی که در این باره از او سؤال نمود، فرمود: «تا که دروغ نگفته باشم». [۱] 🔹یک وقت هم خواست علیه‌ السلام را امتحان کند؛ لذا چند نفر را نزد ایشان فرستاد، اولی آمد و گفت: «معاویه مُرد» حضرت ساکت شد، در پاسخ دومی هم حضرت ساکت شد، ولی در پاسخ سومی فرمود: «لَمْ یمُتْ وَ لا یمُوتُ مُعاوِیةُ حَتی ینْبُتَ تَحْتَ قَدَمی» (معاویه نمرده و نخواهد مرد تا اینکه در زیر پای من گیاه بروید). [۲] آیا امکان دارد چنین کسی از حال و مراد او اطلاع نداشته باشد؟! پی نوشت‌ها؛ [۱] با اندکی تفاوت: کافی، ج۷، ص۴۶۰؛ تهذیب، ج۶، ص۱۶۳؛ وسائل‌الشیعة، ج۱۵، ص۱۳۳؛ و... [۲] این داستان به‌صورت متفاوت با متن در بحارالانوار، ج۴۱، ص۳۰۴؛ خرائج، ج۱، ص۱۹۷؛ مناقب، ج۲، ص۲۵۹ نقل شده است. 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۹۵ —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
⭕️امام حسن مجتبی عليه السلام: 🔸«القَريبُ مَن قَرَّبَتهُ المَوَدَّةُ و ان بَعُدَ نَسَبُهُ». 🔹 كسى است كه سبب خويشاوندى او است، اگرچه نسبش دور باشد. 📕تحف العقول، ص ۱۶۸ —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
⭕️کثرت تألیفات شیخ طوسی 🔹 رحمة الله در بسیار موفق بوده است، کتاب‌های «خلاف»، «تبیان»، «مبسوط»، «تهذیب»، «استبصار»، «جمل عقود»، «نهایه»، «عُدّة»، «مصباح» و «غیبت» از تألیفات اوست، و فهرست رجال کشی هم، همان اختیارات شیخ رحمة الله است. «تلخیص‌ الشافی» نیز از تألیفات شیخ رحمة الله است، و شافی در علم کلام و در موضوع امامت نگاشته شده است. خدا رحمتش کند، جَزاهُ اللّه عَنِ‌الدّینِ خَیراً (خداوند در رابطه با دین اسلام به او پاداش خیر دهد!). صاحب تفسیر مجمع‌ البیان [۱] رحمة الله نیز می‌گوید: «أَطَأُ آثارَهُ» (پا جا پای او می‌گذارم). [۲] پی نوشت‌ها؛ [۱] مفسر بزرگ، امین‌ الاسلام ابوعلی فضل‌بن‌ حسن‌‌بن‌ فضل طبرسی قرن ششم، صاحب «تفسیر مجمع‌ البیان»، «جوامع‌ الجامع»، «مکارم‌ الاخلاق» [۲] ر.ک: مجمع‌البیان، ج۱، ص‌۳۳؛ «وَ هُوَ الْقُدْوَةُ الَّتی أَسْتَضئُ بِأَنْوارِهِ، وَ أَطَأُ مَواقِعَ آثارِهِ» ( رحمة الله است که من از انوار او می‌گیرم و پا جای پای او می‌گذارم). منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
⭕️امام حسن مجتبی عليه السلام: 🔸«اَلمَعروفُ مالَم يَتَقَدَّمهُ مَطَلٌ و لَم يَتبَعهُ مَنٌّ» 🔹 آن است كه تأخيرى در پيش و منّتى در پس نداشته باشد. 📕 بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۱۱۵ —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
تعلیم و تربیت، راه مبارزه با فساد اگر بخواهیم مبارزه ریشه‌ای با فساد داشته باشیم باید با این دو عامل مبارزه کنیم: 🔹 یکی سعی کنیم ریشه جهل‌ها، ندانم کاری‌ها، تفسیر‌های غلط و امثال این‌ها را بخشکانیم. اما این کافی نیست، چه کنیم که علاوه بر آنکه بدانند وظیفه‌شان چیست، میل داشته باشند که وظیفه‌شان را انجام دهند؟ 🔹این همان دو وظیفه اصلی است که خدای متعال برای انبیاء معین کرده است که می‌فرماید: «وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُزَكِّيهِمْ» (بقره، ۱۲۹) که تعبیر فارسی‌اش می‌شود تعلیم و تربیت. ۱۳۹۸/۷/۱۵ علامه مصباح یزدی —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷