هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
4.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #حدیث_زندگی | "خوشبحالکسی کهدر خرجکردن مال میانهروی کند"
🔸(بخشسوم)
🔸 گزیدهای از بیانات مقام معظمرهبری
(مدظلهالعالی)
🗓 حدیثزندگی~درسخارجفقه
📚کتاب الشافی
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
#اختصاصی_مجموعه_فرهنگی_سنگر
#معرفت_علوی ۲۶۵
🌸امام علی علیهالسّلام:
☘️شگفتا! ابابكر كه در حیات خود از مردم میخواست عذرش را بپذیرند، چگونه در هنگام مرگ، #خلافت را به عقد دیگری درآورد؟ هر دو از شتر خلافت سخت دوشیدند و از حاصل آن بهرهمند گردیدند. سرانجام اولی حكومت را به راهی در آورد، و به دست كسی (عمر) سپرد كه مجموعهای از خشونت، سختگیری، اشتباه و پوزشطلبی بود.
☘️زمامدار مانند كسی است كه بر شتری سركش سوار است، اگر عنان محكم كشد، پردههای بینی حیوان پاره میشود، و اگر آزادش گذارد، در پرتگاه سقوط میكند. سوگند به خدا! مردم در حكومت دومی، در ناراحتی و رنج مهمی گرفتار آمده بودند، و دچار دوروییها و اعتراضها شدند.
📚نهجالبلاغه، خطبه ۳، معروف به #خطبه_شقشقیه كه درد دلهای امام علیهالسلام از ماجرای #سقیفه و #غصب_خلافت در این خطبه مطرح است. (بخش سوم)
#نهجالبلاغه
#خطبه_۳
#امام_علی علیهالسلام
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠روز #عید_غدیر، ولایت اسلامی یعنی رشحهای و پرتوی از ولایت خدا در میان مردم تجسّم پیدا کرد و لذا بود که دین کامل شد؛ بدون تعیین و #تبیین این مسئله، دین واقعاً ناقص میماند و لذا بود که نعمت اسلام بر مردم تمام شد. ۱۳۶۹/۰۴/۲۰
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #حدیث_زندگی | "خوشبحالکسی کهدر خرجکردن مال میانهروی کند"
🔸(بخشدوم)
🔸 گزیدهای از بیانات مقام معظمرهبری
(مدظلهالعالی)
🗓 حدیثزندگی~درسخارجفقه
📚کتاب الشافی
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠 دوستانی که از مسئولان کشور با مردم حرف میزنند، راوی قدرت و قوّت و امکانات کشور باشند... راوی ضعفها نباشند.
بله، ما ضعف داریم، نقص داریم، کمبود داریم، کدام کشور ندارد؟
لکن قوتهایی داریم، تواناییهایی داریم، کارهایی شده، تلاشهایی شده، اینها را روایت کنیم، به مردم بگوییم.
✏️هم مطبوعات در این زمینه مسئولند، هم صدا و سیما مسئول است
و بیش از همه خود مسئولان دولتی مسئولند که وقتی جلوی مردم پشت آن بلندگو قرار میگیرند، راوی ضعف و ناتوانی و ناامیدی و اینها نباشند.
✏️کسانی که روزنامه مینویسند، مقاله مینویسند، بیاناتی در صدا و سیما دارند، بیاناتی در فضای مجازی دارند، سعی کنند به ضرر کشورشان حرف نزنند،
راوی ضعف کشورشان نباشند، نقاط قوت را برای مردم بیان کنند،
نقاط قوتی که واقعاً وجود دارد، ظرفیتهایی که واقعاً وجود دارد، اینها را برای مردم بگویند. ۱۴۰۴/۰۶/۱۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
⭕️حیات بدن و حیات روح
🔹همه ما این طور خیال میکنیم که یک نفر #انسان تا وقتی که قلبش کار میکند و اعصابش فعالیت دارند و نبضش میزند و تا وقتی که در روی زمین راه میرود #زنده است. چه موقع میشود گفت که یک انسان #مرده است؟ آن وقتی که طبیب گوشی را روی قلبش میگذارد و بعد اعلام میکند که قلب بکلی از حرکت ایستاده است.
🔹البته از یک جهت همینطور است، ولی این زندگی انسان زندگی انسانی انسان نیست، زندگی حیوانی انسان است. انسان باید این زندگی را داشته باشد ولی این، زندگی مشترک او با همه حیوانهاست؛ یعنی یک سگ هم که زنده است همین نوع زندگی را دارد. سگ هم قلبی دارد، اعصابی دارد، رگهایی دارد، خونی در جریان دارد، اعضا و جوارحی دارد.
🔹ولی در #قرآن یک نوع #حیات دیگر غیر از این حیات برای انسان اعلام شده است. #انسان از نظر منطق #قرآن_کریم ممکن است زنده باشد - یعنی در میان مردم راه برود، قلبش ضربان داشته باشد، اعصابش کار بکنند، خون در بدنش در جریان باشد - ولی در عین حال مرده باشد.
🔹این تعبیر اساساً از خود قرآن است. مثلاً قرآن میگوید: «لِینْذِرَ مَنْ کانَ حَیاً»؛ مردم را به دو دسته تقسیم میکند: #مردم_زنده و #مردم_مرده، و بعد میگوید این #قرآن روی افرادی اثر دارد که شائبه ای از #حیات در آنها باشد، اما آن کسانی که مردهاند قرآن هم روی آنها اثر نمیگذارد.
📕احیای تفکر اسلامی، مرتضی مطهری، (نسخه سایت) ص ۵۱
منبع: پورتال جامع استاد شهید مطهری
#شهید_مطهری
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از من میپرسند به نظر شما وظیفهی یک دانشجوی مطلوب و دارای همّت بلند و آیندهنگر چیست؟ جواب بنده این است: اوّل، ایجاد تحوّل در ذهن و در واقعیّت جامعهی خود؛ بعد، ایجاد تحوّل در ذهن و واقعیّت جهان.
.
🔺گزیده بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان
۱۴۰۲/۰۱/۲۹
#امام_خامنهای
#تحول
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠
💠از من میپرسند به نظر شما وظیفهی یک دانشجوی مطلوب و دارای همّت بلند و آیندهنگر چیست؟
🔹جواب بنده این است: اوّل، ایجاد تحوّل در ذهن و در واقعیّت جامعهی خود؛ بعد، ایجاد تحوّل در ذهن و واقعیّت جهان. تعجّب میکنید؟ دانشجو مثلاً واقعیّت جهان را عوض میکند؟
🔸تعجّب ندارد.
شما امروز دانشجو هستید، امّا فردا همین دانشجوی امروز مدیر سیاسی است، ادارهکنندهی یک بخش مهمّی از کشور است.
اینهایی که الان مسئولین کشورند، دیروز دانشجو بودند مثل شما،
حالا الان مشغول ادارهی کشورند؛ مشغول ادارهی سیاسی، اقتصادی، دیپلماسی؛
دانشجوی امروز فیلسوف فردا است، محقّق فردا است؛
دانشجوی امروز فعّال فرهنگی یا مطبوعاتی و رسانهایِ مؤثّرِ فردا است؛
دانشجوی امروز رئیس فردا، مغز متفکّر فردا، عنصر اثرگذار فردا است. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
متن بیشتر
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🔖 رهبر انقلاب: کالاهای اساسی را به موقع تأمین کنید
✏️این اثر مستقیم در سفرهی مردم دارد، گرانیهای عارضی و دلبخواهی در بازار دیگر وجود نخواهد داشت و امنیت غذایی تهدید نخواهد شد. ۱۴۰۴/۶/۱۶
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🖥 خانهدار و پرافتخار مثل بلندپروازها
📝 فریفتگان غافل، خانهداریِ زن را تحقیر میکنند؛ در حالیکه خانهداری یعنی تربیتِ انسان، و تولید والاترین محصول عالم وجود یعنی بشر.
📝رهبر انقلاب، ١٣٩۵/١٢/٢٢
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
هدایت شده از 🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🖥 خانهداری یک شغل است
📝 اگر ما به خانهداری به چشم حقارت نگاه کنیم، این میشود گناه. خانهداری یک شغل است؛ شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حساس، شغل آیندهساز.
📝 رهبر انقلاب، ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
☀️ #امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
—————————
🇮🇷 مجموعهی فرهنگی سنگر 🇮🇷
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷