eitaa logo
‏🇮🇷‎ مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷
7.1هزار دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
18.8هزار ویدیو
1.3هزار فایل
‏🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏ https://eitaa.com/joinchat/1807089723C10ec9361fa 🌺 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️تصلّب و انعطاف‏ ناپذيرى در اجرای عدالت ⭕️سیره حکومتی امام علی علیه السلام(۶) 🔻...از سخنان على(ع) و از عمل او، مخصوصاً از طرز عملى كه در دوره زعامت و حكومت خود انجام داد، معلوم مى‏ شود كه عدالت به صورت يك فلسفه اجتماعى اسلامى مورد توجه مولاى متقيان بوده و آن را ناموس بزرگ اسلامى تلقى مى‏ كرده و از هر چيزى بالاتر مى ‏دانسته، سياستش بر مبناى اين اصل تأسيس شده بود، ممكن نبود به خاطر هيچ منظورى و هدفى كوچك‏ترين انحراف و انعطافى از آن پيدا كند. 🔻همين امرْ يگانه چيزى، بلى يگانه چيزى بود كه مشكلاتى زياد برايش ايجاد كرد و ضمناً همين مطلب يك مفتاح و كليدى است براى يك نفر مورخ و محقق كه بخواهد حوادث خلافت على را تحليل كند. 🔻على عليه السلام فوق‏ العاده در اين امر تصلّب و تعصب و انعطاف‏ ناپذيرى به خرج مى‏ داد. 🔻-برنامه حکومتی حضرت تنها این نبود - كه در دوره خودش نگذارد حيف و ميل بشود و حقوق مردم پايمال شود، بلكه برنامه ‏اش اين بود كه حقوق پايمال ‏شده گذشته را كه اجحاف گرها مال خود و ملك خود مى ‏دانستند برگرداند، 🔻روى اين حساب و اين نقشه، خودش مى‏ دانست كه چه جنجالى بپا خواهد شد.(ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (عدالت از نظر على عليه السلام(بيست گفتار))، ج‏25، ص: 231-230- با تلخیص و ویرایش - ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
⭕️ذکر خداوند سبحان در هر حال 🔹در کتاب کافی به نقل از امام صادق علیه‌ السلام آمده است: «ثَلاثٌَ لا تُطِیقُها هذِهِ الاْءُمةُ... وَ ذِکرُ الله‏ِ عَلی کل حالٍ». [١] سه چیز است که این امت توان آن را ندارند... تا اینکه می‌فرماید: و یاد خدا در هر حال. و در روایت دیگر می‌فرماید: «لا أَقُولُ سُبْحانَ الله‏ِ وَ الْحَمْدُلِلهِ، وَ إِنْ کانَ ذِکرا وَ لکنْ ذِکرُهُ عِنْدَ حَلالِهِ وَ حَرامِهِ». [۲] مقصود من گفتن سبحان الله و الحمدلله نیست، هر چند این هم ذکر است، بلکه منظور من یاد خدا به هنگام [پیش‌ آمدن] حلال و حرام است. پی نوشت‌ها؛ [۱] من لایحضرة الفقیه، ج۴، ص۳۵۸؛ وسائل الشیعة، ج۱۲، ص۲۷ [۲] اصول کافی، ج۲، ص۱۴۵؛ وسائل الشیعة، ج۱۵، ص۲۵۵ 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۶۹ ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠باید با همت و تلاش و بکارگیری هنر و استفاده از شیوه‌های خلاقانه و جذاب، یاد و خاطره و سلوک و مجاهدت شهدا به نسل جوان و نسل‌های بعدی منتقل شود. ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠شما یک پناهگاه دارید، پناهگاه اسلامی و آن بقعه مطهر علی بن موسی است. 🔸کسی که یک همچو پناهگاهی دارد، این قدرتمند است. ۱۳۵۸/۰۸/۱۲ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠هر یک از شهدا همچون شوشتری، باغانی، برونسی و شهید اخیرِ سبزوار، شهید «الداغی»، به نحوی می‌توانند الگو باشند، همان‌گونه که دیدیم شهادت «حمیدرضا الداغی» افکار عمومی کشور را چگونه بشدت تحت تاثیر قرار داد. ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در این دو شهر[سبزوار و نیشابور]از یک جوان عارف و مجاهد حدوداً بیست ساله همچون شهید ناصرباغانی از سبزوار تا یک انسان مجاهد میان سال و جاافتاده همچون شهید نورعلی شوشتری از نیشابور می‌توان دید که وصیتنامه‌های آنها پر از حکمت و معرفت است. ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در فاصله زمانی میان «فضل بن شاذان نیشابوری» تا «حاج ملاهادی سبزواری» که حدود هزارسال است، ستاره‌های درخشان علمی، معنوی و معرفتی فراوانی به چشم می‌خورند که همه این بزرگان، شناسنامه و هویت تاریخی این شهرها هستند و باید به نسل جوان معرفی شوند. ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
27.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 السلام علیک یا اباعبدالله • یا حسین یا عین الحیاء لبیک یا سفینة النجاه 🎙 بانوای: سید رضا نریمانی 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠این قرن، قرن اسلام است. 🔸این قرن، قرن معنویت است. 🔹 اسلام را و را و را با یکدیگر به ملتها هدیه میدهد؛ 🔸اسلامِ عقلانیت، اسلامِ تدبر و تفکر، اسلامِ معنویت، اسلامِ توجه و توکل به خدای متعال، اسلامِ جهاد، اسلامِ کار، اسلامِ اقدام؛ ♦️اینها تعالیم خدای متعال و تعالیم اسلامی است به ما. ۱۳۹۰/۱۱/۱۰ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
27.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 رزق شب جمعه 🥀 🤲 خدایا ببخش خدایا ببخش 🤲 🎞 حاج محمود کریمی ۵ دقیقه و ۱۸ ثانیه 🥀 بسیار دلنشین 👆 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠پایه و مبنای علوم انسانی یی که امروز در غرب مطرح است، از اقتصاد و جامعه شناسی و مدیریت و انواع و اقسام رشته های علوم انسانی، بر مبنای یک معرفت ضددینی و غیردینی و نامعتبر از نظر کسانی است که به معرفت والا و توحیدی اسلامی رسیده باشند. 🔸ما در این زمینه ها باید کار کنیم. 🔹در زمینه‌ی علوم تجربی باید کار و تلاش کنیم. 🔸قدرت پیشرفت علمی و باز کردن راه‌های نو و گشودن افقهای جدید را باید در خودمان به‌وجود بیاوریم؛ 👈همت ما باید این باشد؛ توقع، این است. ۱۳۸۳/۰۹/۲۶ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 - سلام الله علیه - که با آن نیرنگ ایشان را بردند، الزاماً بردند به آنجا و خواستند ایشان را چه بکنند، معلوم بود که از اول بنا بر این نیست، نگذاشتند که اینها یک‌ حکومتی به دستشان بیاید، یک مجالی به دستشان بیاید که لا اقل تعلیمات را بکنند. ۱۳۶۳/۰۵/۱۸ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
♦️نمونه ای از افکار بلند استاد شهید مطهری «ره» 🔻 قرآن روى مسئله اختلاف تكيه مى‏ كند كه اختلاف بايد وجود داشته باشد، اگر اختلاف نباشد تضاد و برخورد و اصطكاك و زد و خورد عقايد نيست و تا زد و خورد عقايد نباشد عقايد پيشرفت نمى‏ كند و حداقل سالم نمى ‏ماند. 🔻من اين را بطور قاطع عرض مى‏ كنم: هر زمانى كه قطب مخالف از عقيده حق گرفته شود خود عقيده حق طبعاً به سوى فساد مى‏ گرايد. 🔻يعنى عوام ‏الناس مى‏ آيند در اطراف اين عقيده حق آنچنان مى ‏بافند و مخلوط مى‏ كنند و آنقدر چرند به آن اضافه مى‏ كنند كه عقيده حق به دست طرفدارها زيان مى‏ بيند. 🔻هميشه زيانهايى كه عقيده حق به دست طرفدارانش ديده به دست مخالفانش نديده است . ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج‏۳۰، ص۵۸۵-۶۸۴ -و ص۵۷۷- با تلخیص و ویرایش - 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در فاصله زمانی میان «فضل بن شاذان نیشابوری» تا «حاج ملاهادی سبزواری» که حدود هزارسال است، ستاره‌های درخشان علمی، معنوی و معرفتی فراوانی به چشم می‌خورند که همه این بزرگان، شناسنامه و هویت تاریخی این شهرها هستند و باید به نسل جوان معرفی شوند. ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما هم باید در صدد آن باشیم که در دنیای مرده‌ی امروز و در دنیای آفت‌زده‌ی امروز روحی بدمیم. 🔸امروز هم دنیا دچار ظلم است، دچار قساوت است، دچار تبعیض است. 🔹 امروز هم مرگ فضیلت، عزای بزرگ آدمیان است. 🔸فضیلت‌ها به‌وسیله‌ی ابزارهای قدرت های مادّی سرکوب می شوند؛ 🔹عدالت سرکوب می شود؛ 🔺انسانیّت و اخلاق سرکوب می شود؛ 🔺خون انسان ها به دست قدرتمندانِ بی‌محابا بر زمین جاری می شود؛ 🔸ملّت‌هایی به‌ خاطر غارت‌زده بودن به‌ وسیله‌ی قدرت ها، از گرسنگی جان می دهند. 🔺این وضع امروز دنیا است. ♦️این هم مثل همان جاهلیّت دوران قبل از ظهور اسلام است؛ این هم جاهلیّت است. ۱۳۹۴/۱۰/۰۸ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷