eitaa logo
دکتر مرعشی
2هزار دنبال‌کننده
417 عکس
646 ویدیو
72 فایل
این کانال برای ارائه مباحث علمی و معرفتی ایجاد شده است. دکتر مرعشی: پزشک و متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز. شماره عضویت نظام روانشناسی 8324. شماره پروانه نظام روانشناسی 3024
مشاهده در ایتا
دانلود
27.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخاطر این چشمها 😭 خواهرم چرا میخوای روسریتو دراری؟ درد و دل صمیمی با همه بانوان عزیز ایران، علی الخصوص خواهران ضعیف الحجاب (لطفا ببینید و منتشر کنید)
هدایت شده از اقتدار ولایی
🔸 تصویری جالب از زن و شوهر جوان کره ای با لباسهای معمول روزانه خود. سئول ، 1904 حجاب تا صد سال پیش در همه کشورهای جهان کاملا طبیعی و مرسوم بوده است
10.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستجاب الدعوه ۱۳ ساله آوردم براتون! نوجوانی که حرف و عملش عقلای جهان را مات و مبهوت خود کرده! هر چه دارم از نماز اول وقت و امام حسین(ع) دارم! حالا هی بنشینید، عکس و کلیپ از زباله گرد و کودک کار بگیرید و درست کنید! نوجوان کار فقط ایشون! https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔥 میگه من با قانون حجاب، حال نمی‌کنم! 😬👆 ‌☫به کانال جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/863436966Cf69e52cb78
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔تاثیر پیش فرض های اعتقادی فروید بر نظریه روانکاوی! 🔻فروید بنیان نظرات روانکاوی خود را بر چند «عقیده» بنا نهاده بود: ➖ عدم عقیده به خدا و آخرت ➖ عقیده به خرافی بودن همه انواع دین ➖ عقیده به جبر علّی ➖ عقیده به پلید بودن ذاتی انسان ➖ در کنار این عقاید عدم التزام عملی به پوزیتیویسم. ( فروید ۱۹۵۰؛ فروید ١٩٦٧؛ ساپینگتون، ۱۹۸۹) 🔻به وضوح می توان مشاهده کرد با وجود آنکه هیچ یک از این عقاید موضوع علم روانشناسی نیستند، اما نظریات فروید ابداً از این چهارچوب ها خارج نشده اند. هر چند ممکن است در متن همه نظریات روان کاوی فروید به این عقاید بنیادین تصریح نشده باشد، اما نكته مهم آن است که پذیرفتن کامل و بی چون و چرای تمامی نظریات فروید، بدون پذیرفتن پیش فرض های عقیدتی او غیر ممکن است. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۲۴ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔 رابطه روانشناسی (غربی) با عقاید و ارزش ها 🔻موج سوم رفتارگرایی (شامل درمان های مبتنی بر ذهن آگاهی) تا حدی بر آموزه های بودایی استوار است. 🔻عقیده اومانیسم (انسان محوری به جای خدامحوری) در سالم دانستن رفتار همجنس گرایانه در کتابچه طبقه بندی اختلالات روانی (DSM) بروز کرده؛ 🔻 عقیده به فمینیسم و پست مدرنیسم به ترتیب در نظریه های روان درمانی فمینیستی و پست مدرنیستی رخ نموده است. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۲۵ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
🔸جامعه چگونه بی رحم می‌شود؟ ✍برشی از نشست بررسی مسئله حجاب از نگاه روانشناختی 👤 با تدریس: دکتر سیدعلی مرعشی دکترای حرفه ای پزشکی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ➖➖➖➖➖➖➖ 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/211 ➖➖➖➖➖➖➖ ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔 پیش فرض های اعتقادی رفتارگرایان 🔻در روانشناسی، رفتار گرایان براساس چند پیش فرض "اعتقادی" روش پژوهش خود را صورت بندی کردند و یافته های ایشان در آن چارچوب، معتبر محسوب می‌شد. با اندکی دقت در کارهای رفتارگرایان در می یابیم که پیش فرض ها مشتمل بر "رئالیسم، ماتریالیسم پوزیتیویسم و جبرگرایی علی" هستند. 🔻چنانچه این پیش فرض ها نقض شوند، یافته های رفتارگرایان بی اعتبار خواهند بود، کما اینکه بعدها به موازات روشن شدن تعارض های درونی پوزیتیویسم و کاهش اعتبار آن اخلاف رفتارگرایان اولیه، نقش ذهن را در رفتار پذیرفتند در حالی که ذهن قابل مشاهده و اندازه گیری نبود. 🔻 نکته مهم آن است که اگر کسی در روانشناسی ملتزم به پذیرفتن نظریات رفتارگرایان باشد و غیر از آن را نپذیرد عملاً پیش فرض های عقیدتی رفتارگرایی را (که دیگر علم نیستند) نیز پذیرفته است. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۲۳، ۲۴ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
🔸برای داشتن فرزندان متعادل محبت مشروط لازم است یا نامشروط؟ 🔹در روانشناسی رشد آمده است برای اینکه شخصیت بچه انسان به شکل متعادل رشد کند دو نوع محبت نیاز دارد، یکی محبت پدرانه موسوم به محبت مشروع یا محبت مقتدرانه است و دوم محبت مادرانه یا نامشروط. 🔹 این دو نوع محبت مثل چسب دوقلو هستند مثل فاز و نول برق هستند جای همدیگر را نمی‌توانند بگیرند نمی‌شود یکی را حذف کرد آن یکی را زیادتر کرد، باید از هر دو نوع وجود داشته باشد که شخصیت انسان متعادل بار بیاید و اگر یکی از این دو نوع محبت وجود نداشته باشد فرزندان دچار کمبودهای عاطفی می‌شوند، این گرسنگی های عاطفی که در بچه‌ها هست سبب می‌شود که بچه‌ها نتوانند دوست بدارند چون تجربه نکردند که به اندازه کافی دوست داشته شده باشند. 🔹 بنابراین گرایش این بچه‌ها به بی رحمی بیشتر خواهد بود و این‌ها حاضرند برای خودشان دیگران را قربانی کنند پس بنابراین بچه‌هایی که زیر پروبال پدرو مادر و محیط خانواده بزرگ نمی‌شوند خطر درشان وجود دارد که تبدیل شوند به موجودات بی رحم و وقتی تعداد بی رحم و خودخواه در جامعه زیاد شد طبیعتا امنیت اجتماعی به خطر می‌افتد. 🎙برشی از نشست بررسی مسئله حجاب از نگاه روانشناختی 👤 با تدریس:دکتر سیدعلی مرعشی دکترای حرفه ای پزشکی، عضو هیات علمی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/211 ➖➖➖➖➖➖➖ ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔 محدودیت های علوم تجربی 🔻همه آگاهی های مورد نیاز بشر از راه تجربه قابل وصول نیستند. در جهان غرب نیز اذعان می شود که علم تجربی با وجود جایگاه گرانقدری که دارد، قادر نیست معلومات و معارف جامعی درباره جهان در اختیار بشر قرار داده یا درباره هر آنچه بشر نیاز دارد نظر دهد.برای مثال یافته های علوم تجربی نمیتوانند به سؤالات مهمی مانند اینکه "آیا اعدام یک قاتل عادلانه و اخلاقی است یا نه؟" پاسخ دهند. 🔻 این علوم نمی توانند هر آنچه بشر در زمینه موضوعات اخلاقی، حقوقی، هنری و امثال آنها نیاز دارد به بشر اعطا کنند و یا به سؤالات بنیادینی مانند اینکه «آیا جهان هدفی دارد؟» پاسخ دهند. دانش تجربی اساساً حیطه کار خود را در خارج از این موضوعات تعریف کرده و در مورد آنها ساکت است. 🔻به این ترتیب گرچه برای شناخت، واقعیات روش های تجربی سودمندند و نباید نادیده گرفته شوند، اما آنچه اشکال دارد آن است که باب های دیگر معرفت و شناخت مانند خرد و منطق و یا وحی بسته شوند. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۱۸ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net
📝 درسنامه روانشناسی اسلامی ✏️ دکتر سید علی مرعشی 🤔علم تجربی تا چه اندازه آئینه حقیقت است؟ 🔻چنین نیست که اگر نوعی واکنش شیمیایی یا پدیده ای فیزیکی از راه مشاهده و اندازه گیری کشف شد، به سادگی بتوان صحت آن را انکار کرد، اما از آن سو توجه به این نکته ضروری است که الزاماً همه واقعیت منحصر در همان نیست که مشاهده شده، است و اینکه نتایج همواره و لزوما یقینی نیستند؛ زیرا ممکن است بخشی از واقعیت به فراچنگ مشاهده و اندازه گیری پژوهشگر نیامده باشد؛ ممکن است آنچه مشاهده شده به درستی تفسیر و تبیین نشده باشد؛ ممکن است در سنجش ها خطایی رخ داده باشد؛ یا پژوهشگر تحت تأثیر ارزش های خودآگاه و ناخودآگاه خود، نتیجه سوگیرانه ای از مشاهدات گرفته باشد. 📘 درسنامه روانشناسی اسلامی، ص ۱۸ 👈 ادامه دارد... ↗️برای✌️نفر از دوستان ارسال کنید. ➕به جمع فاتحان بپیوندید 👇 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan_net