eitaa logo
تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد
13.2هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
740 ویدیو
27 فایل
💠 تمدن نوین اسلامی، تقدیر حتمی و قریب جهان است 💠 🔶🔹 محمد علی شکوهیان‌راد - پژوهشگر و نویسنده حوزه‌ی مطالعات سایبرنتیک - پژوهشگر ارشد آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران وب‌سایت: www.shokoohian.ir آپارات: www.aparat.com/shokoohianrad
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ سطوحِ مختلفِ بصیرت 🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم 🔹 تشخیص انحراف غرب و آمریکا در مقایسه با جبهۀ مقاومت و جمهوری اسلامی/ سطح مقدماتی. 🔸 تشخیص انحراف متحجرین و غربگرایان در مقایسه با جریان متشرّع و حزب اللهی/ سطح متوسط. 🔺 تشخیص انحراف برخی مذهبی‌ها و اصولگرایان در مقایسه با انقلابیونِ ولایتمدار/ سطح متعالی. 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سهیل سلیمی
⛔️ یکی از بدترین مسمومیت ها، مسمومیت فضای عقلانی انسان‌ها با ویروس علم زدگی است، آنهم علوم پوزیویستی غربی! علومی که در بسیاری از موارد با گذشت چند سال یا چند دهه، اشتباهات فاحشی در آنها یافت می‌شود و در پاره‌ای از موارد کلا رد می‌شود. 💡مستند جنایت نامرئی بر آن است تا این مسمومیت فکری را با آگاهی بخشی حقیقی از جامعه‌ی فرهیخته ایرانی بِزُداید. 🔸 نبرد بیولوژیک. 🔸هر تجارت موفقی نیاز به محصولات جدید و بازارهای جدید دارد، اگر سلامت به تجارت تبدیل شود، محصول جدید آن بیماری سازی های جدید خواهد بود. 🔸تعارض منافع در تجارت بهداشت و سلامت! 🔸 کاسبان کرونا چه کسانی هستند؟ 🔸 کمتریل و G5 قاتلان نامرئی. 🔸 اقتصاد جهان، بدهی، و تجارت سلامت؟ 🔸می‌دانید Great Reset چیست؟ 🎥👇🏻برای مبارزه با دیکتاتوری علمی، مستند جنایت نامرئی را ببینید و بازنشر کنید. 🔻🔻مجموعه‌ی مستند🔻🔻 ⏯ جنایت نامرئی 🔻نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: ⏏️ سهیل سلیمی 🆕🆓 📌برای تماشای هر قسمت از مجموعه لینک‌های زیر را باز کنید👇🏻 1️⃣ قسمت یکم: جهان در آشوب 2️⃣ قسمت دوم: توازن جمعیت و جنگ‌های ترکیبی، راه حلی برای تمام فصول 3️⃣ قسمت سوم: جلیقه زرد که باشی می‌میری 4️⃣ قسمت چهارم: قرن کنترل 5️⃣ قسمت پنجم: جنگ جهانی چهارم 🔻 🟥 برای تماشای دیگر مستندها و فیلم‌ها در آپارات عضو شوید👇🏻👇🏻👇🏻 ✅ aparat.com/SOHEIL_SALIMI 🌐 soheilsalimi.blogsky.com 🔴 @INVISIBLECRIME 🔴 @RAZEMASTORI 🟥 در کانال ایتای سهیل سلیمی عضو شوید 👇🏻 🎥 @SOHEILSALIMI
🔻پشت‌صحنۀ طرح وفاق ملّی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که آقای پزشکیان با ذهنیّتِ تهی از خلاقیّت و طرح و تدبیر به میدان انتخابات وارد شد و گفتارهای انتخاباتی‌اش، عامه‌پسند و غیرعالمانه بودند؛ همچنان‌که اکنون نیز ایشان داشتۀ نظری و مفهومی ندارد و سخن نو و مبدعانه برای ایشان، در حد امر ممتنع است. چندی که گذشت، اصحاب اصلاحات به صحنه آمدند و کوشیدند از گوشه‌‌وکنار سخنان ایشان، یک معنا را برجسته سازند و متناسب با آن، مفهوم و اصطلاحی را از علوم انسانی برگیرند و آن را بر جایگاه نظریۀ دولت او بنشانند تا قدری از ابهام و خلاء و سرگردانی بکاهند. این اصطلاح، دولت وفاق ملّی بود. در واقع، این اصطلاح در متن مواجهات و کنشگری‌ها متوّلد شد و پیشینی و طراحی‌شده نبود و این خود نشان می‌دهد که تدبیر و تقدیر، به تصادف و اتّفاق وانهاده شده است. ۲. این نظر در نسبت با مفهومی شکل گرفته که پیش از این صورت‌بندی شده بود: یکسان‌سازی و خالص‌سازی و حاکمیّت یکدست. ادعای نیروهای سکولار این بود که نظام به سوی حذف و طرد و انکار رفته و دیگری‌های را از صحنۀ بازیِ سیاسی رانده و روند انتخابات نیز از رقابت، فاصله گرفته است. آنها با تکرار پُربسامد این تفسیر، توانستند ذهنیّت‌ها را وادار به تسلیم در برابر خویش کنند و حس انفعال به وجود بیاورند. واقعیّت سیاسی، این بود که نیروهای اعتدال و اصلاحات در متن بازیِ سیاسیِ مبتنی بر رقابت جدّی و انتخاب مردم، از قدرت سیاسی دور افتادند و نظر مردم به سوی جریان مقابل آنها معطوف شد، اما این تغییر وزن اجتماعی و چرخش مردم، به پای حاکمیّت نوشته شد و از آن به عنوان خالص‌سازی یاد شد. این یعنی شکست اجتماعی‌شان را به صورتی معنا کردند که در این میان، حاکمیّت دچار شرمندگی و انفعال شود؛ چنان‌که گویا حقی از آنها تضییع شده است. ۳. پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیش‌فرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و این وضع به بحران رسیده و اینک باید برای علاج آن، دولت وفاق ملّی بنا کرد؛ به این معنی که باید همه را وارد بازی کرد و مطرودان و محذوفان را صاحب نقش نمود. براین‌اساس، چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، این‌گونه تصویرسازی شد که این شکاف‌ها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شده‌اند و نظام در حال سقوط اجتماعی است و اگر زودتر دستی نجنباند، آشوب و عصیان دیگری از راه خواهد رسید. این در حالی بود که شکاف‌های یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکاف‌ها، آزاردهنده هستند، اما بازی روایت‌پردازیِ وارونه، کار خویش را کرد و ذهنیّت جامعه، دستخوش تغییر شد. به بیان دیگر، روایت توانست حس محرومیّت را در جامعه ایجاد کند و جامعه، حس واقعی و روزمرّۀ خویش را کنار بگذارد و تسلیم روایت‌های روشنفکرمآبانه و سکولار شود. نیروهای پیشرانِ داستانِ روایت، قادرند چنین تأثیری بر جامعه بگذارند و به این واسطه، بسیج اجتماعی ایجاد کنند. جامعه نیز طوطی‌وار و رعیّت‌مآب، تمکین می‌کند و تفکّر مستقل را به کناری می‌اندازد. سیاست، این‌چنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را می‌دانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز می‌کنند. ۴. اتّفاقی که اکنون در عمل رخ داده است، به‌صحنه‌آوردن نیروهایی است که منتقد حاکمیّت بوده‌اند و مخالفت خویش را نیز از جمله در ماجرای اغتشاشات اخیر، نشان داده‌اند. وفاق ملّی، این‌گونه ترجمه شده است که باید دیگریِ حاکمیّت، میدان‌دار و مدّعی شود و به عرصۀ سیاستِ رسمی، پا بگذارد. در واقع، آنچه که رخ داده است، نه وفاق است و نه ملّی. وفاق نیست، چون نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار، از جنس گفتمان انقلاب نیستند که وفاق با آنها معنا داشته باشد، بلکه اینان نیروهایی هستند متمایل به لیبرالیسمِ مذهبی که می‌خواهند در برابر نظریۀ نظام انقلابی بایستند و نظام را از انقلاب، تهی سازند. وفاق با اینان، به‌حتم عمل‌گرایانه و بی‌سرانجام است و نه فکری و هویّتی. مسأله، سفرۀ قدرت سیاسی است که باید اینان نیز بر سر آن بنشینند و از آن لقمه‌های چرب‌وشیرین برگیرند. همچنین این وفاق، ملّی نیز نیست؛ چون از واقعیّت‌های جامعه حکایت نمی‌کند و فقط منافع پاره‌ای از نیروهای سیاسیِ دگراندیش و مسأله‌دار را دربرمی‌گیرد. پس غرض، بازیابی یک لایۀ سیاسی در قدرت رسمی است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از وفاق سخن می‌گوید. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60