eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
3.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم لو رفته از دوربین مداربسته جلسه اتاق بازرگانی باوزیرصنعت سخنان تند و عجیب موثقی به وزیر: به ماگفتندصبرکنید، احمدی_نژاد بره.. چی فکرمیکردیم،چی شد! تعبیر از منه بنی امیه ......
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
خبرگزاری اسرا (اسرا نیوز) شناسه : 14921152 ۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۰:۰۰ یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین عمادی؛ دروغگویی از منظر عقل پایگاه اطلاع رسانی اسراء: دروغ از بدترین معایب، زشت ترین گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و از رذایل اخلاقی و از گناهان کبیره محسوب می گردد. حجت الاسلام و المسلمین سید کمال الدین عمادی عضو هیئت علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در یادداشت خود با عنوان «دروغگوئی از منظر عقل» از منظر متفاوتی به مساله دروغ و دروغگویی پرداخته است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم:  دروغ از بدترین معایب، زشت ترین گناهان و منشأ بسیاری از مفاسد است و از رذایل اخلاقی و از گناهان کبیره محسوب می گردد. حجت الاسلام و المسلمین سید کمال الدین عمادی عضو هیئت علمی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در یادداشت خود با عنوان «دروغگوئی از منظر عقل» از منظر متفاوتی به مساله دروغ و دروغگویی پرداخته است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم:   بسم الله الرحمن الرحیم قال الإمام الكاظم(علیه السلام): «یا هِشَامُ إِنَ‏ الْعَاقِلَ‏ لَا یكْذِبُ»[1]‏؛ ای هشام همانا انسان خردمند دروغ نمیگوید!  صدق یکی از فضیلت های برجسته اخلاقی است که در برابر آن کذب (دروغ گوئی) است و متاسفانه از رذیله های پرتکرار در جوامع بشری است، با کمال تاسف جامعه ما نیز شدیدا از این معضل اخلاقی اجتماعی رنج می برد که برای رفع این معضل اخلاقی نیازمند اجرای برنامه هماهنگ و فراگیر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است.  در این مقام به دلیل اختصار، تنها از دیدگاه عقلانی به این رذیلت می پردازیم: مرحوم سید مرتضی(م 436 ه) از فقهاء و متکلمین مشهور شیعه در این باب می فرماید؛ به تحقیق قباحت دروغ گویی را از طریق عقل دانستیم [2] مرحوم محقق حلی(م676 ه) از فقهای بزرگ و صاحب نام شیعه است در این باره می­فرماید؛ آنچیزی که عقل به نحو وجوب بر آن دلالت دارد بازپس دادن امانت است اما موردی که دلالت بر قباحت میکند ظلم و دروغ گویی است. [3]همچنین مرحوم شیخ اعظم انصاری ره (م1281 ه)می فرماید؛ دروغ گویی نزد همه خردها و ادیان دارای حرمت بدیهی است. [4] اما برخی از بزرگان در دلالت عقل در این مقام مناقشه کرده و فرموده­اند: کذب به عنوان اوّلی و «بما هو کذب» عقلا حرام نیست، بلکه در صورتی حرام است که مفسده­ای بر آن مترتب باشد به عنوان مثال اگر کسی بگوید فلان دریا دارای چند تا ماهی است، هیچ اثر عملی و سوئی بر آن مترتب نیست و لذا عقل حکم به حرمت آن نمی کند. حضرت استاد آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) در نقد این سخن می فرماید؛ این مناقشه ناتمام است چون همان طور که گاهی فساد بیرونی است، گاهی هم درونی است. همین که انسان روحش را طوری عادت دهد که دهان که باز می کند خلاف واقع به زبانش جاری شود، چنین چیزی موجب تنزل روح است « الْكَذِبُ یرْدِی » [5] و نزد عقل قبیح است.  شایسته یادآوری است که عقل هم که فتوا به وجوب و حرمت نمی دهد بلکه فتوا به حسن و قبح می دهد. وقتی عقل امری را قبیح دانست و آن را موجب نقص در انسانیت انسان برشمرد، حرمت از آن انتزاع می شود. چنانچه اگر عقل فتوا به کمال و حُسن یک شئ داد و این حُسن به نصاب لازم رسید وجوب انتزاع می­شود و اگر نرسید، استحباب انتزاع می­شود. این طور نیست که اگر دلیل نقلی بر حرمت کذب دلالت کرد، عقل ملاکش را نفهمد یا آن را منحصر در مواردی بداند که مستلزم مفسده است، بلکه عقل به اطلاق، حرمت می فهمد، همان گونه که سرقت، خیانت و ظلم را قبیح و رد امانت و عدل را حسن می شمارد. همین محرومیت از کمالات و حقائق بالاترین مفسده ها است. مفسده منحصر در امور مادی نیست و اگر چیزی برای روح انسان مضر بود نیز، عقل فتوا به حرمت می دهد. شایان توجه است که صدق ذاتا حسن و کذب ذاتا قبیح نیست، اما همان طور که عدل و ظلم ذاتا حسن
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
و قبیح هستند، عنوان کمال و نقص نیز چنین است و اگر این دو عنوان هم بالاصاله بر اموری صدق کنند آن امور متصف به حسن و قبح می شوند و بنابراین اگر کذب مصداق نقص باشد قبیح است. گفتنی است افعال و اوصافِ مخصوص، حکم ذاتی ندارند، بدین جهت است که در بعضی از شرائط با مانع همراهند و الا اگر مصداق عدل قرار بگیرند ذاتا حسن و اگر مصداق ظلم قرار بگیرند ذاتا قبیح هستند. به عنوان مثال نمی توان گفت قتل ذاتا قبیح است یا نیست، بلکه اگر از سنخ قصاص باشد حسن است و اگر قتل، ظالمانه و ابتدایی باشد قبیح است.   بنابراین کذب نیز از مواردی است که حکم ذاتی ندارد، در نتیجه اگر مصلحت واقعیه -نه شخصیه- آن را همراهی نکند چون مصداق نقص روح است و تحت عنوان ظلم - ولو ظلم به نفس- قرار می گیرد، عقل آن را قبیح می شمارد ولو مفسده دیگری بر آن مترتب نشود. بنابراین، عقل بر حرمت کذب دلالت می کند و اشکال برخی از فقهاء در این مقام ناتمام است و دلالت عقل بر حرمت کذب نزد مرحوم شیخ انصاری نیز واضح بوده است.[6] در نتیجه کذب اگرچه قبح ذاتی ندارد لکن از باب مصداق نقص روح و تحت عنوان ظلم حتی ظلمی که بر خویشتن باشد متصف به قبح می گردد و نکوهیده و حرام است مگر در صورتی که مصلحت واقعی آنرا همراهی کند که جایز شمرده می شود لذا از امام صادق سلام الله علیه روایت شد؛ دروغ گوئی نکوهیده است مگر در دو مقام دفع خطر ستمکاران و اصلاح بین افراد.[7] خدای سبحان ما و جامعه را از شر دروغ گوئی حفظ کند.   پاورقی: [1] . كلینى، محمد بن یعقوب الكافی (ط - الإسلامیة) ؛ ج1 ؛ ص19 [2] . لأنا قد علمنا بالعقل وجه قبح الكذب، و أنه مجرد كونه كذبا،... (سید مرتضی، رسائل، ج‌2، ص: 91‌) [3]. ما ینفرد العقل بالدلالة علیه:و هو إمّا وجوب؛ كردّ الوّدیعة، أو قبح؛ كالظلم و الكذب،(محقق حلی ره المختصر النافع فی فقه الإمامیة، المقدمة، ص: 34‌) [4] . الكذب حرام بضرورة العقول و الأدیان، و یدلّ علیه الأدلّة الأربعة،(دزفولى، مرتضى بن محمد امین انصارى كتاب المكاسب (للشیخ الأنصاری، ط - الحدیثة)؛ ج‌2، ص: 11 ) [5] . تمیمى آمدى، عبد الواحد بن محمد  تصنیف غرر الحكم و درر الكلم ؛ ص220 رقم حدیث،  4404 الْكَذِبُ یرْدِی [6] رک: درس خارج فقه مکاسب محرمه جلسه  232 [7] . بحار الأنوار (ط - بیروت) ؛ ج69 ؛ ص263- وَ قَالَ الصَّادِقُ ع الْكَذِبُ مَذْمُومٌ إِلَّا فِی أَمْرَینِ دَفْعِ شَرِّ الظَّلَمَةِ وَ إِصْلَاحِ ذَاتِ الْبَینِ.     فهرست منابع: تمیمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، تصنیف غرر الحكم و درر الكلم - ایران ؛ قم، چاپ: اول، 1366ش. حلّى، محقق، نجم الدین، جعفر بن حسن، المختصر النافع فی فقه الإمامیة، 2 جلد، مؤسسة المطبوعات الدینیة، قم - ایران، ششم، 1418 ه ق دزفولى، مرتضى بن محمد امین انصارى، كتاب المكاسب (للشیخ الأنصاری، ط - الحدیثة)، 6 جلد، كنگره جهانى بزرگداشت شیخ اعظم انصارى، قم - ایران، اول، 1415 ه ق شریف مرتضى، على بن حسین موسوى، رسائل الشریف المرتضى، 4 جلد، دار القرآن الكریم، قم - ایران، اول، 1405 ه ق كلینى، محمد بن یعقوب(م 328 او 329 ه))، الكافی (ط - الإسلامیة) - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى (م 1111 ه)، بحار الأنوار (ط - بیروت) - بیروت، چاپ: دوم، 1403 ق  
هدایت شده از شاخص
🔴جهانگیری: راه عبور از شرایط فعلی این است که همه کار کنیم و هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی اش بزنیم ↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا ↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
سلام بر حسین و یاران دیروز و امروزش سلام بر خدمتگزاران امین و مرگ بر مدیران خائن این سخن جناب جهانگیری خوب است اما دو نکته لازم است روشن شود 1.چه کسی عملکرد این مدیران باید بررسی کند 2.با چه معیاری مثل معیار تروریسم آمریکای نشود که آنکه روز روشن ترور میکند و رسما حمایت میشود آنکه در حال دفاع از سرزمین خود میجنگد تروریست است دیگر جناب جهانگیر علاوه بر سمت شریف معاونت ریاست جمهوری از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئول اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی... است مرحمت بفرمایند گزارش دهند الان دقیقا با این دلار بالای 12 هزار ما کجا هستیم ته دره ایم یا پایین تر چون یقینا روزی که دلار 3000 تومان بود طبق کارشناسی جناب جهانگیری فرمودند ته دره ایم الان لابد با دلار 12 هزار 9هزار پایین تر از ته دره هستیم اگر از آن پایین صدای ما را میشنوی صدا بزن شاید از مردان دولت سابق کسی بیاید حداقل شما را تا ته دره بالا بیاورد من که الحمدلله نه اهل دلار بودیم که نه اهل کارخانه و ووو نه اهل رانت اگر شما به اقتصاد مقاومتی عمل نکردی ما در زندگی شخصی خود عمل کردیم لذا مثل بسیاری از سرمایه داران با شما ته دره و پایین تر سقوط نکردیم به قول مرحوم فرخی یزدی از حادثه لرزند کاخ نشینان ما خانه بدوشان غم سیلاب نداریم آری برادر جهانگیر ننه شما که سهل است پدر بزرگ شما اگر بیاید تمام بانکها را تحویلش دهی این سقوط به چاه ویل که شما عاملش هستی البته با لگد ترامپ به این آسانی بتواند حداقل ته دره بالا بیاید ای مرد اول از خود شروع کن اول به اقتصاد مقاومتی ایمان بیاور اگر ایمان به اقتصاد نداری امین باش و مردانه بگو من نمی‌توانم مجری اقتصاد مقاومتی باشم این مسئولیت را رها کن دوستان شما گفتند این اختیاری که رهبری به شما داد اگر به چوب خشک داده بود تا الان کاری کرده بود اما شما....! آری برادر هرز گاهی برگرد به تا ببینید چه کردید سید کمال الدین عمادی 17 مهر 97
☝️ البته همین که ایشان توانست در آن فضای اسلام هراسی مجددا حقیقت اسلام را باز شناسد جای بسی شکر است ولی دلیل نمیشود که اسلام شناس برجسته باشد و توانسته باشد همه ابعاد و زوایای دین را شناخته باشد لذا اگر ضعف های که در برخی از اندیشه های وی مشاهده گردد نباید مانع قدرشناس از کار پژوهشی این جوان مسلمان محقق گردد برای همه اندیشمندان اسلامی توفیق نیل به توحید ناب از خدای سبحان مسئلت داریم
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
Parham Delavari: 👈از "رضا اصلان" چه می دانیم؟ "لا اله الاالله" ، کتابی در مواجهه با اسلام هراسی ✍️رضا اصلان, نویسنده و پژوهشگر ایرانی الاصل امریکایی در حوزه ادیان است که آثارش در زمره پرفروش ترین کتب ایالات متحده قرار گرفته است. 🔼آنچه نام اصلان را بر سر زبان ها انداخته, نه فعالیت های رسانه ای اش در سی.ان.ان یا اخراجش از آن شبکه به سبب مخالفت با سیاست های ترامپ, بلکه سابقه خانوادگی و دو کتاب "لااله الا الله" و "زندگی و زمانه عیسی ناصری" است. 👈از تغییر دین تا بازگشت به اسلام 🔼رضا اصلان در پنج سالگی و بحبوحه انقلاب همراه خانواده به امریکا مهاجرت کرد و تحت تاثیر مواجهه با فرهنگ متفاوت و به منظور پذیرش در جامعه تازه, در ۱۵سالگی از اسلام به مسیحیت گروید اما این پایان کار وی نبود. 🔼علاقه او به مطالعه کتب عهدجدید در سال های بعد حقایقی تازه در برابرش گشود و با ادراک تناقضات, خیلی زود دریافت ایمان مورد نظر خود را تنها در دین اسلام خواهدیافت لذا بار دیگر به اسلام گروید. 🔼اصلان در سالهای بعد, مطالعات آکادمیک خود را تعمیق بخشید و ماحصل آن را در کتاب لااله الا الله عرضه داشت که در کشاکش هجمه های اسلام هراسانه پس از حملات ۱۱سپتامبر, تلاشی مهم در ترمیم چهره دین اسلام و تبری آن از اتهامات تروریستی محسوب می شد. 🔼این پژوهشگر دینی, دیدگاه مثبتی نسبت به اندیشه ولایت فقیه در تشیع داشته و امام خمینی (ره)را به عنوان مروج این رویه, ستوده است. از دیگر آثار جنجالی وی, زندگی و زمانه عیسی ناصری است که در آن قرایتی تازه از نبوت حضرت عیسی(ع) در بستر تاریخی ارایه داده که در نوع خود بدیع محسوب می شود. 👈فعالیت های این محقق جوان در تبیین دین مبین اسلام در قلب غرب سکولار با وجود تمام حواشی و برخی انتقادات نسبت به وی, قابل تامل است.
هدایت شده از  عمار نیوز ... 📢
داریوش سجادی فعال اصلاح طلب در واکنش به اظهارات پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی بعد از رای مثبت دادن به FATF ، نوشت @ammar_newsir
هدایت شده از شاخص
رئیس اداره زمینی عملیات سپاه: درماه محرم بیش از۱۰۰۰توطئه خنثی شد کشف خودروهای انتحاری که قصد ورود تهران را داشتند برای انتقال یک بمب ازشرق وانفجار در تهران ۲۰میلیون دلارهزینه میکنند @Shakhes_1
به یاد اسارت اهل بیت در شام میبرندم بر سر بازار چشمت را ببند نور چشم حیدر کرار چشمت را ببند کربلا تا شام می گفتم که چشمت را نبند یا اخا اما به شام تار چشمت را ببند* شد نقاب صورت من آستین پاره ام بی تو شد کار حرم دشوار چشمت را ببند پایکوبی و کف و دشنام و سوت و هلهله من کجا و این همه آزار چشمت را ببند تاب سیلی خوردن دختر نداری روی نی دخترت را دست من بسپار چشمت را ببند کاری از دست سر ببریده می آید مگر تو فقط یک کار کن یک کار چشمت را ببند من که می‌دانم تو از زینب خجالت می‌کشی در میان این همه انظار چشمت را ببند چشم عباس تو را بستند با تیر جفا تا نخورده سنگ این کفار چشمت را ببند کوچه ها را یک به یک گشتم به همراه سرت می‌روم در مجلس اغیار چشمت را ببند من کجا و این همه نامحرمان بی حیا من کجا و این همه خمار چشمت را ببند رفت انگشت اشاره سمت دخترهای تو ای برادر می‌کنم اصرار چشمت را ببند خیزران تا رفت بالا قلب من آتش گرفت تو بگو با خواهرت اینبار چشمت را ببند نکته 👇 *مرحوم ذهنی در کتاب مدینه تا مدینه: 🔸حضرت زینب فرمودند: بین کوفه تا شام سر برادرم بر نیزه چشمش باز بود و به اطفال و اهل و عیالش نگاه میکرد اما در شهر شام نگاه به سر برادرم کردم دیدم چشمهای مبارکش بسته شده یعنی دیگر طاقت ندارم این همه رقاص و شراب خوار و..... دور اهلبیتم ببینم😭😭😭
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
سلام بر حسین و یاران دیروز و امروزش به وعده خدا ایمان داشته باشیم فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوءُ الْعَذَابِ(غافر 45) ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺳﻴﺐ ﻫﺎﻱ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺍﻭ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻣﻰ ﺯﺩﻧﺪ ، ﻧﮕﻪﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﺳﺨﺘﻲ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻛﺮﺩ . 🔸از اینکه ترامپ فرعون عصر حاضر گفته است ایران می‌تواند در عرض ۱۲ دقیقه خاورمیانه را به کنترل خود درآورد، این سخن وی با هر هدفی هم که باشد، "دقیق" است و نشان از عظمت ایران در چشم ترامپ است؛ البته گمان میرود این سخن از زبان ترامپ ناخواسته بیان شد قطعا مورد توبیخ اطاق فکر قرار خواهد گرفت زیرا این سخن از عظمت ایران ناخواسته بر باور ملتها به عظمت ایران میافزاید اگر ما گفته بودیم چندان تاثیر نداشت پس عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد این سخن در زمانی از زبان ترامپ صادر شد که حکومت وهابی بن سلمان مدعی رهبری جهان اسلام گرفتار قتل فجیع نویسنده عربستانی در ترکیه است و صدای اعلان پایان فرقه وهابیت زاییده یهودیت در عربستان به گوش می‌رسد و جنگ تصرف یمن که قرار بود یک ماهه باشد چهار سال طول کشید پولهایی که دولت بن سلمان به مقدار میلیاردها دلار برای خرید اسلحه از آمریکا پرداخت اکنون از خود آمریکا میشنود که این همه هزینه خرید سلاح برای مهار ایران تنها میتواند در 12 دقیقه در مقابل ایران مقاومت کند این بزرگترین اعتراف دشمن به شکست جبهه باطل در مقام انقلاب اسلامی ایران و ملت با عظمت ایران است آمریکا وقتی دید ایران بیخ گوش او حرام زاده های داعشی که در واقع تحت حمایت او هست مورد اصابت پی در پی موشک دور برد نقطه زن قرار داده است دستپاچه شد برای دوشیدن گاوهای شیر ده عربستان ناچار شد به عظمت ایران اعتراف کند. لذا این شرایط و سخنان دشمن انسان را به یاد این آیه و وعده الهی میاندازد که فرمود وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْماکرِينَ (آل عمران 54) ﻭ [ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻋﻴﺴﻲ ﻭ ﺁﻳﻴﻨﺶ ] ﻧﻴﺮﻧﮓ ﺯﺩﻧﺪ ،ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺟﺰﺍﻱ ﻧﻴﺮﻧﮕﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺩ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺟﺰﺍ ﺩﻫﻨﺪﻩﻧﻴﺮﻧﮓ ﺯﻧﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ . 20 مهر 97 سید کمال الدین عمادی