☝️🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀☝️
ان تنصروا الله ینصرکم
اگر در این عکس تامل کنیم وعده اعتماد به خدا را بعد از سی سال لمس میکنیم
با دستان خالی و قلبی آکنده از ایمان و اعتماد به خدا دست رد بر سینه استکبار و ابرقدرتهای پوشالی
اما قوی ترین رهبر جهان که اعجاب جهانیان را برانگیخته اگرچه دوستان غافلند
اما بن سلمان های نامسلمان با داشتن بزرگترین ثروت جهان و سلاح و اعتماد به ابرقدرتهای جهانی
ولیکن هر روز و شب با رویای حمله به ایران میخوابد و با کابوس حمله از ایران بیدار میشود و الان منفورترین حاکم دیکتاتور جهان است به گونه ای که دوستان گرگ صفتش نمیدانند چگونه باید گندکاری های او را پنهان کنند همان گونه نیزه در انبان پوستی قابل پنهان کردن نیست
عمادی
29مهر 97
هدایت شده از انجمن اهل قلم حوزویان ساروی
عاشورا ستیزان چه می گویند ؟؟؟
قال رسول الله (ص ) :
يا فاطمة! كل عين باكية يوم القيامة الا عين بكت على مصاب الحسين فانها ضاحكة مستبشرة بنعيم الجنة.
پيامبراكرم (ص) فرمود: فاطمه جان! روز قيامت هر چشمى گريان است، مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد، كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده میشود(. -بحارالانوار،ج 44، ص293)
این یکی گوید : «عزاداری » چه سود
قرن ها بگذشت از آن ، تارو پود
عمر و فرصت ، ثروت خود را به باد
دادن است ، این، از کجا آمد به یاد ؟؟؟
داد : پاسخ عاشقی ، آزاد مرد
دیده بگشا ای دل دنیا نَوَرد
اشک این سامان ، حماسه آفرین
خرج این ایوان ، معمای زمین
باب رحمت ، باب برکت ، باب عشق
باب عزت ، غیرت ارباب عشق
بیرق او ظلم کوب و حق فَر است
جام خطّ زاده ی پیغمبر است
یا حسین و یا حسین و یا حسین
حافظ دنیا همی عقبا حسین
این چنین فرمود مولایم رضا ( ع )
بهر هرکس ، گر ، عزا سازی به پا
بهر سالار شهیدان ، گریه کن
بهر این مجلای ایمان ، گریه کن
کین ، « حیسن منّیِ » پیغمبر است
تا ابد ، تابان ، در این بام و در است
« کُّل عَین باکیه »، با صد زبان
این چنین گوید ، به اَبنای جهان
در قیامت ، دیدگان گریان ببین
چشم عاشورائیان ، خندان ببین
دشمن این اشک ، دل بیدار نیست
فکر او جز ، از دَر ِ اغیار نیست
ای شفیعی ، گو خدا ی مهربان
اشک، ما را بر دیار او رسان
29- 7 – 1397 – شفیعی مازندرانی
هدایت شده از خبر آنلاین 📢
قاتلان خاشقچی، به خانواده او تسلیت گفتند
🔹پادشاه و ولیعهد سعودی به خانواده «خاشقچی» روزنامهنگار منتقد عربستانی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده، تسلیت گفتند.
@news_news
کمال الدین
قاتلان خاشقچی، به خانواده او تسلیت گفتند 🔹پادشاه و ولیعهد سعودی به خانواده «خاشقچی» روزنامهنگار م
وقتی این خبر را خواندم بدون تعجب به یاد یزید علیه اللعنه افتادم اول به قتل امام حسین علیه السلام افتخار کرد سپس به دلیل افشاگری حضرت زینب کبری و امام سجاد علیهما السلام ناچار به عدم رضایت از قتل امام ع شد و آنرا به عبیدالله ملعون نسبت داد سپس به اهل بیت تسلیت گفت و اقدام به دلجویی کرد
اما پسرش معاویه دوم هرگز پدر خود را از اقدام پلیدش تبرئه نکرد و بر منبر رفت از خاندان خود برایت جست و آنان را لعن کرد
اگرچه قتل خاشقجی را نمیتوان با شهادت سالارشهیدان قیاس کرد و حتی نمیتوان به کمترین شهید کربلا مقایسه کرد ولی آل سعود مخصوصا این پدر و پسر نامسلمان را میتوان با یزید مقایسه کرد اینان همه امویان پلیدند اگرچه سالیانه در تیراژ وسیع به چاپ قرآن اقدام میکنند ولی اگر میتوانستند برای دفن آن از هیچ کاری دریغ نمی ورزیدند
لعنت الله علی ابی سفیان و آل ابی سفیان امروز یعنی آل سعود
هدایت شده از طلاب و فضلای ساروی مقیم قم
در بيمارستان هنگام شام و یا ناهار به يك بیمار سوپ، چلوكباب با کره و دسر می دهند!
به تخت کنار او فقط سوپ می دهند!
به دیگری حتی سوپ هم نمی دهند و فقط سرم تجویز می شود!
هيچ یک از بيماران اعتراضی ندارند!
زيرا به طبیب حکیم ایمان دارند!
به تیغم گر کشد دستش نگیرم
وگر تیرم زند منت پذیرم
کمان ابرویت را گو بزن تیر
که پیش دست و بازویت بمیرم
به گیسوی تو خوردم دوش سوگند
که من از پای تو سر بر نگیرم
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 وقتی امام(ره) ۱۵۰ شهر و روستا را نجات داد!
🔹بعد از پیروزی در عملیات بیت المقدس ۴ و تصرف ارتفاعات شاخ شمیران و شاخ سورمر در روزهای ابتدایی سال ۶۷ ، قرار بر این شد که یک کامیون با چندین تن « تی ان تی» به صورت استشهادی تونل روی سد دربندیخان عراق را منفجر کند.
🔹 با اینکار میلیونها متر مکعب آبِ پشت سد، دهها شهر و روستای عراق را از بین میبرد و ما در کمتر از ۲۴ ساعت بر مناطق وسیعی از شمال شرق این کشور مسلط میشدیم. همه چیز برای انفجار بزرگ آماده بود ؛ حتی رانندۀ داوطلب کامیون. بچهها منتظر اجرای عملیات بودند که به یکباره عملیات لغو شد.
💬 بعدها شهید سردار نورعلی شوشتری، علت لغو این عملیات را اینگونه برشمرد:
«در آن سال حضرت امام(ره) بعد از شنیدن طرح عملیات پرسیدند آیا به مردمی که در مسیر سیلاب قرار میگیرند آسیبی میرسد؟ ما جواب دادیم بله! چیزی در حدود یکصد و پنجاه شهر و روستا تخریب میشود و ساکنین آن مناطق هم طبیعتاً آسیب جدی خواهند دید. بعد از توضیحات فرماندهان، امام(ره) مخالفت صریح و قاطع خود را با این حرکت اعلام نموده و فرمودند: ما برای نجات مردم عراق میجنگیم نه برای کشتن آنها.»
منبع: کتاب کمیل هنوز زنده است.
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
سلام بر حسین و یاران دیروز و امروزش
سلام بر اربعین و زایران اربعین
💢 برای تماشای عظمت اربعین چشمها را باید شست💢
این روزها هرکسی به عنوان کارشناس بدون کمترین شناخت دینی و دانش اجتماعی ووو به راحتی در باره این راهپیمایی عظیم حیرت انگیز ابراز نظر میکند و میگویند
🔹تا وقتی مستحق وجود داره فکر نمیکنم جایز باشه این اعمال مستحبی. اگر همین وقت و هزینه صرف نیکی به نزدیکان و همسایگان بشه بهتر نیست؟
🔹فعلاً که این مراسم شده وسیلهای برای کمک به ملت عراق.
🔹ای کاش این وقت و انرژی که صرف اربعین میشه، صرف تولید نیکی و خیر میشد تا شیعیان اینقدر ضعیف نباشند. کاش نذر میکردند در اربعین به نیازهای هم برسند.
👇👇🍀🍀🍀🍀🍀👇👇
در پاسخ این سخنان گفته میشود.
🔸کاش این دسته از افراد یک بار این سفر رو بروند تا ببینند اربعین چه دانشگاه بزرگ و موفقی ایجاد کرده برای تولید خیر و نیکی و انسانیت و بردباری و صبوری... .
🔸باید رفت و دید که ملت عراق چطوری هستی یکساله خودش رو بهپای زائران میریزه. هزینهای که بابت ویزا و بقیهٔ مسائل به عراقیها داده میشه با هزینهای که مردم عراق برای خدمت به زائران ایرانی میکنن هر گز قابل مقایسه نیست مضافا بر درد سرهای که با حضور چنین جمعیت برای ملت شریف عراق بوجود میآید
آری قضاوت در باره اربعین و حرکت عظیم آن به سادگی نیست تا هر کس نسبت به آن کارشناسی کند
جهت شناسایی منافع اربعین برای ملت ایران علاوه بر نگاه شخصی هر کس به شرایط زندگی خود و ارتباطش با خدایش نیازمند نگاه کلان ملی از یک طرف و نگاه کلان فرا ملی و جهانی از سوی دیگر است
یکی از راههایی مهم شناخت اربعین نگاه به دشمن است است به این آیه شریفه نیک نظر گردد فرمود
مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحسِنينَ (توبه 120)
ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻭ ﺑﺎﺩﻳﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻧﺎﻧﻨﺪ ،ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺗﺨﻠﻒ ﻛﻨﻨﺪ ; ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺴﺰﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻦﺑﻪ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺯ ﺣﻔﻆ ﺟﺎﻥ ﺍﻭ [ ﺩﺭ ﺷﺪﺍﻳﺪ ﻭ ﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎ ] ﺩﺭﻳﻎ ﻭﺭﺯﻧﺪ ;ﺯﻳﺮﺍ ﻫﻴﭻ ﺗﺸﻨﮕﻲ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻭ ﮔﺮﺳﻨﮕﻲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﺪ ،ﻭ ﺩﺭ ﻫﻴﭻ ﻣﻜﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ، ﻗﺪم ﻧﻤﻰ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﻧﻤﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ [ ﻭ ﺑﺎ ﻧﺒﺮﺩ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻪﻛﺎم ﺩﻝ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﻨﺪ ] ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﻤﻞﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺛﺒﺖ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ; ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﭘﺎﺩﺍﺵﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺎﻩ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ .
لذا باید از اسرائیل و آمریکا و بن سلمان نامسلمان پرسید دیدگاه شما نسبت به اربعین چیست
خواهند گفت پیادهروی اربعین کابوس وحشتناک برای ماست
از اینکه رسانه های غربی استکباری در قبال این راه پیاده سکوت مرگبار کردند دانسته میشود سخت در فشار خفقان هستند
وگرنه اگر ده نفر در ایران و عراق برای دفاع از قاچاقچی بزرگ راهپیمایی کنند تمام رسانه های استکباری در بوق و کرنا میدمند ولی در این حرکت عظیم میلیونها انسان با کمترین هزینه با جلوه های بیشمار از فرهنگ انسان دوستی و مودت و صلح حاضر نیستند ورقی درج نکردند
لعنت خدا بر یزید دیروز و امروز
1آبان 97 برابر 13 صفر1440
سید کمال الدین عمادی
روضه حضرت زینب سلام الله علیها
یک اربعین برای تو حیران شدم حسین
مانند گیسوی تو پریشان شدم حسین
با چند قطره اشک دل من سبک نشد
ابری شدم به پای تو باران شدم حسین
زلفی اگر که ماند برایت سفید شد
در اول بهار زمستان شدم حسین
کوفه به کوفه کوچه به کوچه گذر گذر
قاری شدی مفسّر قرآن شدم حسین
دیدی چگونه آخر عمری دلم شکست
دیدی چگونه پاره گریبان شدم حسین
تو رفتی و کنار خودم گریه می کنم
دارم سر مزار خودم گریه می کنم
هر چند در مسیر سرت ازدحام بود
اما درست مثل همیشه امام بود
بی تو سوار ناقه ی عریان شدم حسین
من که به روی چشم علمدار جام بود
یادم نمی رود سر بالا نشین تو
بازیچه ی نگاه اهالی شام بود
در حرف های مرد و زن پشت بام ها
چیزی اگر نبود فقط احترام بود
با دست سنگ صورت تو خط خطی شده
از بس که آفتاب تو نزدیک بام بود
تو رفتی و کنار خودم گریه می کنم
دارم سر مزار خودم گریه می کنم
هم پیرهن که ماند برایم بدن نداشت
هم پیکر تو روی زمین پیرهن نداشت
ای بی کفن برادرم ای بوریا نشین
این چادرم لیاقت خلعت شدن نداشت؟
آن گونه ای که من وسط خیمه سوختم
پروانه هم دل و جگر سوختن نداشت
گل های باغت از همه رنگی گرفته اند
یعنی کسی نبود که دست بزن نداشت
مردی نبود اگر یل ام البنین که بود
هرگز کسی نگاه جسارت به من نداشت
تو رفتی و کنار خودم گریه می کنم
دارم سر مزار خودم گریه می کنم
ای سایه بلند سرم ای برادرم
آیینه ی ترک ترکِ در برابرم
بالم شکسته است و پرم پر نمی زند
اما هنوز مثل همیشه کبوترم
من قول داده ام که بگیرم سر تو را
از دست نیزه ها و برایت بیاورم
حالا سری برای تو آورده ام ولی
خاکستری و خاکی و ای خاک بر سرم
بگذار اول سخن و شکوه ام تو را
ای ماه زینب از نگرانی درآورم
هر چند کوچه کوچه تماشا شدم ولی
راحت بخواب دست نخورده است معجرم
تو رفتی و کنار خودم گریه می کنم
دارم سرمزار خودم گریه می کنم
دستی که چوب زد لب قرآنی تو را
زیر سوأل برد مسلمانی تو را
بالای تخت رفتی و دستم نمی رسید
تا که رفو کنم سر پیشانی تو را
می خواستند پیش همه کوچکت کنند
اما خدات خواست سلیمانی تو را
ای کاش ما برادر و خواهر نمی شدیم
حیران نبودم این همه حیرانی تو را
این سر، شکسته هست ولی سرشکسته نیست
یعنی کسی ندید پشیمانی تو را
تو رفتی و کنار خودم گریه می کنم
دارم سر مزار خودم گریه می کنم
مرثیه از علی اکبر لطیفیان
((تحلیل جامع اربعین حسینی))
یکی از جلوه های قابل تامل ودرنک واقعه عاشورا آمدن اهل بیت در اربعین سال اول ونیز سنت پیاده روی دراین ایام است تحلیل جامع اربعین حسینی و پیاده روی زایران به جانب کربلا امکان پذیر نیست مگر آنکه به چند پرسش کلیدی پاسخ داده شود ،حقیر سال گذشته در مصاحبه با خبر گزاری فارس به همه پرسش ها پیرامون این سنت عظیم پاسخ دادم ازباب اینکه ناچیز ترین قدمی دراین راستا برداشته باشم یاد داشت ذیل رادرقالب چند پرسش و پاسخ تقدیم می کنم
پرسش نخست این است آیا اهلبیت سیدالشهدا علیهالسلام در اربعین در اول ازشام به کربلا آمدند ؟درپاسخ باید گفت:
چنددیدگاه مختلفی دراین زمنیه وجود دارد و نمی توان دلیل تاریخی و حدیثی روشنی برای هیچیک از دیدگاهها یافت ولی برای دید گاهی که براین باور است که اهل بیت علیهمالسلام السلام در اربعین سال اول آمدند شواهد و قراین و دلایل قویی وجود دارد که پذیرفتن آن را امکان پذیر می نماید
دلیل اول: آنچه که تقریبا مورد اتفاق است آنست سرمبارک امام حسین علیهالسلام توسط امام سجاد علیهالسلام به کربلا بازگرداند ه شدوبرخی از محققین تصریح دارند که بیستم صفرسر مبارک به بدن سید الشهدا علیهالسلام ملحق شد واین گزارش درکتب علما شیعه همچون: ((امالی شیخ صدوق ص۲۳۲، روضه الواعظین ،ابن فتال نیشابوری ص۲۹۲, بحار مجلسی ج۴۵،ص۲۴۰٬ رسایل الشریف المرتضی ،ج۳ص، ۱۳۰, اعلام الورای طبرسی ص ۲۵۰،مناقب آل ابی طالب ابن شهر آشوب مثیرالاحزانابن نماص۱۰۷ لهوف سید بن طاووس ص۲۲۵)) و نیز علمای اهل سنت همچون :(الاثار الباقیه ابوریحان بیرونی ص ۳۳۱،الفتوح ترجمه مستوفی هروی ۹۱۶,التذکره فی امورالموتی ،قرطبی،ص۶۶۸،نهایه الارب نویری،ج۲۰،ص۳۰۰،،تاریخ حبیب السیرخواند میر ،ص ۶۰، فیض القدیرمحمدعدالرؤف ،ج۱ص،۲۶۵،تذکره الخواص سبط ابن جوزی ص۲۶۵))آمده است پس باتوجه به این گزارش تقریبا مورد اتفاق باید نتیجه گرفت که چون اهلبیت بدون امام سجاد به مدینه برنگشتند پس آنان در اربعین اول به همراه امام سجاد علیهالسلام به کربلا آمدند و پس از زیارت به مدینه بازگشتند
دلیل دوم: آنچه که بعضی را به انکار اربعین اول کشاند بعد مسافت بین کوفه و شام است که ظاهراً بایست بیست روزازکوفه به شام رفته وبه همین مدت برگردند ،بنظر می رسد اهل بیت چه از راه سلطانی یعنی ازکناردجله ازکوفه به شام رفته باشند که قریب به۱۴۵۴ کیلومتر است چه ازراه بادیه مسیر خشکی رفته باشند که ۹۲۳کیلومتر است ویا ازراه عقیلی رفته وکنار فرات باشندکه ۱۱۹۰کیلو متر است به هیچ وجه نیاز به زمانی به مدت بیست روز ندارد بلکه در زمانی کمتر از آن برای رفت وبر گشت کفایت می کند چراکه امام حسین علیهالسلام از مدینه به مکه که تقریبا ۵۰۰ کیلومتر است درمدت پنج روز رفته اند ومروان بن حکم نیزسپاه صد هزار نفر را درمدت ده روزازشام به کوفه اوردند وان گونه که شهید قاضی درکتاب تحقیق پیرامون اربعین هفده نمونه آورده اند به مدت پنج روز هم مسیرشام به کوفه امکان رفتن دارد بنابر این از نظر عقلی هیچ بعدی ندارد تا بخواهیم انکار نمایییم چراکه اهل بیت اول ماه صفر وارد شام شدند وهشت روز درانجام ماندند ولی خطبه حضرت زینب سلام الله علیها درکاخ یزید وخطبه امام سجاد علیه السلام درمسجد اموی دمشق آنچنان عرصه رابر یزید تنگ کرده بود که تصمیم برباز گرداندن اهل بیتب به مدینه را گرفت زمان دوازده روز برای بازگشت به کربلا کفایت می کندواهل بیت بطور طبیعی درهمین ظر ف زمان به کربلا آمدند.
دلیل سوم براینکه اهل بیت علیهم السلام در اربعین سال اول آمدند گزارش تاریخی است یعنی بر خلاف نظر منکرین که معتقدند گزارش آمدن اربعین سال اول را نخستین بار درقرن هفتم سید بن طاووس درلهوف آورده وخود درکتاب دیگرش اقبال از نظرش برگشت در حالی که این چنین نیست این گزارش را ابو ریحان بیرونی در کتاب الا ثار الباقیه ص۳۳۱ ونیزمستوفی هروی درترجمه الفتوح ص ۹۱۶ ملا حسین کاشفی درروضه الشهدا،ص ۳۹۱وشیخ بهایی درکتاب توضیح المقاصد ،ص ۷)) آمده است،علاوه بر این ، اگر این گزارش در برخی ازمنابع کهن چون تاریخ طبری، ارشاد شیخ مفید،مقتل الحسین خوارزمی،کامل بهایی عمادالدین طبری نیامده دلیل برنفی آن نیست چون راز نپر داخت آنان به این گزارش برای ما روشن نیست.
دلیل چهارم : زیارت اربعین به انشا امام صادق علیهالسلام برای صفوان بن مهران که در کامل الزیارات ص۱۷۶ ونیز انشا امام حسن عسکری علیهالسلام که درمصباح المتهجد شیخ طوسی ص۷۸۷ آمده، بسیار بعید است این دوزیارت نامه مربوط به زیارت اربعین جابربن عبدالله انصاری باشد بلکه باید به حادثه مهمتر از ازاین ارتباط داشته باشد وان جز امدن اهل بیت در اربعین سال اول به کربلانخواهد بود
در پاسخ به پرسش دوم واینکه پیاده روی درایام اربعین ازچه زمانی وتوسط چه کسانی سنت شده است؟باید گفت:
سنت پیاده روی ازسال (۱۳۱۹هق)توسط مرحوم میرزا حسین نوری صاحب کتاب لؤلؤمرجان پایه گزاری ودرزمان آیه الله شاهرودی مرجع بزرگ دامنه وسیع تری پیداکرد ودر زمان صدام ممنوع شد ولی پس از سقوط صدام مجددا احیا شد که اکنون تا بیست وشش ملیون نفر دراین پیادهروی طبق گزارش ها حضور پیدا می کنندوهرسال بهتر رهروانی رابه جانب خودش می کشاند
پرسش سوم این است این سنت ازکجا ناشی شده است؟درپاسخ باید گفت:
در باب زیارت اربعین دو زیارت نامه ازامام صادق وامام حسن عسکری علیهما السلام وارد شده که دراین روز خوانده شود ، ازطرف دیگر درباب زیارت سید الشهدا(ع)وارد شده که اگر زیارت حضرت باپای پیاده انجام شود زایر از ثواب واجر بالاتری برخوردار می شودچراکه ::((امام صادق(ع)خطاب به یکی از اصحابش فرمود:زرالحسین ولاتدعه قال قلت لمن اتاه من الثواب؟قال من اتاه ماشیا کتب الله له بکل خطوه حسنه ومحیی عنه سیه ورفع له درجه(کامل الزیارات ،ص ۱۳۴)قبرحسین رازیارت کن وترک مکن ،پرسیدم ثواب کسی که آن حضرت را زیارت کند چیست ؟ فرمود: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین برود خداوند به هر قدمی که بر می دارد یک حسنه برایش نوشته ویک گناه ازاو محو می فرماید)) ونیز امام صادق علیهالسلام فرمود :((من خرج من منزله یرید زیاره قبر الحسین بن علی ان کان ماشیا کتب الله له بکل خطوه حسنه ومحیی عنه سیه ....(همان ص۱۳۲).:کسی که به قصد زیارت امام حسین علیهالسلام ازمنزلش خارج شود اگر پیاده باشد خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت ابا عبدالله برمی دارد یک حسنه می نویسد ویک سیه از اومحو می کند))
علمابرای اینکه شیعیان هم زیارت اربعین راز نزدیک درکنار تربت امام (ع) خوانده باشند وهم از ثواب زیارت پیاده روی بهره مند شوند سنت پیاده روی در ایام اربعین به سمت کربلارا سنت کردند