هدایت شده از تا جمعه ظهور
استاد نصوري.mp3
زمان:
حجم:
2.41M
.🎙 تاجمعهظهور - 98/02/06
. حجتالاسلام #محمدرضا_نصوري
. آسيبهايي كه نويسندگان مهدوي را تهديد ميكند 👆👆👆
. #كهنه_گرايي
. #ابهام_افكني
. #غيرمستند_گويي
. بيتوجهي به قالبهاي جديد مثل؛ #رمان ، #نمايشنامه و ...
✒️...🎶...🖋
💎 @tajomehzohoor
🔸به تهران هشدار میدهیم اما نمیخواهیم بجنگیم
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا:
🔹اعزام ناو هواپیما بر آمریکایی به منطقه برای هشدار به ایران است.
🔹ایالات متحده یک نیروی تهاجمی برای خاورمیانه و به منظور ارسال پیام واضح به ایران اعزام کرده است که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدانش را با 'نیروی ضربتی' مواجه خواهد کرد.
🔹آمریکا این تصمیم را در پی برخی نشانهها، تحرکات و هشدارها گرفته است.
🔹ما در پی جنگ با ایران نیستیم اما کاملا آمادهایم تا هر گونه حمله از سوی عوامل ایران بویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیروهای نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم.
☑️ @sepah_pasdaran
💢 #جنگ_آری_یا_نه؟؟1⃣
💠 در روز های اخیر ماجرای پر تنش جنگ ایران و آمریکا در بین رسانه ها و مردم دست به دست میشود
🔻 اما نگارنده #معتقد است
1⃣ استراتیژی آمریکا مبنی بر جنگ #نظامی نیست و همیشه از این گزینه استفاده #روانی و ابزاری کرده است برای فشار بر اقتصاد و متلاطم کردن افکار عمومی در کشور #هدف
👈 وضعیت #ونزوئلا را ببینید با وجودی فاصله نزدیک ترین منطقه آمریکا با ونزوئلا ۱۳۰۰ کیلومتر است و به راحتی میتواند گزینه #جنگ_نظامی را استفاده کند ولی هیچ گاه چه در اوج کودتا علیه دولت ونزوئلا و چه حالا که گودتا شکست خورده است از این گزینه استفاده نکرده است چون میخواهد با گزینه تحریم، فشار #اقتصادی و #روانی دولت را منحل و گزینه خودشان را حاکم کنند
🔹 این فقط یک مثال بود از کشوری که آمریکا میتواند مداخله نظامی بکند در آن ولی نمیکند
💠 اما ماجرای و شرایط #آمریکا برای حمله نظامی به ایران نه تنها دشوار بلکه غیر ممکن است چرا؟؟ 👇
👈 چون
1⃣ آمریکا در هر زمانیکه قصد استعمار #ایران را داشته مثل ماجرای کودتای ۱۲۹۹ که #رضا_خان را به قدرت رساند و ماجرای ۱۳۳۲ که کوتایی دیگر علیه #مصدق ترتیب داد هیچ وقت از گزینه نظامی استفاده نکرد و اولین بار که تمام امکانات خود را پشت سر #صدام بسیج کرد برای فروپاشی انقلاب نو پای اسلامی شکست خورد
2⃣ اگر قرار باشد یک جنگ علیه #ایران ترتیب داده شود از چه کسی میخواهند مایه بگذارند؟ #اسرائیل و #عرعرستان و #امارات که اینها به تنهای از پس این حمله بر نمی آیند بلکه یک ائتلاف بزرگ و #قدرتمند نیاز است تا بتواند علیه ایران اقدامی کند
🔺و حتی اگر این کشور ها #جرات تدارک حمله نظامی علیه ایران را پیدا کنند ایران هم در مقابلش یمن، عراق، لبنان، نیروهای جهادی #افغان، #سوریه را دارد و حتی در دل عربستان هم نیروی جهادی داریم ( شفاف سازی در این مورد بماند برای بعد) که میتوانند بیخ گوششان فعال شوند تا هوس حمله به #ایران را از سرشان بپرد
3⃣ البته در خصوص حمله #آمریکا به ایران از طریق #پایگاه_های_نظامی و کشور هایی که گفتیم
🔺 شاید این احتمال در دهه ۷۰ و ۸۰ مطرح میشد و امکان ایجاد مشکل برای #ایران وجود داشت ولی اگر کسی امروز از امکان این حمله حرفی بزند یک #احمق است که از نظامی گری و راهبرد هایش هیچی نمیداند و صرفا چند توئیت از #ترامپ و #ظریف دیده است
چرا؟؟ چون اولا #پایگاه_نظامی توان و قدرت مقابله با یک کشور #مستقر رو نداره مخصوصا اگر اون کشور ایران باشه و اون پایگاه های دشمن در #افغانستان یا #عراق، #سوریه #یمن و... باشن ک نیروهای جهادی ایران توی این مناطق و خود سپاه و ارتش از داخل کشور میتونن به سرعت مورد هدف قرارشون بدن و #منهدمشون کنند که البته ما به اطلاعات دقیق پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه از جمله #بگرام که نزدیک ترین پایگاه به ماست رو داریم و درصورت کوچک ترین تحرکی با یک #ترقه بازی میفرستیمشون #هوا
#فریاد_ایران را در #صدای_ایران بشنوید👇
http://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9
کمال الدین
روز جناب روحانی رئیس جمهور منتخب میگفت آیا شما مذاکره با غرب را بلد هستید
الان دیگر تاریخ به اثبات رسانده است که اینها نه تنها مذاکره بلد نبودند بلکه اصلا قصد تسلیم داشتند نه مذاکره
طرح تسلیم همراه با اعتماد به آمریکا به اینکه از باب صدقه چیزی برای تسلیم شوندگان بدهد که هرگز نداد
هوالعلی العظیم
قطعه ای از بهشت
سلام بر ماه رمضان ماه ضیافت الهی
سلام بر سحر و سفره افطاری
سلام بر دعا و مناجات سحرگاهی
سلام بر عطش و گرسنگی
سلام صفا و صمیمیت و دوستی
سلام بر نوع دوستی و حق پرستی
سلام بر روح انسانی و نگاه رحمانی
ماه رمضان ماه لطف و منت خدایی امیرمؤمنان علی ع فرمود رسول الله روزی در خطابه اش فرمود
ایهاالناس قد أقبل الیکم شهرالله بالبرکه والرحمه والمغفره... هو شهر دعیتم فیه الی ضیافه الله امالی صدوق ص93
ای مردم ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورده ماهی که در آن به مهمانی خدا دعوت شده اید....
ماه رمضان انسان به روح الهی خود باز میگردد از نفوذ شیطان و وسوسههای او در امان است لذا نوع دوستی، خدا خواهی، حال دعا مناجات بیشتر و بهتر برای انسان فراهم است
امام خمینی رضوان الله تعالی در این باره چنین سروده است
ماه رمضان شد می و میخانه برافتاد
عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد
افطار به می کرد برم پیر خرابات
گفتم که تو را روزه به برگ و ثمر افتاد
با باده وضو گیر که در مذهب رندان
در حضرت حق این عملت بارور افتد
هو العلی العظیم
سلام بر ماه رمضان ماه ضیافت
سلام بر مومنان و روزه داران
تاملی در آیه شریفه صیام
قال الله تعالى :
( وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ
الْخَيْطُ الأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ
الأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا
الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ ) البقرة/187.
🔹🔹🔹🍎🔹🔹🔹
اولین نکته که به ذهن حقیر میرسد بیان حکم صوم و تعیین حد و مرز آن با امر کلوا شروع شده است
بیان امر به خوردن بجای نهی از خوردن با اینکه ترک خوردن تناسب بیشتری با صیام دارد حاکی لطف گسترده حق تعالی است
از طرفی اصل صیام و دعا و مناجات نیز نیازمند نیروی جسمانی لازم است که از طریق اکل و شرب تامین میشود
در ضمن این حکم جواز نفی شیوه رهبانیت است که قبل از اسلام صوم را بدون اکل و شرب شبانه ترغیب میکند
زیرا هدف اسلام از صیام انهدام جسمانیت انسان نیست بلکه تعدیل قوای جسمانی جهت توجه به قوای روحانی انسان است
با توجه به این نکته دانسته میشود که اعتدال در تمام احکام فقهی اسلام قابل شهود است
البته این جواز به اکل و شرب هم نباید ما در عمل به آن گرفتار افراط کند بلکه باید اکل و شربی که تنها موجب بقای نیروی جسمانی و توان استمرار عبادت در طول ماه مبارک رمضان گردد اکتفا گردد
در پایان این نکته عرض کنم با این امر دانسته میشود حتی خوردن و نوشیدن هم در ماه مبارک رمضان در مقطع خود جزو عبادات است چون این امر صرف بیان جواز نیست بلکه رجحان دارد لذا افطار و سحری بقدر لازم جهت تقویت بنیه عبادی مطلوب شارع است
لذا پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم در همان خطبه معروف فرمود
انفاسکم فیه تسبیح
پس انسان در حال خوردن سحری و افطاری هم در حال تسبیح خداست
این اوج لطف الهی برای راه یافتگان در این ضیافت است
هو الغفور الرحیم
لله الحمد و له الشکر
عمادی🙏
هوالغفور الرحیم
تاملی در سخنان دکتر الهی قمشه ای
از ایشان نقل شده است :
برای خداوند فرقی ندارد
که تو برایش نماز بخوانی یا نه
برایش روزه بگیری یا نه
فرقی ندارد
اما اینها برای من و تو فرق می کند...
و این فرق زمانی شروع شد که من و تو بر سر خدایمان جدل کردیم ، من گفتم من با ایمان ترم و تو گفتی من!
و فراموش کردیم که خدای هر دویمان یکی ست فقط راه اتصالمان به او فرق دارد.
به راه های اتصالی یکدیگر به خدا دست نزنیم
اجازه بدهیم هر کس به گونه ی خودش به خدایش وصل شود نه به شیوه ما
خداوند عارف عاشق می خواهد نه مشتری
بهشت...
🔹🔹🔹❤️🔹🔹🔹
سلام بر محبان الهی و روزه گیران عاشق و روزه گیران مشتری بهشت و هراسان از جهنم
سخنان جناب قمشه ای ناتمام و اسناد به خدا خلاف متون وحیانی است
اگر چه در برتری روزه گیران عاشق خدا تردیدی نیست ولی خدا طالب روزه گیران مشتری بهشت و هراسان از جهنم نیز است
خدای سبحان بر بندگانش منت نهاد با وجود کاستی در محبت عبادات ناقص انان را از روی کرم پذیرفته است
چنین سخنانی علاوه بر خلاف واقع خلاف رحمت الهی است که خودشان در سخنان دیگرشان مکرر بر آن تاکید داشتند
ماه رمضان ماه ضیافت افراد خاص نیست بار عام رحمت الهی است لذا
رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم فرمود
قد أقبل الیکم شهرالله بالبرکه والرحمه والمغفره
سخن از مغفرت خدای برای افرادی نادان و ضعیف چون من است
با سخنان شیک نباید مردم را از رحمت خدا مایوس یا آنان را بر ترک عبادات و انجام محرمات جسور کنیم
خدا همه ما را مشمول غفران خود قرار دهد
سید کمال الدین عمادی
دوم ماه رمضان المبارک
@S_Kamaloddinemadi
هوالقدیر
قدردانی از اقدام شایسته دولت
الشَّهْرُ الْحَرَامُ بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ وَالْحُرُمَاتُ قِصَاصٌ فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ(194/بقره)
ﻣﺎﻩ ﺣﺮﺍم ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺎﻩ ﺣﺮﺍم ﺍﺳﺖ [ ﺍﮔﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﺣﺮﻣﺖ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻧﻜﺮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﻨﮕﻴﺪ ، ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻔﻆ ﻛﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺎﻩ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ . ] ﻭ ﻫﻤﻪ ﺣﺮﻣﺖ ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻗﺼﺎﺹ ﺍﻧﺪ . ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺗﻌﺪّﻱ ﻛﺮﺩ ، ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﻌﺪّﻱ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ، ﻭ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﭘﺮﻭﺍ ﭘﻴﺸﮕﺎﻥ ﺍﺳﺖ .
آمریکا رژیم ضد حقوق بشر و قانون شکن برای صلح جهانی هرگز اهمیت قائل نبود و پیوسته با خودکامگی تمام برعلیه امنیت جهان خصوصا منطقه خاورمیانه اقدامات خرابکارانه منافقانه با تکرار شعار صلح انجام داده است و خروج از برجام یکی از نمونه های این این ستم آشکار بر ملت ایران بود
لذا ما از اقدام شایسته مقابله بمثل دولت در حفظ حقوق ملت ایران تشکر و حمایت میکنیم
تردید نداریم که در مقابل گستاخی های این دولتمردان غربی راهی به جز اقدامات اقتدارگرایانه توام با حکمت و تدبیر نیست اگر ما در این ماجرا به جای اعتماد به وعده های پوچ غربی ها به وعده نصرت الهی اعتماد کنیم پیروزی قطعی است اگرچه هر کار مهمی با مشکلات خود همراه است لذا خدای قادر مطلق فرمود
أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ
ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻧﻪ ] ﻣﻮﺭﺩ ﺟﻨﮓ ﻭ ﻫﺠﻮم ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺘﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺫﻥ ﺟﻨﮓ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ .(39/ حج)
امیدواریم دولت این تصمیم خود را با قاطعیت بیشتر اجرایی کند
لله الحمد و علیه التکلان
دوم ماه رمضان المبارک
سید کمال الدین عمادی
http://eitaa.com/joinchat/2718302210C0aa9f13634
@S_Kamaloddinemadi
هو الهادی
قسمت دوم مشروعیت حکم حاکم غیر معصوم ع در عصر غیبت
سلام و تحیت محضر شریف همه فرزانگان و مدیر فرهیخته جناب آقای مشکاتیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و اجابت دعاهای دوستان ارزشمند
سخن در استمرار ولایت تشریعی اهل بیت علیهم السلام بعد از ارتحال خاتم پیامبران محمد مصطفی صلوات الله علیه و اله وسلم بود
دانسته شد امر ولایت چه تکوینی و چه تشریعی در عصر خاتم ص امری تعطیل بردار نیست.
اما پرسش این بود که در عصر غیبت کبری این ولایت تشریعی چگونه قابل اجراء است
همانطور که دانشمند فرزانه جناب آقای مشکاتیان فرمود
[[با توجه به اینکه اغلب ائمه طاهرین علیهم السلام در مدینه زندگی میفرمودند و رجوع شیعیان از مرز اقصی نقاط مختلف مانند آفریقا یا یمن و از این قبیل کشورها و رجوع آنان به مدینه از بلاد دور دست متعذر یا متعسر بود و همچنین اینکه امامان شیعه در حصر و زندان نیز بسر میبردند این امکان بسهولت مقدور نمیشد و تعداد نمایندگان اعزامی هم تکافوی نیاز را نمینمود ، اساسا امکان ولایت تشریعی محقق میشد؟ مسلما خیر ، به همین مناسبت بخاطر قطع رابطه با امام ع اجتهاد شکل جدی تر بخود گرفته است]]
این مساله منحصر به عصر غیبت کبری نیست در عصر های پیشین بود
جناب مشکاتیان در ضمن بیان اشکال به راهکار نیز اشاره فرمود ولی نیازمند تفصیل است تا مشروعیت ماحصل اجتهاد در عصر غیبت کبری مستدل و مستند گردد
برای درک مشروعیت فتوا یا حکم فقیه جامع الشرایط کافی است به راهکار قرآنی و روایی در این محور مرور اجمالی گردد
از آنجا که ولایت تشریعی یک حقیقت دو سویه است یک سوی آن ولی الله علیه السلام و سوی دیگر مومنان هستند لذا اگر اجرا از قبل ولی میسر نبود تکلیف از مومنان ساقط نمیشود لذا تحقق ولایت تشریعی چند جور متصور است
قسم اول. گاهی گسترده و عام مانند تشکیل حکومت و اقدام از موضع قدرت سیاسی است
چنین فرصتی برای امام عصر روحی فداه همانند سایر امامان معصوم قبلی بغیر از امیر المومنین ع فراهم نبود
قسم دوم. اعمال ولایت تنها با رجوع مومنان و اقدام ولایی آنان مانند اطاعت و پیروی سیاسی غیر علنی وهمراه با تقیه ممکن است
لذا امیرمؤمنان سلام الله علیه فرمود
اللهم بلی لاتخلو الارض من قائم لله بحجه اما ظاهرا مشهورا و اما خائفا مغمورا للاتبطل حجج الله و بیناته (نهج البلاغه حکمت 147)
لذا برای ولی الله و حجت الله سه دوره قابل فرض است
الف امام ظاهر و حاکم
ب. امام ظاهر غیر حاکم
ج. امام خائف مغمور یا همان غایب
در تمام این سه دوره رابطه همه مومنان با حجت الله یکسان نبود
لذا اصل غیبت امام حتی در عصر امیر مومنان علیه السلام با اینکه حاکم هم شده بود باز هم برای جمعی کثیری از مومنان او غایب بود و غیر قابل دسترس
همچنین برای امام صادق و دیگر امامان معصوم علیهم السلام چنین بود زیرا امکان دسترسی آسان یا بدون ترس از حکومت جور فراهم نبود
لذا همان راهکاری که دین برای مشروعیت اعمال مومنان در هنگام عدم دسترسی به امام حتی در امیرمؤمنان ع پیش روی آنان گذاشت تا مشروعیت اقدامات فردی و اجتماعی آنان از طریق ولایت تامین گردد همان راهکار در عصر غیبت کبری که امکان دست رسی به امام بسیار دشوار و ناشدنی است بیشتر مورد احتیاج است.
در صلوات شعبانیه نکته فاخری در این باب به مومنان القاء شد
المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم ذاهق و اللازِمُ لهم لاحق
اگر انسان امام خود را نشناسد و جایگاه رفتاری خود را با او مورد سنجش قرار ندهد چگونه میتواند از ذاهق و مارق بودن نجات یابد و لاحق گردد
امام موسی کاظم علیه السلام فرمود
لانجات الا بالطاعه و الطاعه بالعلم و العلم بالتعلم و التعلم بالعقل یعتقد و لا علم الا من عالم ربانی (وسایل ح 27ص19 ح7)
لذا هر عمل و عبادت فردی یا هر عمل و اقدام جمعی باید مستند به عالم ربانی و دارای مشروعیت باشد مساله مشروعیت تنها برای مدعی حکومت نیست بلکه برای همه مومنان است.
ادامه دارد👇