هوالعلی الولی
آفتاب آمد دلیل آفتاب 1
( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت )
سلام بر امیرمؤمنان
سلام بر ماه رجب سلام بر رجبیون
به مناسبت ماه رجب ماه ولایه الله ماه تقرب به امیرمومنان سلام الله علیه.
اولین قدم برای تقرب به او معرفت اوست هیچ عالمی و عارفی بهتر از او وی را نمیشناسد لذا برای معرفت به علی ولی خدا از او کمک میگیریم و در کلاس درس او به علی شناسی میپردازیم.
الصدوق ره....عَنْ مَكْحُولٍ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع لَقَدْ عَلِمَ الْمُسْتَحْفَظُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ مُحَمَّدٍ ص أَنَّهُ لَيْسَ فِيهِمْ رَجُلٌ لَهُ مَنْقَبَةٌ إِلَّا وَ قَدْ شَرِكْتُهُ فِيهَا وَ فَضَلْتُهُ وَ لِي سَبْعُونَ مَنْقَبَةً لَمْ يَشْرَكْنِي فِيهَا أَحَدٌ مِنْهُمْ قُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فَأَخْبِرْنِي بِهِنَّ فَقَالَ ع إِنَّ أَوَّلَ مَنْقَبَةٍ لِي أَنِّي لَمْ أُشْرِكْ بِاللَّهِ طَرْفَةَ عَيْنٍ وَ لَمْ أَعْبُدِ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى
(الخصال، ج2، ص: 572)
شیخ صدوق ره مستندا به روایت از مكحول ره گويد: أميرمؤمنان على عليه السّلام فرمود:
از اصحاب محمد رسول الله (صلوات الله علیه و اله وسلم) آنان كه مطالب را نيكو بخاطر ميسپارند ميدانند كه در ميان آنان كسى نيست كه داراى منقبتى باشد مگر اينكه من در منقبت او سهیم هستم و حتی بر او برترى دارم ولى برای من هفتاد منقبت است كه هيچيك از آنان را در آن سهیم نيست
گفتم، ای أميرمؤمنان مرا از آن مناقبت باخبر کن.
امیرمؤمنان ع فرمود: نخستين منقبتم اين است كه حتی بقدر يك چشم بهم زدن براى خدا شريک قرار ندادم و بت لات و عزا را نپرستيده ام.
🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷
@S_Kamaloddinemadi
هدایت شده از بیداری طلاب
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻پاسخ منطقی به جسارت و شبههافکنی یک شبکه وهابی؛
🎬 چرا امام زمان کرونا را از قم دور نکرد؟!
♨️رسانه مستقل خبرحوزه
🔻🔻🔻
http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
*کلاغی که مامور خدا بود*
اقای شیخ حسین انصاریان میفرمود
یه روز جمعه با دوستان رفتیم کوه
دوستان یه آبگوشت و چای روی هیزم درست کردن
سفره ناهار چیده شد
ماست، سبزی، نوشابه،نون
دوتا از دوستان رفتن دیگ آبگوشتی رو بیارن که...
یه کلاغی از راه رسید رو سر این دیگ و یه فضله ای انداخت تو دیگ آبگوشتی..
دل همه برد
حالا هرکه دلش میشه بخوره
گفت اون روز اردو برای ما شد زهر مار
خیلی بهمون سخت گذشت.
توکوه
گشنه
همه ماست و سبزی خوردیم
کسی هم نوشابه نخورد
خیلی سخت گذشت
و خیلی هم رفقا تف و لعن کلاغ کردن گاهی هم میخندیدن ولی اصلش ناراحت بودن
وقت رفتن دوتا از رفقا رفتن دیگ رو خالی کنن
یه دفعه ای گفتن رفقاااااااااا
بدویییییین
چی شده؟
دیدیم دیگ که خالی کردن یه عقرب سیاهی ته دیگه.
واگر خدا این کلاغ رو نرسانده بود ما این آبگوشت رو میخوردیم و همه مون میمردیم کسی هم نبود.
*اگر آقای انصاریان اون عقرب را ندیده بودن هنوز هم میگفتن یه روز رفتیم کوه خدا حالمون گرفت*
*حالت نگرفت، جونت نجات داد*
خدا میدونه این بلاهایی که تو زندگی ما هست پشت پرده چیه.
امام عسکری فرمودند:
هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر آن که نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است.
الإمامُ العسكريُّ عليه السلام :ما مِن بَلِيّةٍ إلاّ و للّه ِ فيها نِعمَةٌ تُحيطُ بِها .[بحار الأنوار :
بهترین راه برای شکر نعمتهای خداوند عزیز، نماز است.
سلوک فقهی مرحوم محقق داماد ره (3)
فقه شناسی
از آنجا که موضوع مقاله شیوۀ تدریس فقه اهل بیت علیهم السلام توسط مرحوم محقق داماد (ره) است بیان نکاتی در باره تعریف فقه و روشمند بودنش به اختصار لازم است حضرت استاد علامه جوادی دامت برکاته در این باره میفرماید:
فقه دانشی است که درباره احکام شرعی مستنبط از ادله آن در باره اشیاء، اموال، افعال، حقوق فردی و جمعی و لوازم مترتب آن بحث میکند.
چنین فن گستردهای نمیتواند دلیل واحد و روش یکتا، و استنتاج یگانه و مدیریت همسان داشته باشد؛ زیرا ادله مختلف عقلی و نقلی، تجریدی و تجربی برای بهدست آوردن نتیجه قطعی یا ظنّی معتبر، روشهای متنوع و کارآمدیهای گونهگون را به همراه دارند مثلاً آگاهی از حلال و حرام انواع حیوانهای فضائی، دریائی و زمینی و پاک و ناپاک بودن خون و مانند آن که از آنها محسوب میشود با آگاه شدن از احکام افعال عبادی و معاملاتی فرق فراوان دارد؛ چنانکه تبیین احکام تأسیسی و امضائی و حدود هر کدام از آنها روش مخصوص خود را دارد. البته با همه گستردگی و تفاوتها در ادله و روشهای استنتاج آن، زمانی از وجاهت برخوردار است که دارای نصاب اعتبار و روشمند باشد و بیان آن در ذیل میآید.
https://t.me/joinchat/L6BAsRaQONIaDEQK1lokqQ
از ابن عباس نقل شده است: سيصد آيه در باره على 7نازل شده است. (گنجى، كفاية الطالب، ب 62، ص 231؛ بكرى خلوتى، فيض الملك العلاّم: 62؛ ابن حجر، الصواعق المحرقة صيدا: 160؛ ابو نعيم، النور المشعل: 35، ح 8؛ هيثمى، مجمع الزوائد، ج 9، ص 112؛ تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 363؛ سيوطى، تاريخ الخلفاء، ص 172 و 171؛ ابن مردويه، مناقب على بن ابيطالب عليهالسلام، ص 219، ح 303؛ حاكم حسكانى، شواهد التنزيل، ج 1، ص 30، ح 13 و ص 64 و 65، ح: 70 و 71 و ص 68، ح 77؛ مناقب الامام امير المؤمنين (ع) من الرياض النضره، الفصل السادس، ص 215؛ جواهر المطالب، ج 1، ب 35، ص 221؛ شبلنجى، نور الابصار: 164)
و نيز گفته است: آنچه در كتاب خدا در باره على نازل شده است در باره هيچكس نازل نشد. (گنجى، كفاية الطالب، ب 62، ص 231؛ بكرى خلوتى، فيض الملك العلاّم: 62؛ ابن حجر، الصواعق المحرقة صيدا: 160؛ ابو نعيم، النور المشعل: 35، ح 8؛ هيثمى، مجمع الزوائد، ج 9، ص 112؛ تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 363؛ سيوطى، تاريخ الخلفاء، ص 172 و 171؛ ابن مردويه، مناقب على بن ابيطالب عليهالسلام، ص 219، ح 303؛ حاكم حسكانى، شواهد التنزيل، ج 1، ص 30، ح 13 و ص 64 و 65، ح: 70 و 71 و ص 68، ح 77؛ مناقب الامام امير المؤمنين (ع) من الرياض النضره، الفصل السادس، ص 215؛ جواهر المطالب، ج 1، ب 35، ص 221؛ شبلنجى، نور الابصار: 164.) مجاهد گفته است: هفتاد آيه ويژه على نازل شده و هيچكس در آنها با او شريك نيست. (شواهد التنزيل، ج 1، ص 52، ح 50؛ ابو نعيم، النور المشتعل، ص 33، ح 4، و ص 34، ح 5)
3. از ابن عباس نقل شده است: هيچ آيهاى كه در آن جمله «یا أیُّها الَّذین آمنوا» باشد نازل نشد، جز اينكه على امير و شريف آن بوده است و خدا اصحاب پيامبر 9 را بارها مورد سرزنش خود قرار داد؛ ولى از على جز به نيكى ياد نكرد. (هيثمى، مجمع الزوائد، ج 9، ص 112؛ ابن عساكر، تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 363؛ سيوطى، تاريخ الخلفاء، ص 171 و 172؛ ابن مردويه، مناقب على بن ابىطالب عليهالسلام، ص 219، ح 303؛ حاكم حسكانى، شواهد التنزيل، ج 1، ص 30، ح 13 و ص 64 و 65، ح 70 و 71، و ص 68، ح 77؛ محبّ طبرى، مناقب الامام امير المؤمنين عليهالسلاممن الرياض النضره، الفصل السادس، ص 215؛ باعونى، جواهر المطالب، ج 1، ب 35، ص 221؛ احمد حنبل، فضائل اهل البيت من كتاب فضائل الصحابه، ص 163، ح 239؛ بكرى، فيض الملك العلاّم، ص 62؛ حافظ ابو نعيم، النور المشتعل، ص 29، ح 4، و ص 30، ح 6؛ متقى هندى، كنز العمّال، ج 13، ص 108، ح 36353؛ گنجى شافعى، كفاية الطالب، ب 31، ص 140؛ ایجی، فضائل الثقلین من توضیح الدلائل:165؛ ضیاء مقدسی، الاحادیث المختاره 12: 172، ح 194)
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدای روضه دلنشین مرحوم کافی در ارادت به امام عصر روحی فداه
هدایت شده از محرمانه
10.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محرمانه
🔴 اعزام سرباز لسانجلسی به عربستان برای جنگ با ایران!
@secret_file
🔹ماجرای پذیرش دعوت سعودیها از سوی چند خواننده لس انجلسی برای اجرای کنسرت در عربستان بهقدری شرمآور و قبیح است که حتی برخی عناصر ضدانقلاب مقیم امریکا هم آن را محکوم کرده و لکه ننگ میخوانند.
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
بخشی از سخنان دکتر مرندی در باره رهبری معظم انقلاب اسلامی دامت برکاته
تاریخ. 11 اسفند 98 خبر آنلاین
پرسش خبرنگار:
شما بهعنوان پزشک معتمد رهبر انقلاب از زمان ریاستجمهوری تا به الآن ارتباط نزدیکی با ایشان داشتید. مصادیقی دربارهی دغدغهها و تأکیدات رهبر انقلاب در حوزهی سلامت و پزشکی و اهمیتی که ایشان در این حوزه قائل هستند را مقداری صحبت کنید. و نگاه ایشان به مسئلهی سلامت و بهداشت و درمان چه در حوزهی فردی و چه در حوزهی اجتماعی چگونه است؟
پاسخ دکتر مرندی:
رفتار و تأکیدات و دغدغههای ایشان را باید در قالب اعتقادات فوقالعاده قوی مذهبیشان دید. من اخیراً کتاب «خون دلی که لعل شد» را در ارتباط با خاطرات حضرت آقا مطالعه میکردم، و فکر میکنم که همه باید این کتاب را بخوانند. ایشان از بچگی روی مبانی اعتقادی بسیار قوی بودند و تقوای خیلی بالایی داشتند و کسی که چنین اعتقاداتی دارد طبیعتاً به سلامت هم خیلی اهمیت میدهد. خداوند احیای یک بشر را مثل احیای کل بشر قلمداد میکند. حضرت آقا هم به شدت به سلامت خودشان و خانوادهیشان و جامعه فوقالعاده اهمیت میدهند. از زمانی که من معاون آقای دکتر منافی بودم تا زمانی که وزیر شدم، برای درست کردن شبکهی بهداشت و درمان و واکسیناسیون بچهها و نیازهای بهداشتی جامعه، ایشان زمینه را برای ما فراهم میکردند. بهعنوان مثال در اوج مشکلات و در اوج جنگ وقتی متوجه شدند که ما پول و درآمد نداریم و برای واکسینانسیون و خدمات بهداشتی نیاز به اتومبیل داریم، پول خرید اتومبیل را برایمان تأمین کردند.
یا زمانی که ما تصمیم گرفتیم که برنامهی بسیج سلامت کودکان را شروع کنیم، ایشان در آن زمان رئیسجمهور بودند و برای افتتاح برنامه تشریف آوردند و سخنرانی کردند. و اولین قطرهی فلج اطفال که در حقیقت اولین قدمی بود که برای واکسیناسیون با هم داشتیم را ایشان به یک کودکی دادند. حضرت آقا بر روی خانمها و بچهها حساسیت بیشتری دارند و همیشه سفارش آنها را میکنند. به خاطر دارم که در سال ۶۴ در یکی از استانها، استاندار و رئیس دانشگاه به این نتیجه رسیده بودند که خانمها باید به دندانپزشک خانم مراجعه کنند و آقایان باید به دندانپزشک آقا مراجعه کنند. من موافق نبودم و به خدمت حضرت آقا رسیدم و موضوع را به ایشان گفتم. آقا فرمودند که این کار درست نیست و ما باید آنقدر نیرو تربیت بکنیم که این خانم اگر میخواهد به خانم پزشک مراجعه کند هیچ اشکالی نداشته باشد، اگر هم میخواهد به پزشک آقا مراجعه کند ما نباید جلویش را بگیریم. حضرت آقا سعه صدر زیادی دارند و دگم هم نیستند و واقعبین هستند. الآن هم بهدلیل شیوع ویروس کرونا به شدت برای مردم ناراحت هستند و هزینهی بالای درمان بیماریهایی که مردم باید پول زیادی برای آن بپردازند ایشان را به شدت اذیت میکند.......
@S_Kamaloddinemadi
هوالعلی الولی
آفتاب آمد دلیل آفتاب 2و3
( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت )
سلام بر امیرمؤمنان
سلام بر ماه رجب سلام بر رجبیون
به مناسبت ماه رجب ماه ولایه الله ماه تقرب به امیرمومنان سلام الله علیه.
اولین قدم برای تقرب به او معرفت اوست هیچ عالمی و عارفی بهتر از او وی را نمیشناسد لذا برای معرفت به علی ولی خدا از او کمک میگیریم و در کلاس درس او به علی شناسی میپردازیم.
.....وَ الثَّانِيَةُ أَنِّي لَمْ أَشْرَبِ الْخَمْرَ قَطُّ وَ الثَّالِثَةُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص اسْتَوْهَبَنِي عَنْ أَبِي فِي صِبَائِي وَ كُنْتُ أَكِيلَهُ وَ شَرِيبَهُ وَ مُؤْنِسَهُ وَ مُحَدَّثَهُ (الخصال، ج2، ص: 572)
دوم اينكه من هرگز شراب، نياشاميده ام.
سوم اينكه رسول خدا مرا در كودكى از دامان پدرم برگرفت و من شريك خوردنی و نوشیدنی آن حضرت و مونس و هم صحبتش بودم.
🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷
@S_Kamaloddinemadi
پاسخ به خرافه پنداری نماز باران👇
عصر ارتباطات چه راحت خرافات را میروبَد
@
چه داستانها که در منابر از رفع خشکسالی در پیِ نماز باران خواندنِ فلان عالِم برایمان نقل نکردند و ما صُمٌّ بُکْم به آنها گوش میدادیم و انگار باورمان میشد؛ تا اینکه کشورمان در ده سال گذشته با همان خشکسالی روبرو شد امّا دریغ از یک عالِم که جرأت کند (با فراخوان و جمعکردنِ جمعیّت) نماز باران بخواند زیرا میدانست دوربینها، خبرنگاران، سایتهای اینترنتی، شبکههای پیامرسان و...، به طرفةالعینی خبرِ آن نماز و نتیجهاش را به سرتاسر کشور و جهان مخابره میکنند و در صورت ناکامی دستشان رو میشود؛ پس خداحافظ نماز باران
چه داستانها در آثارشان که در ایمنیبخشی و بلاگردانیِ این وِرد و آن بقعه و آستان در فلان زمان و مکان به هنگام شیوع فلان مَرَض و طاعون و وبا و...، برایمان نگفتند و ننوشتند؛ امّا اینک که در ایستگاه ارتباطاتِ برقآسا به بلای شایع کُرونا رسیدند (با وجود آخرین مقاومتهای بسیار معدود) یک به یکِ مقابر مقدسه، مصلّیٰها، مراسمات اعتکاف و بعضاً مساجد تعطیل میشوند و هیچ مرجع مذهبی، مردم را برای ایمن ماندن از این بلا به اعتکاف در بقاع متبرکه دعوت نمیکند زیرا دعوت همان و هزاران چشمِ خبررسان همان.
دکتر ابوالقاسم گرجی (فقیه و مجتهد) که همین روزها (هفتم اسفند) سالگرد درگذشت وی است سالها پیش در تلویزیون شنیدم که گفت: در آیهٔ اُدعونی أستجِب لکم، دعا به معنای «خواندن» نیست بلکه به معنای «خواستن» است و معنای آیه این است که: بخواهید تا اجابت شود (نقل به مضمون).
بنابراین باید آستین همّت را بالا زد و با تجهیز به دانش روز و کسب تجارب دیگر ملل و مراکز پیشرفتهٔ جهانی، با این ویروس مقابله کرد. همه از پیامبر گرامی این سخنِ منسوب به وی (ص) را شنیدهایم که: علم بیاموزید ولو با رفتن به [مسیری دور چون] چین «اُطلبوا العلم ولو بالصین»؛
خوب است در مهار و کنترل این ویروس به همان چینِ نبوی (که اتفاقاً اولین کشور مبتلا به آن ویروس است) تأسی کرد و مو به مو از روش این کشور پیشرفته (و دومین اقتصاد جهان) و نیز رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی الگو گرفت و به این نوع منقولات👇دل خوش نداشت:
در جریان ابتلای اهل سامره به وبا، که آقا سید محمد فشارکی به شیعیان دستور داده بود سه روز روزه بدارند و زیارت عاشورا بخوانند، فوجفوج از اهل تسنن میمردند و یک نفر شیعه از دنیا نمیرفت؛ ازاینرو، بعضی از اهل تسنن در صحنِ مقابل ضریح امام هادی علیهالسلام میایستادند و میگفتند: «یا عَلِیّ الْهادی، نُسَلّمُ عَلَیک مِثْلَ ما یسَلّمُ عَلَیک الشیعَةُ؛ ای علیالهادی، همانگونه که شیعه به تو سلام میگویند، ما به تو سلام میگوییم».
کانال بازنگری (ترکاشوند) ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ @baznegari
پاسخ این اهانت ها را در ذیل بخوانید
متاسفانه در این متن دو اشکال مهم اخلاقی و خلاف شرع وجود دارد
اول اینکه مساله نماز باران، یک عبادت مسلم و دارای تاریخ مسلم است
کتاب صحیح باب الاستسقاء حد 1005 تا حدیث 1040 از اهل تسنن
کتاب من لایحضره الفقیه ج 1 ص 524 باب صلاه الاستسقاء ح 1488 تا حدیث 1506
نهج البلاغه خطبه 115 و 143
صحیفه سجادیه دعای 19
لذا خرافه نامیدن چنین نماز و عبادتی
که فوق تواتر میان شیعیان و اهل تسنن است، از دو حال خارج نیست
یا از سر ناآگاهی و عدم مطالعه دینی و تاریخی است یا سر حقد و کینه و غرض ورزی است انشاءالله که نویسند از سرناآگاهی چنین نسبتی به یک امر دینی مسلم داده است
دوم اینکه بر خلاف سیانمایی نویسنده نماز باران در سالهای اخیر هم خوانده شد
یک بار دوسال قبل آیت الله العظمی مکارم اقدام به نماز باران کرد البته اندکی باران هم بارید ولی کافی برای رفع خشکسالی نبود و نمودی نداشت ولی اقدام او به عنوان عبادت قطعا بی بهره دنیوی و اخروی نبوده
سال گذشته نیز آیت الله خرازی هم به درخواست مومنان اقدام کرد بارانی نیامده است
این بزرگان به وظیفه الهی خود عمل کردند هیچ عارفی و هیچ عالمی توان انکار آثار وضعی آن را ندارد البته آن آثار خاص نمازگزاران حادث نشد.
اما هرگز این بزرگان از اینکه باران نیاید هراسی به دل راه نداند زیرا نماز باران خود یک عبادت بسیار بافضیلت است و دعا است دعا همیشه به اجابت مورد نظر نمیرسد اگرچه از اصل اجابت بی بهره نخواهد بود
دیگر اینکه
در نماز معروف و مسلم تاریخی مرحوم خوانساری که موجب شگفتی حتی انگلیسی ها شده قبل از ایشان دو عالم بزرگوار اقامه نماز کردند بعد از نماز سوم باران بارید یعنی مردم هم باید در اجتماع نماز باران با تضرع و خشوع حاضر شوند تا نتیجه بگیرند اما چون در قم خشکسالی به آن حد نبود که مردم همه احساس خطر کنند و تضرع کنند لذا
هرگز نمیتوان گفت عدم تاثیر تنها برای عالمی است که به نماز باران اقدام کرد
همان ایام که آیت الله خرازی نماز خواند اثری ند