هدایت شده از مسافرزندگی
3.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴علی کریمی روز تولد مجیدرضا رهنورد (عامل قتل دو بسیجی مشهدی) رو تبریک گفته!
🔺اینم جواب مجیدرضا رهنورد خطاب به علی کریمی!
#علی_کریمی
#مزدور
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
هدایت شده از سیدکمال الدین عمادی
با سلام و تحیت
به اطلاع محققان و علاقمندان شرح نهج البلاغه می رساند حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته فرمودند انشا الله ادامه مبحث نهج البلاغه (حکمت 108) از همین هفته روزهای پنج شنبه اول تیر ساعت 10 به شکل مجازی برگزار می گردد
لذا علاقمندان میتوانند از طریق مجازی استفاده حضوری داشته باشند لینک درس یادشده متعاقبا ارسال میشود
هدایت شده از روابط عمومی بنیاد اسراء
به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس اخلاق هفتگی حضرت استاد ادامه مبحث شرح نهج البلاغه (حکمت 108) پنج شنبه ها ساعت 10 صبح به صورت مجازی برگزار می گردد.
اولین جلسه درس معظم له از همین هفته روز پنجشنبه 1 تیرماه برگزار خواهد شد.
علاقه مندان می توانند از طریق لینک های ذیل به صورت زنده در درس معظم له شرکت نمایند.
سایت تلویزیون اینترنتی اسراء :
https://tv.esra.ir
سامانه مجازی آموزش
https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli
لازم به ذکر است متن و صوت کامل جلسات درس اخلاق معظم له کما فی السابق در سایت و کانال دروس ایشان بارگزاری خواهد شد.
هدایت شده از علی پور
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شعر زیبای نزار قطری در وصف #امیرالمومنین 🌺🕊🕊🕊🕊🕊
فقط حیدر امیرالمؤمنین است❤️✨
.
.جهت سلامتی و فرج قائم آل محمد صلوات🌺
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجعم🌺
.
هدایت شده از j.z
4.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆راستی چه شد یک دفعه این منافقان کور دل پلید تروریست که در دل اروپا جا خوش کرده بودند و حمایت می شدند یک دفعه تروریست شدند اینگونه اتفاق برای آنان افتاد
گمان کنم وحشت حمله پهباد شاهد تا آلبانی هم سرایت کرده است
هدایت شده از Seyydvali Hashemi
🚨بیانیه گروه تروریستی منافقین پس از بازداشت شمار زیادی از افرادش توسط دولت آلبانی
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از ضیاء
🔻سرنوشت جنایتکار فروغ جاویدان
🔹در جریان حمله پلیس آلبانی به مقر اشرف ۳، پایگاه مجاهدین خلق در آلبانی، یکی از اعضای این گروه به نام «عبدالوهاب فرجینژاد جهرمی» کشته شد. فرجینژاد که در میان مجاهدین با نام مستعار «فرمانده افشین» و «علی مستشاری» شناخته میشد، از فرماندهان بخش نظامی مجاهدین پس از شروع جنگ مسلحانه در سال ۱۳۶۰ بود. مریم رجوی او را که به بیش از ۶۰ ترور موفق مشهور بود، از برترین فرماندهان نظامی سازمان معرفی کرده بود. او مسئولیتهای مختلفی در سازمان داشت؛ از فرماندهی در عملیات فروغ جاویدان و مسئولیت قرارگاه جلولا در نزدیکی مرز ایران تا آموزش تیمهای ترور اعزامی به ایران و عضویت در تیم حفاظت مسعود رجوی.
🔹مجید محمدی، از اعضای بریده سازمان، نشست سالگرد ۳۰ خرداد در قرارگاه اشرف را به یاد میآورد که فرجینژاد بهعنوان یکی از افراد باسابقه در عملیاتهای ترور، در آن صحبت کرده بود. فرجینژاد میگفت: «شاخص ما برای ترور چند مورد بوده؛ اول اینکه شخص ریش داشته باشد، دوم اینکه یقه پیراهن وی کامل بسته باشد. در این دو مورد برای ما کاملا مسجل میشد که وی یا پاسدار بوده یا طرفدار این حکومت. برای ما کاملا روشن بود و نیازی به پرسش و پاسخ نداشتیم و عمل ترور را انجام و او را به رگبار میبستیم.»
🔹اما شاید کمتر کسی بداند که فرجینژاد یکی از صحنههای خونین تاریخ ایران در عملیات فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ را رقم زده است. او معاون تیپ خطشکن مجاهدین بود که باید از سرپلذهاب تا کرند را اشغال میکرد. صمد نظری، یکی دیگر از بریدههای سازمان، مینویسد: «حدود ۳۵ نفر از سربازان در روز دوم خود را تسلیم نیروهای سازمان منافقین به فرماندهی فردی به نام افشین (عبدالوهاب فرجی) کردند. فرمانده به آنها دستبند و چشمبند زد و در گوشهای جمعشان کرد. تعدادی از آنها به دلیل تشنگی مستمرا از نگهبانان تقاضای آب میکردند. یکی از فرماندههای دستهها به فرمانده خود اطلاع داد که آنها آب میخواهند. فرمانده افشین با اشاره دست به دوتا از تیربارچیها اشاره کرد و گفت «به اسرا آب بدهید.» تیربارچیها بیرحمانه تمامی اسرا را به رگبار بستند.»
.
🔹این اقدام جنایتکارانه فرجینژاد، تا سالها بعد یکی از افتخارات او در سازمان بود. هادی شبانی، راننده رئیس وقت شورای مرکزی مجاهدین که در عملیات فروغ جاویدان در واحد توپخانه مشغول بود، با اشاره به این جنایت فرجینژاد میگوید «اجساد روی هم ریخته شد و از آن عکس گرفتند. این عکس تا مدتها بهعنوان یکی از مهمترین دستاوردهای عملیات فروغ جاویدان در جلسات معرفی میشد.»
https://eitaa.com/man_enghelabiam57
هدایت شده از سیدمصطفی
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍فیلم جدید از نفله شدن و به ترتر افتادن اسقاطی کمپ اشرف 😂😂😂
هدایت شده از جهاد تبیین (یاوران حضرت مهدی عج)
19.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای صیغه عقد توسط مقام معظم رهبری حفظهالله 👆
✅کانال جهاد تبیین
@jahade_tabein1
هدایت شده از نیکزاد
باسمه تعالی
پرسش مهم
آيا حضرت محمد ص تنها پیامبر قوم عرب بوده است؟
برخی ها با استناد به بعضی از آیات قرآن کریم ادعا کرده اند که حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم تنها پیامبر قوم عرب بوده است. یعنی پیامبری او و شریعت او جنبه جهانی نداشته است.
برخی از آیاتی که که مورد استناد آنها قرار گرفته است به شرح زیر است:
۱- وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا وَتُنْذِرَ يَوْمَ الْجَمْعِ لَا رَيْبَ فِيهِ ۚ فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِير(شوری/۷)
و این چنین قرآن فصیح عربی را ما به تو وحی کردیم تا مردم امّ القری (شهر مکه) و هر که را که در اطراف آن است (از خدا) بترسانی و هم از (سختی) روز بزرگ قیامت که همه جمع آیند و هیچ شک در آن نیست و گروهی در بهشت جاودان و فرقهای در آتش سوزان روند بیم دهی.
گفتند این آیه محدوده بعثت پیامبر ص را مکه و اطراف آن معرفی کرده است.
۲- «كِتابٌ فُصِّلَتْ آياتُهُ قُرْآناً عَرَبِيًّا لِقَوْمٍ يَعْلَمُون»كتابى است كه آياتش هر مطلبى را در جاى خود بازگو كرده است در حالى كه فصيح و گوياست براى جمعيّتى كه از زبان آگاهی دارند.
گفتند این آیه نیز بیان می کند که قرآن برای عربها نازل شده است.
۳- در آیه ۱۹۵ و ۱۹۸ و ۱۹۹ سوره شعراء آمده است که قرآن را به زبان عربی نازل کردیم و اگر به زبان عجمی بر برخی از عجم ها نازل می کردیم عرب ها ایمان نمی آوردند.
با توجه به آیه:
وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ (سجده/۴)
و ما هیچ رسولی در میان قومی نفرستادیم مگر به زبان آن قوم تا بر آنها (معارف و احکام الهی) را بیان کند.
معلوم می شود که قوم و امت پیامبر ص تنها عرب ها بوده اند.
پاسخ
در برابر این آیات، آیات فراوان دیگری در قرآن کریم وجود دارد که بر جهانی بودن رسالت پیامبر اکرم و شریعت او دلالت دارد دلالت این آیات به قدری واضح و روشن است که باید آیات پیشگفته را توجیه کرد
به عنوان نمونه به آیات زیر توجه فرمایید:
۱- تَبارَكَ الَّذي نَزَّلَ الْفُرْقانَ عَلى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعالَمينَ نَذيراً»( فرقان/۱)
یعنی زوال ناپذير و پر بركت است كسى كه قرآن را بر بنده اش نازل كرد تا بيم دهنده جهانيان باشد.
تعبير «للعالمين» روشنگر اين است كه آیين اسلام جنبه جهانى دارد و مخصوص به منطقه و نژاد و قوم معينى نيست .
۲- «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ»(سبا/۲۸)
و ما تو را جز براى همه مردم نفرستاديم تا [آنها را به پاداش هاى الهى] بشارت دهى و [از عذاب او] بترسانى ولى بيشتر مردم نمى دانند.
۳ - «وَ أُوحِيَ إِلَيَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ»(انعام/۱۹) اين قرآن بر من وحى شده تا شما و تمام كسانى را كه اين قرآن به آنها مى رسد بيم دهم
۴- «قُلْ ما أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ وَ ما أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفينَ إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِكْرٌ لِلْعالَمينَ(ص/۸۶-۸۷) اى پيامبر! بگو: من براى دعوت نبوّت هيچ پاداشى از شما نمى طلبم و من از متكلّفين نيستم! [سخنانم روشن و همراه با دليل است!] اين [قرآن] تذكرى براى همه جهانيان است.
آن طورى كه از سياق سوره برمى آيد خطاب در آن به كفار قريش است. مى فرمايد: اين قرآن هدايت و تذكر براى تمام عالميان است و اختصاص به يک قوم خاص ندارد و چون كتابى است همگانى، ديگر معنا ندارد كه رسول خدا ص از عرب مطالبه اجر و پاداش كند.
۵- و ما ارسلناک الا رحمة العالمین (انبیا/۱۰۷)
در این آیه پیامبر اکرم رحمت برای عالمیان معرفی شده است.
۶-ان هو الا ذکری للعالمین (انعام/۹۰)
یعنی این قرآن نیست مگر تذکری برای همه جهانیان
۷-قل یا ایهاالناس آنی رسول الله الیکم جمیعا(اعراف/۱۵۸)
بگو ای مردم من فرستاده خدا به سوی همه شما هستم.
۸- در آیات زیادی خطابات عام و جهانی آمده است. مانند یا ایهالناس و یاایهاالانسان، و یا بنی آدم، یا ایها الذین آمنوا ...که به خوبی بر جهانی بودن رسالت و شریعت اسلام دلالت دارد.
شواهد دیگر
از همه اینها گذشته برخی از اصحاب پیامبر ص از اقوام و ملل غیر عرب بوده اند مانند سلمان فارسی و بلال حبشی و صهیب رومی و.....
نکته مهم دیگر این است که از آیات فراوان قرآن کریم استفاده می شود که پیامبر ص یهودیان و مسیحیان را به اسلام دعوت می کرد. در حالی که عرب نبوده اند. یهودیان عبری زبان و مسیحیان رومی زبان بودند.
از همه مهمتر تاریخ و روایات فراوان گواه این است که پیامبر ص در سال ششم هجرت برای رؤسا و پادشاهان کشورهای مختلف نامه نوشت و آنها را به اسلام دعوت کرده است.
اگر قلمرو رسالت پیامبر تنها منطقه حجاز و قوم عرب بود این موارد قابل توجیه نخواهد بود.
نتیجه
با توجه به آنچه گفته شد روشن می شود که جهانی بودن رسالت و شریعت حضرت محمد ص از مسلمات ق
هدایت شده از نیکزاد
نی است.
بر آیا اساس باید گفت که آیات پیشگفته در آغاز این نوشته بر محدود بودن قلمرو بعثت و شریعت به قوم عرب دلالت ندارد. منظور از آیه ام القری مکه و مراد از و ما حولها همه گیتی است.
بر اساس روایات دحو الارض مکه مرکز کل زمین است و مناطق دیگر در اطراف مکه شکل گرفته است.
مراد از زبان قوم در آیه ارسال پیامبران به زبان قوم ظاهرا ادبیات و سطح فهم قوم خویش است.
و اگر هم مراد از زبان، زبان گویش باشد منظور از قوم، مردمی است که پیامبر از میان آنها برخاسته است و مستقیما با آنها حشر و نشر دارد نه همه مخاطبان بعثت و شریعت.
بقیه آیات را هم به گونه ای معنا کرد که با مسلمات قرآنی منافات نداشته باشد.
✍️ نیکزاد