eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مراکز حوزوی 🇮🇷
⚫️انا لله و انا الیه راجعون ⚫️ ◼️اسمش محمد مداح است ، که این روزها در بیمارستانهای قم به بیماران کمک میکرد... همسر با علایم کرونا و بیماری دیگر در بخش آی سیوی همان بیمارستان به همراه جان داد... ➖گوشه ای نشست و بدون هیاهو با خودش خلوت کرد😔 ➖چون طلبه هست شاید عکسش را خیلی منتشر نکنند اما خدا میبیند و خدا کافیست... فاتحه فراموش نشود.... __________ 🇮🇷کانال مراکز حوزوی 📡 @howzeh_m
هدایت شده از یاسین
🌺🌺🌺🌺🌺 ⚘پاسخ دکتر ابوالفضل امامی از ایتالیا به خاکستر خواندن آتش در نوشته ای با اسم سید حسن آقامیری به نام خدا سلام اما نه ☄️ آسیب هیچگاه متوجه چشم مصنوعی نمی شود؛ هیچگاه مانکن های پشت ویترین تب نمی کنند پس اگر چشمی درد گرفت؛ بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم. 🌻تب و درد، نشان حیات است کلیسا قرن هاست که تب نمی کند حوزه های علمیه اما هنوز چشم درد می گیرند هنوز تب می کنند بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم. 💠حوزه های علمیه زیر فشار صدها شبکه ماهواره ای دنیاست زیر فشار میلیاردها دلار پول آمریکا و اروپا و عربستان و امارات و ترکیه و ... سربلند و سرافراز جهان را فتح می کند. 📚 صدای حوزه های علمیه در گوشاگوش جهان پیچیده است من از رم برای تان می نویسم اینجا چشمهای فراوانی به قم دوخته شده است. و قم زنده تر از همیشه نفس زنان والعادیات ضبحا را تمرین می کند 🚨قم به رغم تمام تخریب های لندنی و واشنگتنی شیطان اکبر را با شعار مرگ، خوار می کند: قل موتوا بغیظکم: بگو از عصبانیت تان بمیرید. این مرگ گفتن، حیات آیه های قرآن است و اگر تب کردیم بد نگوییم به مهتاب ✅ بدانید که قم زنده است و انقلاب را نمی توان با لاشخوری کرونایی قرنطینه کرد اگر قم لاشه بود، هزاران کلاش کینه تور در لباس دوست و دشمن به آن نمی تاختند ☄️ قم را می توانی در سفر آیت الله اعرافی به هند بهتر تماشا کنی در نیجریه قم را می توانی در هر کجا تماشا کنی که دو تیغه تحجر و تجدد گلوی مردم را قیچی نکرده اند و از پارچه های مخملی رسانه های فریبکارشان، چشم بند برای مردم ندوخته اند و تیغ سانسور بر حلقوم رسانه های انقلاب نگذاشته اند. 🌏 قم را می توانی در سوریه و یمن و عراق و بحرین و پاکستان و زینبیون و فاطمیون و افغانستان و هند و نیجریه تماشا کنی قم را می توانی در زکزاکی به خوبی متوجه شوی 🌗چشمت را باز کن فرزند ناتنی حوزه علمیه قم قم را می توانی در نُه هزار و نهصد و نود و نُه بنر سردار سلیمانی در بیش از صد شهر ایتالیا تماشا کنی ☄️حوزه بالنده تر از آن است که آتش گر گرفته از معرفت و عشق آن را خاکستر بخوانی و رومانتیزم اسلامی را از این خاکستر انتظار بکشی ✅ قم آتش است نه خاکستر بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم مرگ بر آیه های کتاب شیطانی یأس مرگ بر آمریکا مرگ بر کرونا 📚 در ماجرای کرونا، قم تابع قانون است؛ نه جلو می افتد نه عقب اما نور قم قرنطینه نمی شود انقلاب به همه جا صادر شده است کرکس ها هوس قرنطینه کردن تفکر انقلابی را به گور خواهند برد ⛔️بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم 🌻🌻🌻🌻🌻
هدایت شده از معالم دین
🔻آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پیامی به طلبه جهادگر: 🌷 از شما طلاب و کادرهای درمانی تشکر می‌کنم ✅ درخواست حضور برای خدمت بیشتر دارم 📩 متن پیام: ◾️بسم الله الرحمن الرحیم فرزند عزیز جناب حجت‌الاسلام آقای محمد مداح دامت توفیقاته خبر درگذشت همسر و فرزندان جنابعالی که به عنوان یک طلبه جهادی در بیمارستان‌ها مشغول خدمت هستید همانند خبر فوت عده ای دیگر از هموطنان ما موجب تأسف گردیده است؛ لازم می دانم ضمن عرض تسلیت به همین مناسبت نکاتی را به طلاب محترم جهادی مشغول خدمت به بیماران کرونایی عرض کنم: ◽️ امروز مردم کشورهای مختلف از جمله کشورمان مورد و امتحان واقع شده‌اند که مردم عزیزمان باید با به ذات اقدس الهی و پیامبرانش و حضرات معصومین علیهم السلام خاصه مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی از این امتحان و ابتلا عبور کنند و با همت و همدلی و عمل به توصیه‌های مسئولان امر درمان و رعایت نکات و جلوگیری از مسافرت غیر ضروری این بحران را سپری نمایند. ◽️ این روزهای طلاب محترم و حضور در بیمارستان‌ها و خدمت به بیماران و نظافت معابر شهرها و انواع کمک های دیگر موجب خوشحالی مردم عزیز است و ما باید بدانیم این عمل ما بوده که همیشه در کنار مردم بودند و درد و رنج مردم را از نزدیک لمس می‌کردند؛ امام راحل فرمودند "سقوط علما زمانی است که خود را بدانند" لذا در این ماجرای اخیر بیماری کرونا از رهبری معظم تا تمامی اهل حوزه های علمیه در کنار مردم بودند و خواهند بود. ◽️این روزها دشمنان اسلام و انقلاب و روحانیت با شبکه‌های ماهواره‌ای و بعضی از سایت‌ها که منابع آن با پول استکبار و صهیونیست و بعضی از کشورهای منطقه مثل عربستان تامین می شود مشغول بمباران تبلیغاتی و القای هستند و به گمان خودشان می توانند مردم و روحانیت را از هم جدا کنند ولی غافل از آن هستند که این مردم دارای اعتقاد و فرهنگ عمیق هستند و به تبلیغات همراه با دروغ و تهمت و نیرنگ آنها توجه نخواهند کرد و با توکل به خدا و همت بلند خود مسیر عزت و عظمت خود را طی می کنند و در این عرصه نیز پیروز خواهند شد. ◽️ اینجانب ضمن درخواست از طلاب عزیز برای حضور بیشتر در این عرصه جهادی و عزیز در سراسرکشور بار دیگر از مجاهدت های کادرهای درمانی سراسرکشور و همه کسانی که در این امرخدا پسندانه به هرنوع خدمت می کنند خصوصا شما طلاب محترم و عزیز تشکر می نمایم و دعا گوی همه شما هستم. حسین نوری همدانی 24 اسفندماه 98
آخر سال است و بی جیره مواجب مانده ایم باز هم در کار خود از هر جوانب مانده ایم هر چقدری که صلاحِ ماست آن را لطف کن دستِ خالی در پی لطفی مناسب مانده ایم غالباً با گریه ما احساسِ سیری میکنیم چند وقتی می شود بی قُوتِ غالب مانده ایم پایِ ما امسال هم در خیمۀ تو وا نشد عذر می خواهیم اگر جزوِ اجانب مانده ایم کاش این خانه تکانی ها به دلها میرسید نفس ها خاکی و ما در این مراتب مانده ایم تو تماماً سیزده قرن است حاضر مانده ای ما تماماً سیزده قرن است غایب مانده ایم روز و شب بازار در بازار دنیا می خریم جای تو درگیر عید و این مطالب مانده ایم لطف مستاجر شدن دیدار صاحبخانه است آه ما محروم از دیدارِ صاحب مانده ایم
هو العالم الحکیم سلوک فقهی مرحوم محقق داماد ره از منظر علامه جوادی آملی دامت (10) تدوین از سیدکمال الدین عمادی دکتر سید مهدی معلمی ارائه اقوال       یکی از نکات قوت تدریس ایشان بیان اقوال در مسأله است و طرح اقوال مسأله برای آن است که دلیل صاحبان اقوال شناساسی گردد، زیرا هر قولی لابد با دلیلی همراه است که قائل به صورت إجمال یا تفصیل آن را بیان میکند این توسعه ادله برای محقّقان بعدی راهگشاست. بیان پیشینه تاریخی اقوال       بیان پیشینه تاریخی اقوال موجب تقویت بحث میگردد، زیرا گاهی با دانستن تاریخ اقوال میتوان به علل گرایش یک محقق به قولی را بازشناسی کرد تا از این رهگذر تطوّرات فکری قدماء هم مشخص گردد.       در این باره حضرت استاد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در بیان لطیفی فرمودند، زمان‏ و مكان‏ دو عنصر تعيين‏كننده در اجتهادند. مسئله‏اى كه در قديم حكمى داشته، ممكن است همان مسأله در روابط حاكم بر سياست و اجتماع و اقتصاد يك نظام، حكم جديدى پيدا كند، بدان معنا كه با شناخت دقيق روابط اقتصادى و اجتماعى و سياسى، همان موضوع اول كه از نظر ظاهر با قديم فرقى نكرده است، واقعاً موضوع جديدى شده است كه قهراً حكم جديدى مى‏طلبد.      بر این اساس، بررسی پیشینه تاریخی و تطوّرات تدریجی آن، کاملاً راهگشاست و این مطلب را مشخص و به این اصل هم کمک میکند. بیان ادله اقوال و بررسی آن     بیان ادلّه اقوال، پنجمین عنصر محوری تدریس موفق است و حضرت استاد محقق داماد (رضوان الله تعالی علیه) تا آنجا که ممکن بود ادلّه اقوال ارائه شده را مطرح میکرد؛ حتی گاهی میفرمود: اگر کسی فلان قول را نگفته است، دلیل او این است. ترجیح یکی از اقوال     پس از مشخصشدن پیشینه تاریخی مسأله و ادلّه اقوال، حضرت استاد داماد (رضوان الله تعالی علیه) قول منتخب خود را بیان میفرمود که کدامیک از اقوال و محتملات قوی است. گاهی یکی از محتملات را ترجیح میدادند که حتی قائلی گمنام داشت یا قائلی نداشت. شکوفا سازی قول منتخب        عنصر هفتم اقامه برهان برای قول مختار و شکوفا سازی آن است، استاد محقق داماد (رضوان الله تعالی علیه) برای تقویت قول منتخب، براهینی اقامه میکردند؛ اگر آیه یا روایت؛ یا اجماع تعبّدی محصّلو یا اجماعی قابل اعتماد در میان بود آن را بازگو میکرد. از این طریق با پروراندن و شکوفا سازی قول منتخب گاهی یک قول را از ندرت به شهرت در میآوردند.     استاد محقق داماد نسبت به قول مشهور ـ که میراث پیشینیان تلقی میشود ـ جمودی نداشت و ساحت حضرت استاد منزه از چنین نگرشی بود؛ بلکه ایشان اقوال دیگران را به دقت مورد بررسی قرار میداد؛ اگر قولی را سست مییافت آن را ابطال میکرد واگر معیب بود به تصحیح و اگر ناقص بود به اتمام آن میپرداخت؛ ولی اگر در میان اقوال پیشینیان، چیز سودمندی نبود خود نوآوری داشت و آنچه خدای منان روزی او کرده بود آشکار میساخت. بررسي همه جانبه روايات     در اینجا پیش از بیان شیوه حدیث پژوهی استاد محقق داماد (ره) بیان یک نکته کلی در باب فرق فقه عبادی با فقه معاملی لازم است، زیرا روایات در بحث معاملات بسیار اندک است و ارزیابی غرایز و ارتکازات عقلا تعیین کننده و خطوط کلی معاملات هم به وسیله روایات امضا شده است. اما در بحث عبادات که بیشتر تعبّدی است، حرف اول را روایات میزنند و به همین دلیل روایات فراوانی پیش روی محقق وجود دارد که تأمّل ژرف درباره این روایات لازم است.   این شیوه تعامل با روایات اختصاص به حوزه قم نداشت؛ بلکه هر استاد ماهری مثل مرحوم آقای نائینی، در بحث معاملات بیش از هر چیزی به غرایز و ارتکازات مردمی بها میدهند و وارد درون غریزه و ارتکاز مردم میشوند؛ مگر در مواردی خاص که یک امر تعبّدی در معامله راه یافته باشد، از اینرو مرحوم آیت الله بروجردی و سایر مراجع (رضوان الله تعالی علیهم) اگر به روایات اعتنای شدید داشتند، بخش مهمّ آن مربوط به بحثهای عبادات بود، بر این اساس فرقی بین حوزه قم و نجف نیست. https://eitaa.com/joinchat/3109879819C1f52c80ad1
سیدحسین شفیعی دارابی: ❤️این آخوند آشنا نیست؟! طلبه آذری دل همه مان را سوزاند. همسرش درحالیکه دوقلو باردار بود مبتلا به کرونا می شود و از دنیا می رود و او حتا اجازه نداد اشکش مقابل بیماران سرازیر شود تا نکند جهادخدمتش ناتمام بماند. روزها در بیمارستانی که همسرش بستری بود به بیماران کرونائی خدمت می کرد و هرازگاهی از گوشه درب اتاق، همسرش را نظاره می کرد و زیرلب برایش ذکر میگفت و دعا می خواند. ❤️اما این آخوند آذری آشنا نیست؟ آشناست. او همانست که ابتدای امسال در میان آب بود و پیرمرد اهل سنت سیل زده را بر دوش می کشید. شعر میخواند و ذکر می گرفت و گل های تلنبار شده در خانه عروس و داماد لر را جمع می کرد. ❤️به یاد آوردید؟ آشناست. این آخوند همانست که وقتی دختر خانم در حلقه اراذل گرفتار شده بود تاب نیاورد و رگ غیرتش را مقابل تیغ قمه اوباش قرار داد تا ناموس مردم امان یابد. ❤️در رفتارش دقیق شوید. او همانست که سه ماه خانواده را تنها گذاشت و در یکی از روستاهای سرپل ذهاب برای اهل حق کارگری کرد و خانه ساخت. ❤️اشک امروزش نیز آشنست. او همانست که وقتی رنج کودک دیالیزی و پدر غمینش را دید اشکش سراریز شد و بی تعلل برای اهدای کلیه اش اقدام کرد و هیچ نخواست. این طلبه از دسته همان طلابی است که هرچه از محرم و نامحرم شنید و طعنه خورد، حتا سربلند نکرد تا از خود دفاع کند. ❤️این طلبه آشناست. طلبه جوان ما آینه بسیاری است؛ این طلبه نماد است و نشانه. نماد آنها که دیده ایم و ندیده ایم. دیده ایم و گذر کرده ایم. آنها که هم خاک زلزله زده ها را خوردند و هم آب سیل زده ها را و هم غصه رنج کشیده ها را. امروز نیز انبان علمی شان را پشت درب درمانکده ها گذاشتند و شاگردی پرستارها می کنند و تیمارداری بیماران. با نسل جدیدی از آخوندها مواجهیم. با کسانی که علم شان برای عمل شان است. طلبه نسل جدید قیام کرده علیه مشربی است که علم اش برای علم است و حجره و مدرسه. طلبه نسل جدید، طلبه نسل قیام است که می آموزد تا رنگی زند و نقشی کشد. بلند شده است تا بلند کند و قیامش را در قیام دیگران بسازد. طلبه نسل جدید منبرش بر دوش است و خطبه اش در عملش. ❤️این طلبه آشناست؛ این طلبه ها آشنا هستند. طلبه نسل جدید؛ تربیت شده دست انقلاب خمینی اند. راز آشنائی شان اینجاست. سلام نشرش دهید وظیفه ماها که پشت جبهه هستیم حمایت است
هوالعلی الولی آفتاب آمد دلیل آفتاب( 20_21) ( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت ) سلام بر امیرمؤمنان سلام بر ماه رجب و رجبیون سلام بر رجبیون عرصه بهداشت و درمان . در ادامه آن حضرت علیه السلام فرمود: وَ أَمَّا الْعِشْرُونَ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ لِي مَثَلُكَ فِي أُمَّتِي مَثَلُ بَابِ حِطَّةٍ فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ فَمَنْ دَخَلَ فِي وَلَايَتِكَ فَقَدْ دَخَلَ الْبَابَ كَمَا أَمَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. وَ أَمَّا الْحَادِيَةُ وَ الْعِشْرُونَ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا وَ لَنْ تُدْخَلِ الْمَدِينَةُ إِلَّا مِنْ بَابِهَا ثُمَّ قَالَ يَا عَلِيُّ إِنَّكَ سَتَرْعَى ذِمَّتِي وَ تُقَاتِلُ عَلَى سُنَّتِي وَ تُخَالِفُكَ أُمَّتِي. (خصال شیخ صدوق ره ج‏2، ص: 575) و اما بيستم اينكه شنيدم رسول خدا به من فرمود مثل تو در امت من همانند باب حطة در بنى اسرائیل است که هر كس به ولايت تو داخل شود از همان درى وارد شده است كه خداى عز و جل دستور فرموده است. و اما بيست و يكم اينكه شنيدم رسول خدا بمن فرمود كه من شهر علمم علي در آن است و هرگز بشهرى جز از طریق دروازه‏اش داخل نتوان شد سپس فرمود يا على در آينده نزديكى تو آنچه را كه بر ذمه من است رعايت خواهى نمود و بر سنت من جنگ خواهى كرد و امت من با تو مخالفت خواهند نمود ✅باب حطه در این روایت، اشاره به آیه شریفه زیر دارد ‌: وَإِذْ قِيلَ لَهُمُ اسْكُنُوا هَٰذِهِ الْقَرْيَةَ وَكُلُوا مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ وَقُولُوا حِطَّةٌ وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطِيئَاتِكُمْ سَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ(اعراف /161) ﻭ [ ﻳﺎﺩ آرید ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ : ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ [ ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﻘﺪﺱ ] ﺳﻜﻮﻧﺖ ﮔﺰﻳﻨﻴﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺟﺎ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﺪ [ ﺍﺯﻣﻴﻮﻩ ﻭ ﻣﺤﺼﻮﻟﺎﺗﺶ ] ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺑﮕﻮﻳﻴﺪ : [ ﺧﺪﺍﻳﺎ ! ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻣﺎ ] ﺭﻳﺰﺵ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ . ﻭ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ [ ﺷﻬﺮ ﻳﺎ ﺩﺭِ ﻣﻌﺒﺪ ] ﻓﺮﻭﺗﻨﺎﻧﻪ ﻭ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﺎﻥ ﺩﺭﺁﻳﻴﺪ ، ﺗﺎ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯم ، ﻗﻄﻌﺎً [ ﭘﺎﺩﺍﺵ ] ﻧﻴﻜﻮﻛﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻴﻔﺰﺍﻳﻢ. ✳️اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خدايا به برکت صلوات بر محمد و آل او به ما معرفت علی شناسی و ولایت پذیری آن عبد صالح عطاء بفرما خدايا ما در عمل به سیره علی علیه‌السلام و انتشار حب و معرفت او موفق فرما خدايا این بلیه از همه انسانهای صالح و موحدان و مومنان مرتفع بفرما خدايا به پژشکان و پرستاران و دیگر نیروهایی که در این بحران برای کاهش آلام این ملت کوشش میکنند یاری فرما و بر صحت و توفیقات و عافیت آنان بیافزا آمین یارب العالَمین 🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷 @S_Kamaloddinemadi
بلا از نظر عالمان و بزرگانِ اهل معرفت حاج اسماعیل دولابی از خوبان و عالمان اهل معرفت بود. ایشان می گفت: " خداوند متعال برای این که انسان ها را در دنیا جذب کند، سه شاخص دارد": ۱- تار خدا، ۲-تور خدا، ۳- تیر خدا. ۱- تار خدا: تار خدا، صداها و نغمه های زیبا و ملکوتی است که خداوند متعال برای جذب انسان ها خلق کرده است. تلاوت زیبای قرآن، صدای زیبای مداحی، صدای زیبای دعا و مناجات، قلب انسان را صیقل و جلا می دهد. ۲- تور خدا: تور خدا، آن مناسبت هائی است که خداوند برای جذب انسا پهن می کند، مانند، ماه رجب، ماه مبارک رمضان، شب های قدر، دوست خوب، همسر خوب، فرزند خوب، همسایه خوب، کتاب خوب، مجلس خوب. این مفاهیم تورهای خدا هستند که انسان ها در این تور خدا گرد هم می آیند و مشتری برای خدا می شوند، انسان ها وقتی که در ماه محرم در مساجد حضور پیدا می کنند، در این محافل انسان جذب خدا می شود، اینها تورهای خداست که خداوند متعال برای خودش مشتری جذب می کند. ۳- تیر خدا: تیر خدا، بلاهایی است که از جانب خدا نشانه گیری شده است، در این بلاها خداوند دقیقاً نشانه گرفته است و این گونه نیست که خداوند تیری در تاریکی رها کرده و به یک نفر اصابت کرده است، اصلاً این گونه نیست، به همین دلیل است که در فرهنگ قرآنی، در سوره مبارکه بقره، آیات شریفه ۱۵۵ و ۱۵۶ خداوند می فرماید: " بشر الصابرین" "اذا اصابتهم مصیبه قالوا..." بلا به عنوان "مصیبت" نامگذاری شده است. مصیبت، یعنی تیری که اصابت کرده است، دقیقاً نشانه گیری شده است. مثال، شکارچی وقتی به شکار می رود، شغال، گرگ و کفتار را نشانه گیری نمی کند، بلکه آهو را نشانه می گیرد. خداوند متعال با خلق انسان بلا را در این عالم برای او فرستاده است. خداوند متعال می توانست عالمی را خلق کند که بلائی در آن نباشد و یا رنجی در آن نباشد، خداوند متعال عالم را با همین بلاها و مصیبت ها آفرید، اما عالم ملائکه و عالم بهشت را بدون بلا و مصیبت آفرید و کاملاً حکیمانه است، این بلاها ازسوی خداوند ابزاری برای ابتلا و امتحان انسان هاست. در قرآن کریم به بلای حضرت یوسف (ع)، بلای حضرت ایوب (ع)، بلای حضرت یونس (ع) و بلای حضرت یعقوب (ع) اشاره می کند. خداوند در سوره مبارکه یوسف آیه شریفه ۱۸ می فرماید: " فصبر جمیل و الله المستعان علی ما تصفون" من صبر خواهم کرد، صبری جمیل و زیبا، من از خدا در برابر آنچه شما می گویید، یاری می طلبم، هرگز سخنی که نشانه ناشکری و جزع و فزع باشد، بر زبان جاری نکرد. امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می فرماید: " خدایا، شکر من را بر بلاها و مصیبت ها بیش از شکر بر نعمت ها قرار بده " اللهم اجعل شکرا....." اهل کرامت و اهل معرفت برای این مصیبت ها و بلاها شکر گذاری می کردند، انسان های عادی هنر کنند، صبر می کنند و هنر می کنند که کفر نگویند. تیر خدا همان بلاهاست، عالمان و خوبان اهل معرفت و عرفان، اگر مدتی دچار بلا نمی شدند، می ترسیدند، که نکند مشکلی داریم و خداوند ما را نمی بیند، این تیر و مصیبت و بلا از جانب خداوند برای ما نیامد. شیخ بهایی در یکی از شعرهایش، بسیار زیبا می گوید: شد دلم آسوده، چون تیرم زدی ای سرت گردم، چرا دیرم زدی اهل معرفت در مقابل مصیبت ها و بلاها شکر گذاری می کنند و درمانده نمی شوند و در هنگام مصیبت ها آرامش دارند، مضطرب نمی شوند، نمی بُرند، صحنه را خالی نمی کنند، دیگران را به آرامش دعوت می کنند. مدتی است کشور عزیزمان ایران اسلامی دچار بلائی به نام ویروس 19 covid (کرونا) شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمود: " نِعمتان، مَجهولتان، الامنُ وَ العافیِه" دو نعمت است که ناشناخته، مخفی و پنهانی است، یکی امنیت و دیگری تندرستی و سلامتی است. ملت شریف و عزیز ایران تا کنون احساس ناامنی را در حوادث مختلف انقلاب در مدت این۴۱ سال با گوشت و پوست خود لمس کرده بودند، اما احساس نعمتِ سلامتی که آرامش انسان ها را تهدید کند، لمس نکرده بودند، شاید این بلای "ویروس کرونا" باعث شد که بیشتر به کُنه این حدیث پیامبر اکرم (ص) پی ببریم و بیشتر مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم. این مصیبت و بلای "ویروس کرونا" را مانند، اولیا، انبیا، اهل بیت (علیهم السلام) و بزرگان اهل معرفت به عنوان فرصت نگاه کنیم، در مقابل این بلا، صبر پیشه کنیم، چون خداوند در ۲۲ آیه شریفه قرآن، انسان و بشر را در مقابل بلاها و مصیبت ها به صبر کردن فرا خوانده است. نکته قابل توجه این است که نخبگان، اندیشمندان، عالمان، فیلسوفان، پژوهشگران، محققان، نویسندگان، صاحبان رسانه و شبکه های اجتماعی و غیره... باید این بلا را نه به عنوان تهدید، بلکه به عنوانِ فرصت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و مردم را به آرامش و صبر دعوت کنند، و عملیات روانی دشمن و شبکه های اختاپوستی و بنگاه های خبرپراکنی غرب را که دنبال تشویش اذهان و رعب وحشت عمومی مردم هستند، خنثی نمایند. قم : مالک رجبی دارابی ۲۶ اسفند ۹۸
‏فیلم از طرف سیدکمال الدین عمادی
سلام کوچه یادت بخیر کی این کرونایی فضول میره من بیایم بیرون بازی کنم شادی کنم سید محمد جواد عمادی
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپی از کشور ثروتمند کویت ! 🔹️ درود بر مردم ما ؛ نفرت بر جریانات غیر مردمی که موج رسانه‌ای و در شبکه مجازی راه می اندازند. 🔻 وضعیت صف‌های هایپرهای ایالات ثروتمند آمریکا را دیده اید ؟! 🔻 هزینه 1336دلار تست کرونا برای عموم مردم آمریکا را شنیده‌اید ؟! 🔻 اعتراف کادر پزشکی به پنهانکاری‌های دولت ترامپ رسانه‌ای شد ! 🔻 فرمان وزیر ملکه‌ی انگلیس در تعطیل نکردن مدارس و مراکز تجمع خبری شده است! 🔻 وضع آلمان که مرکل گفت 50%تا 60% آلمانی‌ها دچار ویروس میشوند ! و لابد خودشون بعدش خوب میشن و اینکه لازم نیست ماسک بیرون صادر کنید خودمون نیاز داریم...!! 🔹️ حالا از عمق جان به مردم خودمون ، ایرانی های غیور می‌بالم که در این تحریم‌ها و فشارها و با اون تهدیدها چطور صبور ؛ مقاوم و یاری‌گر یکدیگرند ، "مسئولان قدر بدانند" ! ✅من جهادی‌ام | سیدحسن‌ موسوی‌نژاد👇 https://eitaa.com/joinchat/3572236324C03827c2157
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴طرف داره می گه همه این ها بچه های انقلابن نه چپ نه راست، ما دو دسته بیشتر نداریم، انقلابی و غیر انقلابی همه اینها بچه ها انقلابن، طرفدار شیعه انگلیسی "سیدصادق شیرازی" نیستن! اینجاست که کل جمعیت میریزه بهم! یعنی قشنگ مشخصه اکثر همه اینها که جمع شدند از کاخ ملکه عجوزه و فرتوت انگلیسی فرمان گرفتن! محمد نصوحی ✍️بیداری ملت @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخورد منطقی علمای شیعه با بیماری مسری در طول تاریخ اسلام
هدایت شده از قم آنلاین
⭕️دستگیری 11 نفر در پی هتک حرمت به حریم حرم حضرت معصومه(س) دادستان عمومی و انقلاب قم: 🔹عصر روز گذشته پس از اجرای تصمیم اتخاذ شده مبنی بر بسته شدن درب های حرم مطهر متاسفانه پس از اعلام این خبر شاهد تجمع عده ای افراد در مقابل درب حرم مطهر بودیم. 🔹 در پی اقدام عده ای از افراد در راستای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه(س) 11 نفر دستگیر شدند و این افراد برای بررسی‌های بیشتر همچنان در بازداشت هستند. http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c 🕌‌بزرگترین کانال قمی‌ها در ایتا🔝
هو العلیم الحکیم آموزه اخلاقی و سیاسی از نکته رجال، فطَحیّه به گروهی از شیعیان گفته شد که بعد از امام صادق ع به جای ایمان به امام موسی به جعفر ع معتقد به امامت عبدالله پسر امام جعفر صادق(ع) ملقب به اَفطَح شدند. او نیز خود را به دلیل بزرگتر بودن از برادرش موسی ع امام میدانست اما ادعای او دوام نیافت و هفتاد یا نود روز پس از شهادت امام صادق (ع) از دنیا رفت و چون فرزند و جانشینی نداشت، پیروان وی، عموما به امامت امام کاظم (ع) بازگشتند و عمر این عقیده در همان ابتدای ظهور به پایان رسید. (رک : شیخ صدوق، الفقیه، ج 4ص542) برخی از بزرگان امامیه مانند بنی فضّال نیز به عبدالله افطح گرویدند؛ ولی بسیاری از آنان در میانه راه و یا با مرگ وی از این مسیر بازگشتند و مشهورترین افراد فطحی عبارتند از: عمار بن موسی ساباطی اسحاق بن عمار ساباطی عبدالله بن بکیر علی بن اسباط یونس بن یعقوب علی بن حدید بن حکیم حسن بن علی بن فضال احمد بن الحسن بن علی بن فضال (رک : علامه حلی مختلف، ج 3ص100 و شیخ حر عاملی، وسایل ج 30 فایده ثانیه عشر) این افراد از روایان بزرگ امامیه هستند و بنابر شواهد تاریخی، بسیاری از این افراد از اعتقاد به عبدالله افطح بازگشتند و در مورد برخی دیگر نیز سندی درباره بازگشت یا ادامه این اعتقاد، در تاریخ وجود ندارد، از منابع فقهی و رجالی امامیه، استنباط می‌شود فطحیه، علی‌رغم انحراف آنان از امامت موسی بن جعفر ع، از راویان موثق و مورد اعتماد امامان و عالمان شیعه هستند. به‌عنوان نمونه، از امام عسکری(ع) درباره اعتبار روایات نقل شده توسط بنی فضال که از فطحیه بودند سؤال شد. ایشان در جواب فرمود: خُذوا ما رَوَوا و ذَروا ما رَأوا: به روایات آنان عمل کنید؛ ولی معتقدات آن‌ها را کنار بگذارید.» [الفقیه ج 4ص 542] با توجه به این حقیقت رجالی در مقام دین شناسی فقهی به ما این نکته اخلاق سیاسی را می آموزد که اگر مخالف ما در امور سیاسی و حتی در بحث اصیل امامت، دیدگاه متفاوت داشت تا زمانی امری دال بر فسق عملی مخصوصا دروغگوئی مشاهده نشده است حق نداریم از اعتبار قولی او بکاهیم یک انسان درستکار و امین را که در امر فرعی سیاسی یا حتی اصول اعتقادی به نظر ما گرفتار خطاء و اشتباه است مصلوب الحیثیه کنیم البته نسبت به خطاء نقد خود را خواهیم داشت در عین حال احترام او را نیز حفظ میکنیم اگر ما نویسندگان و صاحبان تربیون همین یک نکته عمیق اخلاقی و فرزانگی را که میراث دینی و عملی پیشوایان و فقهاء و علماء سلف ماست عمل میکردیم تاثیر عمیق در رشد و تعالی فرهنگ عمومی ملت ما داشت بیایم همدیگر را در تحقق این ادب فاخر اسلامی یاری کنیم 28 اسفند 98 خادم گروه فقه پژوهان سیدکمال الدین عمادی https://t.me/joinchat/L6BAsRaQONIaDEQK1lokqQ
هدایت شده از بیداری طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌واقعیت یک ویدئو 🔻شرح واقعه‌ حمله به حرم امام رضا (علیه‌السلام) توسط مداحی که تشیع انگلیسی را در صحنه رسوا کرد 🔹هدف حضور بنده افشای برنامه‌ی طرفداران صادق شیرازی بود 🔻کلیپ منتشر شده تقطیع شده بود 🔹هدفشان تخریب مدافعان حرم بود... از دوستان مدافعان حرمم دفاع کردم؛مورد ضرب و شتم مدافعان صادق شیرازی قرار گرفتم و... ♦️ با تصاویری که به صورت کامل منتشر شده وابستگی تجمع کنندگان دیشب مقابل حرم رضوی به جریان شیعه انگلیسی اثبات شد 🔹فیلم بدون سانسور از تجمع دیشب مقابل حرم امام رضا(ع) روایت جدیدی دارد: در این فیلم زمانی که یکی از حاضران می‌گوید ما وابسته به شیعه انگلیسی و جریان "سیدصادق شیرازی" نیستیم حاضران به شدت به او حمله می‌کنند و می‌گویند: "حرمت آقا[سید صادق شیرازی] رو نگه دار" و علیه گوینده شعار می‌دهند. ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 انتشار پس از ۳۵ سال 🔹 روایت منتشر نشده آیت‌الله خامنه‌ای از ساعات قبل از شهادت شهید «باکری» و مکالمه بی‌سیم او با شهید «کاظمی» ➕ توصیه سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» درباره این صوت بی‌سیم @jaarchi
پاسخ به استفتاء درباره سفر در زمان شیوع کرونا دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای استفتاء جدیدی پیرامون سفر در ایام شیوع کرونا منتشر کرده است که در ادامه می‌آید: سؤال: در حالی که مسئولان محترم، در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، مردم را از سفر نهی می‌کنند، آیا مسافرت کردن، سفر معصیت خواهد بود و در چنین سفرهایی، نماز را باید تمام خواند؟ جواب: چنانچه بر اساسِ تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت، برای جلوگیری از گسترش بیماری، رفتن به مسافرتِ غیر ضروری، ممنوع باشد، اجرای این تدبیر بر همه لازم است و رفتن به چنین مسافرتی، جایز نبوده و نماز در این گونه سفرها، تمام است. https://www.google.com/amp/farsi.khamenei.ir/amp-content%3fid=45182
سلام ابتدا توجه شما را به یک تحلیل ذلت بار جلب میکنم در پایان نکاتی را عرض خواهم کرد کد خبر: ۹۶۶۵۶۱ تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 18 March 2020 به گزارش «تابناک»، علی مطهری در روزنامه شرق نوشت:از نظر من اینکه تندروهای سیاسی به هرحال و با غیبت اکثریت مردم و در یک شرایط خاص در انتخابات مجلس پیروز شدند، یک نقطه مثبت برای کشور است. زیرا تا امروز آنها به امید شکست‌دادن دولت و به طور کلی رقیب سیاسی‌شان نیروی خود را بر کارشکنی در اجرای برجام و حل‌نشدن مسئله FATF و اخلال در سیاست خارجی متمرکز کرده بودند، ولی اکنون که خود مسئولیت بخشی از حکومت را بر عهده می‌گیرند و با واقعیات اداره کشور روبه‌رو می‌شوند، به عقیده من به تدریج رویکرد مثبتی نسبت به احیای برجام، پذیرش سازوکار FATF و بهبود سیاست خارجی پیدا خواهند کرد. آنها این محدودیت‌ها را برای رقیب می‌خواستند نه برای خود، بنابراین دست به کار خواهند شد. به همین جهت شاید مصلحت این باشد که ریاست‌جمهوری آینده نیز در دست همین‌ها باشد تا مشکلات خارجی و داخلی کشور سریع‌تر حل شود. اگر بیرون از قدرت دولت بمانند باز کارشکنی خواهند کرد. البته این وضع قطعا به آزادی‌های اساسی و رعایت حقوق شهروندی در کشور آسیب می‌زند زیرا این گروه، ارزشی برای این امور قائل نیستند و منطق‌شان این است که برای حفظ نظام هرکاری می‌توان کرد. ولی به نظر من در شرایط ویژه فعلی چاره‌ای جز این نیست که دولت و مجلس را به آنها بدهیم تا با پیوندی که با نهادهای انتصابی دارند و از طرفی، دیگر رقیبی پیش‌روی خود و انگیزه‌ای برای کارشکنی ندارند، با انگیزه کارآمد جلوه‌دادن خود مشکلات کشور را حل کنند. بعدا باید فکری به حال آزادی‌های اساسی و حقوق شهروندی کرد. فعلا از این چاه دربیاییم تا بعد آن چاله را پر کنیم. 🔹🔹🔹🔹🔹 به این سیاستمدار ورشکسته عرض میکنم بعد از 7 سال ملت را با نام برجام به گروگان گرفته اید حال ثابت شد نه حقوق دان بودید راهکارهای حقوقی برای دفاع از شرف و عزت این مردم بلد بودید و نه سرهنگ بودید که غیرت جهاد و مقاومت بلد باشید اگرچه ادعای طرفداری از دموکراسی زیاد از شما شنیده شده است ولی هرگز ادب و فرهنگ دموکراسی از شما دیده نشده است حال که با خراب کاری شما دوستانتان پای صندوق نیامده اند شکست تلخی عایدشما شده از همین الان دولت نیامده را متهم میکنید من سیاست مدار نیستم که بدانم چگونه گروه اصول گراه طبق حرف ایشان مانع تحقق برجام شد اگر هم آنان توانسته اند چنین کاری بکنند پس شما آدم های بی مسئولیت بودید که واقعا نتوانسته اید چنین موانع را برطرف و به ملت تفهیم کنید چگونه مانع شدند البته اگر مقصود شما از مانع شدن جریان مقاومت در سوریه و موشک است اگر این گروه هم بخواهد مانند شما با فروش ایران، آمریکا را راضی کنند تا با قبول اربابی بر ما منت بگذارد همین ملت دهان این گروه را هم خورد خواهند کرد این مردم چهل سال رنج و زحمت تحمل نکردند و بهترین جوانان خود را ندادند تا روزی شما بی عرضه ها با فروش عزت و غیرت این ملت ترامپ های قمار باز را راضی کنید صدقه دهند ملت به دهان هر دولت خواهد زد که با دوستی آمریکا بخواهد ختم انقلاب برپا کنند خواهیم دید آینده از آن این ملت قیور است خود را آماده سرافکندگی ابدی کنید
هدایت شده از نصوری .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درسی که یک سیب‎زمینی فروش به حجت الاسلام قرائتی داد سفارشی از آیت الله بهاالدینی که اقای قرائتی را به گریه انداخت
هدایت شده از بیداری ملت
🔴ضربه کاری به ائتلاف سعودی در عملیات 🔻 در روزهای اخیر معادلات جدیدی توسط انصارالله در یمن رقم خورد ، عملیات آزادسازی استان الجوف بار دیگر قدرت انصار الله را به دشمن ثابت کرد. 🔻 در عملیات "بفأمکن منهم" شهرهای الحزم، المصلوب، الغیل، الخلق، المتون تا خب و الشعف از استان جوف توسط رزمندگان انصارالله آزاد شدند . ⭕ آزاد سازی جوف یکی از مهمترین اخباری بود که توسط سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سال های اخیر اعلام شده است . 🔻 یکی از علل مهم دستیابی انصارالله به این پیروزی‌های مهم مرهون وجود سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر حکیم انصارالله میباشد. 🔻 در ادامه میتوان گفت ؛ این استان با حدود ۴۰ هزار کیلومتر مربع وسعتش از کشور هلند بزرگتر است و به دلیل داشتن مرز طولانی ۷۰۰ کیلومتری با استان اشغالی اسیر و بیابان ربع الخالی در عربستان و همچنین دارا بودن مهمترین و بزرگترین میادین نفتی یمن از اهمیت راهبردی بسیاری برخوردار است. 🔻 با پاکسازی این استان مهم، عمق استراتژیک مناطق تحت کنترل "انصارالله" ، دولت نجات ملی و همچنین ارتش نیروهای مسلح یمن افزایش یافته و آنها از فرصت‌های عملیاتی بسیاری برای انجام اقدامات نظامی علیه مزدوران سعودی و همچنین دسترسی به مناطق مهمی در خاک سعودی برخوردار می‌شوند. 🔻 استان جوف در واقع استانی کم جمعیت و در امتداد شرقی یا به نوعی شمالی آن به بیابان حضرموت ختم می‌گردد و می‌تواند دسترسی‌های جدی به ارتش یمن بدهد. 🔻 همانگونه که سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد پاکسازی جوف در واقع نشان دادن قدرت ؛ ⭕ همین توانایی در برنامه‌ریزی عملیاتی و همچنین همراهی و همگامی قبایل متعدد ساکن در این منطقه با ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله است. ⭕ جبهه ائتلاف سعودی‌ _ آمریکایی با پاکسازی این استان توسط ارتش یمن باید واقعیت‌های جدیدی را در صحنه نبرد بپذیرند و آن نیز عقب‌نشینی به مرزهای بین المللی و تخلیه حدود 6 هزار کیلومتر مربع از استان اشغالی جوف در نقاط مرزی است. ✅من جهادی‌ام | سیدحسن‌ موسوی‌نژاد👇 https://eitaa.com/joinchat/3572236324C03827c2157
در جنگ روایت‌های دشمن مسیر را گم نکنیم سال ۲۰۰۱ اندیشکده آمریکایی "رند" کتابی پژوهشی با عنوان «شبکه ها و جنگ های شبکه‌ای» منتشر کرد. جان آرکیولا و دیوید رونفلد در این پژوهش، جمله‌ای طلایی دارند که گذشت زمان ارزش و اعتبار آن را بیش از پیش روشن کرده است. آنان می‌نویسند؛ «در جنگ های فردا برنده کسی نیست که بزرگ ترین بمب ها را دارد، کسی است که بهترین روایت را دارد.» آنچه در دنیا مقدمات یک پیروزی را مهیا می‌کند، جنگ روانی و بهم ریختن معادلات و محاسبات اجتماعی به واسطه‌ی شایعاتی است که در رسانه‌ها و فضای مجازی انتشار می‌یابد. اما این روزها شاهد تغییر در رویکردها و تغییراتی محسوس در ایجاد جنگ روانی در اجتماع هستیم و آن جنگ روایت‌هاست. مبنای اصلی جنگ روانی شایعه است. اما جنگ روایت، جنگ شناختی است. قرائت شما از واقع است. پسا حقیقت اینجاست. باید بدانیم که مبارزه با این جنگ بسیار سخت‌تر است. فرماندهان این جنگ برای اینکه یک مقوله و اصل بنیادین را مورد هجمه قرار دهند، سعی در تنظیم روایتها از افراد مورد اعتماد و به دنبال آن مستندهای تاریخی می‌سازند، از کمپین‌های اجتماعی و رسانه‌ای برای تحلیل‌ها و پرورش نگاه خود کمک می‌گیرند، از شبکه‌های اجتماعی کانال‌های پرطرفدار و خنثی را که معمولا طنز و انیمیشن منتشر می‌کنند برای انتشار کلیپهای خود بهره می‌برند. اما در مرحله‌ی عمل چگونه است. به عنوان مثال در زمان سالگرد امام خمینی(ره) به ناگاه بی بی سی با سندسازی و جعل و دروغ، در اولین قدم مدعی می شود اسناد محرمانه‌ای بدست آورده که نشان می‌دهد، آیت الله خمینی تماس‌های سری با دولتهای کندی و کارتر داشته است! مرحله‌ی دوم همزمان یک خاطره‌سازی از یکی از مسئولین رده بالای کشور، برملا می‌شود که مدعی است امام، آن امامی که آمریکا را شیطان بزرگ می‌خواند، خواهان دوستی با آمریکا و نگفتن مرگ بر آمریکا بود! مرحله‌ی سوم دیوید پترائوس فرمانده اسبق نیروهای آمریکایی در عراق، مدعی می‌شود سردار سلیمانی برای مذاکره با آمریکا پیام می‌داد. وقتی فرماندهان جنگ روایتی، این پازلها را در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و بیش از 50 درصد برنامه‌ها و رسانه‌های خود را متمرکز در این امر می‌کنند، باور پذیری برای مخاطبین بیشتر شده و اسطوره‌ای که سازش ناپذیری با آمریکا سرلوحه‌ی تمام کارهایش بوده است در نگاه مخاطب، تخریب می‌شود. سرداری که در میدان جنگ شعارش مرگ بر آمریکاست، در نگاه مردم مورد تزلزل واقع می‌شود. از طرفی مخاطب کم کم قبول می‌کند که در لایه‌های پنهانی مدعیان مبارزه با استعمار نوعی سازشکاری موجود است و عادی سازی و نرمالیزاسیون القا شود. و مخاطب چنان در بمباران اخبار و شایعات و دروغ بزرگ درگیر می شود که دیگر حتی صدای ابراهیم یزدی نهضت آزادی را نمی‌شنود که کدام تماس سری امام؟! کارتر نامه نوشت و امام(ره) علنی جواب داد که «ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم»، نه «دولت آمریکا!» حتی صدای کارنلوس سفیر ایتالیا در عراق را نمی‌شنود که کدام پیام سردار؟! بی بی سی دروغ و برعکس می‌گوید، ما به نیروهای شیعه عراق التماس می‌کردیم که مستقیما با سلیمانی ارتباط بگیریم و او رد می‌کرد! این یعنی جنگ روایت‌ها و درگیری و مشغول کردن مخاطب با روایتهای مختلف و ایجاد فضای دلخواه و مسیر تعیین شده برای مخاطب... امروز در فضای کرونایی در این جنگ روایت‌ها، شاهدیم که چگونه شهر مقدس قم مورد خطاب واقع می‌شود. ابتدا از محل انتشار بودن ویروس کرونا در کشور توسط قم، آن هم از زبان یک مسئول رسمی، در حالی که قم نه فرودگاه دارد و نه مرز دریایی... دوم در مورد روحانیت و مخالفت با قرنطینه شدن آن، درحالی که مراجع و حوزه‌ی علمیه، پیشقراولان تعطیلی کلاسها و دروس حوزوی بودند و اظهار نظر آیت الله علیدوست که هیچ ممانعتی در قرنطینه از طرف علما و حوزه‌ی علمیه نبوده است... سوم تمرکز بر روحانیت و اینکه بهترین ماسکها و لوازم بهداشتی برای آنها ارسال می‌شود... این درحالی است که طلاب جهادی در بیمارستانها برای کار در این مراکز در بعضی مواقع با کمبود ماسک و لوازم بهداشتی روبه رو بودند. چهارم فرار طلاب از شهر قم و اینکه حتی برای نماز جماعت، آخوندی، پیدا نمی‌شود... درحالی که تصمیم مسئول امور مساجد مبنی بر تعطیلی نماز جماعت در کل کشور بوده است. اینگونه معاندین با جنگ روایتها و چیدن پازل‌ها از روایات مختلف، موجب قم هراسی و در آخر نگاه بدبینانه نسبت به روحانیت و طلبه‌ها بهره برده‌اند و قس علی هذا در مورد تمامی مسائلی جاری کشور و منطقه... حواسمان باشد، آنجا که راه را گم کرده‌ایم و فضا تیره و تار است. این جمله‌ی طلایی شهید ابراهیم همت را بیاد آوریم... «هر موقع در مناطق جنگی راه رو گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می کوبد همان جبهه خودی است.» ابوذر کاظمیان سورکی قم مقدسه 28 اسفند 1398
هوالعلی الولی آفتاب آمد دلیل آفتاب( 23 _24) ( منقبت هفتادگانه ویژه اميرمؤمنان عليه السّلام از زبان آن حضرت ) سلام بر امیرمؤمنان سلام بر ماه رجب و رجبیون سلام بر رجبیون عرصه بهداشت و درمان . در ادامه آن حضرت علیه السلام فرمود:. أَمَّا الثَّالِثَةُ وَ الْعِشْرُونَ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَعْطَانِي خَاتَمَهُ فِي حَيَاتِهِ وَ دِرْعَهُ وَ مِنْطَقَتَهُ وَ قَلَّدَنِي سَيْفَهُ وَ أَصْحَابُهُ كُلُّهُمْ حُضُورٌ وَ عَمِّيَ الْعَبَّاسُ حَاضِرٌ فَخَصَّنِي اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْهُ بِذَلِكَ دُونَهُمْ و اما بيست و سوم اينكه رسول خدا در حيات خود در حضور همه ياران و عموى من عباس كه افتخار حضور داشت انگشتر خود و زره و كمربندش را بمن عطا فرمود و شمشيرش را بر ميان من بست پس خداى عز و جل مرا باين شرافت مخصوص گردانيد نه آنان را. وَ أَمَّا الرَّابِعَةُ وَ الْعِشْرُونَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْزَلَ عَلَى رَسُولِهِ‏ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً فَكَانَ لِي دِينَارٌ فَبِعْتُهُ عَشَرَةَ دَرَاهِمَ فَكُنْتُ إِذَا نَاجَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص أَصَّدَّقُ قَبْلَ ذَلِكَ بِدِرْهَمٍ وَ وَ اللَّهِ مَا فَعَلَ هَذَا أَحَدٌ مِنْ أَصْحَابِهِ قَبْلِي وَ لَا بَعْدِي فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏ أَ أَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقاتٍ فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ تابَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ‏ الْآيَةَ فَهَلْ تَكُونُ التَّوْبَةُ إِلَّا مِنْ ذَنْبٍ كَانَ. و اما بيست و چهارم اينكه خداى عز و جل به پیامبرش آيه نازل فرمود: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چون خواستيد با رسول خدا محرمانه سخن بگوئيد پيش از سخن‏ محرمانه گفتن صدقه بدهيد و من يك دينار داشتم آن را به ده درهم فروختم و هر وقت خواستم با رسول خدا صحبت خصوصى بكنم پيش از آن يك درهم صدقه دادم بخدا قسم اين كار مرا يك نفر از یاران پیامبر نكرد نه پيش از من و نه بعد از من تا خداى عز و جل اين آيه را فرستاد (آيا ترسيديد كه پيش از نجواى خود صدقه بدهيد؟ حال كه نكرديد و خداوند توبه شما را پذيرفت) آيا توبه بجز از گناهى كه سر زده است مى‏شود؟ این روایت امام علیه السلام دیدگاه عدالت صحابه را زیر سوال برده است 🌷🌷🌷🍀🌷🌷🌷 @S_Kamaloddinemadi