eitaa logo
کمال الدین
104 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
☝️☝️☝️☝️🍀❤️🍀☝️☝️☝️☝️ حرکت دکتر رضایی دکتر ارتوپد کرجی با معلم دوره تحصیلش که درس بزرگی است قبلا وعده کرده بودم در باره دست بوسی مطلبی خواهم گفت الان وقتش هست بوسه بر پای استاد شهید اول ره فتوا به جواز بوسیدن دست عالم داده است علامه جوادی فرمود دست هیچ کس را نبوسید من دست هیچ را نبوسیدم مگر امام خمینی رضوان الله تعالی علیه که دست او بوسیدنی است پس از نظر علامه جوادی آملی دامت برکاته اصل بوسیدن دست جایز است ولی باید دقت کرد دست هرکسی نباشد آیت الله ممدوحی در کلاس درس فلسفه تعریف میکرد علامه طباطبایی ره در بستر بیماری بود دراز کشیده بود و اطاق پر بود از علما، استاد آیت الله حسن زاده وارد شد رفت بالا من تعجب کردم با خود گفتم شیخ کجا میرود مگر نمیبینی جا نیست با تعجب دیدم خم شد کف پا علامه طباطبایی ره را بوسید برگشت دم درب نشست علامه حسن زاده میداند علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه که بود
هدایت شده از آموزش مداحی معنا 🎤
🔸ﺧﻠﻮﺕ ﺷﺐ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺑﮕﻮ ﺍﻟﻬﻰ ﺁﻣﺪﻡ ﺗﺎ ﻛﺎﻣﺮﻭﺍ ﮔﺮﺩﻯ. 🔸سخن ﻭ ﺧﻮﺭﺍﻙ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻗﺪﺭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻠﻮﺍ ﻭﺍﺷﺮﺑﻮﺍ ﻭ ﻟﺎ ﺗﺴﺮﻓﻮﺍ 🔸 ﺑﺎ ﻋﻬﺪﺍﻟﻠﻪ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺠﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺗﺠﺪﻳﺪ ﻋﻬﺪ ﻛﻦ . 🔸ﺻﻤﻴﻤﺎﻧﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﻪ ﺩﺍﻣﻦ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﻭ ﺁﻟﺶ ﺩﺭ ﺯﻥ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺧﻮﺑﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻭﺳﺎﻳﻂ ﻓﻴﺾ ﺣﻖ ﺍﻧﺪ ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺻﻞ ﻋﻠﻰ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ 🔸ﻧﻤﻰ ﮔﻮﻳﻢ ﻣﻘﺪﺱ ﻧﺒﺎﺵ؛ ﻭﻟﻰ ﻣﻘﺪﺱ ﻋﺎﻗﻞ ﺑﺎﺵ. 🔸ﺑﺴﻰ ﺑﺴﻰ ﻣﺒﺎﺵ ﻛﻪ ﺳﺨﺮﻳﻪ ﺍﻳﻦ ﻭ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﻯ. 🔸ﻓﺮﺯﺍﻧﻪ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺩﻳﻮﺍﻧﻪ ﺑﺎﺵ! 🔸خوﻳﺸﺘﻦ ﺭﺍ ﺗﻔﻮﻳﺾ ﺑﻪ ﺣﻖ ﻛﻦ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍﻭﻛﻴﻞ ﺧﻮﺩ ﺑﮕﻴﺮ ﻛﻪ ﺗﻮﺍﻧﺎﺗﺮ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮ ﻭ ﺑﺎﻭﻓﺎﺗﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺗﺮ ﻭ ﭘﺎﻳﻨﺪﻩ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻭﻧﺨﻮﺍﻫﻰ ﻳﺎﻓﺖ ﺣﺴﺒﻨﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻧﻌﻢ ﺍﻟﻮﻛﻴﻞ . 🌿علامه حسن زاده آملی @samad1001
در جستجوی خضر فرخ پی ع (13) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀 ادامه اشعار علامه حسن زاده آملی دامت برکاته در بیان اسرار سوره کهف دگر باره از آن پیران صادق - بیا بنیوش ای یار موافق سگشان را نشاید در عبادت - نمای مس گرت نبود طهارت چگونه مس کنی اسرار هستی - که از پا تا سرت آلوده هستی طهارت بایدت در مس فرقان - چه پنداری تو اندر مس قرآن طهارت چون کسی را گشت حاصل - جواز مس فرقانی راست نائل ولی در لفظ مس بنما تأمل - که یابی فرق او را با تعقل چو مس آمد به معنی بسودن - بسودن هست مانند نمودن تعقل اینکه آن شد عین ذاتت - که افزوده است بر نور حیاتت برای مس معنی و عبارت - طهارت بایدت اندر طهارت بباید جملگی از مغز تا پوست - طهارت یابی از هر چه جز دوست بیا برتر از اینگونه مدارج - که انسان است شخص ذوالمعارج طهارت تا بدین معنی کامل - نشد اندر تن و جان تو حاصل مبادا نخوتی گاه تجلی - بگیرد دامنت را در محلی خطر آرد کز آن نبود رهایی - که سر برآورد از کبریایی چه فرق لمه رحمان و شیطان - نباشد بی طهارت کار آسان مرا شد دفتر دل پاره پاره - که دردم را چه درمانست و چاره همی در آتش سوزان لهفم - که کمتر از سگ اصحاف کهفم نه بگرفتم پی اصحاب کهفم - که خود را وارهم از نار لهفم چه می گویم من این قول شطط را - بخواهم عذر تمثیل غلط را امامان من از امر الهی - مقام هر یک است فوق تناهی به برهانست نی از قول ذهنست - که هر یک کهف صد اصحاف کهف است امامی را که من گویم چنین است - امام مرسلین را جانشین است امامی باید از سر امامت - بگوید از برایت تا قیامت. (دیوان علامه حسن زاده آملی ص348 تا 352) 13 آذر 97 سید کمال الدین عمادی
در جستجوی خضر فرخ پی ع (14) 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀 فصل اول: لزوم استاد در تکامل انسان قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله و یغفرلکم ذنوبکم. (31 / آل عمران) بگو: اگر خدا را دوست دارید از من پیروی کنید خدا دوستتان بدارد گناهان شما را بر شما بخشاید و خداوند آمرزنده و مهربان است. در این فصل آیات مرتبط خوانده شده از سوره کهف را بررسی خواهیم کرد 1. دست از طلب ندارم آیه: و اذ قال موسی لفتیه لا ابرح حتی ابلغ مجمع البحرین او أمضی حقبا. (کهف/60) و [یادآور] هنگامی که موسی به جوانش گفت: دست بر نخواهم داشت تا به محل برخورد دو دریا برسم یا اینکه سالیان دراز سیر کنم. در این آیه شریفه سه نکته اساسی قابل تأمل است؛ الف - موسی نامبرده در این آیه کیست؟ آیا همان حضرت موسی کلیم (علیه السلام) است؟ روشن شدن این نکته بر اهمیت این موضوع می افزاید. ب - مقصود از فتی کیست؟ ج - چرا موسی می خواهد به مجمع البحرین برسد و این وصول و بلوغ چقدر دارای اهمیت است که موسی می گوید: عمری دراز را در راه رسیدن به مجمع البحرین سپری خواهم کرد مگر آنکه به آن برسم. بیان نکته اول: مورخان و مفسران پیرامون موسی (علیه السلام) در این آیه اختلاف دارند. برخی بر این باورند موسی نامبرده حضرت موسی بن عمران (علیه السلام) نبوده است، چون موسی کلیم از پیغمبران اولوالعزم و در زمان خود مطاع همگان بود لذا تعلیم وی از آن عالم درست نمی باشد لذا موسی نامبرده فردی دیگر از انبیاء بود که همنام حضرت موسی کلیم می باشد. گویند وی موسی بن منسی بن یوسف یا موسی بن افرائیم بن یوسف و یا موسی بن میشا بن یوسف بن یعقوب بود که از انبیاء بنی اسرائیل بوده است. فخر رازی در تفسیر کبیر از یهود نقل می کند که آنها معتقدند مراد از موسی، موسی بن میشا بن یوسف بن یعقوب است و او قبل از موسی بن عمران (علیه السلام) است (رک: ترجمه المیزان ج13ص573 و تفسیر کبیر فخر رازی ذیل آیه 60 سوره کهف و تفسیر روح المعانی ج15_16 ص 310 و تحقیقی پیرامون شخصیت خضر ص 39 و خضر و موسی در فرهنگ اسلامی ص41) ولی این نظریه نزد پژوهشگران و محققان مردود است و مرحوم علامه طباطبایی (ره) بعد از نقل این نظریه آن را رد می فرماید و می نویسد: این موسی که در این داستان اسم برده شد همان موسی بن عمران رسول معظم خدای تعالی است که بنا بر روایات وارده از طریق شیعه و سنی یکی از انبیاء اولوالعزم و صاحب شریعت است(ترجمه المیزان ج13ص573) دلیل ضعف رای اول در ادامه خواهد 14 آذر 97 سید کمال الدین عمادی
هدایت شده از  طلاب و فضلای ساروی مقیم قم
9.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف 11 این روزها اعترافات از خطاهای فاحش سیاستمداران چپ مدعی اصلاح طلبی زیاد شد من نمیدانم کدام را منعکس کنم از همه عجیب تر همین نسبت دادن دروغ رذیلانه است آن هم با وصف ترین که اگر اندکی انصاف باشد این دروغ با شاخ بزرگ که او خبر میدهد قبلا خودش مروج مبادی و مجاری آن بود کافی است به سخنان ایشان در ابتدا کار برجام و چراغ سبز لجنی آمریکا دقت گردد حالا به متن ایشان نظر کنید تا بدانیم این قماش به بهانه اصلاح چه دروغهای زدند ای کاش تنها دروغ بود و خسارت عظیم اقتصادی و فرهنگی در پی نداشت گزارش جهان نيوز، سعید لیلاز اقتصاددان و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در کنگره این حزب که صبح امروز(پنجشنبه 8 آبان) برگزار شد، در بخش‌هایی از  صحبت‌هایش اظهار داشت: ظرف سال های 92 تا 96 متوسط رشد اقتصادی ایران دو برابر عربستان و سه برابر روسیه و بالاتر از متوسط کل جهان بود که در آمد ارزی آقای روحانی در بهترین سال آن به در آمد ارزی احمدی نژاد در بدترین سال‌هایش نرسید.  ** بی عملی دولت روحانی عجیب است   وی افزود: رذیلانه ترین دروغ این است که بگوییم تورم 40  درصدی امروز حاصل تحریم است، در حالی که چنین نیست. شبکه بانکی کشور به عنوان مرکز فساد در کشور مقصر است. نرخ تورم در شش ماه گذشته بیش از مجموع نرخ تورم در سال های گذشته دولت روحانی بوده است و بی عملی دولت روحانی در این مورد عجیب است.   لیلاز با بیان اینکه بعد از تحریم‌ها، مجموعه عملکرد نظام اقتصادی کشور به گونه‌ای ناشیانه عمل کرد، گفت: انگار ما یک مشت بچه دبیرستانی را از پشت میز بیرون کشیده و خواستیم مسئولیت داشته باشند، انگار نه انگار که ما مجرب ترین ملت جهان در برخورد با تحریم ها هستیم.  عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: من معتقد به ایستادگی هستم و فکر می‌کنم دولت اگر بخواهد می‌تواند در برابر زیاده خواهی واشنگتن بایستد. وی افزود: همین الان اوضاع اقتصادی ما نسبت به دو ماه پیش خیلی بهتر شده است. اقتصاد ایران را اگر به صورت طبیعی رها کنیم عملکردی بسیار بهتر از آن چه امروز دارد، خواهد داشت. اقتصاد ایران دچار بحران دخالت‌های بیجاست. همین بارش های اخیر به نظر من تا نیم درصد سرانه تولید داخلی را افزایش می‌دهد که بخشی از کمبود فروش نفت ایران را جبران خواهد کرد.  لیلاز در پایان گفت: در تحلیل نهایی من معتقد هستم ما از پس این بحران هم بر می‌آییم، نظام ما هم فرو نخواهد پاشید، مشکلات ما داخلی است، و تحریم ها تنها تشدید کننده آن است.
هدایت شده از  کمال الدین
هدایت شده از  انجمن اهل قلم حوزویان ساروی