هدایت شده از شاخص
جسارتاً کسانیکه بعد از نامه آیتالله یزدی به آیتالله شبیری زنجانی، داعیهدار و نگران حرمت #مراجع شده بودند آیا نظری در این مورد ندارند؟
🆘eitaa.com/shakhes_1 ایتا
🆘http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
19 آذر 97
حقوقدان اسلام شناس
هنوز جوهر اهانت های رئیس جمهور حقوقدان اسلام شناس و آشنا به زبان دنیای سیاست در قضیه برجام به منتقدان دلواپس خشک نشده شاهد اعترافات پیوسته به خیانت غرب خصوصا آمریکا در ناکام گذاشتن جناب رئیسجمهور کاربلد مان هستیم با این حال نه تنها جناب رئیس جمهور در آن مساله تجربه بدست نیاورده بلکه هنوز بر طبل اهانت به منتقدان کنوانسیون برگشته از شورای نگهبان(مرکب از فقها و حقوقدانان) میکوبد و به جای دعوت به تفکر و اندیشه و مطالعه آنان را مجددا به بیسوادی متهم میکند
نگاه کنید👇👇😳😳
آفتابنیوز :
رئیسجمهور در نشست با مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: نمیشود در این کشور یک نفر از ارگانی بیاید، شعار بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند. میگویند اگر فلان کنوانسیون امضا بشود اسلام از دست میرود! تو از اسلام چه میفهمی؟ خب هزینهها را برای مردم بگویند.
😳😳😳😳😳😳😳
در حالیکه برخی از بزرگان مراجع و علما و فقها و حقوق دانان حوزه و دانشگاه از منتقدان این کنوانسیون هستند اگر تنها چند نمایند کم سواد بودند باز هم اهانت در شان رئیس جمهور نیست
من اعتراف دارم از متن کنوانسیون اطلاعی ندارم ولی این را به یقین میدانم ضرر یک رئیس جمهور پر ادعا و اهانت گر در کشور اسلامی از مردود شدن این کنوانسیون مفید بیشتر است
اگر کشور یک رئیسجمهور حقوقدان و آشنا به حقوق شهروندی سرکار باشد بزرگترین سرمایه اقتصادی مملکت را که اعتماد متقابل است وارد زندگی و بازار میکند ولی بی اخلاقی اساس زندگی و بازار را از هم میپاشد
اگر در آمریکا شخصی مثل ترامپ گستاخ سرکار باشد ضررش به مردمش قابل قیاس با ضرری که از ناحیه مسئولان هتاک بر ما وارد میشود نیست
از همه مهمتر با وجود زخم و درد عمیق نارکارامدی مسئولان در حل معضلات اقتصادی بر پیکر محرومان نمکی که از شیوه گفتمان هتاکانه بر این زخم پاشیده میشود غیرقابل تحمل خواهد بود
20 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
در جستجوی خضر فرخ پی ع (18)
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀❤️🍀🍀🍀🍀🍀
ادامه نکته سوم :لزول استاد کامل
جبرئیل به فرمان خدا نازل شد و فراهم شدن زمینه هلاکت موسی کلیم الله علیه السلام را به وی خبر داد و موسی ع در درون خود احساس ذلت نمود و دانست که دچار خطا گردیده است و زیرا امری شبیه عجب بر او عارض شده است. به وصی خود یوشع بن نون گفت: خدای سبحان به من فرمان داد اینکه مردی را در مجمع البحرین بجویم و از وی پیروی کنم و بیاموزم. پس یوشع ره توشه ای از ماهی شور فراهم کرد و خارج شدند. وقتی به آن مکان رسیدند مردی را دیدند که بر پشت خوابیده بود. آن دو وی را نشناختند. یوشع ماهی را خارج کرد و آن را با آب شست و آن را بر روی صخره ای گذاشت و از آنجا رفتند و ماهی را فراموش کردند و آن آب، آب حیات بود و ماهی زنده شد و داخل آب گردید و رفت. موسی و یوشع تا عشاء حرکت کردند. موسی به یوشع گفت غذای ما را بیاور و از این سفر خسته شده ایم وصی او به یاد ماهی افتاد، گفت: و آن را بر روی صخره فراموش کردم.
موسی (علیه السلام) گفت: مردی که کنار صخره دیده ایم همان کسی است که به دنبال اوئیم. پس برگشتند به نزد آن مرد رسیدند و او در حال نماز بود. موسی نشست تا او از نماز فارغ شد. بر او سلام کرد(تفسیر قمی ج 2 ص37).
پس مجمع البحرین خود مدنظر نبود، بلکه مردی که در مجمع البحرین بود مقصود سفر حضرت موسی (علیه السلام) بوده است.
در تفسیر مجمع البحرین نیز اختلاف کرده اند.
مجمع البحرین محل تلاقی دو دریا را گویند. برخی گویند این دو دریا دریای روم و دریای فارس بود.
برخی گویند آن دو دریا خود حضرت موسی و خضر بوده اند(کشف الاسرار ج 5 ص 715 و بحار ج13 ص281) و منافاتی هم ندارد که هر دو دریای طبیعی و روحانی مقصود باشد، یعنی آن دو دریای طبیعی روی زمین نمادی از دو دریای روحانی خضر و موسی باشد ولی ظاهرا عنایت به مجمع البحرین طبیعی بود که رمزی از مجمع البحرین روحانی و بلکه مجمع البحرین حقیقی همان انسان کامل است.(دقت گردد)
البته در قرآن آدرسی برای مجمع البحرین بیان نکرد بلکه حضرت موسی ع فرمود
اذ قال موسی لفتیه لا ابرح حتی ابلغ مجمع البحرین او أمضی حقبا. (کهف/60)
به یوشع گفت باید پیوسته در سیر باشم تا به مجمع البحرین برسم حتی اگر هشتاد سال سپری شود
پس مکان مشخص نبود بلکه مقام معین بود شبیه ماجرای سیمرغ عطار وقتی که به مقصد رسیدند دیدند سیمرغ خودشان هستند
چون نگه کردند آن سی مرغ زود
بیشک این سی مرغ آن سیمرغ بود
در تحیر جمله سرگردان شدند
باز از نوعی دگر حیران شدند
خویش را دیدند سیمرغ تمام
بود خود سیمرغ سی مرغ مدام
چون سوی سیمرغ کردندی نگاه
بود این سیمرغ این کین جایگاه
ور بسوی خویش کردندی نظر
بود این سیمرغ ایشان آن دگر
ور نظر در هر دو کردندی بهم
هر دو یک سیمرغ بودی بیش و کم
بود این یک آن و آن یک بود این
در همه عالم کسی نشنود این
آن همه غرق تحیر ماندند
بی تفکر وز تفکر ماندند
دیوان عطار نیشابوری ص 399 چاپ سروش تهران 1382
پس آن دو خود مجمع البحرین بودند که در طلب مجمع البحرین بودن در فصل پایانی پیرامون این نکته سخن مهم خواهیم داشت.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺✅🌺🌺🌺🌺🌺
20 آذر 97
سید کمال الدین عمادی
هو حسبی
اکسیر اعظم
شیخ عباس قمی ره میفرماید :
شیخ ابن فهد در کتاب «عدّة الدّاعى» از امام رضا علیه السّلام روایت کرده: هرکس پس از نماز صبح این کلمات را ادا کند حاجتى نخواهد مگر آنکه برایش فراهم شود، و خداوند آنچه براى او اهمیت دارد برایش آماده سازد، و آن کلمات این است:
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
بِسْمِ اللهِ وَ صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ فَوَقَاهُ اللهُ سَیِّئَاتِ مَا مَکَرُوا لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ مَا شَاءَ اللهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ مَا شَاءَ اللهُ لا مَا شَاءَ النَّاسُ، مَا شَاءَ اللهُ وَ إِنْ کَرِهَ النَّاسُ حَسْبِیَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِینَ حَسْبِیَ الْخَالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ حَسْبِیَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِینَ حَسْبِیَ اللهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ حَسْبِی مَنْ هُوَ حَسْبِی حَسْبِی مَنْ لَمْ یَزَلْ حَسْبِی حَسْبِی مَنْ کَانَ مُذْ کُنْتُ لَمْ یَزَلْ حَسْبِی حَسْبِیَ اللهُ لا إِلَهَ اِلّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ.
☝️🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀☝️
مهمانان شریف و گرانقدر کانال کمال الدین
این ذکر اگرچه در مفاتیح برای بعد از نماز صبح آورده شد ولی اگر شما علاوه بر صبح با آن مانوس باشید به فواید مهمی خواهید رسید
در روزهای آتی از سر عظیم این ذکر شریف و عجیب را بیان خواهم کرد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
این وعده ما بود که حدودا یک ماه پیش داده بودیم انشاالله اکنون بیان خواهم کرد