eitaa logo
کمال الدین
103 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار رهبر انقلاب
روزی که صدام توسط خلبانان ایرانی تحقیر شد! صدام حسین برای تحقیر خلبانان ارتش ایران در تلوزیون عراق اعلام کرد به هر جوجه کلاغ ایرانی که بتواند به ۵۰ مایلی نیروگاه بصره نزدیک شود حقوق یک سال نیروی هوایی عراق را جایزه خواهم داد. تنها ۱۵۰ دقیقه پس از مصاحبه صدام شهید عباس دوران، شهید علیرضا یاسینی و سرهنگ کیومرث حیدریان نیروگاه بصره را بمباران کردند. ۲۶ آوریل روز جهانی خلبان بر تیزپروازان ایران‌زمین مبارک باد... ✅کانال سپاه پاسداران👇 http://eitaa.com/joinchat/1783169044C36d6944b24
  اللهُمَّ مَا عَرَّفْتَنَا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْنَاهُ ◾️ زمزمه مهدوی در ضیافت الهی (18) 🏴🏴🏴♥️🏴🏴🏴 سلام ماه ضیافت سلام بر بزرگ مهمان با محاسن خونین فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر علی ابن ابیطالب سلام بر دلهای محزون و چشمهای اشک آلود در مصیبت شهادت اول مظلوم عالم دومین قسمت از بخش دعای افتتاح در باره امیرمؤمنان سلام الله علیه تقدیم میشود اللهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِیٍّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَصِیِّ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ،عَبْدِکَ وَ وَلِیِّکَ وَ أَخِی رَسُولِکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ وَ آیَتِکَ الْکُبْرَى وَ النَّبَإِ الْعَظِیمِ ای معبود من درود بفرست بر علی امیر مومنان و وصی رسول رب عالمیان بر او که عبدتو و ولی تو و برادر رسول تو و حجت تو بر خلق و آیت برتر توست و خبری عظیم. 🔷 علی ع از نگاه امام عصر س در این قسمت از دعا به اوصاف زیر اشاره کرد 1.امارت (امیرمؤمنان) 2.وصایت (وصی رسول الله) 3.عبودیت (عبد الله) 4. ولایت (ولی الله) 5. اخوت (اخو رسول الله) 6. حجیت مطلقه (حجت الله علی خلقک) 7.آیت و نشانه برتر (آیت الله الکبری) 8.خبر بزرگ (نبا العظیم) هر کدام از این اوصاف حتی به اشاره نیازمند یک فایل مستقل است بقدر وسع فهم خود و فرصت مقال اشارتی میکنیم 🔹 امارت علی ع بر مومنان لفظ امارت در عرف رایج به معنای فرمانروایی و حکمرانی است اما در روایت با یک تامل دانسته میشود که امارت حکمرانی نیست بلکه آذوقه رسانی و اطعام است از امام باقر(عليه‌السلام) پرسيدند: چرا به علي(عليه‌السلام) اميرالمؤمنين گفته مي شود، در حالي كه قبل از او كسي بدين نام خوانده نشد و بعد از او نيز ناميده نمي شود؟ فرمود: زيرا علي بن ابي طالب(عليه‌السلام) طعام علمْ براي مردم مي آورد و كسي جز او اين كار را نمي كند؛ لم سُمّي عليٌ عليه السلام أميرالمؤمنين وهو إسم ما سمّي به أحدٌ قبله ولايحلّ لأحدٍ بعده؟ قال عليه السلام: «لأنّه ميرة العلم يمتار منه ولايمتار من أحدٍ غيره» [علل الشرایع، ج1، ص191، باب 129] «ميرة» و «يمتار» از ريشه‌ي «مير» به معناي تحرّك و جنبشي است كه كسي با انگيزه‌ي به دست آوردن طعام براي اهل خود يا شهر خود نشان مي دهد لذا برادران حضرت يوسف (عليه السلام) هنگامي كه آهنگ دوباره‌ي مصر داشتند، به پدر خود گفتند: ما به مصر مي رويم و براي اهل خودمان موادّ غذايي مي آوريم؛ (و نمير أهلنا)[یوسف ] ادب فناي مقربان جلد1، صفحه 274} البته نمیتوان گفت لفظ امارت اختصاص به حضرت دارد زیرا کار سلاطین هم آذوقه رسانی است لکن باید گفت اميران دنيايي را از آن جهت امير مي گويند كه عهده دار برآوردن حوائج دنيايي مردم هستند و به آنها «ميره مادي» مي رسانند، در حالي كه امارت حضرت علي(عليه‌السلام) بزرگ ترين و باعظمت ترين است؛ زيرا «ميره معنوي» به آنها مي رساند تا غذاي روحاني و سبب زندگي ابدي آنان باشد؛ اگرچه در رساندن «ميره جسمي و مادي» همانند ساير اميران دنيايي است.(رک علامه مجلسی، بحار الانوار، ج37، ص293). بنابر این اشارت، امارت علی ع تنها در لفظ با امارت دولتمردان شرق و غرب شریک است ولی در معنا کار رساندن رزق معنوی و هدایت و علم خاص روح بشر اختصاص به علی علیه السلام دارد حتی افاضه دیگر امامان معصوم علیهم السلام از طریق رزق معنوی است که امیرمؤمنان سلام الله علیه از مقام خلافت کبری خاتم میگیرد و منتشر می‌کند لذا آن حضرت در باره علی ع فرمود انا مدینه العلم و علی بالها خدایا ما را علی شناس علی دوست علی پیرو قرار بده 🏴🏴🏴♥️🏴🏴🏴 22 ماه ضیافت 27 اردیبهشت 99 @S_Kamaloddinemadi https://chat.whatsapp.com/CMErbeeWiuA82La3jVq3FR
  اللهُمَّ مَا عَرَّفْتَنَا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْنَاهُ ◾️ زمزمه مهدوی در ضیافت الهی (19) 🏴🏴🏴♥️🏴🏴🏴 سلام ماه ضیافت سلام بر بزرگترین شب مهمانی خدا شبی که برابر با هزار ماه بابرکت است   دومین قسمت از بخش دعای افتتاح در باره امیرمؤمنان سلام الله علیه تقدیم میشود اللهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِیٍّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَصِیِّ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ... ای معبود من درود بفرست بر علی امیر مومنان و وصی رسول رب عالمیان . 🌼 علی ع از نگاه امام عصر س(2) در این قسمت از دعا به اوصاف امیرمؤمنان سلام الله علیه از دیدگاه امام عصر روحی فداه (بنابر اینکه این دعا تعلیم داده ازوست) اشاره شد و دومین وصف عبارت است از وصایت آن جناب از رسول رب عالمیان ص. وصایت یعنی اینکه رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم علی ع را به عنوان وصی (سفارش شده برای بعد از خود جهت انجام اموری که به پیامبر ص مربوط میشود) تعیین کرد و او را به عموم مسلمان خصوصا در غدیر خم ابلاغ کرده است 🔷 اهمیت و جایگاه وصایت مساله وصایت حقیقتی کلامی و دینی است که دو جریان مهم در میان مسلمانان پدید آورده عده ای آنرا منکر هستند لذا به پیروی از ابوبکر و عمر و دیگران تن دادند و آنان با غوغاسالاری مساله وصایت رسول را بکلی منکر شدند یا توجیههات ناصواب اقدام کردند و آنرا از کارکرد خود خارج ساختند اما گروه اندک از خواص صحابه مانند سلمان و مقداد و ابوذر و عمار اسیر غوغاسالاری اهل سقیفه نشدند و بر عهد و پیمان خود باقی ماندند انکار وصایت نه تنها انکار ولایت و زمامداری امیرمؤمنان است بلکه انکار آیات قرآن در این باره است همچنین موجب تحقیر رسول اکرم صلی الله علیه و اله وسلم است 🔷 وصایت استمرار راه نبّوت. وصيّت، در شرع مقدس اسلام، بسيار تأكيد شد؛ به گونه‌اي كه مرگ بدون وصيت را مرگ جاهلي ناميده است: «من مات بغير وصيّة مات ميتة جاهلية».[ وسائل الشيعه، ج19، ص259،] از طرفی تناسب بين وصي و مورد وصيت، امري ضروري است. هيچ عالمي چاپ كتاب خود يا تصحيح و تعليقه بر آن را به شخصي عامي و بي‌سواد واگذار نمي‌كند. اسلام به عنوان دين حيات‌بخش، آسان به دست نيامده است، و پيغمبر(ص) براي حفظ و اعلام آن، سالها رنج را تحمّل كرد؛ به‌گونه‌اي كه هيچ كس در راه هيچ هدفي به اندازه آن حضرت اذيت و آزار نشد:[ رک: بحار، ج39، ص56] بنابراين، عاقلانه‌ترين انتظار از آن حضرت اين است كه براي پس از خود، کاری کند تا رنج‌هاي او بي‌حاصل نشود. بدين ترتيب،انکار وصیت انکار رنج رسالت یا عدم علاقه آن حضرت به آینده جهان اسلام یا تدبیر لازم برای این کار است و اشکالات دیگر. در حالي كه حتی خليفه اوّل و دوم اصرار داشتند تكليف وصي خود را قبل از مردنشان روشن كنند لذا آنان عملا ترک وصیت را امری ناصواب دانستند ولی با کمال وقاحت چنین امری ناصواب را به خاتم پیامبران که عقل کل بود نسبت دادند. اگرچه برای این انکار توجیهاتی شده که طرح و پاسخ آن جز اتلاف وقت نیست بدیهی است کسی که خود به خلافت چشم دوخته باید اصل وصایت را انکار کند چگونه میتوان باور کرد شخصیتی مانند فاطمه زهرا سلام الله علیها را در مساله وصایت( خدای ناکرده) یا سلمان و مقداد و ابوذر و عمار ره دروغ گو باشد کسانی که دروغگوئی آنان با اندک تامل روشن است صالح و خیرخواه امت باشند. از طرفی تعيين وصي نبي‌الله؛ يعني وصي شخصيت حقوقي رسول‌اكرم(ص) است، نه حقيقي او. وصي هر شخصيت حقوقي، بايد متناسب جايگاه اجتماعي موصي، كارايي داشته باشد. تعيين وصي براي نبوّت، نه تنها كار امّت نيست، بلكه از عهده نبي(ص) نيز خارج است و تنها اراده الهي در اين زمينه سهم دارد: يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ.... [مائده 67] . در غدیر خم این فرمان خدا اجرایی شد و وصی معرفی گردید لذا در حدیث متواتر شیعه و سنی رسول خدا ص نیز فرمود: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عتری در ادامه فرمود این دو از هم جدا شدنی نیستند. یقینا مقصود اتحاد هویت قرآن با اهل بیت است نه اینکه همیشه یک جلد قرآن همراه آنان است این همان تناسب بین وصی با وصیت کننده است که یک امر عقلی مسلم است. پس چاره‌اي نيست جز آنكه بگوييم رسول اکرم (ص) فرد مشخّصي را به عنوان وصي خود معين كردند. در ميان یاران او، هيچ كس به عنوان وصايت از پيامبر عهده‌دار زمام امت نشد، جز علي(عليه‌السلام) كه مدّعي صادق چنين مقامی بود همان کسی که در روز غدیر خم معرفی شده..... رک :{ادب فناي مقربان جلد2، ص 235} خدایا دعای دوستان علی خصوصا آنان که در عمل سالک به روش علی ع هستند مستجاب فرما. آمین آمین 🏴🏴🏴♥️🏴🏴🏴 23 ماه ضیافت 28اردیبهشت 99 @S_Kamaloddinemadi https://chat.whatsapp.com/CMErbeeWiuA82La3jVq3FR
  اللهُمَّ مَا عَرَّفْتَنَا مِنَ الْحَقِّ فَحَمِّلْنَاهُ ◾️ زمزمه مهدوی در ضیافت الهی (20) 🏴🏴🏴♥️🏴🏴🏴 سلام بر ماه ضیافت سلام بر بزرگترین شب مهمانی خدا شبی که برابر با هزار ماه بابرکت است هر کس در این ضیافت وارد شود یک شبه ره هشتاد ساله را طی خواهد کرد   دومین قسمت از بخش دعای افتتاح در باره امیرمؤمنان سلام الله علیه تقدیم میشود اللهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِیٍّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ وَصِیِّ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِینَ،عَبْدِکَ وَ وَلِیِّکَ وَ أَخِی رَسُولِکَ..... ای معبود من درود بفرست بر علی امیر مومنان و وصی رسول رب عالمیان بر او که عبدتو و ولی تو و برادر رسول تو.... 🔹 علی ع از نگاه امام عصر س(3) در این قسمت از دعا به اوصاف امیرمؤمنان سلام الله علیه از دیدگاه امام عصر روحی فداه (بنابر اینکه این دعا تعلیم داده ازوست) اشاره شد و سومین وصف عبارت است از عبودیت (عبدک) صفت عبودیت در لسان قرآن و دعا مشترک بین عبودیت تکوینی و تشریعی است مانند إِن كُلُّ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمَٰنِ عَبْدًا(مریم 93) ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ عبد [ﻣﻤﻠﻮﻙ ]  ﺧﺪﺍﻱ ﺭﺣﻤﺎﻥ است. این عبودیت کمال موجودات نیست هویت ذاتی آنان است نمیتوانند غیر از این باشند اما در برخی آیات کلمه عبد به عنوان یک وصف کمالی و الهی یاد شده است مانند فَأَوْحَىٰ إِلَىٰ عَبْدِهِ مَا أَوْحَىٰ[نجم، 10] ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﻭﺣﻲ ﻣﻰ  ﻛﺮﺩ ، ﻭﺣﻲ ﻛﺮﺩ . در این آیه و آیات نظیر آن خدای سبحان مکر رسول اکرم و گرامی خود را با وصف (عبد) ستوده است لذا سخن از وصف عبودیت برای امیر مومنان علیه السلام همان عبودیت دوم است کمال آن حضرت محسوب می شود اما در لسان قرآن و عترت به هر نماز خوان و روزه گیر و اهل دعا و درستی را به وصف عبد توصیف نمیکنند عبد در این مقام به کسی گفته میشود به غیر از اراده مولایش و خدایش اراده ای ندارد خلاف محبت و خشنودی او نه قدمی بر میدارد نه دستی دراز میکند حتی در دل به غیر او اندیشه ای ندارد این مقام (عبودیت) است که مبدأ حصول برکات فراوان میشود تمام اوصاف کمال رسول خدا و اهل بیت او علیهم السلام همه از نتایج و میوه شیرین عبودیت است لذا خدای سبحان مکرر در قرآن نزول آن را پیامبرش به عبودیت تعلیل کرده است در همان آیه که یادآور شدم همین سیاق را دارد نمونه بارزتر آن در سوره اسرا است که فرمود، سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى[اسراء 1] ﻣﻨﺰّﻩ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ [ ﺧﺪﺍﻳﻲ ] ﻛﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ [ﻣﺤﻤّﺪ (ﺻ) ] ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗﺼﻲ شبانه برده است.... در این آیه معراج رسول خدا را حاصل عبودیت او میداند لذا فرمود نماز معراج مومن است زیرا که نماز نماد عبودیت سبب عروج مومن میشود لذا حامد در دعای افتتاح برای ستودن امیرمؤمنان سلام الله علیه به وصف عبودیت او اشاره کرده است اگر علی ع وصی رسول خدا و ولی خدا و امیرمؤمنان سلام الله و باب علم رسالت ووو. هست به برکت عبدخدا بودن اوست درسی که این پیام دارد این است اگر خواهی به جایی برسی در عبودیت بکوش علامه طباطبایی ره میگوید وقتی در اوان طلبگی به محضر استاد بزرگ آقا سید علی قاضی ره رسیدم فرمود اگر آخرت میخواهی نماز شب بخواب اگر دنیا میخواهی نماز شب بخوان البته نماز شب یک نمونه از تحقق عبودیت است خدایا ما را علی ع شناس کن و علی گونه بفرما. خدایا دعای دوستان علی خصوصا آنکه در عمل سالک به روش علی ع هستند مستجاب فرما. آمین آمین 🏴🏴🏴♥️🏴🏴🏴 23 ماه ضیافت 28اردیبهشت 99 @S_Kamaloddinemadi https://chat.whatsapp.com/CMErbeeWiuA82La3jVq3FR
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی سیدکمال الدین عمادی روز 26 ماه مبارک رمضان سال88 در موسسه آموزشی تحقیقاتی اسراء
هدایت شده از سیدکمال الدین عمادی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️سخنرانی جناب استاد آقا سید حسین شفیعی دارابی دامت افاضاته به مناسبت ایام سوگواری مولای متقیان سلام الله علیه به درخواست این حقیر جهت ارسال به گروه اهل قلم و دیگر گروههای مجازی بخش دوم را نیز از دست ندهید 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله قادری: ((پاسخ به یکی ازاساتید.)) سلام علیک از استاد قادری تعجب میکنم که بعد از تهمت محمود کریمی در حرم امام را علیه السلام فایل صوتی او را میفرستد او مستوجب تعذیر است نه تشویق آیت الله قادری: سلام علیکم : تقبل الله اعمالکم :جناب استاد آقای کریمی ازبین تمام مداح ها هرگز وارد سیاست به معنای پادوی احزاب شود نشده است ودراین مدت بانفسش بیشترین خدمت به اهل بیت راکر ده است ونسبت به اشتباهش هم خود پشیمان است وهرگز قصد وتعمد به بی احترامی نداشته است ومانبایست همان تند روی که راستی ها دارند که افراد انقلابی ومتدین ولی درعین حال گوشه ای اززندگی آنها اشتباه سیاسی دارند آن هارا طرد می کنند طرد کنیم آنهم نیرویی ارزشی که فرزند شهید وبرادر شهید است وخود ا زیادگاران هشت سال دفاع مقدس است ، البته اگر این اشتباه راچبی می کردند فریاد وا اسلاما گوش فلک را کرمی کرده است ((التماس دعا))
🔵 دوستان ✍ علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (رضوان الله تعالی علیه) در هنگام تحصیل در حوزه علمیه قم دوستان بسیاری داشتم که هریک قابل تحسین وشایسته تقدیر می باشند دوستانی با صفا و صمیمیت وبا وفا بودند مخصوصا دوست عزیزم جناب مستطاب آقای شیخ علی ضیائی نوری و فقه الله تعالی که از جهات دینی و ملکات نفسانی برتری خاصّی نسبت به اقران داشته اند و حقوق زیادی در عالم رفاقت بر بنده دارند و توفيقات دائمی آن محترم را از خداوند می طلبم. من واو در عالم رفاقت طوری بودیم تا مادامیکه او پول داشت هردو داشتیم ویا من داشتم او نیز داشت تنگدستی ما وقتی بود که هیچکدام نداشتیم. بقدری بیکدیگر اعتماد داشتیم که او هروقت احتیاج به پولی می داشت در جیب لباسم دست می انداخت و هرقدر احتیاج داشت برمی‌داشت و هروقت بنده احتیاج داشتم از کیسه او برمی‌داشتم در تمام دوران رفاقت کوچکترین کدورت و ملالی رخ نداد چون دوستی ورفاقت فی اللّه بوده واین هم لطف الهی بود که شامل حال ما گردیده تا به مجالست و مؤانست چنین دوستانی توفیق حاصل گردد. 🔹برگرفته از دفتر خاطرات علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (رضوان الله تعالی علیه) @TAMASHA_GAHEH_RAZ
باز هم یادی حاج قاسم