فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت آقاجانمون امیرالمومنین علی علیه السلام بر همه شیعیان مبارک🎊
روز (من بهت نمی گم دوست دارم تو عمل بهت ثابت می کنم) هم مبارک❤️
📌معنا را دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴#پیش_جشنواره_21
🔻یکسال خماری!
🔸به قول یکی از اساتید عزیز ، ما فیلم بین ها یکسال خماری می کشیم که بشود جشنواره فجر و بعد از یکسال دل سیری از عزا دربیاوریم.از بیش از سه ماه قبل خیلی ریز ارتباطات را برقرار کرده ، کارشناس و فیلم بردار و تدوین گر را آفیش کرده که امساله دیگر آن پادکستی که چند سالی است قولش را به مخاطبین داده ام را ضبط کنم و جشنواره متفاوتی را تجربه کنیم.از اول بهمن هم جلسات نهایی برگزار شد و همه پای کار هستند تا اینکه خبری جالب به گوش رسید!
🔻جشنواره انحصاری!
🔹مسئولین محترم مصاحبه کرده و گفته بودند انشالله در هشت سینما در مشهد برگزاری جشنواره فجر را خواهیم داشت. به به چه عالی ! اسم سینمای مدنظر ما هم در لیست اعلامی است و ما دلگرم پی گرفتن تجهیزات و ... هستیم. حدودا یک هفته قبل از شروع جشنواره تهران پیگیری های ما هم شروع شد! تقریبا هر روز تماس که خب ؟ چه خبر؟ و جواب هم یک کلام است و بس : هیچ دقیقا هیچ هیچ هیچ! کم کم نگرانی هایم بیشتر شد. بلاخره تاریخ برنامه جشنواره اعلام شد. نه از یک هفته قبل قاعدتا بله دقیقا یک روز قبل از برنامه!
ولیکن بازهم خداروشکر کردم و با تماس دوباره با بچه ها برنامه رو فیکس کردم ولی تماس آخر کاملا برنامه رو بهم ریخت. نمی خواهم وقتتان را بگیرم همینقدر بدانید در اتفاقی عجیب کلا روند جشنواره بهم خورد و آثار فقط در دو سینما اکران شد!
🔻پایان
🔸جدا از اعتراض به این تصمیم عجیب که نمی دانم باید این درد دل را به کجا ببریم ما هم سریعا برنامه را تغییر داده و #پادکست برای چندمین بار کنسل شده و انشالله با چندین یادداشت درخدمتتون هستم. سعی می کنم روز به روز یادداشت ها را برسانم و کمی راحت تر باهم صحبت کنیم. فقط نشر و انتشارشان با شما دمتون گرم.
⚠️آقا اگر غلط نگارشی دید یا اینکه متن هی رسمی و خودمونی می شه رو هم حقیقتا همینه که هست😅 سعی می کنم درستش کنم.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز اول جشنواره مشهد مقدس-قسمت اول
🔻آغوشی باز با اعمال شاقه!
🔸روز اول جشنواره فجر مشهد است و فیلم اولی که در سینما هویزه اکران می شود #آغوش_باز بهروز شعیبی است. بلیط ها دست امیر است و لطف کرده و تهیه کرده. در قسمت پیش از جشنواره گفتم که چه بلایی بر سرمان آمد و با بهم ریختن برنامه هایمان مثل همه مردم آغوشمان را برای بلیط های شصت هزار تومانی کاملا باز کردیم و دل را به سینما تیکت سپرده و بلیط های اینترنتی تهیه کردیم. به دور از هرچی بلیط های ردیف ویژه و سینمای اهالی رسانه و ... که البته بهمان هم نمی دادند. ساعت 18 اکران فیلم هست و ماهم راس ساعت به سینما رسیده ایم! سریعا داخل رفته و با صحنه ای به زیبایی کف سالن مواجه می شویم! به دلیل استقبال ویژه مخاطبین از سانس اول امیر صندلی های ردیف سوم رو انتخاب کرده و برای دومین بار در طول سینما رفتم در این جای بد به تماشای فیلم نشستم(اولین بارش به اکران گیجگاه در سینما گلشن مشهد بر می گردد یادم نمیاد کدام جشنواره بود).
🔻هفده دقیقه تیتراژ
🔹آغوش باز اثری است از بهروز شعیبی عزیز که هنوز شیرینی بدون قرار قبلی اش زیر زبانم است. اما همین بیست دقیقه اول اینقدر خسته کننده و ضعیف بود که حقیقتا از این ضعف فیلنامه حیران شدم! بیش از هفده دقیقه از فیلم گذشته و هنوز فیلم دارد عوامل خودش را به مخاطبین معرفی می کند .
داستان فیلم آغوش باز درباره خوانندهای است که در روز کنسرتش با قهر همسرش درمییابد زندگی علاوه بر کارها و مشغلههای شخصی، ابعاد دیگری هم دارد و میتوان بدون آنکه خللی در حرفه پیدا شود به خانواده و همسر و پدر و مادر هم عشق ورزید. بهروز به سراغ یک داستان عاشقانه رفته اما اینقدر همه چیز نامرتب است که واقعا نمی توان فیلم را عاشقانه دانست. کارگردان قصد دارد با گره های مختلف و داستان های موازی مخاطب را با خود همراه کرده و ضعف بزرگ داستان فیلم را جبران کند اما متاسفانه تلاش هایش ناموفق تا یک سوم پایانی فیلم ناموفق است.
🔻شاید یک فیلم کوتاه!
🔸فیلمنامه اثر شاید یک رمان کوتاه خوب باشد که در یک عصر پائیزی ، کنار پنجره و خاک باران خورده و چای داغ بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد اما قطعا با بازی های ضعیف روی پرده سینما حال خوبی را به مخاطب تزریق نمی کند. از بزرگترین ضعف های فیلمنامه به حل نشدن درست گره های داستان ، اصل گره های ضعیف داستانی و داشتن بن مایه لاغر متن می شود اشاره کرد. در کل دو سوم اول داستان فیلم خیلی ضعیف تر از کارهای قبلی شعیبی است ولیکن در یک سوم نهایی فیلم توانسته تقریبا مخاطب پسند فیلم را جمع کرده و فیلمی با ارفاق قابل قبول را ارائه کند. داستان های موازی جذاب و خوب پیوند خوردن آنها باهم از نکات خوب آغوش باز است.
🔻فقط بانو احترام!
🔹یکی از بزرگترین نقاط ضعف اثر تیم بازیگری و انتخاب آنان است! از حامد کمیلی گرفته که کاملا مصنوعی و بی روح نقش خواننده را ایفا کرده و ای کاش از یک بازیگر-خواننده برای این نقش استفاده می شد تا گلاره عباسی که با یک بازی مشمئز کننده لوس که قطعا نه از شخصیت ایشان که بلکه از کاراکتر است در سراسر فیلم قرار است حسابی حال شما را عوض کند. حتی در نقش های مکمل هم قرار نیست بازی های خوبی را ببینیم و اثر جدید شعیبی در این قسمت هم حرفی برای گفتن ندارد. محسن کیایی هم که نقش مشابه هتل را در فیلم دارد بازی قابل قبولی را البته کاملا تکراری ارائه کرده است و تنها بازیگر درخشان فیلم قطعا خانم احترام برومند است که سطح بازی خوب ایشان کاملا از بقیه تیم بازیگری مشهود هست. چون نمی خواهم بیش از این وقتتان را بگیرم همینجا از قاب های عالی علیرضا برازنده که یک تنه بار فنی فیلم را به دوش می کشد هم بگوییم که مثل همیشه درجه یک است.
🔻توصیه و نمره
🔹آغوش باز با همه ایراداتش یک فیلم سینمایی متوسط و بیشتر گیشه پسند است که واقعا از بهروز شعیبی با آن همه آثار درخشان بعید است. از 10 نمره 5 را به فیلم می دهم و در پاسخ به سوال اینکه توصیه به دیدن فیلم می کنم یا خیر ؟ باید بگویم برای یک سینما رفتن در روز نیم بها و البته خانوادگی بد نیست همین!
✍️معنا نوشت
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز اول جشنواره مشهد مقدس-قسمت دوم
🔻آبی روشن به روشنی آینده سینمای ایران
🔹فیلم دوم اولین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد آبی روشن اثری از بابک خواجه پاشا است که اثر قبلی اش را یعنی در آغوش درخت هم من و هم امیر بسیار دوست داشتیم. این بار جای بهتری در سالن داریم اما اکران فیلم که قرار بود ساعت 20:30 دقیقه اکران شود دقیقا با 68 دقیقه تاخیر اکران شد و پایان فیلم به ساعت پایانی شب کشیده شد اما همین جا بگویم که قطعا ارزشش را داشت. مهم ترین نکته ای که آبی روشن برای من داشت این بود که کارگردان نشان داد می توان کاری اجتماعی ساخت بی آنکه سیاه نمایی کرد ، قاب های سیاه و سفید و کثیف از ایران نشان داد! و مخاطب را تا لحظه آخر با فیلم همراه کرد. همین اول یادداشت بگویم دمت گرم کارگردان!
🔻همه چیز به اندازه لازم
🔸انگاری اکران شدن آغوش باز و آبی روشن در یک روز حکمتی بزرگ داشت! چرا که هر ضعفی و انتقادی به آغوش باز شعیبی داشتم را آبی روشن جبران کرده بود! داستانی قوی با گره های خوب و مخاطب پسند ، خط داستانی درست و بسط دادن درست تر آن توسط نویسندگان نوید یک فیلمی را به ما می دهد که مخاطب قرار است با آن ارتباط برقرار کند. شاید پایان داستان کمی دور از انتظار و ضعیف باشد اما در کل می توان نمره قبولی را به فیلمنامه اثر داد. می توان بزرگترین ضغف فیلمنامه را به سکانس ها و دیالوگ های سفارشی نسبت داد مثل سکانس آزاد کردن آهو توسط حاج یونس که گویی خبر از حمایت بنیاد پژوهش امام رضا (ع) و آستان قدس را از فیلم می داد. چرا که می شد کمی ظریف تر به این موارد اشاره کرد که قشر خاکستری سینمای ایران هم با این اثر ارتباط بیشتری بگیرند اما درمجموع همانطور که اشاره کردم فیلمنامه و داستان فیلم تمیز و بی دردسر تا پایان فیلم مخاطب همراهی می کند.
🔻مکمل های درخشان
🔹یکی از شانس های بزرگ کارگردان انتخاب خوب و درست تیم بازیگری است. مهران احمدی و مهران غفوریان نه البته بازی درخشان ولیکن اثری قابل قبول از خود ارائه داده اند و نقش های مکمل هم بسیار خوب و درست انتخاب شده اند از مرتضی امینی تبار تا روح الله زمانی که خودشان قابلیت یک نقش اول خوب را دارند در سکانس های مختلف هنرنمایی کرده و رنگ و لعابی قابل ستایش را به فیلم داده اند. نباید از بازی خوب خانم سارا حاتمی گذر کرد. رشد قابل توجه سینمایی ایشان نسبت به کت چرمی کاملا محسوس است شاید می شد با توجه به سن کاراکتر ، بازیگر دیگری جای ایشان انتخاب می شد اما او سعی کرده با تلاش زیاد از پس نقش بربیاید که تا حد زیادی هم موفق بوده است. البته که قرار نیست بازی جدیدی از ایشان مشاهده کرده و همان سارا حاتمی کت چرمی و زخم کاری تقریبا در اینجا هم پیاده شده است.
🔻توصیه و نمره
🔸آبی روشن را طوفانی در ژانر اجتماعی می دانم که توانسته فیلمی را با قاب بندی های بسیار زیبا و جذاب از طبیعت ناب ایران به نمایش بگذارد و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در کنارهم پیوندی سینمایی داده و فیلمی جذاب ولیکن سراسر اخلاقی را به مخاطب ارائه دهد. از 10 نمره به فیلم 8 می دهم و اینبار درخواست می کنم حتما به تماشای #آبی_روشن بنشینید و ساعاتی را سرشار از حال خوب تجربه کنید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز دوم جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس
🔻...
🔹روز دوم جشنواره مشهد برای ما اهالی غیر رسانه فیلم جالبی نداشت.
فیلم های نبودنت و دروغ های زیبا به خاطر نقد هایی که ازشون خوانده بودم و بهشت تبهکاران با توجه به نقص های فنی که خود کارگردان هم به آن اعتراض داشت هیچ کدام مرا قانع نکرد که وقت بگذارم و فیلم هارا ببینم.
🔻نشد که بشه!
🔸تنها فیلمی که دوست داشتم ببینم شه سوار بود که به خاطر تایم سینما هویزه نتوستم برم انشالله اکران های عمومی روی پرده 👌
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز سوم جشنواره فیلم فجر مشهد مقدس
🔻آپاراتچی ، از هر لحاظ قهرمان
🔹وقتی چهره شخصیت واقعی جلیل طائفی اسدی روی پرده آمد تازه متوجه شدم فیلم تمام شده است. حسی در درونم موج می زد که می خواستم بلند شوم و داد بزنم : آهای مردم! دیدید شد؟!
دیدید که می شود حتی کمدی های سینمایی قهرمانانی داشته باشد که شما آخر فیلم به آن ها افتخار کنید؟
دیدید می شد بدون شوخی های مبتذل جنسی و چهره های مشهور هم از مخاطب خنده بگیری؟!
دیدید می شد قهرمان کمدی شما زن باز و احمق نباشد و اتفاقا با تمام وجود به خانواده اش عشق ورزد؟!
دیدید می شود از تمامی ظرفیت های کمدی استفاده کرد ، انتقاد کرد ، مطالبه کرد اما تخریب نکرد؟!
تمام این حرف ها در سرم می چرخید و وقتی بلند شدم انگاری بار عجیبی از روی شانه هایم برداشته شد!
چرا که بلاخره شد! خوب هم شد.
🔻داستانی برگرفته از داستان!
🔸آپاراتچی جزو آثار اقتباسی امسال جشنواره فیلم فجر است و بی شک اثری موفق در اقتباس نامیده می شود. در همین امسال جشنواره آثاری مثلا اقتباسی داشتیم که هیچ کجای اثر ربطی به کتاب معرفی شده نداشت(اشاره نمی کنم مثلا دست های ناپیدا بوده).
اما این فیلم و فیلمنامه اولین گل خود را در اصول اقتباس زده و توانسته با رعایت آن اثری خوب در حوزه فیلمنامه به نمایش بگذارد. حفظ اصل داستان و دغدغه های قهرمان ، پرداختن صحیح و خوب استفاده کردن از ویژگی های تاریخی آن دهه ، ریتم خوب شوخی ها و کمدی های سالم و بدون حاشیه های مبتذل از نکات خوب فیلمنامه آپاراتچی است.
در کل فیلمنامه توانسته مخاطب را با خود همراه و تا دقایق آخر فیلم بکشاند و نمره خوبی را از بیننده دریافت کند.
🔻شیرین و خواستنی مثل زبان آذری!
🔹نقطه قوت آپاراتچی که انگاری خود به خود ضعف های تکنیکال فیلم را می پوشاند از دل مردم برآمدن داستان است.
انگاری همه مخاطبین درک می کنند که آپاراتچی قرار است به جز یک فیلم کمدی یک فیلم جریان ساز و نمادین هم باشد.
شاید این روزها که در سینمای ما فروش بالای فیلم های کمدی به زوج های مطرح و مشهور می رسد استفاده درست و به جا از تورج الوند در این نقش و همچنین بازی خوب و درخشان خانم فاطمه مسعودی در نقش همسرش می تواند نقیضی برای این نظریه باشد! حیف است از بازی خوب رضا ناجی بگذریم که هم کاراکترش و هم عقاید کاراکترش را حتی در همین روزها هم می شود در بین عده ای پیدا کرد و چه بلایی آوردن آن عده بر سر ما!
کارگردانی قابل قبول ، بازی های خوب نقش های اصلی تا نقش های مکمل و به واقع کلمه تیم بودن بازیگران که در خدمت داستان هستند توانسته یک کمدی قابل قبول را به مخاطب تقدیم کند.
نکته قابل توجه تبدیل یک تهدید به فرصت توسط کارگردان است! اینکه فیلمی به زبان و گویش خاصی ساخته شود همان قدر که جذابیت و رسالت فرهنگی به دوش دارد می تواند تهدیدی برای ماندن فیلم در همان مرز و بوم باشد اما آپاراتچی توانسته از دل تبریز برای همه ایران روایتگری کرده و لحظات شادی را برای خانواده های ایرانی رقم بزند.
🔻توصیه و نمره
🔸آپاراتچی توانسته به رسالت خود رسیده و کمدی قابل قبول را به نمایش بگذارد و ۸ را از ۱۰ نمره به فیلم می دهم.
البته بدون مقدمه توصیه می کنم حتما خانوادگی به تماشای این فیلم بنشینید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
#وضع_حال
اگر روزی مجبور باشم بین ۹ سینمای مشهد یکی رو برای فیلم دیدن انتخاب کنم قطعا آخرین گزینه #سیمرغ هست!
هم مسیرش دوره هم صندلی ها و چینشش و ...
ولی چه کنیم تقدیر اینه هرسال یک فیلم اونم از جشنواره فجر! رو اینجا می بینم😊
البته واقعا رفتار پرسنل محترمانه است ولی کیفیت صندلی ها و ....
اما! فیلم سینمایی احمد همه چیز را شُست و بُرد و تمام!
تا اینجا بهترین فیلمی که دیدم احمد بوده و حتما درباره اش خواهم نوشت👌
.
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز چهارم جشنواره فجر مشهد مقدس
🔻احمد،سراسر غرور!
🔸فیلم سینمایی احمد را در شرایط واقعا سختی دیدم اما اینقدر برایم جذاب و شیرین بود که حتی نتوانم اختیار اشک هایم را داشته باشم و همراه بقیه حاضرین در سالن در پایان فیلم همه عوامل را تشویق کنم. شاید تا قبل از این از زلزله بم حداقل من فقط در حد چند خط از کتاب گدار حامد عسکری می شناختم اما احمد که اینبار دست روی یکی از مهم ترین وقایع تاریخ کشورم گذاشته توانسته حق مطلب را ادا کرده و نگذارد که که نه بم و نه احمد کاظمی در دل تاریخ گم شوند.
🔻همه چیز از فیلمنامه خوب شروع می شود!
🔹ضد را دوست نداشتم همینطور لباس شخصی را ولی اینبار امیر عباس ربیعی در احمد فرق می کند! چراکه فیلمنامه قوی اجبار می کند که باید فیلم خوب بسازی ، خوب روایت کنی ، زیبا گریز بزنی و انگاری هر لحظه برای مخاطب سوپرایز جدیدی داشته باشی! البته که فیلم چند سکانس اضافی دارد و می توان با حذف آنان به قصه روند سریع تری داد اما در کل فیلمنامه نمره خوبی را از مخاطب دریافت می کند. تقابل و ارائه یک تعریف صحیح از تفکر جهادی و انقلابی در برابر تفکر صرفا تئوریک خود می تواند برای تقدیر از اثر کافی باشد.
🔻آفرین به همه!
🔸باورم نمی شد دکتر صدر را دارد خانم ساره رشیدی استندآپ کمدین خندوانه بازی می کند! اینقدر که تیم بازیگری خوب و درست انتخاب شده واقعا جای انتقادی برای منتقدین نمی گذارد. از نقش های مکمل و حتی هنرجويان گرفته تا تینو صالحی که قطعا یکی از سخت ترین مدل های بازیگری رو اجرا کرد و برایش آرزو می کنم مثل محسن قصابیان پس از بازی در نقش شهید ستاری او هم بتواند پیشنهاد های خوب دریافت کرده و بدرخشد.
از توماج دانش بهزادی هم نباید گذشت که شاید در دقایق اولیه فیلم نتوانسته اثر خوبی را به نمایش بگذارد اما در سکانس بازی با دخترک بمی کولاک می کند و هرچه احساس دارد در طبق اخلاص گذاشته و به مخاطب عرضه می کند.
🔻عواملت را سفت بچسب آقای کارگردان!
🔹کار کردن روی این موضوعات جگر می خواهد و تیمی همراه از راننده و تدارکات تا فیلمبردار و تدوینگر که انصافا همه در کنار هم درخشان ظاهر شدند. آهنگسازی مثل همیشه درجه یک مسعود سخاوت دوست و قاب بندی های خوب هاشم مرادی هم قابل تقدیر است.
🔻توصیه و نمره
🔸احمد با همه نواقصی که دارد یک اثر قابل ستایش است که تجربه حبیب والی نژاد و شجاعت امیر عباس ربیعی در کنار هم ترکیبی خلاقانه را به نمایش گذاشته.
نمره فیلم را از ۱۰ ، ۹ می دهم و قطعا توصیه می کنم فیلم را خانوادگی تماشا کنید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز پنجم جشنواره فجر مشهد مقدس
🔻ساعت جادویی ، محترم و دغدغه مند!
🔹ساعت جادویی هم یکی دیگر از آثار انیمیشن حاضر در جشنواره فجر امسال است و با موضوع قیام گوهرشاد قرار است در قالب انیمه محتوایی فاخر و ارزشمند را به مخاطب انتقال دهد.
🔻یکنواخت اما سالم با موزیک های اضافی!
🔸اگر از من بپرسند چهار پایه اصلی یک انیمیشن چیست می گویم حس و خیال ، هیجان ، طنز و متاسفانه موزیکال بودن!
ساعت جادویی توانسته از قدرت هیجان و خیال انگیزی بهترین بهره برداری را انجام دهد و نشان داده بدون آهنگ های مبتذل و هیجانات بی پایه می توان اثری قابل قبول به مخاطب ارائه کرد اما همین قسمت هم پاشنه آشیل پویانمایی شده است. آهنگسازی ضعیف و کمیک های موزیکالی که هیچ ربطی به خط داستانی فیلم ندارند و گویی فقط آمده است تا برچسب موزیکال بودن را هم به فیلم بچسباند! کاش در این قسمت تجدید نطری رخ بدهد!
🔻همه سن حریف!
🔹اتفاق جالب در ساعت جادویی مفید بودن اثر برای تمامی رده های سنی است. این بار محتوایی دقیق این قدرت را به اثر داده که حتی خانواده ها در کنار بچه ها از فیلم بهره برده و لحظات خوبی را در کنار هم سپری کنند.
🔻توصیه و نمره
🔹در ساعت جادویی منتظر اتفاق و رویداد خاص و شگفت انگیز فنی نباشید هرچه هست احتمالا در محتوا شما را به خود جذب کند به همین دلیل نمره ۶ از ۱۰ را به این اثر محترم می دهم و توصیه می کنم فیلم را با خانواده تماشا کنید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
سلام
خیلی ممنونم که تا اینجا همراه ما بودید و یادداشت هارو مطالعه کردید🙏
ممنون می شم نظراتتون رو نسبت به یادداشت ها تا اینجا بفرمایید و بگید اصلا ادامه پیدا کند یا خیر 👇
@mol1385
عیدتون مبارک🌿
🔴 #جشنواره_فجر_21
🔻قلب رقه ، جذاب و قهرمان محور
🔹اگر این روزها نقد های سینمای ایران را بخوانید اکثرا در یادداشت های خود به فقدان قهرمان در سینما اشاره می کنند.
اما قلب رقه داستان یک مامور امنیتی قهرمان است که در کنار صحنه های جذاب اکشن و امنیتی روایتی عاشقانه را هم روایت می کند.
خیرالله تقیان پور بعد از ساخت دو فصل از سریال نجلا حالا به سراغ ساخت یک اثر سینمایی در سوریه رفته و در مجموع اثر خوبی را هم به نمایش گذاشته.
🔻فیلمنامه با گره های خوب!
🔸یکی از موفقیت های قلب رقه داشتن یک خط داستانی خوب و منسجم والبته جذاب است! گره های داستانی پی در پی در اوایل فیلم ایجاد شده و کارگردان هم با استفاده از فیلمنامه توانسته خیلی خوب از آنها استفاده کند. در مجموع این فیلم در بین آثار مشابه خودش یکی از بهترین فیلمنامه ها را از آن خود کرده است.
🔻شهرام حقیقت دوست ، قهرمان دوست داشتنی!
🔹تقیان پور در انتخاب بازیگر نقش اول خود ریسک زیادی نکرده و نقش را به یک بازیگر مطمئن که از پس این چنین کاراکتر هایی به خوبی برآمده سپرده است و حقیقت دوست هم مثل همیشه بازی خوبی را به نمایش گذاشته.
شادی مختاری شاید اشتباه ترین انتخاب کارگردان برای این نقش بوده و نتوانسته بازی باور پذیری را ارائه کند.
لحن عربی ضعیف بازیگران هم کمی در سراسر فیلم به چشم می آید. همچنین جلوه های ویژه و فیلمبرداری هم توانسته هم پای داستان اثر با مخاطب همراهی کند.
🔻توصیه و نمره
🔸این روزهای پایانی چون تراکم فیلم ها بالاست سعی می کنم خلاصه تر بنویسم تا هم بتوانم فیلم های بیشتری را پوشش دهم و هم مخاطبین عزیز اذیت نشوند.
از ۱۰ نمره ۸ را به فیلم می دهم و حتما توصیه می کنم اثر را تماشا کنید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴 #جشنواره_فجر_21
▪️بخش انیمیشن و پویانمایی
⚠️این اثر در اوج خستگی و عصبانیت از آثار ضعیف بخش انیمیشن جشنواره نوشته شده است!
🔹امسال در جشنواره چهار پویانمایی حضور دارد. ببعی قهرمان را که در مشهد اکران نشد و ندیدمش هیچ!
ساعت جادویی هم برایش مفصلا جدا نوشته ام 👇
https://eitaa.com/Saberi_ms/5006
🔸دو اثر دیگر هم آنقدر برایم خسته کننده بود در حد چند خط کوتاه درباره اش خواهم نوشت.
🔻رویاشهر ، همان بنیامین لاکچری با یک دنیا ایراد محتوایی!
🔹اگر انیمیشن بنیامین ساخته قبلی این گروه را دیده باشید قطعا بعد از تماشای رویاشهر به شباهت های زیاد دو اثر اقرار خواهید کرد. از بُعد تکنیکال و فنی هیچ رشدی را مشاهده نکرده و حتی شکل کاراکتر ها فقط با تغییرات جزئی همان کاراکتر های بنیامین است!
اصلی ترین ضعف رویاشهر و اکثر آثار انیمیشن ایرانی معلوم نبودن قشر مخاطب است. رویاشهر از لحاظ فنی نهایتا تا کلاس سوم دبستان را پوشش می دهد اما با استفاده از عبارات و ترند های اینستاگرامی می خواهد به اثر جذابیت ببخشد! یا با استفاده از کاراکتری شبیه نقی معمولی سریال پایتخت طنز را به داستان تزریق کرده تا بتواند از مخاطب خنده بگیرد! این یعنی سردرگمی سازنده و خسته شدن هر دو قشر مخاطب از فیلم و از دست دادن جذابیت های بصری و محتوایی!
از همه این ها که بگذریم کلی ایراد محتوایی به فیلم وارد است از نوع ورود به مسئله منجی تا ترویج عقاید انجمن حجتیه در فیلم که معلوم نیست خطای شناختی است یا غرضی در کار است.
از ۱۰ نمره ۴ را به انیمیشن می دهم و توصیه می کنم دوباره بچه زرنگ را تماشا کنید! تمام.
🔻شمشیر و اندوه قطعا یک اثر سینمایی نیست!
🔸شمشیر و اندوه را با تاخیر دیدم و خیلی صبر کردم تا مثل مخاطبان دیگر که از دقیقه ۳۰ فیلم به ترتیب از سالن خارج می شدن خارج نشوم و تا دقیقه ۶۰ صبوری کنم.
از ایراد های تاریخی و محتوایی می گذرم چون قدری زیاد است که حوصله بیان نیست اما فیلم در فرم محترم است!
حداقل تکلیفش با خودش معلوم است قرار بوده یک پویانمایی آزمایشی و سفارشی باشد و با استفاده از یک فناوری نو امتحان خود را پس بدهد.
اثر اینقدری برای خود سازندگان جدی نبوده که حتی سعی نکرده دیالوگ ها را با لب و دهن و حتی حرکت کاراکتر ها هماهنگ کنند!
کار در حد پخش در شبکه جام جم است و یا شبکه دو در شهادت ها ، تایم برنامه کودکش آن را پخش کند.
نمره که همان ۴ از ۱۰ است و توصیه به تماشا ، همان شبکه دو. یاعلی
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
🔴 #جشنواره_فجر_21
🔻آسمان غرب و انتظاری که برآورده نشد!
🔹آسمان غرب دومین ساخته محمد عسگری است که قرار است به بخشی از زندگی شهید شیرودی بپردازد!
عسگری در اولین فیلم خود (اتاقک گلی) اثر خیلی خوب از خود ارائه کرده بود اما آسمان غرب اصلا آن طور که باید نیست!
فیلم روایتگر روزهای اول جنگ از دید شهید شیرودی است و بزرگترین معضل آن دیالوگ محور بودن آن است.
در فیلم های قهرمان محور مخاطب به دنبال حرکت و کنشی از سوی قهرمان است که با آن خودش را به ببینده معرفی کند. اما فیلم آن قدر شعارزدگی و دیالوگ های اغراق آمیز دارد که بازی میلاد کی مرام را کلا به سمت مصنوعی بودن پیش می برد. فیلم از شیرودی فقط صحنه های جنگی شلوغ با کات های متعدد که بعضا چشم را هم آزار می دهد نشان می دهد!
شاید نقطه قوت فیلم اتفاقا سکانس هایی است که شهید شیرودی در آن نیست و کارگردان روایت داستان را به امیر حسین آرمان و آرمین رحیمیان سپرده که به حق بازی خوبی را ارائه داده اند.
🔻توصیه و نمره
🔸با تعریف هایی که از فیلم شنیده بودم منتظر فیلمی خیلی خیلی بهتر از این بودم اما حیف که این سوژه سوخت و دیگر هم کسی به سراغش نمی رود!
نمره فیلم از ۱۰ با ارفاق ۶ است و توصیه می کنم حداقل فیلم را برای یکبار و به جهت تماشای بازی خوب آرمان و رحیمیان تماشا کنید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
#اختتامیه
هرسال سر جوایز جشنواره فجر کلی حرص می خوردم!
اما امسال دقیقا هرچی در ذهنم بود همون شد😂
خدایا شکرت😅
هدایت شده از مجموعه نذر فرهنگی مصباح🇵🇸🇮🇷
#انتخابات
پاتوق مستند مشهد مقدس برگزار می کند:
🎞 نقد و بررسی مستند آقای شورا!
و نشست تحلیلی با موضوع کنشگری مردمی ؛ افزایش مشارکت در انتخابات.
🔹با حضور :
آقای دکتر باقرزاده (کارشناس سیاسی)
آقای باغشنی (کارگردان اثر)
آقای کلاته ملایی (مجری و کارشناس)
📆 چهارشنبه ۲ اسفندماه؛ساعت ۱۸
🏫 سینما مهر کوهسنگی مشهدمقدس (سالن ۸)
📌ثبت نام👇
https://formafzar.com/form/p2vbu
✅حضور به همراه خانواده #رایگان می باشد.
جهت اطلاع از برنامه های #پاتوق_مستند مشهد مقدس به کانال نذر فرهنگی مصباح بپيونديد 👇
https://eitaa.com/joinchat/602865839C29a7c2834c
بچه انقلابی ها سلام!
برادران و خواهران دغدغه مندم سلام!
حواستون هست حتما که حدودا ۷۲ ساعت بیشتر تا #انتخابات نمونده؟!
از خودتون پرسیدید برای #مشارکت بیشتر چه کار کردید؟
الان نوبت ماست که بریزیم توی خیابان ها و تبیین کنیم!
بیاید از فضاهای مجازی بریم سمت حقیقت مردم.
راه بیافتیم تو خیابان ها و با سوال رای می دهی یا نه ؟ سر صحبت را باز کنیم!!
الان دیگه فرصت تبیین چهره به چهره است.
بیاید از فضای گروه های خودمون فاصله بگیریم و به دور از همه جریانات ما #مردم در کنار هم و برای هم تبیین کنیم!
خیلی ها نمی خوان صدای ما بهم برسه.
با ايجاد ترس ها و فاصله ها نمی خواهند که ما در کنار هم قرار بگیریم!
بیایید در این ساعات باقی مانده پیله های خود را پاره کنیم بسم الله بگوییم و در خیابان دو نفره یا چند نفره شروع کنیم جلوی مردم را بگیریم و باهم صحبت کنیم!
کار را اصلا برای خود سخت نکنید یاعلی بگید و فقط کافی است با عقیده قدم بردارید تا انشالله #تاثیر_گذار باشید!
یاعلی
✍معنا نوشت
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
✅در مورد لیست ها سوال می پرسند دوستان انشالله تا دقایقی دیگر تمامی لیست هارو صرفا معرفی خواهیم کرد!
ولیکن در مورد آقای رائفی پور هیچ توضیحی بهتر از این جمع بندی پیدا نکردم!
خواهشا با نگاه باز و بدون تعصب بخوانید!
خداوکیلی ایشون خیلی کارهای خوبی رو انجام دادند ولیکن همونطور که خودشون بحث انتقاد هارو و انتقاد پذیری رو مطرح کردند بگذارید ماهم نقد کنیم و بگوییم که این روند در انتخابات امسال #صحیح نبود!
یاعلی
هدایت شده از فصل خون | سیدپویان حسینپور
🛑 حرف سلبی را همه بلدند، بزنند. حرف ایجابی برای عرضه چه دارید؟!
@sp_hos
معنا | محمد صادق صابری
🛑 حرف سلبی را همه بلدند، بزنند. حرف ایجابی برای عرضه چه دارید؟! @sp_hos
تمام حرف ما به آقای رائفی پور همینه!!
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به وظیفه همگانی در انتخاب افراد اصلح و درخواست و پرسش دوستان ،در جمع بندی ها و تحقیقات ، به طور نسبی به لیست زیر رسیده شد،انشاالله که همه این بزرگواران تا آخر در خدمت صادقانه به جامعه اسلامی ایران ،ثابت قدم و مجاهد باقی بمانند.
خبرگان رهبری:
آیات عظام و حجج اسلام:
سید احمد علم الهدی
سید محمد رضا مدرسی
سید احمد حسینی
سید مجتبی حسینی
حسن عالمی
غلامرضا مغیسه
نمایندگان مجلس:
حجج اسلام:
نصر الله پژمان فر ،کد۱۳۲۹
حسنعلی امیری اخلاقی ،کد ۱۱۵۱
خانم فاطمه رحمانی ،کد ۱۵۵۴
آقای میثم ظهوریان ابوترابی ،کد ۱۷۸۴
آقای احسان عظیمی راد،کد ۱۸۳۷
📌معنا را دنبال کنید.
هدایت شده از ایران آرا 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#من_یک_فعال_فرهنگی_ام
🔅پویش مردمی دانشجویی #ایران_آرا، تلاشی برای حرکت به سوی ایران قوی
📱صفحات ما در فضای مجازی:
اینستاگرام|ایتا|تلگرام|بله|روبیکا
ارتباط با ادمین: @iranaraa_admin
#ایران_آرا
#با_من #با_تو
@iran_aara 🇮🇷