eitaa logo
جشنواره فیلم 100
67 دنبال‌کننده
178 عکس
34 ویدیو
6 فایل
🚩 آخرین اخبار و رویدادهای #سیزدهمین_جشنواره_بین_المللی_فیلم_۱۰۰ ▫️مهلت ارسال آثار: پایان دی‌ماه ▫️زمان برگزاری: اوایل اسفند ۱۴۰۱ به دبیری یوسف منصوری به همت #سازمان_سینمایی_سوره دریافت فراخوان و جزئیات بیشتر در: www.100fest.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته/3 🔸25 اثر به مسابقه و 44 اثر به اکران خارج از مسابقه راه یافتند ◽ از میان 563 اثر رسیده به دبیرخانه در بخش مخاطب کودک و نوجوان 69 اثر توسط هیات انتخاب به جشنواره فیلم 100 راه یافتند و از این میان 25اثر به بخش مسابقه و 44اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند. 🔗لیست کامل اسامی را در این لینک ببینید: http://yun.ir/5ift7a @SadFilmFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارشی از نشست خبری 📣 اعلام جزئیات برگزاری و راه‌یافتگان دوره سیزدهم 🔸دومین نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با حضور رییس شورای سیاست‌گذاری، دبیر، مدیر هنری، الهه طه‌ئی مدیر بخش بین‌الملل در محل برگزار شد. 🔰 اطلاع از فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره فیلم ۱۰۰: 100fest.com @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 حسین میرزامحمدی: نمایش تغییر عواطف انسانی در 100ثانیه بسیار جذاب است ◽اینکه در یک موقعیت مشخص عواطف یک انسان در کمتر از ۱۰۰ ثانیه چنان متحول می‌شود که دست به یک تصمیم می‌زند، بسیار جذاب است. ◽من هیچ‌گاه سینمای کوتاه را ترک نخواهم کرد. هیچ‌گاه درگیری‌ام با سینمای کوتاه و جریان ساخت فیلم‌های کوتاه کم نخواهد شد چرا که فکر می‌کنم خیلی از ایده‌های جذاب و زیبا در همین سینمای کوتاه شکل می‌گیرد. ◽فیلمسازی در سینمای کوتاه را نباید صرفاً پلی برای ورود به سینمای بلند دانست. خیلی از حرف‌ها و خیلی از ایده‌ها و خیلی از دغدغه‌ها هست که تنها در قالب فیلم کوتاه قابل ارائه است. ◽گاهی ما سهل‌انگاری می‌کنیم و زمان کمی را برای فیلمنامه می‌گذاریم. گاهی وقت کمی روی بازنویسی می‌گذاریم در حالی که خیلی از ایده‌های خلاقانه در فرآیند بازنویسی به ذهن می‌رسند. به همین دلیل مهمترین اتفاق در فیلم کوتاه خلاقیت در ایده‌پردازی و خلاقیت در نگارش فیلمنامه است. منبع: مهر 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/rge6t8 @SadFilmFest
📆 روزشمار آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ @SadFilmFest
🔸 کاظم دانشی: یکی بود یکی نبود قصه را در فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای باید سریع تعریف کرد ◽در یک فیلم 100 ثانیه‌ای اولین اولویت باید این باشد که فیلمساز بتواند یکی بود و یکی نبود قصه را سریع تعریف کند، غافلگیری ایجاد کند و بر مخاطب تاثیر مدنظر خود را بگذارد. ▫️به نظر من فیلمسازی که بتواند در 100 ثانیه فیلم بسازد و برای مخاطب خود حسی ایجاد کند، می‌‌توان به سینمای حرفه‌ای‌اش امیدوار بود. ▫️چه در مقام کارگردان و چه در مقام فیلمنامه‌نویس بسیاری از آثاری که می‌‌بینم، به نظرم یک جاهایی کپی شده است. در حالیکه فیلمسازان از آن زیست‌بوم و اقلیمی که در آن زندگی می‌کنند و تجربیاتی که دارند، باید خلق اثر کنند. ▫️اگر فیلمسازی بخواهد در سینمای ایران به نتیجه برسد، باید جنبه‌ تشویق و دیده نشدن را داشته باشد و از تشویق هم مغرور نشود. منبع: تسنیم 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: yun.ir/45vgl4 @SadFilmFest
📣 آغاز به کار از فردا در پردیس سینمایی ملت 🔸سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم 100 از ساعت 14 فردا 10 اسفندماه با نمایش ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان و نیز رویداد پرتاب 100*100 در پردیس سینمایی ملت شروع به کار می‌کند. ◽اکران ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان با حضور فعالان و چهره‌های شناخته‌شده این حوزه و رویداد پرتاب (پیچینگ) 100*100 با حضور نهادها و سازمان‌های فرهنگی دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد. ◽سیزدهمین جشنواره فیلم 100 با استقبال فیلمسازان و با ثبت بیش از 4600 اثر همراه بود و در مجموع 290 اثر به بخش‌های رقابتی و غیررقابتی آن راه یافتند. ◽نمایش این فیلم‌ها در سه بخش ملی، بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان، از ساعت 14 تا 23 دهم و یازدهم اسفند، در سالن‌های یک و دو پردیس سینمایی ملت صورت خواهد گرفت و برگزیدگان این جشنواره عصر روز دوازدهم اسفند و در مراسم اختتامیه در تالار ایوان شمس معرفی خواهند شد. ◽همچنین لازم به ذکر است حضور مخاطبان و علاقمندان در این جشنواره و تماشای آثار آن آزاد است. @SadFilmFest
🔸 بهروز نورانی‌پور: فیلم کوتاه پله ورود به سینمای بلند نیست ◽من فیلمساز هستم و زمانی که یک فیلم 100ثانیه‌ای می‌‌بینم، متوجه سختی کار می‌شوم. شما در 100 ثانیه، تصمیم، شور، هیجان، احساس، عاطفه رابطه و سناریو را تماما ارایه می‌کنید و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهید تا لذت ببرد. ◽️به نظر من اگر محتوای سنی را از این مبحث جدا کنیم، این جشنواره می‌تواند یک پروژه‌ حرفه‌ای بزرگ باشد که جریان سازی کند. چه خوب است که این را یک جریان حرفه‌ای قلمداد کنیم، به آن احترام بگذاریم، برای آن برنامه‌ریزی کنیم و آن را محدود نکنیم. ◽️واقعیت این است که خیلی از کسانی که فیلم کوتاه ساختند، سال‌ها ماندند و آثار خوبی هم خلق کردند. لطفا این کار را با فیلم 100 نکنیم و اجازه دهیم که یک چارچوب حرفه‌ای داشته باشد که آثار 100 ثانیه‌ای حرفه‌ای و درجه یک از آن خارج شود. منبع: فارس 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/w97r18 @SadFilmFest
🔸 اهمیت فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای از نگاه فیلم‌اولی‌های فجر ◽️جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ بعد از ۴سال وقفه، در‌حال سپری کردن سیزدهمین دوره خود و این جشنواره همواره محفلی برای حضور فیلمسازان و هنرمندان جوان به‌‌ویژه فیلم‌اولی‌ها بوده است. ◽️خلق اثری که بتواند جریان داستان، هیجان، احساسات، پیام و اصل مطلب یک فیلم را در ۱۰۰ثانیه به مخاطب برساند، کاری دشوار و البته یافتن ایده خوب برای ساخت آن اثر کاری دشوارتر است. ◽️جشنواره بین‌المللی فیلم۱۰۰ در دوره‌های پیشین خود نشان داد که قابلیت زیادی برای معرفی فیلمسازان و هنرمندان شایسته به‌دنیای جذاب سینما برای ساخت فیلم‌های بلند را دارد. ◽️حضور کارگردانان فیلم‌اولی در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر گواه این مطلب است. در همین راستا با فرشاد گل‌سفیدی، حسین میرزامحمدی، ناهید عزیزی‌صدیق، بابک خواجه‌پاشا و لیلی عاج از فیلمسازان جوانی که فجر ۴۱ اولین اثر خود را به نمایش گذاشتند، درباره اهمیت جشنواره فیلم۱۰۰ گفت‌وگویی کردیم که در ادامه می‌خوانید. منبع: روزنامه فرهیختگان 🔗متن کامل این گزارش را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/ajdx87 @SadFilmFest
sadbarg-no1.pdf
1.76M
📣 در آستانه شروع جشنواره؛        منتشر شد 📰 پیش‌شماره نشریه روزانه سیزدهمین 🔸در این شماره می خوانید: 📝 پیام دبیر جشنواره 📝 گفتگوی ویژه با بابک خواجه پاشا 📝 مرور اخبار جشنواره و نشست خبری دبیر 📝 چهار روایت از کارگاههای فیلم ۱۰۰ از چهار فیلمساز @SadFilmFest
📣 جدول زمانبندی نمایش و برنامه‌های جنبی سیزدهمین جشنواره فیلم 100 🔸 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. 🔗برای اطلاع از جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه کنید: http://yun.ir/wdf749 @SadFilmFest
🔸 سجاد نوروزی: جشنواره 100 را می‌توان نقطه عزیمت استراتژیک برای آینده تلقی کرد ◽️از نظر فنی، نسل تولیدکننده‌ای در سینما باید به‌روز شوند و ایده‌ها مثل رودی جاری باشند که سر منشا این رود جشنواره‌هایی مانند فیلم ۱۰۰، فیلم کوتاه تهران و سینما حقیقت هستند که من اصالت و پویایی بیشتری برای این‌ها قائلم. ◽️ممکن است جشنواره فیلم ۱۰۰ نخبگانی و غیرعام به نظر برسد اما یک نقطه عزیمت بسیار استراتژیک برای آینده است. ◽️بزرگ‌ترین مشکل ما در سینما این است که قواعد این صنعت را رعایت نمی‌کنیم؛ قواعد و تکنولوژی‌هایی که در دنیا درحال به‌روز شدن است و تولیدکننده‌ها باید خود را با آن‌ها همراه کنند. منبع: خبرگزاری ایلنا 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: http://yun.ir/knetq5 @SadFilmFest
📣 پیام رئیس به سیزدهمین 📝 بسم الله الرحمن الرحیم انسان مجاهد؛ درست در همان مقطعی که نفوس، او را در بن‌بست می‌بینند و انتظار تسلیم و تعظیم یا تدفین و تلقینش را می‌کشند، چونان ققنوسی سپهراحتشام، عالم را به تسخیر درمی‌آورد و دژخیم را به زانو. خدا را شکر و سپاس که در چنین روزگار سعد و نیکویی زیست می‌کنیم. دورانی که به برکت نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، ایران عزیز ما به چشمۀ جوشان و لایزال انسان‌های مجاهد تبدیل شده است. در هر ساحت و عرصه‌ای که می‌نگری، با دلیران بلندنظری مواجه می‌شوی که برای اقامۀ امر خدا استوارند و برای بندگی، خاضع و فروتن. سینما؛ صحن‌ وسیعی است که انسان مجاهد ایرانی می‌تواند با روایت ناب و لحن منحصر به فرد و اندیشۀ متعالی‌اش، آن را مسخر خود کند و جهان را دیگر. ما جشنوارۀ ۱۰۰ را در این مسیر فهم می‌کنیم. بسا اگر این نبود، گشودگی کم مثال این دوره و بالندگی استعدادهای استان‌ها در کنار  شوق مشتاقان فرامرزی رقم نمی‌خورد. حرکت پویای جشنوارۀ سیزدهم، خبر از گاه تازه‌ای در سینمای ایران می‌دهد؛ ایدون باد. محمدمهدی دادمان رئیس حوزۀ هنری انقلاب اسلامی @SadFilmFest
JADVAL.pdf
9.59M
📂 راهنمای اکران سیزدهمین 🔻جدول زمانبندی سانس‌های اکران‌ و نشست‌های جنبی جشنواره 🔰 به همراه لیست آثار بخش‌های مختلف مسابقه و غیررقابتی ملی، بین‌الملل و مخاطب کودک و نوجوان @SadFilmFest
📌 همزمان با آغاز برگزاری؛ پیام دبیر جشنواره فیلم 100 منتشر شد 🔻یوسف منصوری، دبیر سیزدهمین ، همزمان با آغاز برگزاری این رویداد پیامی را منتشر کرد. 🔰 متن کامل پیام را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/e45252 @SadFilmFest
sadbarg-no2-final.pdf
6.98M
📣 همزمان با آغاز جشنواره؛      شماره اول منتشر شد 📰 شماره اول نشریه روزانه سیزدهمین 🔸در این شماره می خوانید: 📝 پیام رییس حوزه هنری به جشنواره فیلم ۱۰۰ 📝 گفتگوی ویژه با محمدمهدی عسگرپور 📝 مرور اخبار جشنواره 📝 گزارشی از بخش ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در @SadFilmFest
📌 یادداشتی به قلم رضا صائمی؛ کوتاه اما عمیق! 🔻رضا صائمی منتقد سینما در یادداشتی به اهمیت برگزاری و جایگاه پرداخت. 🔹«برای آن‌ها که فیلم 100 ثانیه‌ای را سینما نمی‌دانند باید تاریخ سینما را به یاد آورد. نخستین فیلم تولید شده در تاریخ سینما که به اسم «ورود قطار در ایستگاه» توسط براداران لومیر ساخته شده است، 50 ثانیه بود اما به نقطه عطف و شروع پدیده شگفت‌انگیزی به نام تولد سینما در تاریخ شد تا نشان دهد هر چیز کوتاه، کم نیست... یادداشت کامل را در لینک زیر بخوانید: https://b2n.ir/m64520 @SadFilmFest
🔸 محمد ساسان: جشنواره فیلم 100 خون تازه‌ای به سینمای ایران تزریق می‌کند ◽️جشنواره‌هایی مانند 100 به این دلیل که فراخوانی برای فیلمسازان جوان و استعدادهای تازه و علاقه‌مند برای ورود به سینمای حرفه‌ای است، این امکان را برای خود فراهم می‌کنند که در این فضا تولید اثر داشته باشند. ◽️استعداد‌یابی، پرورش نیروهای جدید برای سینما و تزریق خون تازه به سینمای ایران با برگزاری هرساله می‌تواند اتفاق مبارکی باشد. ◽️اولین پایگاه آثار 100ثانیه‌ای تلویزیون است؛ به این دلیل که این آثار به صورت فیلر و پُرکننده برنامه‌ها به شدت می‌توانند در آنتن تلویزیون استفاده شوند. پس از آن فضای مجازی، پلتفرم‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی هم حتما بستر مناسبی برای جشنواره 100 هستند. منبع: سوره سینما 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: https://b2n.ir/a71712 @SadFilmFest
🔸 محمد ساسان: جشنواره فیلم 100 خون تازه‌ای به سینمای ایران تزریق می‌کند ◽️جشنواره‌هایی مانند 100 به این دلیل که فراخوانی برای فیلمسازان جوان و استعدادهای تازه و علاقه‌مند برای ورود به سینمای حرفه‌ای است، این امکان را برای خود فراهم می‌کنند که در این فضا تولید اثر داشته باشند. ◽️استعداد‌یابی، پرورش نیروهای جدید برای سینما و تزریق خون تازه به سینمای ایران با برگزاری هرساله می‌تواند اتفاق مبارکی باشد. ◽️اولین پایگاه آثار 100ثانیه‌ای تلویزیون است؛ به این دلیل که این آثار به صورت فیلر و پُرکننده برنامه‌ها به شدت می‌توانند در آنتن تلویزیون استفاده شوند. پس از آن فضای مجازی، پلتفرم‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی هم حتما بستر مناسبی برای جشنواره 100 هستند. منبع: سوره سینما 🔗متن کامل این گفتگو را در این لینک بخوانید: https://b2n.ir/a71712 @SadFilmFest
📸 رویداد پرتاب 100×100 در روز اول سیزدهمین @SadFilmFest