📷 چند فریم تماشایی از دومین روز #جشنواره_فیلم_۱۰۰
🔸️ دومین روز از برگزاری سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم 100 با استقبال فیلمسازان جوان و علاقمندان به سینمای کوتاه همراه بود.
🔻برگزاری ۴ نشست تخصصی با فیلمسازان خارجی و کارگردان جوان ایرانی ازجمله کاظم دانشی و لیلی عاج ازجمله رویدادهای این روز بود.
گزارش کامل در:
100fest.com/fa/gallery/show/485F5D1
@SadFilmFest
📌 یادداشتی به قلم کمال تبریزی
وقتی عشق بر محدودیت غلبه میکند...
🔹کمال تبریزی فیلمساز و کارگردان باتجربه سینما در یادداشتی که در نشریه روزنامه #جشنواره_فیلم_100 نوشته، به اهمیت ساخت فیلم کوتاه و 100ثانیهای پرداخته است.
🔻اغلب فیلمسازان موفق ایران و حتی جهان، کارهای اولیه خود را با ساخت فیلمهای کوتاه آغاز کردهاند و من نیز از این قاعده مستثنی نبودهام. به خاطر دارم که در جمع علاقهمندان هنر سینما با همفکری یکدیگر و پذیرفتن مسئولیتهای مختلف فیلمسازی، روی ایدههای مختلف و به کمک یکدیگر کار میکردیم و نهایتاً آن را به مرحله ساخت میرساندیم. هر چند در زمان ما، نمایش آثار کوتاه، زمینه جشنوارهای و اهمیت امروز را نداشت، اما این موضوع باعث نمیشد که ما از ساخت شورانگیز و پرهیجان فیلم کوتاه منصرف شویم...
یادداشت کامل را که در #صدبرگ منتشر شده است، در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/z79715
@SadFilmFest
📌**گفتگوی متفاوت «صدبرگ» با هادی مقدمدوست؛**
این یک چت سینمایی است!
🔹#هادی_مقدم_دوست در گفتگویی متفاوت با #صدبرگ، بهعنوان نشریه روزانه #جشنواره_فیلم_100 که به صورت یک «چت» در دنیای مجازی داشته است، از فیلم کوتاه ۱۰۰ثانیهای گفت.
🔹رسانههای جدید بستر بروز خلق و خوهای ارتباطی جدیده. مثل عمیق نبودن گفتگوها در مکالمات داخل پیامرسانها. تمام اینها باعث خلق رفتارهایی در کاربران میشود که میتوان آن را رویکردی در تغییر سلیقه مخاطب دانست. همین گزارهها ملاک میشود برای نوع رفتار، هم در تولید و هم در توقعات ما از سینما و حتی در دیگر گونههای هنری.
🔹اندازههای کوتاه یا کوتاهکوتاه از نظر بلندی زمان در یک ابزار رسانهای، اصلا مربوط به همین ابزارهای ارتباطی جدید میشوند.
🔹جذابترین ایدهای که تاکنون در یک فیلم 100ثانیهای دیدهام و من را به ذوق آورده، این است؛ فیلمی که از رابطه نقوش ظروف و بشقابهای در حال غوطهور شدن در یک سینک پر از آب ظرفشویی، یک داستان ساخته بود. قشنگ شروع، میان و پایان جذاب داشت.
گفتگوی کامل را در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/s66592
@SadFilmFest
📌پوران درخشنده در گفتگو با #صدبرگ:
درخشش 100ثانیهای یک ذهن خلاق!
🔹#پوران_درخشنده در گفتگو با نشریه روزانه سیزدهمین #جشنواره_فیلم_100 از وسوسه چند سالهاش برای ساخت فیلم کوتاه و مشخصاً فیلم 100 ثانیهای میگوید.
🔹مهمترین مساله این است که هر فیلمسازی برای ساخت فیلم 100ثانیهای باید سوژهای را انتخاب کند که بتواند در بازه زمانی 100 ثانیهای حرفش را به مخاطب منتقل کند. یک فیلم 100 ثانیه هم به لحاظ فرم و هم به لحاظ مضمون و محتوا باید شکیل و روان باشد.
🔹ایدهای که مناسب ساخت یک فیلم 100 ثانیهای است، امکان ندارد در قالب یک فیلم 10 یا 20 دقیقهای ساخته شود. چنین فیلمی فقط باید در همان 100 ثانیه روایت شود. این جنس فیلمسازی نیاز به وسواس در انتخاب دارد.
🔹زمانی که جشنواره فیلم 100 تازه راه افتاده بود، خیلی مشتاق بودم که خودم هم این کار را انجام دهم. هنوز هم این احساس را دارم. خیلی از مسایل اجتماعی را میتوان در قالب فیلمهای 100ثانیه منعکس کرد. اگر فرصتی پیش بیاید و سوژهای را پیدا کنم چنین فیلمی هم میسازم.
متن کامل این گفتگو را در لینک زیر بخوانید:
https://b2n.ir/h45985
@SadFilmFest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ۱۰۰ ثانیه در حال و هوای کارگاه "کارگردانی فیلم کوتاه" کاظم دانشی در #جشنواره_فیلم_100
▫️در دومین روز سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ کاظم دانشی کارگردان علفزار و عضو هیات انتخاب این جشنواره در نشستی صمیمانه با فیلمسازان جوان و علاقمندان به سینما به گفتوگو نشست.
@SadFilmFest
📷 گزارش تصویری/۱
🔶اختتامیه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم ۱۰۰ با حضور چهرههای هنری و فرهنگی در ایوان شمس در حال برگزاری است.
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان، حبیب والینژاد و رسول صدرعاملی از تهیهکنندگان سینما، علیاصغر پورمحمدی از مدیران تلویزیون، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، خوزه آنتونیو رودریگز دلا سیرا وزير مختار كشور ونزوئلا، از اعضای هیات انتخاب و اعضای داوری و شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره فیلم 100 از جمله کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی، هادی مقدمدوست، محمدرضا شهیدیفر، کاظم دانشی، آزاده آلایوب، محمد خیراندیش، علی جانباز، هادی محمدیان، امیررضا مافی، جواد قارایی، محمدرضا خردمندان، ویلیام استرلینگر، الکساندروس گاستاپولوس، هادی اسماعیلی، سجاد نوروزی، محدثه پیرهادی، علی قربانی، محمد روحالامین، الهه طهئی و... در این مراسم حضور داشتند.
@SadFilmFest
📌 جشنواره فیلم 100 به ایستگاه پایانی رسید
🔹به گزارش روابط عمومی #جشنواره_فیلم_100، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم 100 امشب ۱۲ اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.
این گزارش بروزرسانی میشود...
https://b2n.ir/n37853
@SadFilmFest
🔸 در ابتدای این برنامه پس از پخش سرود ملی و قرائت آیاتی چند از کلامالله مجید تیزر این رویداد پخش شد.
🔸سپس عبدالله روا به عنوان مجری روی صحنه آمد و گفت: این جشنواره بعد از چند سال وقفه اینبار در یک جمع گرم برگزار میشود و به شما خوشآمد میگویم. بنا نیست که مراسم خیلی جدی و خشک باشد. نمیخواهیم که یک شب خستهکننده داشته باشیم به گونهای که همه به ساعتهای خود نگاه کنند پس سعی کنیم بیشتر به ما خوش بگذرد.
🔸در ادامه کلیپ صحبتهای یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم 100 پخش شد.
@SadFilmFest
🔸سپس یوسف منصوری دبیر سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم 100 به دعوت مجری روی سن آمد و ضمن خوشامدگویی و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: گفته شد دوستان ما امشب جشنواره را جوانانه دیدند و من هم تا به امروز کلیپ را ندیده بودم. اگر شوخی کردیم و گفتیم و خندیدیم، خاطره است و امیدوارم بزرگان سینما ما را ببخشند.
▫️در ادامه عبدالله روا اعلام کرد در طول مراسم کلیپهای طنزی پحش خواهد شد که با این ایده ساخته شدهاند که اگر کارگردانهای بزرگ سینما فیلم 100ثانیهای میساختند چگونه فیلمی بود. کلیپ اول «رهایی» نام داشت و به عنوان فیلم 100ثانیهای مسعود کیمیایی احتمالا میساخت پخش شد و در سکانسهای متعددی باعث خنده حضار شد. سپس گروه «آکاپلا نیاوران» روی صحنه آمد و به اجرا پرداخت.
▫️پس از آن کلیپ آثار بخش بینالملل جشنواره 100، موشن هیات انتخاب و تیزر معرفی اعضای هیات داوران این بخش برای مخاطبان به نمایش درآمد.
@SadFilmFest
🔸با حضور هادی مقدمدوست، محمدرضا خردمندان، ویلیام استرلینگر، الکساندروس گاستاپولوس اعضای هیات داوران بخش بینالملل جشنواره 100 و پخش کلیپ نامزدهای بخشهای مختلف، جوایز این بخش اهدا شد.
🏅«پیشنهادهای کاغذی» رتبه اول پویانمایی را کسب کرد.
🏅دیپلم افتخار مستند به «هیسطوری» اثر اسماعیل عظیمی رسید.
🏅تندیس بهترین فیلم مستند به «آخرین شعر یرموگ» اثر کیومرث محمد چنارانی اهدا شد.
🏅دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی به اثر «بارسا» ساخته شیوا پراسا رسید.
🏅تندیس بهترین فیلم داستانی مشترکا به فیلمهای «ابر» ساخته آندریان فابیانو استلا و «بالای سر» ساخته کارلز آندرس ریس رسید که وزیر مختار کشور ونزوئلا به نیابت از برندگان این جایزه را دریافت کرد.
🔸در ادامه کلیپ دوم 100ثانیهای با نام «تولد» به عنوان اثری که اگر ابراهیم حاتمیکیا ۱۰۰ثانیهای میساخت، احتمالا پخش میشد، برای مخاطبان به نمایش درآمد.
@SadFilmFest