🔰 حساسیت مردم به فساد و مشکلات نشان میدهد که آرمانهای انقلاب را دنبال میکنند/ ضعفهایمان را باید با دستاوردهایمان رفع کنیم
🔺 رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز: ناکامیهایی وجود دارد که باید برطرف بشود. مردم ما هم امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانیها حساسترند. امروز مردم نسبت به فساد حساس اند، نسبت به فاصله طبقاتی حساستر از اول انقلاباند. این چیز بسیار خوبی است.
این نشاندهنده این است که مردم با آرمانهای انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمانهایند. لذا اعتراض میکنند. اعتراض میکنند به فساد. هرجایی که مبارزه با فساد باشد مردم در آنجا علاقه نشان می دهند و طرفداری نشان می دهند و دلگرمی نشان می دهند. این خیلی مهم است و این نشاندهنده گرایش مردم است. همین را باید تقویت کرد.
ما وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامیها و ضعف ها را جبران کنیم. دستاوردهایی داریم از جمله این دستاوردها خود همین جوانهای علاقمند و مبتکر و نیروهای انسانی آماده به کارند. ما به کمک دستاوردها بایستی ناکامی ها را جبران کنیم. دشمن عکس این را می گوید. دشمن ناکامی ها را می آورد جلو میگوید نگاه تان به ناکامی ها باشد دستاوردها را فراموش کنید، مسیر انقلاب را رها کنید.
#بسته_خبری
💻 @khamenei_ir
هدایت شده از نو+جوان
24.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #تماشایی
😍 جمعخوانی قرآن توسط نوجوانان تبریزی پیش از آغاز سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی
✌️ سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از نو+جوان
23.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #تماشایی
🌺 اجرای سرود آذری توسط نوجوانان تبریزی پیش از آغاز سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی
✌️ سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
🌱 @Nojavan_khamenei
هدایت شده از شناخت رهبری
11.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت رهبر انقلاب از ساعت قبل شهادت شهید باکری که امروز به آن اشاره کردند.
🆔🆔 @shenakhte_rahbari
روحِ حزبالله [لبنان]، اعتقاد به ولایت فقیه است. اعتقاد ما به ولایت فقیه با بسیاری از ایرانیها(البته منظور بیشتر مسئولین ایران است) که ولایت را قبول دارند، فرق می کند؛ اعتقاد ما قویتر است. من چند مرحله برای اعتقاد به ولایت فقیه قائلم:
دیدگاه سید حسن نصرالله در مورد ولایت فقیه به شرح زیر است:
۱- ما معتقدیم اطاعت از ولیفقیه مانند اطاعت از معصوم است.
۲- اعتقاد داریم اگر ولیفقیه فرمود پیشنهاد و نظر من این است؛ [امر نکرد]، ما باید اطاعت کنیم. (در ایران میگویند ایشان دستور نداند، پیشنهاد کردند!)
۳- ما بالاتر از قانون اساسی به ایشان اعتقاد داریم؛ برخی میگویند در قالب قانون اساسی! ایشان [ولیفقیه] میگویند بهتر است اینگونه عمل کنید، ما این نظر را تکلیف و واجب میدانیم.
۴- ما در لبنان وقتی در شورای حزبالله بحث میکنیم؛ اگر احتمال بدهیم این کار را بکنیم، حضرت آقا [آیتالله خامنهای] ناراحت میشوند، بدان عمل نمیکنیم. اگر احتمال بدهیم خوشحال میشوند، بدان عمل میکنیم.
۵- ما ایشان را تالی تلو امام معصوم(ع) میدانیم. ولایت فقیه بحث اداری و قانونی نیست؛ ولایت فقيه محبت، نصرت و یاری است. اصل ولایت محبت است؛ عشق است.
مهمترین نمونه تجربه ولایت فقیه در خارج از کشور در لبنان به دست آمد. اگر الان، عزیز و زنده هستیم و حیات داریم؛ نه به خاطر سلاح، پول و کمکهای جمهوری اسلامی ایران است، بلکه به خاطر عمل به اعتقادِ به ولایت فقیه است
@aalamoaadam
لیبرالها و نهضت آزادی از گروه تروریستی سازمان منافقین و مسعود رجوی حمایت میکردند و مهندس بازرگان آنها را «فرزندان مجاهد و عزیزم» خطاب میکرد
حالا حسن مصطفوی فرش قرمز در حسینه جماران برای انها پهن کرده!!
@aalamoaadam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان رهبر در مورد سیاست بازی کثیف نهضت ازادی در اوایل انقلاب
حالا اصلاح طلبان با گروه نهضت ازادی جلسه تشکیل دادن برای انتخابات در حسینه جماران !
@aalamoaadam
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این ۵، ۶ دقیقه چالشی را ببینید و برای همه مخاطبین خودتان ارسال کنید که اصل حرف ما و درد ما و مطالبه ما چیست!
هر جریانی و شخصیتی و مسئولی، در دوران مسئولیتش به آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاهها، به بهداشت و درمان و بیمارستانها این نگاه را داشته یا خیر؟
اصلاً جریانات و گروه های سیاسی را طبق این معیارها تقسیم بندی کنید نه اصولگرا و اصلاح طلب:
۱. چه کسانی به دنبال ترویج و تکثیر مدارس انتفاعی(به دروغ میگویند غیرانتفاعی) بودهاند و هستند؟
۲. چه کسانی دنبال خصوصی کردن بهداشت و درمان ملت بودند و هستند؟
۳. چه کسانی بدنبال خصوصی کردن دانشگاه ها و آموزش عالی بودند و هستند؟
اگر اینگونه نگاه کنیم متوجه میشویم که دوقطبی اصولگرا - اصلاح طلب دروغی بیش نیست! خاتمی مدرسه غیرانتفاعی دارد حدادعادل هم! قاضی زاده بیمارستان خصوصی دارد ولایتی هم! خیلی از مذهبیها و روحانیون هم به اسم کار فرهنگی و تربیتی هم مدارس غیرانتفاعی زدند!
باید سراغ کسانی برویم که مواضع صریح و روشن و طرح و برنامه برای توقف سرمایهداری نئولیبرالیسم در کشور داشته باشند... علیه فاجعه مدارس غیرانتفاعی که ملت را طبقه طبقه کرده! علیه پولی کردن درمان ملت! علی خودگردان سازی نیازهای اولیه ملت!
✅ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از روزنه
در حاشیه دیدار #پاپ با #آیتالله_سیستانی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[ص ۱ از ۴]
🔹خبر دیدار احتمالی پاپ فرانسیس با حضرت آیتالله سیستانی و طعنههای سادهاندیشانه برخی چهرهها در محافل حوزوی مطرح و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
دیدار میان دو شخصیت مطرح دینی همواره حائز اهمیت بوده و هست اما نکته اینجاست که شناخت طرف مقابل در هر گفت و گو دید واقعبینانهای را بر فضای عمومی حاکم میسازد.
تصوری که ما از «پاپ»، «کلیسا» «کشیش» و... به عنوان مفاهیم دینی داریم، تصوری مقدس و نورانی است که یادآور زهد و دنیاگریزی و ترک غرایز و البته تساهل و تسامح است.شکی نیست که جامعه دینی مسیحیت دارای چهرههای مثبت نیز هست اما آیا ماجرای کلیسا و پاپ به همین قداست و نورانیت خلاصه میشود؟بازخوانی تاریخ ما را به پاسخی روشن در این زمینه میرساند. در این یادداشت مختصر بخشی از کارنامه پاپ بندیکت شانزدهم(پاپ سابق) و پاپ فرانسیس (پاپ فعلی) خواهیم خواند.
پاپ بندیکت شانزدهم؛ توهین به اسلام، رسوایی واتیلیکس و استعفا
پاپ بندیکت شانزدهم(پاپ سابق) در تاریخ 21شهریور1385 در سفری به زادگاهش آلمان، سخنرانی تند و توهینآمیزی علیه اسلام ایراد کرد. او در این سخنرانی اسلام را دینی فاقد منطق خوانده است.(روزنامه سرمایه 25شهریور1385/روزنامه جمهوری اسلامی 27شهریور1385) او با طعنه به دین مبین اسلام گفت: «مسيحيت به شدت با برهان و منطق در ارتباط است و مخالف كساني است كه معتقد به گسترش عقايد خود از طريق زور شمشير هستند.» وی با زیر سؤال بردن حکم جهاد در اسلام با اشاره به اظهارات مانوئل دوم پالئولوگوس، يكي از امپراطورهای بيزانس در قرن چهاردهم افزود:«ترويج ايمان و عقيده از طريق زور غير منطقی است و اقدام غير منطقی مخالف فطرت الهی است. پاپ با استفاده از واژههايی نظير "جهاد" و "جنگ مقدس" در سخنرانی خود افزود: خشونت با فطرت خدايی و معنويت در تضاد است.»
این توهین و طعنههای آشکار علیه دین اسلام واکنش جهانی را برانگیخت. «نیویورک تایمز» در سرمقاله روز جمعه 24شهریور1385 با «فاجعه بار و خطرناک اندن اظهارات پاپ» و در خواست عذرخواهی وی نوشت: این نخستین بار نیست که سخنان پاپ موجب بروز اختلاف بین مسیحیان و مسلمانان شده است. (روزنامه جمهوری اسلامی 27شهریور1385)
در این باره روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نوشت: در حالیکه روز شنبه واتیکان تعویض نخست وزیر و وزیرامورخارجه خود را جشن می گرفت یک تاج سیاه رنگ در مقابل سفارت واتیکان در آنکارا به نشانه اعتراض به سخنرانی پاپ در آلمان گذاشته شد. این شدیدترین بحرانی است که میان پاپ و جهان اسلام از زمان جنگ مذاهب صورت گرفته است. (همان)
واکنش علمای جهان اسلام
پیش از این مراجع عظام تقلید با سخنرانی و صدور بیانیه این سخنان پاپ را به شدت محکوم کردند.حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانیبا صدور بیانیه ای تصریح کرد: سخنان اخیر پاپ، به هیچ وجه با منطق و روح دین اسلام سازگاری ندارد و سخنان و اتهامات بی اساس وی، موجب تعجب، رنجش و نگرانی شدید گردید.
همچنین حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در بیانیه ای سخنان اهانت آمیز رهبر کاتولیک های جهان را در مورد اسلام محکوم کرد و افزود: این بار پاپ، جهاد را زیر سؤال برده و مسلمین جهان را به خشونت متهم ساخته که با اعتراض شدید و گسترده مسلمانان جهان روبرو شدند.
رئیس انجمن اسلامی شمال آمریکا،شورای مسلمانان بریتانیا(بزرگترین تشکل اسلامی در انگلیس)،تجمع علمای مسلمین لبنان، یوسف فرناندز سخنگوی جامعه اسلامی اسپانیا،آیسیسکو (سازمان علمی،آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی)،فواد علوی (دبیرکل سازمانهای وحدت اسلامی فرانسه)،کلیسای قبطی مصر، بلال اثر(رئیس بنیاد امور دیانت ترکیه)، شورای مفتیان روسیه، شیخ احمدبدرالدین حسون(مفتی اعظم سوریه)، محمدرشید قبانی (مفتی اهلسنت لبنان)، سیدمحمدحسین فضلالله ،سیداحمد بخاری(امام جماعت و جمعه مسجد دهلی)، شیخ محمدسعید طنطاوی (مفتی اعظم مصر) محمدمهدی عاکف (رهبر روحانی اخوانالمسلمین مصر)، یوسف قرضاوی و رهبران احزاب مذهبی پاکستان در مواضع و بیانیههایی جداگانه به اعتراض علیه این سخنان پرداختند.(روزنامه اطلاعات 29شهریور1385/ایسنا 25شهریور1385)
علاوه بر اعتراضات فوق حضرت آیتالله مکارم در درس خارج فقه به مناسبت روز پایان درس قبل از ماه مبارک پاپ را دعوت به مناظره کرد و گفت: مناظره با پاپ میتواند در هر زمان و هر مکان و بدون هيچگونه قيد و شرط باشد و به طور زنده پخش شود و من مطمئن هستم در پايان اين مناظره مردم جهان قضاوت خواهند کرد که اسلام منادی صلح و صفا و دوستی است و جهاد يک سپر دفاعی در برابر دشمنان است نه برای تحميل عقيده. (عصر ایران 29شهریور1385 / خبرگزاری رسمی حوزه 30شهریور1385)
@rozaneebefarda
ادامه👇
هدایت شده از روزنه
در حاشیه دیدار #پاپ با #آیتالله_سیستانی
[ص ۲ از ۴]
اعتراضات سیاسی و مردمی به سخنان پاپ سابق
اعتراضات علیه سخنان موهن پاپ به نهادهای دینی محدود نشد بلکه سیاستمداران و نهادهای کشورهای مختلف نیز به استنکار این مواضع تحریفآمیز و توهینآلود پرداختند از جمله:
«کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، سخنگوی وزارت خارجه ایران، فواد سینیوره نخستوزیر لبنان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، رجب طیب اردوغان، محمد ششم (پادشاه مغرب)، وزارت خارجه مصر، سخنگوی حزب حاکم هند (کنگره)، نمایندگان مجلس شورای ملی افغانستان.(روزنامه اطلاعات 29شهریور1385)
در پی سخنان موهن پاپ، واکنشهای مردمی شدیدی علیه وی به راه افتاد از جمله مسلمانان هند که روز جمعه در بیشتر مناطق این کشور در اعتراض دست به تظاهرات زدند و هزاران نفر از مسلمانان پس از نمازجمعه در شهرهای دهلی، لکنهو و سرینگر در این ارتباط به خیابان ها ریختند.(ایرنا 24شهریور1385)
گفتنی است علیرغم اعتراضات شدید مسلمین و حتی مسیحیان جهان و اندکی پس از توهین پاپ بندیکت خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا اعلام کرد که سیدمحمد خاتمی با وی در واتیکان دیدار خواهد کرد.(پایگاه خبری آفتاب 11مهر1385)
در پی محکومیت گسترده، پاپ بندیکت شانزدهم 25شهریور1385 عذرخواهی نه چندان جدی ابراز کرد و كاردينال تارسيسيو برتون، وزير كشور واتيكان در اطلاعيهاي اعلام كرد: پدر مقدس از اينكه بخشهايی از سخنانش ممكن است توهين به مقدسات مسلمانان تلقی شده باشد، بسيار متاسف است.(ایسنا 25شهریور1385)
گفتنی است جوزف راتزینگر (نام واقعی بندیکت شانزدهم) 10اسفند1391 استعفا داد. رسانههای مختلف این استعفا را در رابطه احتمالی با رسواییهای جنسی گسترده کلیسای کاتولیک (مشرق10اسفند1391) و یا افشای جنگ قدرت در واتیکان که به رسوایی «واتیلیکس» معروف شد مرتبط دانستند. مارک داد، خبرنگار بیبیسی در این زمینه میگوید:
«در بیانیه رسمی استعفای پاپ بندیکت، او تحلیل رفتن توان جسمی و ذهنی را دلیل کنارهگیریاش اعلام کرد، اما از مدتها پیش گفته میشد که دلایل دیگری هم در کار است. تحقیقات من هم این مدعا را تأیید کرده است.
من برای دیدار با فرانسیس آرینزه، کاردینال نیجریهای، به آپارتمان او رفتم که بر کلیسای سنپیتر مشرف است. او یکی از بلندپایهترین شخصیتهای کلیسای کاتولیک است و واتیکان را مثل کف دستش میشناسد.
در ماه مارس گذشته (اسفند ۱۳۹۱) حتی از او بهعنوان یکی از گزینههای احتمالی جانشینی پاپ بندیکت نام برده میشد. موقعی که پاپ بندیکت شخصا در محل اقامتش تصمیم خود برای استعفا را به شمار معدودی از مقامات ارشد کلیسا اطلاع داد، او یکی از حاضران جلسه بود. من موضوع جنجالها و رسواییهای پیش از اعلام ناگهانی تصمیم پاپ را پیش کشیدم و بطور خاص به ماجرای واتیلیکس اشاره کردم که در آن پائولو گابریله، پیشکار پاپ، اسناد محرمانهای را درباره کشمکش و جنگ قدرت در واتیکان فاش کرده بود. آیا این مسأله در استعفای پاپ تأثیرگذار بوده است؟ پاسخ او به این سوال برایم غیرمنتظره بود.
او گفت: "هر کسی میتواند برای خود حدسهایی بزند، چون برخی از این اسناد بهصورت پنهانی برداشته شدند. این شاید یکی از دلایل استعفا باشد. شاید هم از اینکه پیشکارش آن نامهها را افشا کرده، بسیار ناراحت شده باشد. تعداد نامهها آنقدر زیاد بود که یک خبرنگار بر اساس آنها کتاب نوشت. این هم میتواند یکی از دلایل باشد. انتظار ندارم از این اتفاق خوشحال شده باشد...
لازم نیست در این مورد به حرف من اتکا کنید. این ارزیابی عالیترین منبع کلیسا و رهبر فعلی آن است. پاپ فرانسیس بدون پردهپوشی حرف میزند. او گفته: "دربار برای پاپ حکم جذام را دارد. او گفته که دستگاه اداری واتیکان دچار "خود شیفتگی" و "خود محوری" است. جوزف راتزینگر (نام اصلی پاپ بندیکت) با چنین چیزی سر و کار داشت. قلب کلیسای کاتولیک از سالهای آخر زمامداری پاپ ژان پل دوم به مرکز درگیری باندهای مختلف قدرت تبدیل شده بود. پائولو گابریله، پیشکار پاپ، هم میگفت هدفش از کپیبرداری و افشای اسناد محرمانه نشان دادن همین مسائل است."(بیبیسی فارسی 12آذر1392)
@rozaneebefarda