eitaa logo
سعید فتحی سارانی
183 دنبال‌کننده
11 عکس
1 ویدیو
1 فایل
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس آدرس آی دی ادمین @SaeedFathi1366
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چرا پورمحمدی خواب‌نما شده بود؟ پورمحمدی در مناظره دوم مدعی شد که سعید جلیلی در حاشیه جلسه شورای عالی امنیت ملی در سال 1395 گفته است با موضوع FATF در صورت پذیرفتن توسط پورمحمدی موافق است ولی بقیه دولت را قبول ندارد. این ادعای پورمحمدی زمینه‌ساز تخریب سعید جلیلی توسط حامیان دولت گذشته و اعضای ستاد نامزدهای رقیب شد. برای نمونه آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و قائم مقام ستاد انتخاباتی پزشکیان در کانال تلگرامی خود نوشت: «می دانید که آثار عدم اجرای FATF در کشور چیست؟» پاسخ جلیلی به ادعای پورمحمدی تکرار پاسخش به همتی در انتخابات 1400 است که اطلاعی از موضوع ندارید و گویا خواب‌نما شده اید. 1. اصولاً موضوع پیوستن ایران به گروه FATF مطرح نشده است؛ در سال 1395 تنها 35 کشور عضو این گروه بودند و عضویت در آن نیز بسیار سخت است. هر کسی از عضویت ایران در FATF می‌گوید مشخص است شناخت ساده از مسئله ندارد. این گروه، مناطق پرریسک از نظر پولشویی و تأمین مالی تروریسم را اعلام می‌کند و ایران از سال 1389 در فهرست سیاه این گروه قرار گرفته است. 2. تعامل ایران با این گروه برای خروج از فهرست سیاه بوده است نه عضویت. ایران از دهه 1380 با این گروه تعامل داشته است هر چند فراز و فرود داشته است. دولت‌های ایران در هیچ دوره‌ای مخالف تعامل با گروه FATF نبوده‌اند. 3. در سال 1395 برنامه اقدامی توسط وزیر اقتصاد امضاء می‌شود که 41 بند دارد. 4. در سال 1397 در دولت دوم روحانی، چهار لایحه برای تصویب دو قانون داخلی و پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT به مجلس ارسال می‌گردد و در نهایت در مجلس تصویب می‌شوند. 5. شورای نگهبان طبق نظر هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، کنوانسیون‌های پالرمو و CFT را مخالف برخی مفاد سیاست‌های کلی نظام دانست و به مجلس برگرداند. در نهایت تصمیم‌گیری در این رابطه به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد. مجمع نیز به دلیل عدم جمع‌بندی، تصمیم‌گیری در این رابطه را مسکوت گذاشت. بنابراین موضوع پیوستن به این دو کنوانسیون که مورد اختلاف‌نظر جدی در کشور بود در سال 1395 مطرح نبود. 6. جلیلی به همتی در 1400 و به پورمحمدی در 1403 گفت چرا آن 39 بند اجرا نشده است؟ حتی اگر مراحل تصویب این دو کنوانسیون نیز تمام شود بدون نپذیرفتن اجرای کامل 39 بند، وضعیت ایران تغییر نمی‌کند.ابتدا تکلیف آن 39 بند را مشخص کنید. بعد دراره این دو بند مطالبه‌گری کنید. 7. دو حالت خارج نیست؛ یا دولت وقت این 39 بند را اجرا کرده است و FATF نپذیرفته است که باید ابتدا از FATF مطالبه کنید این 39 بند را تأیید نماید. یا این 39 بند را اجرا نکردید و برای فرار از پاسخگویی بهانه‌جوی می‌کنید. در این شرایط نیز باید توضیح دهید چرا کشور را معطل کردید و انجام ندادید. این همان چیزی است که سعید جلیلی در این چند سال هم در جلسات مجمع و شورای عالی امنیت ملی و هم در سخنرانی‌ها و جلسات انتخاباتی گفته است. @saeedfathisarani
کم حافظ بودن دروغگو یا بیسوادی؟ دو سایت اصلاح طلب عصر ایران و اصلاحات نیوز نوشتند 6 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام در زمان جلیلی بود. حداقل یک جست و جوی ساده کنید سه قطعنامه شورای امنیت در دوره لاریجانی و سه قطعنامه در دوره جلیلی بود. 7 قطعنامه شورای حکام نیز در دوره روحانی و 2 قطعنامه در دوره لاریجانی و 3 قطعنامه مربوط به دوران جلیلی بوده است.
دیوساختن از جلیلی و فرشته ساختن از پزشکیان را باور نکنیم. گذشته پزشکیان: 1. امضای طرح امربه معروف و نهی از منکر در سال 89 2. سؤال از احمدی نژاد به خاطر مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد سال 96 نیز روحانی برای پوشش بی برنامگی اش، تهمت ساخت دیوار بین زن و مرد در پیاده رو را به شهید رئیسی زد.
مستأجرین تصمیم بگیرند برنامه مسکن جلیلی: مالک کردن مستاجرین و ساخت خانه ویلایی به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک که مشکل زمین وجود ندارد. برنامه مسکن پزشکیان: رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان قبلا وزیر مسکن بود. وی مخالف دادن زمین ارزان به مردم حتی محرومین هست.گران کردن تهران و کلانشهرها سیاستش بود. چون نگاه های ترسناکی در موضوع معیشت مردم دارند به جلیلی هراسی می پردازند.
پزشکیان، قالیباف و نمایندگان مجلس؛ الوعده وفا ✅ پزشکیان بارها در زمان انتخابات ریاست جمهوری وعده افزایش حقوق مطابق با تورم را داد. همچنین این وعده یکی از 5 وعده اصلی قالیباف در انتخابات بود. در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اکثر نمایندگان چنین وعده‌ای دادند. ✅ اما برخلاف وعده‌های داده شده، در بخشنامه لایحه بودجه 1404، رشد حقوق 20 درصدی پیشنهاد شده است در حالیکه تورم 34 درصد می باشد و بعید است تا پایان سال به زیر 30 درصد برسد. ✅ طبق ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386، حقوق کارکنان دولت باید حداقل به اندازه تورم اعلامی بانک مرکزی افزایش یابد. در صورت عمل به قانون، ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 1403 نسبت به سال 1386 باید 41 برابر می شد درحالیکه کمتر از 10 برابر بوده است. حقوق کارمندان در دولتهای احمدی نژاد، روحانی و شهید رئیسی به ترتیب باید 2.5، 5.7 و 3 برابر می شد ولی 1.9، 3.1 و 1.6 برابر شده است. 🔹 فراموشی وعده ها توسط منتخبین علت اصلی قهر بخشی از مردم از صندوق رأی است، اگر رئیس جمهور، رئیس مجلس و نمایندگان به دنبال افزایش مشارکت هستند باید به وعده‌های زمان انتخابات توجه کنند. مردم زمانی مشاهده می کنند نه تنها قوانین کشور، بلکه منتخبین به وعده‌های خود نیز عمل نمی‌کنند، حضورشان در انتخابات را بی اثر می پندارند. @saeedfathisarani
ادامه روند تضعیف قدرت خرید نیروی کار در بودجه ۱۴۰۴ 🔹وعده افزایش حقوق برابر با تورم از وعده‌های پزشکیان بود. وی در ایام انتخابات ریاست جمهوری معترض بود: «تورم 40 درصد است اما در بهترین شرایط افزایش حقوق‌ها تنها 20 درصد است.» یکی از پنج وعده بزرگ قالیباف که در هفته آخر مرحله نخست انتخابات بیان شد افزایش حقوق به میزان تورم بود. سایر نمایندگان مجلس نیز در زمان انتخابات مجلس موافق افزایش حقوق مطابق تورم و‌ معترض به سیاست یک دهه گذشته در کاهش قدرت خرید نیروی کار شدند. اما امروز مجلس در حالی لایحه ارسالی دولت را تصویب کرد که رشد حقوق تنها ۲۰ درصد درنظر گرفته شده است. در شرایطی که تورم ۳۳ درصد می باشد و دولت اعلام کرده است تورم سال بعد نیز ۳۰ درصد خواهد بود. مهمترین دلیل قهر بخشی از مردم با صندوقهای رأی همین است که منتخبین به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و جامعه گمان می‌کند فرقی نمی‌کند چه کسی پیروز انتخابات شود. 🔹همچنین افزایش ضریب ریالی حقوق طبق ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری باید حداقل به میزان تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد که در نتیجه رشد حقوق باید حداقل 35 درصد باشد. البته یک گزاره اشتباه از سوی رییس‌جمهور، دولت و نمایندگان موافق بیان شده است که متوسط رشد حقوق ۲۸ درصد است. دولت مدعی است متوسط دریافتی با توجه به قانون جوانی جمعیت و میزان افزایش عائله‌مندی و حق اولاد 28 درصد افزایش یافته است اما این افزایش ربطی به افزایش حقوق ندارد. قانون‌گذار در قانون جوانی جمعیت قصد داشته است هزینه‌های افزایش تعداد فرزندان را پوشش دهد تا مشکلات اقتصادی مانعی برای فرزندآوری نشود. در بودجه ۱۴۰۳ نیز همینگونه بود و رشد حقوق ۲۰ درصد بود ولی متوسط دریافتی به خاطر اجرای قانون جوانی جمعیت افزایش یافت. ادعای دولت شبیه این است که قانونگذار برای کمک به یک قشر، کمک هزینه‌ای را اتخاذ کند؛ سپس دولت مدعی شود به دلیل افزایش درآمد از طریق این کمک نباید توقع افزایش حقوق داشته باشید. در لایحه 1404 صرفاً شاهد کمتر شدن میزان کاهش قدرت خرید خانوارهای با ابعاد بزرگتر هستیم درحالیکه هدف قانون‌گذار افزایش قدرت خرید خانوارهای با ابعاد بزرگتر بوده است. 🔹بار مالی هر یک درصد افزایش ضریب حقوق حدود 14 همت می‌باشد؛ بنابراین برای افزایش 35 درصد ضریب ریالی حقوق مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری به 210 همت منابع مالی نیاز است. برای حالت‌های افزایش 25 و 30 درصدی ضریب ریالی حقوق به 70 و 140 همت منابع مالی نیاز است این میزان منابع مالی نیز به راحتی برای دولت قابل استحصال می‌باشد. @saeedfathisarani
چرا با عربستان و عراق می‌شود مذاکره کرد ولی با آمریکا نه!!! ✅ یک سوال به صورت مکرر توسط برخی سیاسیون و رسانه‌ها پرسیده می‌شود چرا ایران با صدام و دولت عربستان مذاکره کرد ولی با ترامپ مذاکره نمی‌کند؟ مگر صدام به ایران حمله نکرد و نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از بهترین جوانان کشور را شهید نکرد؟ مگر دولت عربستان در سالهای ۶۶ و ۹۴ عامل شهادت حجاج ایرانی نبود؟ ✅ آنچه این افراد توجه نمی‌کنند بی توجهی به چرایی مذاکرات است. مذاکرات با صدام در سال ۶۷ برای پذیرش شکست صدام بدون از دست دادن یک وجب خاک کشور بود. یا در مذاکرات با عربستان، منابع قدرت کشور مورد معامله قرار نگرفت. اگر امروز ترامپ آماده مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بدون ضایع کردن حقوق ایران باشد آمادگی برای مذاکرات وجود دارد. دولت آمریکا علاوه بر محدودیت‌های هسته‌ای خواهان مذاکرات روی منابع قدرت منطقه‌ای و دفاعی کشور است. ✅ مذاکره با دولت آمریکا در حال حاضر شبیه این است در میانه جنگ با عراق بر روی میزان از دست دادن خاک کشور مذاکره شود نه مانند سال ۶۷ روی پذیرش شکست صدام. یعنی اینکه مذاکره کنیم چه میزان از استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان به دولت عراق در عوض توقف جنگ داده شود. ✅ نگاه آمریکا نسبت به مذاکرات با ایران با توجه به مفاد یادداشت اجرایی هفته گذشته دولت آمریکا مشخص می‌شود. در یادداشت اجرایی به صورت صریح ذکر شده است: ۱. ایران نباید به سلاح هسته‌ای و موشک بالستیک قاره‌پیما دست یابد. ۲. شبکه تروریستی ایران باید خنثی شود. «منظور گروههای مقاومت در منطقه است» ۳. باید با توسعه موشکی و همچنین سایر تسلیحات و توانمندی‌های نامتعارف و متعارف مقابله کرد. ✅ با توجه به تجربه رفتار آمریکا در برجام و یادداشت اجرایی اخیر دولت آمریکا، اشتباه است که اقتصاد کشور و انتظارات جامعه را درگیر مذاکرات بی فایده کرد. @saeedfathisarani