#تحصیلی
💠 #اُفت_تحصیلی در دانشآموزان و دانشجویان3️⃣:
🌟 نقش معلمان،اساتید، و محیط تحصیل
📌 از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش #معلم و #استاد، بهعنوان "مهمترین عامل نظام تعلیم و تربیت"، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد.
📌محل تحصیل افراد نیز در میزان موفقیتهای آنان بیتأثیر نیست.
برخی با ایجاد شرایط مناسب و جوی آرام، مسیر پیشرفت را فراهم میکنند.
‼️علل و عوامل مختلفی مانند:
🔅 توهین و تحقیر.
🔅 نحوهی تدریس نامناسب.
🔅 نداشتن رابطهی صحیح.
🔅 بدرفتاریِ یکی از عوامل مدرسه با دانشآموز و ایجاد ترس و دلهره،
🔅 مقایسهی نابجا با یکدیگر،
🔅 توقع نابجا و بیتوجهی به استعداد افراد
🔅 و….
❌ همگی میتوانند بر افت تحصیلی دانشآموزان تأثیر بگذارند.
در برخی موارد نیز:
🔅 تمسخر و یا بدرفتاری همسالان.
🔅 دوستی و صمیمیتهای غلط.
🔅 الگوبرداریهای اشتباه.
❌ میتوانند شرایط تحصیل را تحت تأثیر قرار دهند.
✅ راهکارها:
📌 اگر مشکل از دبیر و عوامل مدرسه باشد بهتر است بهصورت #دوستانه مشکل را با آنها در میان بگذارید و از آنها بخواهید برای رفع مشکلات #تلاش کنند.
📌در برخی موارد شاید برای شما تشخیص و رفع مشکلات فرزندتان سخت به نظر بیاید، بهتر است در این حالت از دبیر او کمک بگیرید یا با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید.
#اُفت-تحصیلی
#عوامل
#راهکارها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
@mmhhamadan
📶لینک کانال مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان
🔶🔹@mmhhamadan🔹🔶
#ازدواج
💠....مهارتهای ارتباطی زوجین....
2️⃣ همدلی در زندگی زناشویی
📌اگر زن و شوهر با همدیگر #سازگار و #رفیق باشند، بیشترین خوبیهای لازم برای یک #زندگی_سعادتمندانه را دارا هستند، و اگر رفیق و سازگار نباشند، بیشترین بدیهای لازم برای #تباهی و #فلاکت_زندگی را فراهم کرداند.
✅راهکار اول:
💠 برای صحبت کردن وقت بگذارید:
🔰زوجها با توجه به سختبودن و محدودیت زمان، معمولاً فقط به برخی از وظایف زناشویی مانند وظایف مالی، تربیت فرزندان، کارهای خانه، و برنامهریزی امور زندگی توجه میکنند.
توجهِ صرف به این امور، گاهی میتواند مانعی برای #صمیمیت_عاطفی بین زوجین باشد.
🔰زمان پیش از ازدواج و اوایل رابطه با همسرتان را به یاد آورید که درباره امیدها و برنامههای خود صحبت میکردید.
🔰چنین سبک مکالمهای را بار دیگر با همسرتان تجربه کنید و سعی کنید در چنین مواقعی از غر زدنهای روزمره بپرهیزید.
#همدلی
#صحبت_کردن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
#روانشناسی
💢 آنچه را که میتوانی، تغییر ده.
♦️ رفتار خودت
♦️ افکار خودت
♦️ نظرات خودت
♦️ آینده
💢 به آنچه نمیتوانی تغییر دهی، فکر نکن.
♦️ رفتار دیگران
♦️ نظرات دیگران
♦️ حوادث و اتفاقات
♦️ گذشته
#انرژی_مثبت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
☘ مرکز مشاوره سماح شعبه همدان برگزار میکند☘
🔴🔶🔹آقایان و خانمها🔹🔶🔴
🌸🧐پنج شنبه های مشاوره ای(راه موفقیت شما)🧐🌺
🔶🔹کارگاه خودآگاهی را دریابید🔹
✅اولویت با طلابی که🔺 استعدادیابی انجام داده اند🔺
👤ارائه توسط:
🔸استاد توانمند حجت الاسلام و المسلمین عیوضی 🔸
🔺« مشاورازدواج و عضو کارگروه ازدواج مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه»
🔻 یک روزه (8 تا 12)
👥 حضوری (ظرفیت محدود)
📆 پنج شنبه 28 بهمن 1400
📝با ارائه گواهی الکترونیکی
💢 سرمایه گذاری:
با تخفیف ۸۵ درصدی 🎁 ۱۵ هزار تومان
🔶فرصت ثبت نام محدود
💢ثبت نام :
ارسال پیام یا تماس با 09939003343
💡💡💡💡💡💡
💢آیا سر کلاس درس تاکنون از رفتار برخی شاگردانتان یا برخی دوستانتان منزجر شده اید؟
💢چه فکری در مورد شخصیت آنها به ذهنتان آمده است؟
💢به نظر شما بهترین راه مواجهه با این افراد چیست؟
💢اساتید و کادر مدرسه لازم است چه اطلاعاتی در این خصوص داشته باشند؟
♻️داستان زیر را بخوانید و مجدداً سوالات بالا را از خود بپرسید♻️
✨...جوانی را که وارد مطبم شد، بلافاصله شناختم. چند هفته پیش او را سر کلاس درسم دیده بودم. او دانشجوی پزشکی بود و چند هفته پیش سر کلاس درسی بود که من در آن، «راجعبه اختلال کمبود تمرکز »(ADD) صحبت میکردم. یادم آمد که سر کلاس درس از رفتارش خوشم نیامده بود؛ چون مرتبأ در جایش وول میخورد و گویا اصلأ به درس گوش نمیداد.
گاهی با موبایلش ورمیرفت و گاهی با وسایل دم دستش بازی میکرد. رفتارش در من این فکر را به وجود آورد که به درس و کلاس و استاد بیتوجه است و برداشتم این بود که او جوان بیادبی است. اما اکنون که شروع به صحبت کرد، متوجه شدم که چقدر برداشتم اشتباه بوده است. همه ما وقتی اطلاعاتمان ناکافی باشد گرفتار برداشتهای نادرست میشویم.
سخنش را اینگونه آغاز کرد: «استاد! همه علائمی که سر کلاس درس میگفتید، در من وجود دارد. من دچار ADD هستم».
شاید این جوان یکی از اولین مراجعان بزرگسال من بود که دچار ADD بود. گرچه در کتابهای مرجع روانپزشکی راجع به اختلال بیشفعالی و کمبود تمرکز بزرگسالان مطالب زیادی خوانده بودم، اما تا آن زمان تمام موارد ADDای را که شخصأ دیدهبودم، کودکان خردسالی بودند که یا به علت بیشفعالی، والدینشان را کلافه کرده بودند و به همین دلیل به مطب من آورده شده بودند یا کودکان سالهای اول مدرسه بودند که بهخاطر حواسپرتی و بیقراری در کلاس درس توسط معلمانشان به مطب روانپزشک فرستاده شدهبودند؛ بنابراین تصویر ذهنی من از یک فرد دچار ADD این بود که اگر در کودکی مشکلش تشخیص داده نشود و تحت درمان قرارنگیرد، امکان موفقیت تحصیلی نخواهد داشت؛ به همین سبب انتظار نداشتم یک دانشجوی پزشکی را ببینم که تا این سن تحت مداوای ADD قرار نگرفته و با این حال تا این سطح تحصیلی بالا آمده است؛
از دوران دبستان بارها معلمان بهخاطر وولخوردن و حرفزدن سرکلاس درس تنبیهش کرده و یا از کلاس اخراجش کردهبودند. اما تمام این مدت کسی به وجود ADD یا ADHD در او شک نکردهبود. هوش بالا و نمرات ممتازش مانعی در برابر این تشخیص ایجاد کرده بودند.
برای درمان ADD و ADHD بهترین برنامه درمانی، ترکیبی از دارودرمانی و تمرینات رفتاری است. در دارودرمانی، از داروهایی استفاده میشود که قسمتهایی از مغز را که مسئول ایجاد تمرکز هستند (یعنی بخش میانی قشر پره فرونتال مغز) تقویت شوند و تکانشگری و بیثباتی هیجانی در این افراد مهارشود.
در رفتاردرمانی هم تمرینات ذهن آگاهی، انسجام ذهن-بدن و خودآرامسازی به این افراد داده میشود و منجر به ایجاد مدارهای عصبی جدید در مغز آنها میشود. مدارهای عصبی جدید باعث میشوند که مغز منطقی قدرت پیدا کرده و مغز هیجانی را مهار کند. خوشبختانه آگاهی و همکاری این دانشجوی تیزهوش روند درمان او را خیلی خوب پیشبرد و او اکنون در یکی از بهترین دانشگاههای دنیا استاد بیماریهای قلبوعروق است... 🖊 دکتر سرگلزایی)❇️
#یادگیری
✳️مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان
@mmhhamadan