مجموعه دانشمحور صَریر
📣 تریبون آزاد 📣 🔴 با موضوع حوادث اخیر کشور و مسائل مربوطه 🔴 👥 ویژه دانشآموزان سراسر کشور 🛎 زما
🎬
✒خلاصهای از جلسهی تریبون آزاد خانم دکتر ملاباشی با نوجوانان:
💡 نوجوان به قوهی تفکر و تحلیل قوی و سالم نیاز دارد.
🔦 افراد جامعه احتیاج دارند نسبت به نوع سواد رسانه مطالعه داشته باشند.
🔎 وقتی بچههای ما دائم در معرض رسانه هستند و با کنجکاویهای دوران نوجوانی همه چیز را میبینند، پس میتوانند حداقل کلمات سخت مانند امپریالیسم را هم با جستجویی ساده از رسانه کسب کنند.
❓سؤال مخاطب: آیا مسلمانی که به حجاب پایبند نیست دیگر مسلمان نیست؟
✅ همین که فردی خدا را به یگانگی و پیامبر اسلام را به پیامبری قبول دارد مسلمان است.
❓سؤال مخاطب: چرا دین اسلام یک دین مردسالارانه است؟
✅ گزارشهایی که از دین در مورد زنان ارائه میشود معمولا مردسالارانه به نظر میرسد زیرا گویندگان به سلیقهی خود و به صورت گزینشی دین را بیان کردهاند. برخی از این افراد بر این نظر هستند که حقوق زنان را نباید کامل برای خانمها بیان کرد چون باعث جسارت در آنان میشود.
❓ سؤال مخاطب: چرا حجاب را آزاد نمیکنند؟
✅ توصیهام این است که به کتابهای خود غربیها مراجعه کنید که تبعات پوشش کم آنها چیست. همچنین در مورد تاریخ آندلس مطالعه کنید که چطور اسلام در آنجا تمام شد.
✅ نکتهی دیگر اینکه چرا رسانههای غربی از بین تمام موضوعات که در جامعه هست فقط بر روی پوشش تأکید دارد و در این مورد دعوت به اعتراض میکند؟ مثلا اگر آنها دلسوز ما هستند چرا تبلیغ دائم برای رفع تحریمها و اعتراض در این جهت ندارند؟
✅ کسی که در جامعه حجاب ندارد میگوید من این قانون را نمیخواهم و کاری با دستور اسلام هم ندارم اما تمام حقوق مذهبی و قوانین اجتماعی خود را از جامعه خواستار است. مانند: حق مهریه، حق نفقه و تمام مزایای اجتماعی خود را میخواهد.
❓سؤال مخاطبین: چرا جمهوری اسلامی دوباره به همهپرسی گذاشته نمیشود؟
✅ در حکومتهایی که با انقلاب روی کار میآیند این کار اصلا انجام نمیشود چون خود مردم انقلاب کردهاند با این وجود در انقلاب ما این کار هم انجام شد. اما کدام دولت است که بیاید خودش را به رفراندوم بگذارد؟!
حکومت پهلوی که با کودتا روی کار آمد و این کار را نکرد.
✅ وقتی برای یک خانواده مشکلی پیش میآید آیا فروپاشی آن خانواده باعث بهبود و خوب شدن آن خانواده میشود؟! اعضای خانوادهای که مشکلی در آن رخ داده است معمولا اجازهی دخالت دیگران را نمیدهند و دخالت افراد باعث ناراحتی آنان میگردد.
✅ آیا با عوض کردن اصل نظام تمام چیزهایی که داریم را از دست نمیدهیم و فقط مشکلات حل می شود؟ یعنی حل کردن مشکل همین قدر ساده است؟
✅ آیا همین قدر که عده ای خیال کردهاند راحت نظام از هم بپاشد و اوضاع آرام میشود؟ یا هر کس از هر گوشه سربرمیآورد و جریانی به راه میاندازد و همه چیز بر هم میخورد؟
✅ آیا در این صورت هیچ اتفاق بدی برای کشور نمیافتد و همه چیز همین قدر سادهانگارانه است؟ پس چرا در جریان همین اعتراضات صداهای تجزیهی ایران به گوش میرسد و فعالیتهای تجزیهطلبانه زیاد شده است؟! در حالی که جمعیت زیاد و سرمایه از عوامل قدرتمندی یک کشور است.
✅ در این رابطه تحقیق کنید که چرا کشور شوروی به چند کشور تجزیه شد؟ چطور به این نتیجه رسید و سود آن عاید چه کسی شد؟
📍 نکتهی آخر: تحقیق کنید که آمریکا ابرقدرتی خود را از کجا آورده است. در این زمینه میتوانید کتاب " تاریخ مستطاب آمریکا " که فجایع آمریکا را به صورت طنزگونه بیان کرده را مطالعه کنید.
#کارگروه_نوجوان
#تریبون_آزاد
#محتوا
https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257
﷽
مجموعه دانشمحور صریر برگزار میکند:
🚨 من هم به مدرسه میروم!🖐🏻
📣 بسته آموزشی مجازی📱
👩👧👦ویژه مادران کلاس اول و کودکستان
🎁مهمترین نگرانیهای مادرانهات را پاسخ دادهایم؛ پس با ما همراه شو🎁
🍂 آبان ۱۴۰۱
⌛دوشنبهها و چهارشنبهها
⏰۹-۱۱ صبح
🔰هزینه دوره ۱۵۰ هزار تومان
⬅️ثبتنام و اطلاعات بیشتر ایتا👇🏻👇🏻
09137345241
🎼 ما صدای دانش را به گوش شما میرسانیم
https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257
پاسخ به شبهات و شایعات.pdf
312K
فایل شامل آدرس مهمترین محتوا برای پاسخ به شبهات این روزها👆🏼
#کارگروه_نوجوان
#تریبون_آزاد
#محتوا
https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257
🔊فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»:
نشست سی و دوم با حضور:
سرکارخانم دکتر فریبا علاسوند
عضو هیأت علمی پژوهشکده زن و خانواده و پژوهشگر برتر کشوری
زمان:
دوشنبه ۱۴۰۱/۸/۲
از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲
لینک ورود به نشست:
http://vroom.ut.ac.ir/farabi1
#کارگروه_دانشگاه
#پژوهش
#تجربه
#معرفی_برنامههای_کشوری
🎼 ما صدای دانش را به شما میرسانیم
https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257
هدایت شده از تولید محتوای مناسبتی نوجوان
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافی فلسفه نماز آیات (۱)
#تربیت_مناسبتی
https://eitaa.com/joinchat/3931963594C3b71e195c8
هدایت شده از تولید محتوای مناسبتی نوجوان
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافی آموزش نماز آیات (۲)
#تربیت_مناسبتی
https://eitaa.com/joinchat/3931963594C3b71e195c8
مجموعه دانشمحور صَریر
نماز هنر خدا👆🏼 #تربیت_مناسبتی #ساحت_زیباییشناسی https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257
📜روشهای لذت بردن از عبادت : بیان خاطرات عبادی
🤲اولین بار که نماز آیات خواندم خاطرم نیست، اولین کسوف در ذهنم سال ۷۸ است که هنوز به تکلیف نرسیده بودم. اما اولین نماز عید فطری که خواندم را خوب به یاد دارم! تازه به تکلیف رسیده بودم، با انگیزه بسیار روبهروی تلویزیون سجاده پهن کردم و همزمان با امام خامنهای قامت بستم! به خیال خودم چون نمازگزاران تهران در پستی و بلندی و حیاط هم به امام اقتدا میکنند پس نماز من هم از تلویزیون صحیح است، تازه من امام را میبینم آنها که نمیبینند!! وسط نماز بودم که خانواده متوجه آن چه کردم شدند، طبیعی است که بعد از این همه قنوت خواندن نباید انتظار داشت نماز طولانیم را بشکنم! اولین نماز عیدم با خاطره کمردرد از ایستادن طولانی و اتصال تلویزیونی در خاطرم نقش بسته است گرچه دومی یا به عبارتی اولین نماز عید صحیح را هم به وضوح در ذهن دارم؛ صبح زود، صف اول مسجد، کنار مادربزرگ با ذوقی وافر ذکر قنوت را از روی کاغذ میخواندم. پس از اتمام نماز به جای تقبلالله احساسم از این نماز شیرین را به اطرافیانم میگفتم. آرزو میکردم ای کاش شبیه نماز یومیه عشایی پس از مغرب داشت و مجدد به نماز میایستادیم. البته ناگفته نماند که تناول صبحانه در مسجد هم در این هیجان بیتاثیر نبود.
🕌هنگامی که از قنوت مستقیم به سجده رفتیم در اولین نماز جمعهی عمرم هم به یاد دارم، خندهام گرفته بود. برایم تعجببرانگیز بود، دوست داشتم همزمان همهی نمازگزاران را در این حالت ببینم شاید آنها هم از این ساختار متفاوت هیجانزده باشند! مطمئنم چیزی از نماز نفهمیدم چون تمام وقت در دلم مشغول تحسین خلاقیت خدا بودم.
📿سالها از به تکلیف رسیدنمان میگذرد، اگر توفیقی برای شرکت در نماز عید و نماز جمعه، نماز وتر یا ادای نماز آیات حاصل شود چقدر همچون کودکی به تحول و ساختار جالب آن میاندیشیم؟چقدر شاکر زیبایی و خلاقیت خدا در این حوزه هستیم؟
.............................
پ.ن اول: تنوع نمازهایی که در طول عمرمان از مستحب و واجب با آن روبهرو میشویم زیباست. حکمت آن بحثی عرفانی است اما ظاهر آن نشانهی دیگری از هنرنمایی و خلاقیت خدا حتی در عبادت است. چه خوب است در کنار وجوه عبادی، سیاسی و اجتماعی نمازها به ابعاد هنری آن هم پرداخت. اگر ابتدا لذت از عبادت زیبا و راز و نیاز با خالق را در کودک سرمایهگزاری کنیم موثرتر از شروع تربیت عبادی از نگاه وجوب خواهد بود.
پ.ن دوم: امروز که نماز آیات میخواندیم به این فکر کردم گاهی برای رهایی از عادت چقدر به تنوع نماز نیاز داریم. چه خوب است متربیانمان را دعوت کنیم تا در نماز خواندنمان خلاق باشیم. خواندن سورههای مختلف، تجربه نمازهای مستحبی نشسته و درحال حرکت، پایبندی به نمازهای با ساختار متفاوت، قرار دادن گل خشک معطر در سجاده و تهیه لباس مخصوص نماز به رنگ موردعلاقهیمان از جمله خلاقیتهای نمازخواندن میتواند باشد.
پ.ن سوم: انسان دوست دارد خاطرات اولینهایش را مرور کند، در میان این اولینها چقدر خاطرات با طعم و بوی عبادت قرار دارد؟ اولین نماز، اولین حضور در مسجد، اولین تجربهی حجاب، اولین سورهای که با صوت خواندیم، اولین نماز مستحبی، اولین زیارت، اولین دعای ندبه، اولین حضور در جشن اعیاد مذهبی، اولین تیمّم...همهی این اولینها با شیرینی و تلخیهایی همراه است که مرورش روح را سرزنده میکند. والد و مربی فکور میتواند با این روش نشاط معنوی را همواره در کودک و نوجوان زنده نگه دارد همچنین در دل این خاطرهگویی و خاطره شنیدنها احکام و نکات عبادی را نیز بیان کند.
✍نفیسه السادات امامی
#نماز
#ساحت_عبادی
#ساحت_زیباییشناسی
#نشاط_معنوی
#روش_تربیت_خلاق
🎼 ما صدای دانش را به شما میرسانیم
https://eitaa.com/joinchat/3205300408Ce98fe4f257