eitaa logo
مدرسه اقتصاد
812 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرانی دلایل سیاسی و امنیتی دارد تا اقتصادی رهبر معظم انقلاب: 🔹اینکه ارز افسار پاره کند و قیمتش روزبه‌روز بالاتر رود اصلا قابل قبول نیست... البته در گزارشاتی که دریافت کرده‌ام این ماجرا بیش از اینکه دلایل اقتصادی داشته باشد دلایل امنیتی-سیاسی دارد... کسانی هستند که به این آتش افروزی دامن می‎زنند؛ باید با این مسئله مقابله شود. @schoolofeconomics
💥 دلایل خیانت‌های پی در پی کره جنوبی علیه مردم ایران چرا پول‌های ملت ایران را پس نمی‌دهد؟ بلوکه‌شدن ایران در بانک‌های کره جنوبی موجب طرح این سؤال شده که چرا سئول تا این حد مقید به رعایت تحریم‌های آمریکاست و آیا امکان پیش‌بینی چنین وضعیتی با توجه به تجارب قبلی وجود نداشت؟👇👇 www.farsnews.ir/news/13990507000915 @schoolofeconomics
❇️ کتاب «پارادوکس بانکداری قرض‌الحسنه» به کوشش جناب محمد گلیج، کارشناس ارشد حوزه پول و بانکداری؛ اثریست که به سراغ یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم رفته است و با بیانی ساده و روان سعی داشته تا پرده از واقعیت‌های بانکی که در مفاهیم پیچیده اقتصادی گم و پوشیده شده‌اند بردارد. 🔻نگارنده این تصور رایج و عمومی مردم را که بانک‌ها را واسطه‌گر مالی می‌دانند به مثابه‌ی یک خرافه معرفی می‌کند و از خواننده می‌خواهد تا با ارتقای سواد مالی و دانستن واقعیت‌ها با این خرافه که نقش بانک‌ها واسطه‌گری است مبارزه کند. 📌 مستند بودن در حین اختصار، و حجم کم در حین عمیق بودن مطالب از دیگر ویژگی‌هاییست که مخاطب را ترغیب به مطالعه این اثر می‌کند. می‌توانید به صورت رایگان این کتاب را از طریق لینک زیر مستقیماً دانلود کنید.👇👇 🔗 ydac.ir/mabth www.Tyb.ir @Tayebat_Public @schoolofeconomics
🔶🔸 🔷🔹 سقوط تماشایی ارزش لیر ترکیه در برابر دلار طی 10 سال 🔶🔸 دکتر سیدیاسر جبرائیلی نوشت: مقصد اول سرمایه‌گذاری خارجی اروپا طی دو دهه اخیر بوده است. این، فرجام اقتصادی است که با رشد عاریتی و بادکنکی، دچار توهم توسعه می‌شود. 🔷🔹در کتاب «دولت و بازار» تحت عنوان «بیماری آناتولی» این تجربه هولناک را واکاوی کرده‌ام. @schoolofeconomics
▫️ شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی همواره خود را رسانه‌ای مستقل می‌داند که بر حسب اتفاق بودجه‌اش از جیب مبارک مالیت دهندگان بریتانیایی تأمین می‌شود. ▫️ اما براساس تصویر فوق، سند بازبینی استراتژی امنیت ملی و دفاع راهبردی بریتانیا تصریح می‌کند که شبکه بی‌بی‌سی هم ردیف با وزارت خارجه دولت بریتانیا، جزء ارکان قدرت نرم بریتانیا محسوب می‌شود./مجازی‌ها @schoolofeconomics
🔅 اقتصاد و اخلاق اسلامی 🔸دکتر نوشت: در اینکه یا چیست و چه مؤلفه‌هایی دارد،‌ بحث زیاد است، اما خیلی وقت‌ها می‌بینیم که به‌جای فهم اسلام از منابع اصلی آن (کتاب و سنت) بیراهه می‌رویم و در شیپور از طرف گشاد آن می‌دمیم! یعنی مطالعاتی در اندیشۀ غربی انجام می‌دهیم و با یافتن اندک قرابت معنایی، اسلام را در دسته‌بندی‌های متعارف علوم سکولار طبقه‌بندی می‌کنیم. در زمینۀ اخلاق اسلامی و اقتصاد اسلامی هم چنین است. 🔸لباس فضیلت‌گرایی همان‌قدر برای اخلاق اسلامی تنگ و ناجور است که لباس وظیفه‌گرایی و لباس فایده‌گرایی! با این کلیشه‌‌ها نمیشود اسلام را فهمید. اگر فیلسوفی یونانی که در موحدبودنش تردید بسیار است، می‌تواند بنیانگذار اخلاق اسلامی باشد، دیگر چه نیازی به بعثت نبی اکرم و ائمه اطهار است؟ 🔸به نظرم باید برای اخلاق اسلامی جایگاهی ورای این سه‌گانه اخلاقی بیابیم. در اسلام فضیلت‌های اخلاقی بسیار مهم‌اند، اما اسلام 'فضیلت‌گرا' نیست! همانطور که در اسلام ذات افعال و انگیزه انجام وظیفه بسیار مهم است، اما این اهمیت آن را'وظیفه‌گرا' نمی‌کند، دقیقا همانطور که در اسلام منافع و مصالح و غایات افعال بسیار مهم‌اند و این امر اسلام را 'پیامدگرا' یا 'فایده‌گرا' نمی‌کند! 🔸فهم اسلام اجتهاد می‌خواهد و خواندن هایک و فریدمن یا ارسطو و کانت برای یافتن 'نزدیکترین چیز به اسلام' دردی را از اسلام دوا نمی‌کند! البته من با خواندن و نقدکردن اندیشه‌های غربی و شرقی مخالف نیستم، آن را بیفایده هم نمیدانم بلکه ضروری هم هست ولی نباید به محض یافتن مشابهت‌هایی بین آنها و برخی آموزه‌های اسلامی، گمان کنیم کلید حل مشکل را پیدا کرده‌ایم. 🔸درباره فهم متفکران اسلامی و دیدگاههای اقتصادی و سیاسی فقها هم همینگونه است. 🔸متاسفانه وقتی با همین کلیشه‌های ضعیف به سراغ متفکران اسلامی می‌رویم، شهید صدر را مارکسیست و آیت الله خامنه‌ای را لیبرال تفسیر می‌کنیم در حالیکه هر دوی این فقها یک چیز می‌گویند، اگرچه شدت و ضعف تاکیداتشان بر مصادیق به خاطر ظروف زمان و مکان، متفاوت است./کانال قصد @schoolofeconomics
🔻بورس، سد راه تولید است... 🎙 با دکتر محمدجواد توکلی 🔸اوج‌‌گیری بورس را عمدتا می‌توان از دی ماه ۱۳۹۸ دانست حدودا ۷ماه پیش. اتفاقی که پشت ماجرای بورس افتاده آن است که دولت آمد مجوزی به شرکت‌ها داد که بتوانند ارزیابی دارایی خود را تجدید ارزیابی بکنند . 🔸دولت اقدامی عجیب دیگری را در پیش گرفت و نرخ سود بانکی را به ۱۵درصد کاهش داد، که این اقدام خود سیگنالی بود برای بازار به این صورت که سرمایه‌گذاران سپرده‌های خود در حساب‌های سپرده‌گذاری بلند مدت بانک‌ها نگذارند و سرمایه خود را به بورس بیاورند.یعنی دولت عامل اصلی مهاجرت بسیاری از مردم و نقدینگی به سمت بورس است. 🔸در اقتصاد ایران با توجه به ایرادات ساختاری که داریم اتفاقی که رخ می‌دهد این است که قیمت سهام شما افزایش یافته تقاضای شما افزایش پیدا کرد اگر تعداد همان بماند قاعدتا قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود همان چیزی که دارد اتفاق می‌افتد به عنوان مثال شرکت‌های سیمانی در چند وقت اخیر درخواست افزایش قیمت ۶۰ درصدی دادند از آن جا که با این افزایش قیمت مخالفت شده است ارزش سهام‌های شرکت‌های سیمانی کاهش پیدا کرده است. 🔸فردی نقل می‌کرد که یک نفر ۱۳۰ میلیون تومان را داده که در بورس سرمایه‌گذاری کند الان سودش ۷۸۰ میلیون شده در عرض ۱۶ماه یک سوال از این بنده خدا کردم گفتم اگر تخم خربزه و… بکاریم ۱۶ماه آب بدهیم ۷برابر می‌شود؟ گفت نه درکشاورزی سودزیاد نمی‌شود،پس اتفاقی به وقوع می‌پیوندد که نتیجه‌اش تورمی است که بعدا گریبان گیر همه می‌شود... ادامه مطلب در لینک زیر: http://fekrat.net/1851 @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصویر آخرالزمانی از شهر ویران شده‌ی پورتلند! ❗️ روزگاری بود این صحنه‌ها را درخاورمیانه می‌دیدیم که توسط و هم‌پیمانانش به ارمغان می‌آمد. اما کار خدا را ببینید که با دستان مردم خودشان شهر به شهر جنگ زده تبدیل شده است./ کانال بصیر... و این هنوز آغازی است بر یک پایان عبرت‌برانگیز @schoolofeconomics
🔻سیاه‌پوستان در آمریکا، شأن و جایگاه انسانی ندارند؛ با استاد علیرضا سلطانشاهی 🔸اگرچه تاریخ مشخصاً ورود غیربومی‌ها به آمریکا را خیلی پیش‌تر از ۱۴۹۲م می‌داند، اما در تاریخ هست که اولین کسی که پا به قاره آمریکا گذاشت کریستف کلمب یهودی در سال ۱۴۹۲م بود. 🔸از نظر برنارد لوئیس خاورشناس معروف، این حرکت در واقع مهاجرت گسترده یهودیان برای تسلط بر دنیا و پایه‌ریزی حکومتی است که خیلی بعدتر از این شاهد شکل‌گیری مخفی آن هستیم. 🔸کما اینکه می‌بینیم که پایه‌گذار یک نوع نژادپرستی در آمریکا هم می‌شوند و تا مدت زیادی از سیاهان به اشکال مختلف بهره‌کشی می‌کنند. 🔸جریان‌ها و گروه‌های مردم‌نهادی در هر کشوری اعم از به ویژه در دوره اخیر به وجود آمده که با نگاه‌های فعالیت می‌کنند. 🔸اما من نمی‌توانم زیاد به خودم بقبولانم نهضتی که در آمریکا و در پی قتل به وجود آمده و علیه فعالیت می‌کند، بتواند طرفداران حداکثری در میان سیاه‌پوست‌ها به دست بیاورد. 🔸در واقع این به نحوی نفی خود سفیدپوست‌هاست. تصور کنید یک عده از اسرائیلی‌ها برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها تلاش کنند. 🔸بهترین راه رسیدن حق به فلسطینی‌ها این است که اسرائیلی‌ها بروند؛ لذا یک اسرائیلی نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق فلسطینی‌هاست. 🔸 البته یک سری جریان‌های پست صهیونیستی و افراد شاخصی از شخصیت‌های پست صهیونیست مانند ایلان پاپه و بنی موریس هستند که می‌گویند حقوق فلسطینی‌ها باید داده بشود...ادامه در لینک زیر:👇👇 http://fekrat.net/1876 @schoolofeconomics
🔻 و ، تداوم تسلط انگلیس 🔸فرج‌نژاد نوشت: اساساً سینمای_هند، برخلاف سینمای چین و ایران، بهره چندانی از حکمت هنر هندی و اسلامی نبرده و بیشتر در مسیر تقلید و غربزدگی و عامه‌پسندی قدم برداشته است. 🔸شاید زندگی اغلب که متحد بسیار ثروتمند و راهبردی در هستند و در سیاست و رسانه‌های هند نفوذ دارند. 🔸در ایالت مهاراشترا و پایتختش بمبئی و سپس در گجرات در همسایگی این ایالت، بی‌ارتباط به غربزدگی و عوام‌زدگی سینمای به مرکزیت بمبئی نباشد. 🔸مهم‌ترین جریان سینمای هند، سینمای عامه‌پسند هندی است که با عنوان استعاری «هند بی‌خطر» برای استحمارگران می‌توان آن را نام‌گذاری کرد و بیشترین تعداد فیلم هندی را به خود اختصاص داده و می‌دهد. 🔸دشمن انگلیسی با ، سالانه صدها میلیون انسان را در هند و کشورهای متأثر از آن، به بازی غفلت و احساس و شهوت می‌کشاند. 🔸سودای مقاومت و ماندگاری فرهنگ غنی شرقی را ندارد و مروج ناسیونالیسم سطحی هندی و غربزدگی و صحنه‌های پرحادثه می‌باشد. 🔸استفاده فراوان از عنصر موسیقی و گاهی رقص و تحریک عواطف و شهوات، طولانی بودن زمان فیلم‌های عامه‌پسند، ستاره‌محوری و لودگی زنان بازیگر، الگوپردازی سست، قهرمان‌گراییِ ظاهرگرا و استفاده از درام‌های غیرسیاسی و ترکیبی از رومنس و اکشن و کمدی می‌باشد. 🔸فیلمنامه‌های غالباً ضعیف و داستان‌های تکراری و استفاده سطحی از مظاهر هند باستان، نیز دیگر مشخصه این نوع سینما و الگوی رسانه‌های عامه‌گرای هند است. ادامه:👇👇 http://fekrat.net/465 @schoolofeconomics
🔻 ضربه‌گیر و نتیجه‌ی نحس‌آمیز بانک است. 🔹در اقتصاد ایران با توجه به ایرادات ساختاری که داریم اتفاقی که رخ می‌دهد، این است که قیمت سهام شما افزایش یافته تقاضای شما افزایش پیدا کرد اگر تعداد همان بماند قاعدتا قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود همان چیزی که دارد اتفاق می‌افتد. 🔹به عنوان مثال شرکت‌های سیمانی در چند وقت اخیر درخواست افزایش قیمت ۶۰ درصدی دادند از آن جا که با این افزایش قیمت مخالفت شده است، ارزش سهام‌های شرکت‌های سیمانی کاهش پیدا کرده است. 🔹فردی نقل می‌کرد که یک نفر ۱۳۰ میلیون تومان را داده که در بورس سرمایه‌گذاری کند الان سودش ۷۸۰ میلیون شده در عرض ۱۶ماه یک سوال از این بنده خدا کردم گفتم اگر تخم خربزه و… بکاریم ۱۶ماه آب بدهیم ۷برابر می‌شود؟ گفت نه در کشاورزی سود زیاد 🔹نمی‌شود پس اتفاقی به وقوع می‌پیوندد که نتیجه‌اش تورمی است که بعدا گریبان گیر همه می‌شود. 🔹اما در این فرایند چه افرادی بیشتر متضرر می‌شوند؟آن روستایی که پول ندارد، آن مستأجر که گیر پول پیش برای اجاره منزل است.ادامه:👇👇 http://fekrat.net/1851 @schoolofeconomics
🔻مهم: حذف تدریجی اسلام و ایرانی‌ها از 🔹فعالیت‌های مستمر انگلیس در تغییر فرهنگ هندوستان: 🔹1-گرفتن قدرت ازمسلمانان و دادن قدرت به اقلیت‌هایی چون سیک‌ و بهائی و پارسیان و گجراتی‌های تندروی هندو و احزاب غربزده‌ و اسلام‌ستیزی چون جی.وی.پی در سیاست هند. 🔹2-تضعیف جدّی زبان فارسی که حدود سیصدسال، زبان شبه‌قاره بود و سپس تضعیف زبان عربی و اردو و سایر زبان‌های محلی هندیان و فارسی‌زُدایی و ایران‌زُدایی و اردوزُدایی از هند. 🔹3-تقویت زبان انگلیسی، در حدی که کم‌کم به جای زبان اردو در حال تبدیل شدن به زبان همه هندی‌هاست. 🔹4-تجزیه هند بزرگ و جدایی پاکستان و بنگلادش(پاکستان شرقی) از هند و کم کردن جمعیت سیصد واندی میلیون نفر از مسلمانان هندوستان. 🔹5-تحت فشارقراردادن بیش از سیصدمیلیون مسلمان باقیمانده در هند و استضعاف آنها؛ 🔹6-عوض کردن اسامی اسلامی شهرهای تاریخی و ایالات مهم هند و محدودیت بیشتر برای خط و زبان عربی و مدارس اسلامی و نوعی اسلام‌زدایی از فرهنگ و زبان هندی. 🔹7-ترویج زرق وبرق‌های مادی چون سکس و دنیاطلبی و ورزش‌هایی با روح مدرن مانند کریکیت و… و مشغول‌سازی جوانان هندی به سیستم دبیرستان و دانشگاهی غربی در هند مشغولیت‌هایی که آنها را از مطالب جدی دور کند و در شبکه علم‌سازان زرسالار غرق کند و آنها را در بهترین حالت تبدیل به مروجان وقدرت‌بخشان به سیستم غربی علم و فرهنگ کند. 🔹8-ترویج فمینیسم و مکاتب غربزده حقوق زنان، به نحوی که احترام ویژه اسلام به زن فراموش شود. 🔹9-دوری از فلسفه و عرفان اسلامی و ترویج فلسفه‌های غربی درمراکز علمی... ادامه: http://fekrat.net/465 @schoolofeconomics