eitaa logo
مدرسه اقتصاد
812 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️معرفی یک 💥⚡️عنوان: بررسی چگونگی ورور به ایران در دوره (57-1304) 💦💧این پایان نامه به همت آقای محسن ملکی در دوره کارشناسی ارشد در نگاشته شده است. 💠🌐 چکیده: 👈آشنایی ایرانیان با اروپا و صنایع جدید اروپایی سبب شد که آنان اقدام به تاسیس کارخانجات صنعتی نوین نمایند. به این ترتیب اولین دوره نوسازی صنعتی ایران در دوره قاجار آغاز شد. 👈با روی کار آمدن رضاشاه ظرف مدت نزدیک به چهارده سال چندین کارخانه ،مربوط به صنایع مصرفی در ایران بوجود آمد، این روند با و قفه‌هایی در دوران پس از جنگ جهانی نیز تا دهه چهل ادامه یافت. 👈صنایعی که در این فاصله در ایران ایجاد می شدند، اغلب از همان دست صنایعی بودند که در دوره قاجار غالبا با ورشکستگی مواجه شده بودند. این صنایع از لحاظ ماشین آلات، نیروهای متخصص و نیز مواد پایه به خارج وابسته بودند. 👈به همین خاطر دارای انعطاف پذیری و توان رقابت با کارخانه های مشابه خارجی نبودند،یعنی در حقیقت هر گونه ابداع و نوآوری که در صنایع اروپا صورت می گرفت تا زمان انتقال به ایران کهنه شده بود. 👈چنین شرایطی باعث شد که مسئولان وقت به فکر ایجاد صنایع سنگین بیافتند، تا با استفاده از آنها در صنایع کشور تحولی ایجاد نمایند. ایجاد صنایع سنگین در ایران چندان با استراتژی غرب همسو نبود،به همین خاطر و نیز تعلل مسئولان وقت مملکتی ایجاد این صنایع در کشور تا اوایل دهه پنجاه به تعویق افتاد. 👌👈 نهایتا دو کارخانه ماشین سازی،یک واحد ذوب آهن،یک کارخانه آلومینیوم و چند واحد پتروشیمی در کشور احداث شد. 📘📙 مطالعه این پایان نامه می‌تواند علت ناقص الخلقه بودن تولد صنعت در ایران را تا حدی روشن کند. صنعتی که همچنان نتوانسته خود را درمان کند و از شر بیماری مادرزاد خود یعنی وابستگی شدید به خارج برهاند. 📒📗 این بیماری موجب شده است که در هر زمانی که صاحبان صنعت خارجی اراده کنند، صنایع ما را با تعطیلی مواجه کنند. به عبارت دیگر، صنعت کشور ما که ۳۳ درصد از GDP ایران را به خود اختصاص داده است، عروسک خیمه‌شب‌بازی کشورهای خارجی است. @hamidrezamaghsoodi @schoolofeconomics
👤 ریشۀ استکبار غرب چیست؟ 1️⃣ 🔷 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم شالودۀ تمدن غرب را اومانیسم تشکیل می‌دهد و همۀ آسیب‌ها و شرارت‌های تمدن غرب از این اندیشه سرچشمه می‌گیرد. 🌐 تمدن غرب کنونی بر اساس جهان‌بینی اومانیستی شکل گرفته است. پس از رنسانس، اومانیسم بر جوامع اروپایی و آمریکایی حاکم شد و پایه‌های تمدن نوین غرب را ساخت. 🌆 در جهان‌بینی اومانیستی، همه چیز بر اساس ارادۀ معطوف به قدرت، تکوین می‌یابد. در چنین نگرشی، قدرت بیش تر به افزایش حق بیش تر برای زندگی و بهره‌گیری از دیگران ارتباط دارد. رهبران غرب هرآنچه را که برای دیگران، جرم و جنایت می‌دانند، برای خویشتن، مباح فرض می‌کنند. ↙️ بنابراین، ریشۀ خودبزرگ‌بینی و زیربنای برتری‌طلبی در تمدن غرب، به نوع نگرش این تمدن به انسان و هستی باز می‌گردد. ⭕️ از این رو، پس از رنسانس، هر قدرتی که در غرب، فراگیر شده، ادعای برتری‌طلبی کرده است؛ مانند کمونیسم، فاشیسم و نازیسم. 🌎 امروزه خوی بزرگ‌بینی و برتری‌طلبی در لیبرال‌دموکراسی و در اشکال تئوری‌های "جهان واحد"، "پایان تاریخ"، "دهکده جهانی"، "برخورد تمدن‌ها"، "نظم نوین جهانی" و "موج سوم"، از سوی رهبران فکری و سیاسی غرب، مانند والتراشتاین، فوکویاما، مک لوهان، هانتینگتون، جرج بوش و تافلر مطرح می‌شوند. 🖋 مهدی ابراهیمی،نشریه فرهنگ پویا، شماره34 🆔 @schoolofeconomics
⚠️ خودباختگی چیست؟ ⭕️ خودباختگی یعنی تزلزل شخصیت، بی ایمانی به خود، گم کردن خود، از دست دادن حس احترام به ذات، بی اعتمادی و بی اعتقادی به فرهنگ خود و استعداد و شایستگی خود. 💠 در مقابل، به خودآمدگی یعنی بازگشت به ایمان خود، بیدار کردن حس احترام به خود و تاریخ و شناسنامه و نسب‌ تاریخی خود. 📖 شهید مطهری، نشریه فرهنگ پویا، شماره11 🆔 @farhang_puya 🆔 @schoolofeconomics
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎥 موشن‌گرافی دیدینی با توضیحات مصطفی ضابط، مدرس سواد رسانه و مدیر مؤسسه خواجه نصیرالدین طوسی 💢 چیست؟! 🆔 @schoolofeconomics
🔹صحن و سرای طلاب به عرصه اخلاص و و در صحنه بودن تبدیل شد.‌‌ این حضور طلاب مردمی، در کنار نیروهای سپاه و بسیج در امداد رسانی به مردم گرفتار است که امید دشمنان را ناامید می‌کند و مردم را در صحنه نگه می‌دارد... ۲۹ آذر ۹۸ - حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز؛ در چند سال گذشته کمک‌های شایان توجه به ، ستودنی است... (منبع عکس: نشریه فریاد خوزستان) @Faryad_khz @schoolofeconomics
🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️🔷🔶🔹🔸🔻🔺♦️ نزدیک است... اصلح از نگاه مقام معظم رهبری در هفت محور و ۵۰ شاخص @schoolofeconomics
🔷🔶🔹🔸 🔷🔶🔹 🔷🔶 🔷 نقد و بررسی (18) دیوان محاسبات: وابستگی ۹۹ به بیش از ۲۰ درصد است 🔹رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کمتر از ۱۰ درصد است در حالی که «عادل آذر » رئیس دیوان محاسبات گزارش داد این وابستگی ۲۰ درصد است. fna.ir/ddtguw @Schoolofeconomics
‏🔴ببر کاغذی FATF در فرهیختگان 🔻طی دوره 87تا98، حجم تجارت خارجی غیرنفتی ایران، چه در زمان حضور در لیست سیاه FATF و چه پس از تعلیق از لیست سیاه، چه در زمان اعمال تحریم‌های سال 90، چه پس از اجرای برجام و چه پس از خروج آمریکا از برجام، تقریبا بین 80تا100 میلیارد دلار در نوسان بوده و از این رویدادها متاثر نشده است. ✍️ سید یاسر جبرائیلی @Schoolofeconomics
🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 🔸🔸🔸🔸🔸 🔸🔸🔸 🔸 🔸 🚩 داخلی‌سازی ۵۳ قطعه تحریمی با کمک کلید خورد... 🔸🔸🔸🔸وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا: 🔹وزارت دفاع در دوره تحریم‌ها و فشار حداکثری به تولیدات صنعت خودروسازی کمک خواهد کرد. 🔹هر جا که خودروسازان نیازمند کمک باشند به آن‌ها کمک خواهیم کرد. 🔹از جمله این قطعات بخش‌های کامپیوتر خودرو است که وزارت دفاع به تولید آن کمک خواهد کرد. @Schoolofeconomics
‏🔸🔸 پایین‌ترین قیمت‌های در فروشگاه مؤسسه مصاف. 🔸 کاری که امثال این مؤسسه حزب‌اللهی برای و و و مردم می‌کنند، بسیار قابل تقدیر است... هم ندارد... 🔸🔸 اصلا یعنی همین برای ... انقلاب ما همینطور با همین غیرت بچه‌مذهبی‌ها حفظ شده است نه با دروغگویی . @schoolofeconomics
✡️ آنچه غرب در نبرد فرهنگی علیه مخالفان انجام داد، برطبق گفته‌ی بود که گفت: 👈 یک ممکن است به عظمت یک باشد! ✡️ یک کتاب به عظمت یک نبرد! 1️⃣ آنچه در غرب پس از جنگ جهانی دوم و برای عملی ساختن علیه مخالفان غربِ انجام گرفت، برطبق گفته‌ی (اولین صدراعظم صهیونیست بریتانیا) بود که گفت: …یک کتاب ممکن است به عظمت یک نبرد باشد… 2️⃣ از همین‌رو طرح عظیم کتاب توسط شورای برنامه‌ریزی روانی به اجرا درآمد و هدف اولیه‌ی آن، قرار دادن تفکرات و در برابر خواننده‌ی اروپایی و آسیایی، به مؤثرترین شیوه‌ی ممکن بود. 3️⃣ در واقع اشغال‌گران آمریکایی، یک جریان دائم از کتاب‌های عمومی را برای ناشران تجاری تضمین کردند. 4️⃣ ترجمه‌هایی که توسط بخش حکومت اشغال‌گر آمریکا در اروپا چاپ و توزیع گردید، بالغ بر صدها عنوان می‌شد. 5️⃣ از نوشته تا «سیاست جدید در عمل» پسر و تا آثاری از ، ، ، ، ، ، و… و همچنین کتاب‌هایی برای کودکان که در تأثیرپذیر‌ترین سن قرار داشتند، مانند «داستان‌های شگفت‌انگیز» اثر ناتانیل_هاثورن، «یک یانکی از کانتیکات در دربار آرتور شاه» و «شهر کوچکی در دشت» . 📖 متن مقاله : 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/8057 💥مدرسه اقتصاد... @schoolofeconomics