eitaa logo
مدرسه اقتصاد
818 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷🔹 ثبت‌نام دوره مربی‌گری نهالستان حکمت را به مربیان، معلمان، پژوهشگران، مادران و علاقمندان به حوزه تربیت کودک معرفی کنید. 👈برای ثبت‌نام یا کسب اطلاعات به آیدی زیر پیام بدهید:@Nahalestanh @nahalestan_hekmat @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پورتلند، آمریکا، سرکوب مردم توسط ارتش، گارد ملی و پلیس فدرال و پلیس محلی و مأموران امنیتی؛ دیروز؛ میزان خشونت به شدت بالاست..! @schoolofeconomics
🔴گزارش اندیشکده آمریکایی رند با عنوان "آیا حوثی ها می‌توانند حزب الله بعدی باشند؟" @schoolofeconomics 👇👇
🔴گزارش اندیشکده آمریکایی ـ صهیونیستی «رَند» با عنوان: «آیا حوثی‌های یمن می‌توانند حزب‌الله بعدی باشند؟» 📈 همراه با نمودار افزایش قدرت حزب الله در سال‌های گذشته: 🔰 از ۲۰ هزار به ۱۲۰ هزار موشک و افزایش برد از ۱۰۰ به ۷۰۰ کیلومتر 🔰 تل آویو و حیفا ۱۱ سال پیش در تیررس موشک‌های حزب الله قرار گرفتند./ فؤاد ایزدی @schoolofeconomics
❗️میرزا کوچک، فرزند حوزه و یار مردم؛ نقش میرزاکوچک در قحطی بزرگ ♨️در شرایطی که دولت مضمحل و وابسته‌ی ایران در برابر یکه‌تازی بیگانگان و به یغما بردن غلات کشور سکوت اختیار کرده بود، نهضت خان در شمال ایران ملجا و پناهگاه بسیاری از ایرانیان بود. منابع تاریخی از مهاجرت بسیاری از سایر استان‌ها به جغرافیای حکومت میرزا خبر داده‌اند. 🚫میرزاکوچک که قیام خود را با آغاز کرده بود، همزمان با این شرایط توانست نه تنها دایره‌ی حاکمیت خود را از وضعیت فاجعه‌بار کشور در امان نگه دارد بلکه به مردم سایر استان‌های ایران نیز کمک کرد تا جایی که جنگلی‌ها مقرری مشخصی از برنج برای مردم تهران در نظر گرفته بودند. جنگلی‌ها دویست خروار برنج برای مردم نیازمند و قحطی زده‌ی تهران فرستادند و تعهد کردند ماهیانه ده هزار تومان به کمیسیون اعانه‌ای که در رشت تشکیل می‌شد به نفع درماندگان و بپردازند. ✂️برشی از یادداشت کميل مومنی در نشریه فرهنگ پویا شماره43 @farhang_puya @schoolofeconomics
📄 : پیش از شهید صدر 🔹دکتر محمدجواد توکلی: در قرون‌وسطی هیچ اندیشه‌ای وجود نداشته است. خیلی از متفکران قرون‌وسطی گفته‌اند که اتفاقاً این دوران، دوران افول اندیشه‌های غربی بوده که آن اندیشه‌هایی که در یونان باستان بود افول کرده بود، به خصوص اندیشه‌های اقتصادی، و لذا هیچ اندیشه‌ای نبود. اینجا بحث اندیشه اقتصاد اسلامی عملاً متولد شد. 🔹 جلد اول کتاب اقتصادنا را حدود ۱۹۶۱-۱۹۶۲م نوشته است. اینجا زمانی است که در عراق ظاهراً یک تقابل اندیشه‌ای وجود داشته و تمایلاتی به سوسیالیسم در جامعه عراقی وجود داشته و لذا شهید صدر اندیشه اقتصاد اسلامی را به صورت سیستمی عرضه می‌کند. 🔹قبل از شهید صدر رگه‌هایی از عرضه اندیشه اقتصاد اسلامی را داریم. مثلاً در حدود ۱۹۰۰م جریان علمای عصر قاجار را داریم که مقابل استعمار انگلیس بلند می‌شوند، مثل آقانجفی و آن داستان معروف بیانیه علمای اصفهان که مصرف کالای خارجی را تحریم می‌کنند. 🔹اما از سال ۱۹۰۰م تا ۱۹۶۰م یک افولی اتفاق می‌افتد که یک مقدار دلایلش سیاسی است. 🔹چون بعد از اینکه انگلستان کل مناطق ایران را گرفت عملاً نهضت علما هم که می‌شود گفت یک نوع نهضت اقتصاد مقاومتی یا ملی‌گرایی اقتصادی بود، از بین رفت. شهید صدر با یک فاصله ۴۰-۵۰ ساله اینجا ظهور می‌کند و نگاه سیستمی دارد... ادامه مطلب در لینک زیر:👇👇 http://fekrat.net/1799 @schoolofeconomics
📑 : آیا شهید صدر بنیان‌گذار است؟ 🔹برای اینکه نقش شهید صدر به عنوان [پایه‌گذار] اقتصاد اسلامی مشخص بشود، باید یک نگاهِ تاریخی داشته باشیم. 🔹اسلام اوایل قرن هفتم میلادی ظهور کرد. می‌شود گفت که بعد از سال 500م یک دوره‌ای را داریم که حضرت آقا اسمش را گذاشتند انسان 250ساله؛ یعنی دوره ظهور اسلام و پیامبر اعظم (ص) و ائمه‌ تا سال حدود 870م. 🔹این دوره‌ای است که شومپیتر از آن یاد می‌کند به نام یک شکاف اندیشه‌ای. 🔹بعد از پایان جنگ دوم جهانی جریان‌های اسلامی در کشورهای مختلف انرژی متراکمی که بعد از دوره استعماری به شکل یکپارچه‌ای امکان بروز و ظهورش را پیدا نکرده بود در آن دهه ظهور جدی پیدا کرد و این جریان استقلال‌طلبانه و مسلط‌شدن ملت‌های منطقه بر سرنوشت خودشان و جغرافیای جدیدی که شکل گرفته بود، همزمان بود با حمله فکری، اندیشه‌ای و تمدنی وسیعی که از سمت غرب به کشورهای آسیایی و مسلمان و آفریقا و آمریکای‌جنوبی وجود داشت. 🔹زمانه‌ی نبردی بود که اردوگاه فکری، سیاسی و اقتصادی سرمایه‌داری در برابر اردوگاه کمونیسم این تقابل را ایجاد کرده بود که کشورهای مسلمان اگر می‌خواهند مستقل باشند چاره‌ای جز وابستگی به یکی از این دو اردوگاه فکری ندارند». 🔹چنین بود که متفکران مسلمان که مسئولیت اجتماعی بیشتری احساس می‌کردند، به ناچار تلاش‌هایی را شروع کردند تاجوامع اسلامی استقلال‌یافته، بدنبال هویت متمایز در مناقشه بین لیبرالیسم (سرمایه‌داری) و مارکسیسم و سوسیالیسم و به دنبال راه میانه‌ای بگردند... ادامه در لینک زیر:👇👇👇 http://fekrat.net/1799 @schoolofeconomics
شیوه های تبلیغی زرتشت. استاد هنرجو ۹۹۰۵۰۲.mp3
36.61M
💥👈 سکوت کافی است؛ هشدار مهم به شبکه ضدانقلاب فعال در کشور و استان یزد، فارس، بوشهر، لرستان، اصفهان، خوزستان، تهران و...! همکاری ارتش‌های سایبری بیگانه با شبکه داخلی از چه قرار است؟ صوت زیر، اندکی از حقایق را بازگو می‌کند. مردم ایران هوشیارند... @schoolofeconomics 👈 پیشنهاد دانلود مهم: 🔰شیوه‌های تبلیغی و شگردهای عملیات‌روانی و تکنیک‌های عملیات شناختیِ زرتشت‌گرایان و باستان‌گرایی و پان‌ایرانیسم در ایران و راهکارهای مقابله با آن+ به همراه چگونگی فعالیت‌های مشکوک زرتشتیان در استان یزد 🔸استاد:حجت‌الاسلام مهدی هنرجو ازا اساتید حوزه و دانشگاه 🔸۲ مردادماه ۹۹؛ زمان: دو ساعت و ۳۲دقیقه؛ به همراه پرسش و پاسخ مفصل با شرکت‌کنندگان: حجم: ۳۴/۹ مگابایت 💠 با همکاری موسسه راه‌آینده، ندای‌بهشت، موسسه‌ملل، گروه نخبگان استان یزد،جمعی از طلاب حوزه‌علمیه قم و یزد @raheayandeh 💥 مهم: فراموش نکنیم که و چطور با فعالیت‌های و در مسیر سیا و اینتلجنس سرویس قدم برداشته‌اند و مروج و و خرافاتی بوده‌اند. همکاری این مافیای ثروت‌سالار با مافیای و در عصر پهلوی و دوره اصلاحات و اعتدال بسیار مهم و حیاتی است و از چشم مردم متعهد ایران، پنهان نیست. طبعاً حساب برخی از مردم مستضعف زرتشتی از جداست. 💥 برای اطلاع از جریانات ناگفته اقتصادی ـ سیاسی ـ ایدئولوژیک در ایران و منطقه، به مدرسه اقتصاد بپیوندید:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
🔴 پیشنهاد اندیشکده آمریکایی به مقامات غربی درباره انتخابات ۱۴۰۰ ایران! 🔸 اندیشکده بروکینگز در مقاله‌ای که توسط دو ایرانی نوشته شده، در تحلیل وضعیت کنونی جامعه ایران و نگاه منفی مردم ایران به غربگرایان پس از ناکامی مذاکره با غرب بخصوص آمریکا، و بی‌اثر بودن برجام بر زندگی‌شان، از خطر جدی پیروزی تندروها (انقلابی‌ها) در انتخابات سال آینده خبر داد. 🔹 این اندیشکده صهیونیستی، خواستار تداوم حمایت از نیروهای میانه‌رو (غربگرا) شد و در ارائه راهکاری برای رسیدن به این هدف، ضرورت تشدید تحریم‌های ضد ایرانی و کاهش یکباره و محسوس آنها در چند ماه منتهی به انتخابات را ضروری دانست، تا اینگونه اقبال توده مردم در انتخابات به غربگرایان بیشتر شده و اینگونه آنها در قدرت بمانند و اهداف غرب در ایران و منطقه را دنبال کنند! ▫️ brookings.edu/blog/order-from-chaos/2020/06/15/what-explains-the-decline-of-irans-moderates-its-not-trump ▫️ @RadePairi @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈قابل تأمل! 👌چرا یک سال پیش از شروع رسمی بیماری ، قانونی با محتوای شش تریلیون دلار حمایت از آسیب‌های کرونا در کنگره آمریکا تدوین شد‌؟ @hamidrezamaghsoodi @schoolofeconomics
📛 و 💢جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل‌(BDS)، جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است. 💯برای فراگیر و ترویج فرهنگ ملی و بین المللی تحریم کالاهای صهیونیستی، لطفا تماشگر نباشیم. 🔯شرکت نوکیا NOKIA 🔯شرکت اینتل Intel corp 🔯شرکت نستله Nestle 🔯شرکت کوکا کولا Coca Cola 🔯شرکت آی بی ام IBMر 🔯شرکت بابیلون Babylon Ltd 🔯شرکت تیمبرلند Timberland 🔯شرکت تایم وارنر Time Warner 🔯شرکت دلتا جلیل DELTA GALIL 🔯شرکت اوریل L’OREAL 🔯شرکت لیمیتد برندز Limitedbrand 🔯شرکت والت دیسنی WaltDisney 🔯شرکت سارالی Sara Lee www.jahannews.com/analysis/132819/وزارت-خارجه-شرکت-های-اسرائیلی-مجلس-معرفی {http://ta1439.ir/postلیست-کالاهای-اسراییلی-ممنوعه-،-اعلام-شده- از-مجلس-شورای-اسلامی-ایران} @hamdan110 @schoolofeconomics
👌😉با خوشامدگویی نسبت به اعضای جدید کانال. ارادت ویژه به همه مخاطبان عزیز مدرسه اقتصاد داریم...
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
💥دوستان مختلفی از ادمین‌های کانال درباره ، سوالات زیادر طرح می‌کنند. توضیه می‌کنم با دقت، سخنرانی دانشگاهی استاد درخشان را گوش کنید که به ریشه‌هایی از نظام اقتصادی غرب اشاره می‌کنند. 🔷🔹 لطفا فیلم‌های دکتر را در نقد و مروری بر بحران های اقتصادی غرب، از جمله در بورس های غربی و مشکلات ذاتی سیستم لیبرال و تاثیرش بر اقتصاد ایران، از این لینک دریافت کنید: https://onedrive.live.com/embed?cid=3A69639D0900643A&resid=3A69639D0900643A%21115&authkey=AEfBflzJN1V0OZY 👈 لطفا دقیق و چندباره ببینید و تأمل کنید... از زبان یک استاد تمام اقتصاد متبحر. مسئله بورس به این سادگی‌ها نیست. باید در ساختار مادرش، دیده شود. 😳آیا با تغییر برخی قوانین، یک ساختار غربی، اسلامی‌سازی می‌شود؟ 🔻پ.ن: (سه فایل درون پوشه در این آدرس هست که باید دانلود شود تا بتوان راحت تر گوش داد. در چند دقیقه وسط فیلم اول و فیلم دوم و سوم، صوت کم می‌شود و گاه دوباره درست می‌شود؛ پیشاپیش پوزش می‌طلبم؛ همین فیلم را داشتم.بعد از دانلود صدای پلیر و رایانه خود را زیاد کنید...) 🔸 به کانال مدرسه اقتصاد بپیوندید👇👇 eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
📚 تحول در ریاضیات اثر سیدمرتضی حسینی‌الهاشمی 🔻نقد لوازم یک تحول لازم 🔸ریاضیات قدیم در «حساب» به کمّ منفصل می‌پردازد و ضرب و تقسیم و جمع و تفریق، تفاوتی نمی‌کند که بر سر انسان عمل کنند یا اشیا و از این جهت آن را یکسان‌انگار یا هم‌دید (Synoptic) نیز نامیده‌اند، 🔸 اما در ریاضیات جدید با توجه به نوع عوامل، نوع محاسبه تغییر می‌یابد. در هندسه قدیم -که از کمّ متصل سخن می‌گفت- بدیهی بود که کوتاه‌ترین فاصله میان دو نقطه، خط راست باشد یا دو ضلع مثلث حتما از ضلع سوم بزرگ‌تر. 🔸حکومت در دوره مدرن برخلاف دوران سنت نمی‌تواند بی‌نیاز از علوم‌انسانی باشد و برای مدیریت جمعیت و تحصیل اهداف، ناچار از برنامه‌ریزی است. 🔸برای برنامه‌ریزی و مدیریت نیاز به محاسبه است تا پدیده‌ها کنترل و پیش‌بینی توانند شد. محاسبه ریاضیات گریزناپذیر است درعین‌حال از ضرورت محاسبه در علوم‌اجتماعی نمی‌توان نتیجه گرفت که رفتار انسان را باید به محاسبه‌ای دقیق و حتی خطاناپذیر درآورد. 🔸ریاضیات جدید و به‌تبع آن علوم‌انسانی (که مقوله‌ای جدید است) نمی‌تواند انسان مختار را توضیح دهد و حسینی‌هاشمی است که از یک ریاضیات جدید یا ریاضیات اختیار سخن به میان می‌آورد؛ «ریاضیات اختیار» که هنوز تحقق نیافته است. 🔸البته درصورت تحقق این ریاضیات، می‌توان گفت اختیار انسان -علاوه‌بر آزادی او- مخدوش شده و حکومت‌های مدرن و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته، بیش از پیش انسان و حریم خصوصی او را مدیریت وتحدیدکرده وتوان قالب‌دهی و جهت‌دهی او را به‌نحوی زایدالوصف به‌دست...ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1826 @schoolofeconomics
🔻 انگلیس و بازتولیدِ جعلیِ هندوئیسم نوین رسانه‌ای 🔹، که همان سینمایِ غالباً اردو زبان یا همان سینمای انگلیسی‌ـ هندی بمبئی (مومبای) است، در یک معنا به تمام سینمای هند اطلاق می‌شود و در یک معنا به سینمای اردو با محوریت بمبئی، در برابر سینمای روشنفکری کلکته و سینمای تامیلی‌ و جنوب هند به پایتختی حیدرآباد (تالیوود) اطلاق می‌شود. 🔹 اساساً ، برخلاف سینمای چین و ایران، بهره چندانی از حکمت هنر هندی و اسلامی نبرده است و بیشتر در مسیر تقلید و غربزدگی و عامه‌پسندی قدم برداشته است. 🔹به گفته لوئیس، تاریخ و فرهنگ گذشته را پس از جنگ جهانی فاتحین آن نوشتند و سانسورها و قرائت‌های خود را در آن اعمال کردند. 🔹علامه لنگرودی در کتاب خود درباره هند، اشعار به این موضوع دارند که هندوئیسم نوین را انگلیسی‌ها در هند ساختند وپرداختند و به تاریخ حقنه کردند. 🔹قرائت سکولار و آنگلوساکسون از مجموعه فرهنگ‌های باستانی هند، را به عنوان مکتبی با اصول مسلم پنداشتند و با همکاری انجمن سلطنتی بریتانیا، نهادهای هندشناسی و دانشگاه‌هایی در هند ایجاد کردند و منابعی جهت‌دار نگاشتند که درست به مانند ایران‌شناسی انگلیسی و پهلوی‌گرایی باستانی در ایران پیش از انقلاب، پر از اغلاط تاریخی و جعلیات دین‌شناختی با قرائتی مادی و مدرن بود. 🔹امری که امروزه برای دانشمندان سنت‌گرایی چون گنون و کوماراسوآمی و نصر و پست‌مدرن‌هایی چون نیچه و هیدگر و تجدیدنظرطلبان تاریخی چون گارودی و فوریسون و دیوید ایروینگ انگلیسی و مورخین... ادامه مطلب:👇👇 http://fekrat.net/465 @schoolofeconomics
🔻دین‌سازی و تاریخ‌سازی در ،مقدمه 🔸 محمدحسین فرج‌نژاد در سایت فکرت نوشت: کمپانی جنایت‌کارِ هند شرقی انگلیس و هلند و قبل از آن استعمارگران اسپانیایی و پرتغالی، برای تسلط بیشتر خود بر جامعه هند، سخت به فکر فرو رفتند و تلاش کردند با دین‌سازی و جعل تاریخ و دین‌شناسی ویژه خود، چند اقدام را انجام دهند که نه تنها رشد اسلام در هندِ زیبا وثروتمند متوقف شود، بلکه حرکت معکوس شود و نوعی ناسیونالیسم باستانی هندوئی، شروع به رشد کند. 🔸انجام چند اقدام ذیل، نتیجه سال‌ها حضور استعمار در هند جدید شد: 🔸ترویج هندشناسی خاص و تولید نوعی باستان‌شناسی و مردم‌شناسی هندی مبتنی بر ناسیونالیسم هندوئی. 🔸تولید و ترویج دین‌شناسی تحلیلی یا لیبرال و ترویج پلورالیسم و قرائت‌های سکولار از نهاد دین و تقویت تفکر نوین و معنویت منهای خدا و اخلاق فرادینی و اخلاق کانتی. 🔸دوری از عقل‌گرایی و ترویج اشعری‌گری و سلفی‌گری و اخباری‌گری در میان شیعه و سنی و هندوهای هند. 🔸دوری از عرفان توحیدی و ترویج شرک و چندگانه‌گرایی و طبیعت‌خدایی در آثار رسانه‌ای و تقویت معابد مشرک. 🔸ترویج لیبرالیسم و اشرافیت وابسته به انگلیس و تقویت خاندان‌های زرسالار وابسته چون هندوجا و پارسیان هند. 🔸قدرت دادن به دین‌سازان بنگال و ترویج فرقه‌ها و عرفان‌های انحرافی چون بهائیت و قادیانیه (احمدیه) و برهموساموج و اوشو و یوگای نوین در میان هندی‌ها و ملل متأثر از آنان...ادامه مطلب در لینک زیر: http://fekrat.net/465 @fekrat_net @schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراحل رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص)؛ شبیه سازی حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی و استفاده از توان بالگرد ایرانی با قابلیت شلیک موشک @schoolofeconomics
(قسمت بیست و هفتم) 🔻 مردی الاغش را به بازار الاغ فروشان برد تا بفروشد. وقتی به بازار رسید، فریاد زد: این الاغ را می‌‌فروشم. شخصی به وی نزدیک شد و گفت: الاغت را چند می‌فروشی؟ مرد گفت: ۳۰ چوق. شخص گفت: می‌خرم و پول آنرا داد. 🔺 بعد وسط بازار الاغ فروشان رفت و گفت: آی مردم، و شروع به تعریف از الاغ کرد که مردی از گوشه بازار گفت: این الاغ را ۴۰ چوق می‌خرم، دیگری گفت: من ۵۰ چوق، مرد دیگری پیشنهاد ۶۰ چوق را داد و دیگری ۷۰ و بعدی ۸۰ ! صاحب پیشین الاغ با خود گفت: الاغی که مردم حاضر باشند ۸۰ چوق بخرند را چرا من نخرم پس دستش را بالا برد و گفت: ۹۰ چوق. شخص گفت: ۹۰ چوق یک، ۹۰ چوق دو، ۹۰ چوق سه... الاغ فروخته شد به این مرد در ازای ۹۰ چوق. 🔚 در این لحظه شخصی، مرد را به کناری کشید و گفت: ای مرد، تو هم فروشنده خوبی بودی و هم خریدار خوبی. از شما چند تا در این منطقه هست؟ مرد گفت: زیادیم. شخص گفت از کجا آمده‌اید؟ مرد گفت: از بازار ایران 😐 @Qomar_ir @schoolofeconomics
⭕️ اقتصاد لیبرال!! تقویت بازی بورس و دلار و طلا و تضعیف تولید! 🔹در هفت سال ریاست جمهوری حسن روحانی، تولید ناخالص داخلی اسمی ۲.۷، میانگین درآمد مردم، بودجه دولت، شاخص قیمتها، پول و نقدینگی حول و حوش ۴، قیمت مسکن ۵.۳، قیمت دلار ۷.۶ و ارزش بازار بورس ۱۸.۴ برابر شده است، امری که هیچ مبنایی طبق هیچ نظریه اقتصادی ندارد و اوج سلطه بخش مالی بر بخش حقیقی (نئولیبرالیسم) را نشان می دهد. 🔹 این که سیستمی متشکل از بنگاههای خصولتی و بانکهای خصوصی با همراهی دولت و بانک مرکزی در معیت جمعی اقتصادخوانده وابسته و لشکری از سفته بازان و سوداگران بتواند اقتصاد را این گونه دستکاری و تخریب کند، نه ارتباطی با تحریمها دارد و نه ارتباطی با نقدینگی و علم اقتصاد. این اقتصاد شهر هرت است که ائتلاف رانتی-رفاقتی-غارتی آن را اداره می کند. 🔹در اقتصاد شهر هرت است که هر کسی تاس می اندازد و قیمت دلار و ارزش سهام تعیین می کند. این که ارزش پول ملی در دوره روحانی بیش از یک قرن قاجاریه و نیم قرن پهلوی سقوط کند، نشان دهنده هرج و مرج کامل و تخریب ساختار اقتصاد است. 🔹 آگاه باشید که حبابهای دیر یا زود خواهد ترکید. @bidariymelat @schoolofeconomics
🔶🔸🔹 🔷🔹🔸 🔹 نشریه فارن افرز در تحلیلی خواندنی منتشر کرد: زمان پایان هژمونی جهانی فرا رسیده است... @dideh_baan 🔹 نشریه فارن افرز، گزارشی به قلم سیمون تیلفورد تحت عنوان «زمان آن فرا رسیده تا استیلای دلار پایان یابد» را منتشر کرد. 💥 خوشبختانه سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما که البته جای تحسین بابت این انتخاب عالی و سرعت عمل دارد، این یادداشت مهم را ترجمه کرده و منتشر ساخته است:👇👇 www.iribnews.ir/00Beuh @schoolofeconomics
✡️ مقالهٔ مهم درباره و و : «روچیلدها و استعمار بریتانیا». متن کامل مقاله:👇👇 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/11411 @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (1) ✡️ جنگ‌های صلیبی بازار خوبی برای رباخواری یهودی بود! شهسواران مسیح! به نقدینگی نیاز داشتند و یهودیان نیز به سود!! 1️⃣ با استحکام پایه‌های نخستین جوامع یهودی در سدهٔ ١١ میلادی، به شکلی گسترده در اروپای مرکزی رواج یافت. حاملین این موج بودند و پیوند این پدیده با یهودیان چنان است که در فرهنگ اروپایی واژهٔ مترادف با است. 2️⃣ پدیدهٔ بسیار دیرین و عمیق است. مرحلهٔ جدید رباخواری یهودی و تبدیل آن به یک شبکهٔ مالی جهانی با پیدایش کانون بغداد (بنیاد نتیرا و هارون بن عمرام و یوسف بن فیناس) آغاز شد و کمی بعد شاخه‌های آن در اروپای مرکزی نیز استقرار یافت. 3️⃣ در نیمهٔ دوم سدهٔ ١١، آغاز شد و این بازار خوبی برای گسترش و اوج‌گیری رباخواری یهودی بود، زیرا ! برای تجهیز سپاه و لشکرکشی به شرق به نقدینگی نیاز داشتند. 4️⃣ یهودیان نقدینگی مورد نیاز را فراهم می‌ساختند و در ازای این “سرمایه‌گذاری” یا در اموالِ غارت‌شده سهیم می‌شدند یا پس از عملیات، پول خویش را با بهره‌ای کلان دریافت می‌داشتند. برای غارتگرانِ شرق نیز پرداخت این دشوار نبود. 5️⃣ دستاوردهای تاراج چنان عظیم بود که هم اصل سرمایه‌گذاری و “سود” یهودیان پرداخت می‌شد و هم خزانه‌ای سرشار برای “شهسواران مسیح” فراهم می‏‌ساخت. به‌نوشتهٔ دایرةالمعارف یهود، از سدهٔ ١٢ تا ١۵ میلادی رباخواری منبع اصلی درآمد یهودیان اروپا بود./عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (٢) ✡️ بی هیچ تردید، یهودیان بنیان‌گذاران نظام مالی و اعتباری ربوی دنیای غرب هستند! 1️⃣ نظام اعتبار مالی بین‌المللی جدید در اروپا تنها در سده‌های ١۵ و ١۶ در و سدهٔ ١٧ در شکل گرفت که دو کانون اصلی تکاپوی بود. 2️⃣ بر بنیاد این نوع جدید از مشارکت مالی/ تجاری است که در سدهٔ ١٧ “کمپانی هند شرقی هلند” به‌عنوان یک “شرکت سهامی” بزرگ و جهان‌شمول، و با سرمایه‌گذاری مهم یهودیان / مارانوها پدید شد. بی‌هیچ تردید، یهودیان بنیان‌گذاران نظام جدید مالی و اعتباری دنیای غرب‌اند. 3️⃣ در مسیحیت ممنوع است. لذا گسترش رباخواری در اروپا طی سده‌های ١١ و ١٢ میلادی را باید سرآغاز فرایند به‌معنی جداشدن “حکومت‌گری” و “سیاست” از احکام شرعی مسیحیت شمرد؛ هرچند این مفهوم بسیار دیرتر، در اواخر سده ١۶ پدید شد. 4️⃣ در سدهٔ ١٢ میلادی، گروهی از یهودیان به رفتند و به‌طور عمده در شهر مستقر شدند. تعداد اندکی نیز در سایر شهرها (لندن، آکسفورد، بریستول، کمبریج و...) پراکنده شدند. لینکلن به‌سرعت به مرکز صرّافی و رباخواری انگلیس بدل شد. 5️⃣ بزرگ‌ترین رباخوار یهودی این زمان در انگلیس است که دامنهٔ عملیات مالی‌اش سراسر انگلستان و اسکاتلند را فرا می‌گرفت. مشتریان هارون، اسقف‌ها، لردها و بارون‌های انگلیسی و حتی شاه اسکاتلند بودند!/ عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics
✡️ رباخواری یهودی (٣) ✡️ ادوارد اول پادشاه انگلیس، قوانینی سخت علیه رباخواری وضع کرد و سرانجام فرمان اخراج یهودیان را صادر کرد. 1️⃣ در سدهٔ ١٣، تکاپوی مالی چنان در اروپا توسعه یافت که از سال ١٢٣٠ مخالفت شدید را برانگیخت و موجی از مبارزه با را پدید ساخت. 2️⃣ در سال ١٢٣١، شاه سیسیل حداکثر بهرهٔ مجاز را ١٠درصد اعلام کرد. در سال ١٢٣٩ لویی نهم پادشاه فرانسه، رباخواری را ممنوع کرد. در سال ١٢۴۴ شاه اتریش نیز برای بهرهٔ یهودیان سقفی محدود قایل شد. 3️⃣ شاه آراگون و حکمرانان ایتالیا، که با یهودیان پیوند بیشتر داشتند، حداکثر بهرهٔ مجاز را ٢٠درصد اعلام کردند؛ ولی در عمل بهرهٔ مرسوم ٣٣ تا ۴٣درصد و گاه بسیار بیشتر بود. 4️⃣ در سال ١٢٧۵، پادشاه انگلیس، قوانینی سخت علیه رباخواری وضع کرد و سرانجام فرمان را صادر نمود. در سال ١٢٩٠، مأموران مسلح دولتی به شهر حمله بردند و یهودیان را از انگلیس اخراج کردند. 5️⃣ دایرةالمعارف یهود تعداد اخراج‌شدگان را ۴٠٠٠ نفر ذکر می‌کند که اغراق‌آمیز است، اما در مقاله‌ای دیگر، شمار خانوارهای یهودی که اموال‌شان مصادره شد را تنها ۶۶ خانوار ذکر کرده است. با توجه به این‌که لینکلن مهم‌ترین مرکز استقرار یهودیان در انگلیس محسوب می‌شد، تفاوت فاحش این ارقام معقول نیست./عبدالله شهبازی @jscenter @schoolofeconomics