eitaa logo
با شهدا گم نمی شویم
3.1هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
30 فایل
#شهدا امامزادگان عشقند كه مزارشان زيارتگاه اهل يقين است. آنها همچون ستارگانی هستند که می توان با آنها راه را پیدا کرد. ارتباط با مدیر کانال: @bonyan_marsoos ادمین تبادل: @basir114 ادمین تبلیغات: @K48MM80O59
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم (ص) میفرمایند: مَن صامَ شَهرَ رَمَضانَ فَحَفِظَ فَرجَهُ ولِسانَهُ وكَفَّ أذاهُ عَنِ النّاسِ، غَفَرَ اللّهُ لَهُ ذُنوبَهُ ما تَقَدَّمَ مِنها وما تَأَخَّرَ، وأعتَقَهُ مِنَ النّار، وأحَلَّهُ دارَ القَرارِ، وقَبِلَ شَفاعَتَهُ في عَدَدِ رَملِ عالِجٍ مِن مُذنِبي أهلِ التَّوحيدِ. هر كس ماه رمضان را روزه بدارد و پاك دامنى ورزد و زبانش را حفظ كند و آزارش را به مردم نرساند، خداوند گناهان گذشته و آينده او را مى‌آمرزد و از آتش آزادش مى‌كند و در سراى ابدى جايش مى‌دهد و شفاعت او را درباره موحّدان گنهكار به تعداد كوه هاى به هم پيوسته، مى پذيرد. الأمالي للصدوق ص ۷۱ / ۳۸ @Sedaye_Enghelab
خدایا! شهادت را نصیبم‌کن دلم‌برای حسین‌خرازی پرمیکشد دلم‌برای شهداپرمیکشد دنیارارهاکنید دنیاراول‌کنید همه چیزرادرآخرت پیداکنید ورضای خدا را بررضای مخلوق‌ارجحیت دهید... "شهیداحمد‌کاظمی" @Sedaye_Enghelab
زمان بازرگان به ما برچسب چریک زدند،زمان بنی صدر برچسب منافق، الان هم برچسب خشک مقدس. هر قدمی که در راه خدا و مستضعفین برداشتیم برچسب بارانمان کردند. اما بسیجیان دلسرد نباشید، حاشا که بچه بسیجی میدان را خالی کند. بسیجی_میمانیم "شهیدحاج همت" @Sedaye_Enghelab
  ‌ ﴾﷽﴿   طرح ضیافت 1. واژه «مُحْصَناتُ» در آیه 24 نساء جمع «محصنه» یعنی زنان محکم و غیر قابل نفوذ در برابر بیگانگان؛ مانند زنان شوهردار که به خاطر وجود شوهر، دیگر کسی نمی‌تواند به حریم آنان نزدیک شود (آیه 24)؛ و یا مانند زنان آزاد غیر کنیز که کسی بدون اجازة آنان نمی‌تواند به حریمشان نزدیک شود (ابتدای آیه 25) و زنان عفیف که به سبب ایمان و عفت قوی که مانع ورود نامحرمان به حریم خود هستند (میانه آیه 25). 2. بر اساس آیه 31 نساء(إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئاتِكُمْ‏) گناهان دو قسم‌اند: کبیره و صغیره، هر گناهی که دارای تبعات بزرگ باشد که به مرتکب آن وعده آتش جهنم داده باشد، گناه کبیره است و در غیر این صورت گناه صغیره خواهد بود. اما همین گناه صغیره می‌تواند به خاطر تکرار، کوچک شمردن، انجام آن از روی نافرمانی، اظهار شادمانی از انجام آن و مصون دانستن خود از کیفر به سبب تأخیر عقوبت الهی، به گناه کبیره تبدیل شود. پس با توجه به این نکته‌ها نمی‌توان گفت آیه 31 انسان‌ها را به انجام گناهان صغیره می‌کشاند. 3. در آیه 34 نساء(الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساء «قَوّام» به كسى گفته مى‏شود كه تدبير و اصلاح ديگرى را بر عهده داردشرط سرپرستى و مديريّت، توان تأمين و اداره زندگى است و خداوند این توان و برتری را در مرد آفریده چنانکه زن از عواطف و احساسات در تربیت فرزند از مرد برتر است. 4. در آیه 34 در توصیف زنان صالح گفته شده است: «حافِظاتٌ لِلْغَيْبِ» یعنی زنانی که در غیاب شوهرشان، عفت خود و اموال شوهر خود را حفظ می‌کنند. 5. «شَيْطانٍ» گاهی به معنای ابلیس رانده‌شده از بهشت است و گاه نیز به معنای انسان یا جن طغیانگر نافرمان می‌آید که در آیه 38 نساء هردو معنا احتمال می‌رود. 6. «صَعيد» در آیه 43 به معناى سطح زمین است؛ اعم از اینکه خاك باشد یا سنگى كه خاك بر روى آن نیست و اگر تیمم‌كننده دست خود را بر سطح زمین بزند و صورت و دست‌ها را مسح كند، طهارت برایش حاصل مىشود. 7. مسلمانان هنگام سخن گفتن با پیامبر ص به آن حضرت می‌گفتند: «راعنا» یعنى مهلت بده تا کلامت را بفهمیم. این واژه در زبان یهود به معنای شرور ما بود و یهود به همین قصد پیامبر را خطاب می‌کردند: "راعنا" یعنی ای شرور ما، خداوند به مسلمانان دستور داد تا بگویند انظرنا، یعنی به ما مهلت بده. 8. واژه «نَقير» در آیه 53 نساء به نقطه بسیار کوچک فرورفته در هستة خرما می‌گویند که گویی پرنده‌ای منقار خود را به آنجا زده است و کنایه از چیز بسیار کوچک و سبک است. 9. «امانات» در آیه 58 جمع امانت است و به چیزی گفته می‌شود که انسان درباره آن «امین» دانسته شده است؛ حال چه گفتار یا کردار باشد یا در امور مادی یا معنوی باشد. 10. طبق روایات بسیار، منظور از «اولوالامر» در آیه 59 امامان معصوم است؛ دلیل عقلی آن، امر خداوند به اطاعت مطلق از تمامی اقوال و اعمال آنان است.   ✍ استاد: اسدی نسب @Sedaye_Enghelab
به تنم درد فراق حرمت افتاده هوس گرمی آغوش ضریحت دارم السلام‌علیک‌‌یا‌علی‌بن‌موسی‌الرضا @Sedaye_Enghelab
۵رمضان سالروز ولادت حضرت قاسم ابن الحسن مبارک خورشید فروغ چشم صائم آمد آڹ مــاه تــمام آڸ هــاشـم آمد تبریک که در پنجم ماه رمضاڹ میلاد عزیز نجمه ، "قاسم" آمد @Sedaye_Enghelab
مملکتی بنا می کنی که تاج و تخت سلیمان(ع) و آن همه ملک عظیمش در برابرش, به حساب نمی آید. حضرت سلیمان(ع) که تمام انس و جن در اختیارش بودند به باد فرمان می داد حیوانات همه رام او گشته و بر منطقه ای از جهان حکومت داشت, حالا می آید تا جمال و جلال و شوکت حکومت شما را مشاهده نماید که چگونه عدالت در تمام خانه ها وارد شده و حیوانات هم از آسایش و امنیت حکومت شما بهره ها دارند. حکومتی واحد, حاکمی عادل و مهربان, مردمی با ایمان و با گذشت با تمامی امکانات مادی و معنوی, همگی در فکر زندگی سالم و شاد در دورانی پر از عطر بندگی, راه به سوی کمال حقیقی را طی می کنند. جهان همه یکپارچه, مردم همه متحد, دین همه اسلام و مرام همه مردانگی, صفا, عشق و رهبر همه, شما, شمایی که صفا را به اوج رسانده ای و انسان ها را به کمال @Sedaye_Enghelab
 بند ۲۳ بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که وارد آن شدم به واسطه ی حسن ظنّ به تو که مرا بر آن عذاب نمیکنی و امیدوار بودم که آن را می آمرزی، پس به آن اقدام کردم، در حالی که اتّکای من بر کَرَمی بود که از تو می شناختم، که دیگر پس از آن که آن را بر من پوشاندی رسوایم نمیکنی؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهان را بر من بیامرز ای بهترین آمرزندگان @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پلکی به آسمان‌وبه دریانگاه‌کن تادستگیرشان‌بشود بیکرانه چیست...! " شهیدحاج قاسم سلیمانی" @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازی ازوصیت نامه «این منافقان از خدا بى‌خبر باید بدانند که ملت آن‌ها را شناخته است. شما نامردان تاریخ هستید که روى تمامى جباران تاریخ را از یزیدبن‌معاویه گرفته تا به هیتلر سفید کرده‌اید. شرمتان باد اى خودفروختگان به اجنبى! آخر چگونه حاضر مى‌شوید از کودکان شیرخوار گرفته تا روحانیون معظم و جان بر کف، این راهیان راه الله را ترور نمایید این امت باید بداند از بزرگترین خطراتى که انقلاب را تهدید مى کند، آفت نفوذ خطوط انحرافى در خط اصلى انقلاب یعنى همانا خط امام است؛ پس خط امام را دنبال کنید و امام را تنها نگذارید که نمى گذارید. شما امت مسلمان ایران در تاریخ جهان نمونه هستید. شما فرزندانى تربیت نموده اید که شهادت را بالاترین سعادت خود مى شمارند و فقط روى پشتوانه الهى حساب مى کنید و شکست در راه چنین حرکتى مفهومى ندارد "شهیدمحسن وزوایی" @Sedaye_Enghelab
رسول اکرم (ص) میفرمایند: اگر کسی در ماه رمضان یک آیه از قرآن را تلاوت کند ثوابش مثل کسی است که در غیر رمضان یک ختم قــرآن کرده است. بحار الانــوار ج ۹۶ ص ۱۵۷ @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم (ص)میفرمایند: ثَلاثَةٌ مِن حَقائقِ الإيمانِ: الإنفاقُ مِن الإقتارِ ، و إنصافُكَ النّاسَ مِن نَفسِكَ، و بَذلُ العِلمِ لِلمُتَعلِّمِ. سه چيز از حقيقت هاى ايمان است: انفاق كردن در حال تنگدستى، انصاف به خرج دادن با مردم و دانش بخشى به طالب دانش. بحار الأنوار: ۷۷ / ۵۲ / ۳ @Sedaye_Enghelab
«حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری» خطیب نماز جمعه تهران به نقل از یکی از دوستان خود گفت: به حاج قاسم گفتم که محبوبیت شما اقتضا می‌کند کاندیدای ریاست‌جمهوری شوید. ایشان درق جواب گفتند: «من نامزد گلوله‌ها و نامزد شهادت هستم. سال‌هاست در این جبهه‌ها به دنبال قاتل خودم هستم، امّا او را پیدا نمی‌کنم» @Sedaye_Enghelab
«چگونه در بند خاک بماند آنکه پرواز را آموخته و راه کربلا را می‌شناسد» "شهیدآوینی" @Sedaye_Enghelab
  ‌ ﴾﷽﴿   طرح ضیافت 1. طبق آیة 154 (وَ رَفَعْنا فَوْقَهُمُ الطُّورَ بِمِيثاقِهِم) خداوند کوه طور را بالای سر بنی‌اسرائیل قرار داد تا با بستن پیمان، ایمان بیاورند و به عهدی که بسته‌اند، وفادار بمانندتا عظمت قدرت خدا را با تمام وجود خود درک کنند و از سر صدق ایمان آورند. 2. . منظور از «ادْخُلُوا الْبابَ سُجَّداً» در آیة 154 به معنای «در حال سجده وارد بیت‌المَقدَس شوید»، آن است که با فروتنی و خاکساری وارد آن شوید؛ زیرا سجده نماد فروتنی است و نیز امکان دارد منظور، آن باشد که هنگام ورود سجده کنید؛ یعنی بنشینید و سجده کنید و سپس به درون آن وارد شوید. 3. مراد از جملة «لا تَعْدُوا فِی السَّبْتِ» حرمت ماهیگیری برای یهود در روز شنبه بود اما آنان در همین روز تورهای خود را در دریا می‌انداختند و یا حوضچه‌هایی در لب دریا درست می‌کردند و ماه‌ها را محبوس می کردند و در روز یک شنبه آنها را از دریا خارج می‌کردند خداوند هم این جماعت را به سبب این کلاه شرعی باطل تبدیل به بوزینه کرد. 4. اینکه خداوند در آیة 159 می‌فرماید: وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِه.یعنی هیچ‌یک از اهل‌کتاب نیست؛ مگر آنکه پیش از مرگش به مسیح ایمان می‌آورد، اشاره به زمان ظهور امام زمان (عج) است که همراه امام عصر است و همه به او و امام زمان(عج) ایمان می‌آورند. 5. در آیه 164 فرمود: (وَ كَلَّمَ اللَّهُ مُوسى‏ تَكْلِيماً) یعنی خدا با موسی سخن گفت؛ منظور از سخن گفتن خداوند، ایجاد امواجی به گونه‌ای خاص در جسمی مانند درخت است که صدای ویژه‌ای تولید کند. 6. مسیحیان معتقد به خدایی حضرت مسیح هستند اما آیه 172 می‌گوید: خود مسیح از اینکه عبد خدا باشد خودداری نمی‌کرد، در این زمینه امام رضا به جاثلیق که بزرگ مسیحیان عصر خود بود، فرمود: عیسی یک عیب داشت که عبادت چندانی نمی‌کرد. چاثلیق ناراحت شد و به امام عرض کرد: چه اشتباه بزرگی می‌کنی! مسیح از عابدترین مردم روزگار خود بود. امام بی‌درنگ پرسید: چه کسی را عبادت می‌کرد؟ آیا جز خدا را می‌پرستید؟ جاثلیق خاموش شد و پاسخی نداشت. 7. از واژة «الْيَوْمَ» تا کلمة «ديناً» در آیة 3 دربارة نصب امام علی در غدیر خم است و این جملات در درون آیة 3 سورة مائده آمده و نه به شکل آیه‌ای مستقل، تا دشمنان امام علی به تحریف قرآن دست نزنند. 8. قید «إِلَى الْمَرافِقِ» (تا آرنج‌ها) در آیة 6 دلالت ندارد که باید هنگام شستن دست‌ها از انگشت آغاز و به آرنج ختم کرد؛ چون بیشتر مردم دستان خود را تا مچ می‌شویند، برای رفع این توهم فرموده دست‌ها باید تا آرنج شسته شود؛ مثل آنکه به نقاش گفته می‌شود که دیوار را تا یک متری رنگ کند و نقاش از بالا شروع می‌کند. 9. منظور از تحریف تورات به دست یهودیان که در آیة 13 مائده به آن اشاره شده، شامل تحریف معنوی و تفسیری و نیز تحریف به حذف و تحریف به جابه‌جایی است. 10. منظور از جمله «وَ أَقْرَضْتُمُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً» در آیة 12، انفاق در راه خدا است و منحصر در دین و قرض به زبان فارسی نیست که در همین دنیا انسان آن را از شخص مقروض می‌گیرد. ✍ استاد: اسدی نسب @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا