eitaa logo
با شهدا گم نمی شویم
3هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
34 فایل
#شهدا امامزادگان عشقند كه مزارشان زيارتگاه اهل يقين است. آنها همچون ستارگانی هستند که می توان با آنها راه را پیدا کرد. ارتباط با مدیر کانال: @bonyan_marsoos ادمین تبادل: @basir114 ادمین تبلیغات: @K48MM80O59
مشاهده در ایتا
دانلود
فرازی ازوصیت نامه پشتيبان روحانيت و ولايت‌فقيه باشيد.قرآن را بخوانيد، قرآن كلام خدا با شما است. دعاها را بخوانيد، دعاها سخن شما با خدای عزوجل می باشد. نمازجماعت‌ها و جمعه‌ها را با شكوه برقرار كنيدكه قلب دشمن را به درد می آورد. امت عزيز، جنگ را هرگز فراموش نكنيد. در زمان جنگ هيچ عذری پذيرا نيست. ببينيد همانند زمان حسين نباشد كه او را ياری نكردند، هرچند كه تاكنون خوب عمل كرده‌ايد ولی سخن من با عده‌ای ديگر است. و به دنيا دل نبنديد كه ديگر آخرتی نيک نداريد كه به قول پيامبر دنيا زندان مؤمن است،از كدام زندان تاكنون خير و خوشی ديده‌ايد. وحدت هميشگی را حفظ كنيد كه همان وحدت است كه اسلام را سرفراز كرده است و جنگ را به پيش و انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل می كند. به خانواده‌های شهدا، اسرا، مفقودين، معلولين، به خود معلولين احترام قائل شويد، چرا كه چشم و چراغ ملتندو هميشه خود را جای آنها بگذاريد، يا بيشتر به ياد آنها باشيد و بدانيد كه خدا فرمود من جانشين شهدا در خانواده‌هاشان می باشم. هميشه به ياد آنها باشيد و هرچند گاهی به ديدن آنها برويد تا شما روحيه‌ای بگيريد و آنها نيز خشنود باشند و تسلی دلی برای آنها باشد. از تفرقه و صحبت‌های بيهوده‌ای كه به ضرر اسلام است بپرهيزيد و از شما می خواهم چند نفری كه در شهر باعث آبروريزی شهر می شوند و هنوز هدايت نشده‌اند، نصيحتشان كنيد و اگر هدايت نشدند جلوشان رابگيريد و سخن من با آنها اين است كه ای عزيزان دنيا می گذرد، به فكر آخرت خود باشيد. بياييد راه را بيابيد و راه راست را انتخاب كنيد و قدر برادران بسيج، سپاه و رزمنده را بدانيد كه همين‌ها هستند كه انقلاب و جنگ را به پيش می برند و تاكنون برده‌اند. پيامم به محصلين اين است كه در دو جبهه بجنگيد كه در دنيا و آخرت خشنود باشيد و بدانيد اين عزيزان رزمنده هم دانش‌آموزی بودند در كنار شما. فكر نكنيد كه اينها عقب مانده‌اند، بلكه آنهايی كه هنوز در خواب غفلتند از قافله عقب مانده‌اند و اين را بايد همه بدانند جبهه به ما احتياجی ندارد، بلكه ما هستيم كه به جبهه احتياج داريم، چرا كه جبهه محل خودسازی و دانشگاه انسان‌سازی است از مديران، دبيران، مربيان. مي‌خواهم در پرورش و سرپرستي و آموزش برادران بيشتر كوشش كنند. عزيزان دانش‌آموز، راه شهدای انجمن را ادامه دهند و به فعاليت بپردازند تا خدا از همة ما راضی باشد و بدانيد جنگ ما، انقلاب ما، كشور ما، جامعه ما، همه و همه در گرو همان فعاليت‌های دو جبهه شما مي‌باشد. پس چنان تحصيل كنيد كه كشور ما ديگر به مستشاران خارجی احتياجی نداشته باشد. "شهیدعلی اکبرابراهیمی" @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«امام علی‌ بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)»میفرمایند: اذا زالَ الشَّهیدُ مِن فَرَسِه بِطعنَةٍ اَو بِضَرَبةٍ، لَم یَصِلْ الَی الأرضِ حتّی یَبعثَ اللهُ عزَّوجلَّ زَوجَتَهُ مِن الحُور العِینِ فَتُبَشِّرهُ بِما أَعدَّ الله عَزَّوَجلّ لَهُ منَ الكرامَةِ. وقتی شهید در اثر تیر یا ضربت از مَرکبش می‌افتد هنوز به زمین نرسیده خداوند متعال زوجة حورالعین او را به نزدش حاضر می‌کند تا مقامات و کراماتی که خدای متعال برایش آماده کرده به وی مژدگانی بدهد.  (مستدرک، ج ١١، ص ١١) @Sedaye_Enghelab
شعری که شهید درطول دوران زندگی اش مدام آن را زمزمه می کرد و بعد از شهادتش  توسط مادر بزرگوارم در محضر رهبر معظم انقلاب خوانده شد وامام خامنه ای آن را تصحیح کردند: سر که زد چوبه ی محمل ، دل ما خورد ترک غربتش ریخت به زخم دل عشاق نمک وچنان سوخت که بر سر در آن ، این شده حک سر زینب به سلامت ، سر نوکر به درک حضرت آقا در جواب این مادر شهید شعر را تصحیح کرده و فرمودند: چرا به درک؟ به فلک! "شهید محمدحسین محمدخانی" @Sedaye_Enghelab
به ‌خداقسم‌گمنام‌بودن‌بهتراست ازاینکه فردا افرادی وصایایم‌ را شعارقراردهندوعمل‌رافراموش کنند . بگذاریدگمنام‌باشم... "شهیددهنویان" @Sedaye_Enghelab
  ‌ ﴾﷽﴿   طرح ضیافت 1. دعوت قرآن از نظر جغرافیایی تدریجی بوده است؛ یعنی ابتدا عشیره و اطرافیان نزدیک پیامبر9 بوده (شعراء: 214)، سپس قوم عرب (فصلت: 3) و مکه و اطراف آن (شوری: 7) و در پایان همۀ انسان‌ها (انعام: 19). پس ما هم در توسعه دین و اخلاق الهی بهتر است اینگونه حرکت نماییم. 2. «یوْمَ الْجَمْعِ» که در آیه 7 شوری، به آن اشاره شد، از اوصاف قیامت است؛ چراکه خداوند همۀ انسان‌ها و اهل آسمان‌ها و زمین‌ها را در آن جمع می‌کند. 3. واژۀ «مشفق» در زبان فارسی به معنای مهربان است؛ ولی در زبان عربی اگر بعد از آن حرف «من» باشد، به معنای توجه همراه با ترس است؛ مانند آیۀ 18 که در توصیف مؤمنان می‌فرماید: «وَالَّذینَ آمَنُوا مُشْفِقُونَ مِنْهَا» (کسانی که ایمان دارند، از آخرت در هراس‌اند). 4. در آیۀ 23 خداوند به پیامبردستور می‌دهد به مردم بگوید جز دوستی خاندانش، مزدی نمی‌خواهد. در آیۀ 47 سورۀ سبأ می‌گوید هر اجری از شما می‌خواهم، برای خود شما سود دارد. در آیۀ 57 سورۀ فرقان می‌گوید پاداشی از شما نمی‌طلبم؛ جز اینکه هرکسی بخواهد راهی به سوی پروردگارش در پیش گیرد. نتیجه آنکه هدف رسالت پیامبر گرامی در پیروی از اهل بیت او محقق می شود. 5. در آیۀ 24 واژۀ «یمْحُ» مجزوم نیست تا عطف به «یختم» شمرده شود؛ چون خداوند درهرحال باطل را نابود می‌کند؛ بلکه «و» آن تنها در رسم‌الخط قرآنی حذف شده است؛ مانند «وَيَدْعُ الْإِنسَانُ بِالشَّرِّ» (اسراء: 11) و نیز «سَنَدْعُ الزَّبَانِيَةَ» (علق: 18). 6. آنچه در آیۀ 28 می‌فرماید: وَ هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا، منظور ناامیدی از نزول باران است که گاهی اتفاق می‌افتد، نه از رحمت خدا که نوعی کفر است. 7. «فَوَاحِشَ» در آیۀ 37 جمع «فاحشه» است که منظور از آن گناهان بسیار زشت در عمل و گفتار است؛ و منحصر در زنا نیست. 8. «شُورَى» که در آیۀ 38 ذکر شده، منحصرا در مشورت در كارهاى اجرايى و شناسايى موضوعات است، نه درباره عقاید و احكام كه تنها بايد از مبدأ وحى و از كتاب و سنت گرفته شود. لذا مذاکره بر سر مبانی و اصول خطا است. 9. اینکه در آیۀ 40 شوری می‌فرماید مجازات هر بدی، همانند همان کار بد است ،منحصر در کاری است که تنها از نظر ستم بر شخص دیگر حرام بوده و شامل افعالی که به‌خودی‌خود از نظر خداوند حرام‌اند، نمی‌شود؛ بنابراین اگر کسی مثلاً مورد تجاوز جنسی قرار گرفته، نمی‌تواند با انجام همین عمل ستمکار را مجازات کند؛ چراکه این اعمال به‌خودی‌خود و بدون درنظرگرفتن ستمی که به فرد مورد تجاوز شده، حرام‌اند. 10. جملۀ «خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَأَهْلِیهِمْ» در آیۀ 45 یعنی کسانی‌که با گناهان، سرمایۀ وجودی خود را از دست دادند و بستگانشان را نیز از خود جدا کردند و نمی‌توانند از آنان بهره‌مند شوند؛ زیرا در عمل و ایمان، از آنان جداشدند ✍ استاد: اسدی نسب @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدی و كاظم تا حميد را ديدند، كلي خنديدند. حميد هم به خنده افتاد. ـ به سر كچلم می خنديد يا به اين گونی هايی كه به اسم لباس پوشيده ام؟ مهدی گفت: «هيچی بابا... خُب، حالت چه طور است؟» كمي كه گپ زدند، مهدی پيشنهاد كاظم را به حميد گفت. چشمان حميد بـرق زد و گفت: «كور از خدا چی می خواهد؟» كاظم، عينک دودی اش را نشان داد. هر سه خنديدند. دو ماه بعد، آبا، سومين مستأجرش را در طبقه دوم خانه اش ديد. حميد در كنار درس و كار كمک كاظم و مهدی در مبارزه سياسی شد. حميد در نبود مهدی و كاظم، كارهای خانه را انجام می داد و به آبا هم كمک می كـرد. آبـا بـه زودی شيفته آن جوان معصوم و مؤمن شد كه هيچ وقت مستقيم به چشمان كسـی خيره نمی شد و مثل برادرش مهدی، نجيب و مهربان و سر به زير بود. حميد، زير نظر كاظم و مهدی، با مطالعات مستمر كتاب هـای مـذهبی و سياسـی، هر روز بر دانسته هايش می افزود. كاظم و مهدی با هم به خانه رسيدند. در خانه نيمه بـاز بـود. كـاظم شـک كـرد. مهدی آهسته در را باز كرد. آبا چند روز پيش برای ديدن اقـوامش بـه روسـتا رفتـه بود. طبق قرار، هيچ كدام از آن سه، درِ خانه را باز نمی گذاشتند؛ اما حالا درِ خانه باز بود. كاظم به مهدی اشاره كرد. مهدی نيم نگاهی به اطراف انداخت. آهسته كلتش را از كمر بيرون كشيد و مسلح شد. هر دو گربه وار به درون خانه خزيدند. هيچ صدايی نمی آمد. كاظم نرم و چابک، از پله ها بالا رفت. مهدی هم بـا احتيـاط از پلـه هـا بـالا كشيد. درِ اتاقشان نيمه باز بـود. كـاظم بـه داخـل اتـاق پريـد. چشـمانش از تعجـب گردشد. تمام وسايل اتاق به هم ريخته بـود. مهـدی هـم وارد اتـاق شـد. كاغـذها و كتاب ها، در گوشه و كنار اتاق، پاره و درهم انباشته شده بود. تشك ها و متكاهـا پـاره و حتي دو پشتي كهنه شان جر خورده بود. قابلمة غذا دمر شده و بوی نفت، اتاق را پر كرده بود. مهدی، ترسيده و نگران گفت: «يـا امـام حسـين، چـه بلايـی سـر حميـد آمده؟» كاظم به ديوار تكيه داد و زير لب گفت: «كار ساواكی هاست». مهدی نشست و سرش را دردست گرفت. ناگهان كاغذ و كتاب های گوشه اتـاق بـه جنبش درآمد. بعد حميد با سر و صورت متورم و لب خونی و چشـمان كبـود بلنـد شد. مهدی جلو دويد، حميد را بغل كرد و با لحنی بغض آلود گفـت: «حميـد جـان، چه بلايی سرت آورده اند؟» خون خشكيده، لب حميد را تيـره كـرده بـود. كـاظم، ليـوان آب را روي لب هـای حميد گذاشت و حميد چند جرعه نوشيد. بعد حميد، بريده بريده گفت: «ساواكی ها بودند. همه جا را به هم ريختند. حسابی كتكم زدند». كاظم گوشه ای نشست. هر سه برای لحظاتی ساكت ماندند. ناگهان كاظم پقّی زد زير خنده و گفت: «تو را به خدا، ريخت و قيافه اش را ببين!» مهدی اول نخنديد؛ اما بعد به خنده افتاد. حميد عصبانی شد و گفت: «بـه چـی می خنديد؟ ببينيد مرا به چه حال و روزی انداخته اند!» كاظم با خنده گفت: «واقعيتش، به حال و روزت می خنديم». حميد بلند شد. جلو آيينه رفت. با ديدن صورت كوفتـه اش جـا خـورد. برگشـت طرف كاظم و مهدی و گفـت: «مـرا بـه اينجـا كشـانده ايـد كـه بـه كتـک بدهيـد... بی معرفت ها؟!» مهدی و كاظم ريسه رفتند. حميد هم به خنده افتاد. چنـد لحظـه بعـد، مهـدی گفت: «خُب بچه ها، ديگر بس است. اين اولين درسی بود كه ساواكی ها به ما دادنـد. بايد به فكر خانه ديگری باشيم». حميد در حالی كه به گونه متورمش در آيينه نگاه می كرد، گفـت: «حتمـاً نمـره من هم بيست شده!» دوباره هر سه تايشان به خنده افتادند. @Sedaye_Enghelab
همه جور لباسی می پوشید حتی شلوار جین، اما خیلی مذهبی و در اعتقادش راسخ بود القاب زیادی داشت ولی خودش می گفت: به من بگید غریب طوس و می گفت: به مردم ایران بگید هروقت رفتند دیدار امام رضا(ع) سلام مرا به آقا برسانند و بگویند آقا یکی هست که زیر پرچم شما درحال مبارزه(در جبهه) است و اسم شمارا روی خودش گذاشته... شهید حزب‌الله "احمد مشلب" @Sedaye_Enghelab
بند ۴۳ بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که کوچک آن باعث عذاب دردناک و بزرگ آن عقوبت شدیدت را در پی دارد، و انجام دادن آن باعث تعجیل نقمتت میگردد، و اصرار بر آن زوال نعمتت را در پی دارد؛ پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! @Sedaye_Enghelab
•﷽• امام خامنه ای: ماه رمضان فرصت خوبی برای خودسازی است، ما همان ماده‌ی خام هستیم که اگر روی خودمان کار کردیم و توانستیم این ماده ی خام را به شکلهای برتر تبدیل کنیم، آن کار لازم در زندگی را انجام داده‌ایم، هدف حیات همین است. @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 فرازی ازوصیت نامه شکرخدا میکنم که قدری مهلتم داد تا اسلام واقعی را بشناسم و در خاموشی و جهل از دنیا نروم .واین انقلاب به رهبری پیامبرگونه امام امت باعث شد که من از لاک خود بیرون آیم و به این دنیا و زندگی به دید دیگری نگاه کنم.خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد(ص) علی(ع)میکنم؛بارالها ای پروردگار بزرگ  این هدیه خون نا قابلم که ارزش در مقابل درگاهت ندارد بپذیر و از گناهانم صرف نظر کن .به بزرگواری خود مرا در روز قیامت در بارگاه پیامبر گرامی (ص) و علی (ع) و سالار شهدا حسین (ع) قرار بده و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای اسلام سر افکنده و خجل مگردان . مرگ خواهی نخواهی سراغ همه مان خواهد آمد .اما چه خوش است مرگ سرخ و چه زیباست شهادت در راه خدا پشتیبان ولایت فقیه باشید امام را روحانیت را تنها نگذارید و برای اسلام و آزادی مسلمین تلاش کنید؛کم توقع و پرکار باشید سنگر مسجد را خالی نکنید به ضعفا و درماندگان کمک کنید "شهیدمحمددلکش" @Sedaye_Enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«پیامبرگرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)»میفرمایند: ما مِن اَحدٍ یَدخُلُ الجنَّةَ فَیَتَمنّی أَن یَخرُجَ مِنها اِلاَّ الشَّهیدَ فاِنّهُ یَتَمَنّی أَن یَرجِعَ فَیُقتَلُ عَشَرَ مرَّاتٍ ممّایری مِن كَرامةِ الله! هیچ یک از بهشتیان پس از ورود به بهشت آرزوی خروج از آن را دیگر نخواهند داشت دهید که با مشاهدة آن همه مقامات و کراماتی که خداوند برای او ارزانی داشته آرزو می‌کند به دنیا برگردد و ده مرتبه زنده و کشته شود!  (مستدرک، ج ١١، ص ١٣) @Sedaye_Enghelab
برای اینکه خدا لطفش و رحمتش و آمرزشش شامل حال ما بشه باید اخلاص داشته باشیم و برای اینکه ما اخلاص داشته باشیم سرمایه می خواد که از همه چیزمون بگذریم و برای اینکه از همه چیز مون بگذریم باید شبانه روز دلمون و وجودمون و همه چیز مون با خدا باشه . انقدر پاک باشیم که خدا کلا از ما راضی باشه . قدم برمی داریم برای رضای خدا قلم بر می داریم روی کاغذ برای رضای خدا حرف می زنیم برای رضای خدا شعار می دیم برای رضای خدا می جنگیم برای رضای خدا همه چیز همه چیز همه چیز خاص خدا باشه که اگر شد، پیروزی نزدیک است … چه بکشیم چه کشته بشیم که اگر چنین بشیم پیروزیم و هیچ ناراحتی نداریم و شکست معنا نداره . "شهید ابراهیم همت" @Sedaye_Enghelab
پیرمرد زیبا..... شب عملیات خیبر در منطقه ی جفیر مسیر عملیات را گم کردیم. ما چهار نفر بودیم که با یک تانک همین طور بدون جهت پیش می رفتیم. یک مرتبه متوجه شدیم از نیروهای عراقی هم گذاشته ایم؛ مانده بودیم که چه کنیم. ناگهان پیرمردی خوش چهره، با محاسنی سپید و نورانی و نسبتاً بلند ما را صدا زد و گفت: « شما راه را گم کرده اید. » بعد با اشاره راه را به ما نشان داد. وقتی به نیروهای خودی رسیدیم، تازه به خودمان آمدیم که آن پیرمرد که بود.... @Sedaye_Enghelab
  ‌ ﴾﷽﴿   طرح ضیافت 1. در آیۀ 3 سورۀ احقاف آمده: «خداوند کرات آسمانی و زمین را برای مدتی معیّن آفریده است». این آیه از آیات دارای اعجاز علمی است؛ زیرا هم‌اکنون در علوم طبیعی روشن شده که به‌طورقطع زمانی فرا می‌رسد که سیاره‌ها نابود و زمین متلاشی می‌شود. 2. فعل «أفاض» اگر با «مِن» بیاید، معمولاً به معنای ترک کردن و کوچ نمودن است؛ مانند «فَإِذا أَفَضْتُمْ مِنْ عَرَفَاتٍ» (بقره: 198) و اگر با «فی» ذکر شود، به معنایی داخل کردن است؛ مانند آیه 8 سوره احقاف:«هُوَ أَعْلَمُ بِمَا تُفِیضُونَ فِیهِ». 3. «اسْتَقَامُ» را در آیه 13، فعل ماضی است و از مصدر «استقامت» گرفته شده که به معنای حرکت کردن در منهج و مسیر مستقیم و راه حق است. استقامت در امور دینی آن‌چنان دشوار است که پیامبرفرمود: «سورۀ هود به خاطر آیۀ "فَاسْتَقِمْ کمَا أُمِرْتَ" (همان‌گونه که به تو دستور داده شده، استقامت کن) مرا پیر کرد». 4. در زمان خلافت عمر، زنی را آوردند که بچه‌ای را شش ماه پس از نکاح خود زاییده بود و عمر به سنگسار کردن او تصمیم گرفت. امام علی به او گفت من با تو به واسطۀ قرآن مخالفت می‌کنم، آنجا که می‌فرماید: «وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلاَثُونَ شَهْراً» و نیز در آیۀ 233 سورۀ بقره می‌فرماید: «مادران فرزندان خود را دو سال کامل شیر می‌دهند». لازمة این دو آیه آن است که ممکن است فرزند شش‌ماهه به دنیا آید. 5. «أَنصِتُوا» فعل امر از مصدر «انصات» به معنای سکوت برای گوش کردن است و در آیۀ 29 منظور، سکوت برای شنیدن قرآن مجید است. این آیه بر لزوم گوش کردن به قرآن هنگام تلاوت آن دلالت دارد. 6. در «أُوْلُوا الْعَزْمِ» در آیۀ 35 احقاف، «عَزْمِ» به معناى ارادۀ محكم و استوار است. پيامبران صاحب شريعت با مشكلات و گرفتارى‏هاى بيشترى روبه‌رو بودند و براى رویارویی با آن عزم و ارادۀ محكم‏ترى نیاز داشتند؛ ازاین‌رو به اين دسته از پيامبران«أُوْلُوا الْعَزْمِ» گفته شده است.. 7. آیۀ 16 سوره محمد، درباره منافقانی از اصحاب پیامبرفرو فرستاده شده که کلام حضرت را می‌شنیدند؛ ولی ایمان نمی‌آوردند بنابراین نمی‌توان گفت همه اصحاب آن حضرت عادل و بهشتی‌اند. 8. «أَشْرَاطُ» در آیه 18جمع «شَرَط» به معنای علامت و نشانه‌هاست و منظور از «اشراط الساعه» نشانه‌های برپایی قیامت است؛ با توجه به اینکه زمان دنیا نزدیک به پایان خود است ـ چون میلیون‌ها سال از آن گذشته و شاید چند هزار سال بیشتر از آن نمانده باشد ـبرخی بعثت خود پیامبر آخرالزمان را از «أَشْرَاطُ» شمرده‌اند. 9. در آیه 19 سوره محمد، وَ اللَّهُ يَعْلَمُ مُتَقَلَّبَكُمْ وَ مَثْواكُم، واژه «مُتَقَلَّب» اسم مفعول و اسم مکان به معنای محل رفت‌وآمد و حرکت است و واژۀ «مَثْوَا» به معنای محل استقرار و سکونت است. 10. طبق آیۀ 30 سوره محمد «فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيماهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْل» با دقت در ظاهر افراد می‌توان به آنچه در درون نهفته داشته‌اند، آگاه شد و هرکس بخواهد چیزی را پنهان کند، در سیما و نیز گفتارش نمایان است؛ ازاین‌رو امام علی(ع) فرمود: <<هیچ‌کس چیزی را پنهان نکرد؛ مگر آنکه در لغزش‌های زبانی‌اش و خطوط چهره‌اش آشکارشد‌>> ✍ استاد: اسدی نسب @Sedaye_Enghelab