هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به لیبرالها میخوریم...|
#امام_خمینی(ره)
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
پیر روشنبین ما گفت اما ما نشنیدیم!
#امام_خمینی
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وصیت حضرت روحالله که عمل نکردن به آن، دلیل و ریشه تمام مشکلات کشور است:
من التماس میکنم به ملت ایران ... این غربزدهها را کنار بگذارند!!!
#امام_خمینی
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
🔸 مکتب #کمونیسم مکتب خونریزی است، مکتب اختناق است، تمام اختناق در آنجا حکمفرماست؛ و خونریزی در آنجا هست ...
🔸 مادیتی که در #آمریکا و امثال آن ممالک غربی غیرکمونیستی هست، آنها هم تمام جدال و نزاعشان سر مادیات است و با مادیات سر و کار دارند، و مردم را به خاک و خون میکشند!
🔸 این رژیمها از انسان میترسند. در هر رژیمی یک انسان اگر پیدا بشود متحول میکند کارها را. #رضاشاه از #مدرس میترسید، آنقدری که از مدرس میترسید، از دزدهای سرگردنه نمی ترسید! از تفنگدارها نمیترسید.... مدرس مانع بود از اینکه یک کارهای زشتی را انجام بدهد، و آخر مدرس را گرفت و کشت.
🔸 موظفیم ما که #انسان درست کنیم. انسان است که میتواند جلوی مفاسد را بگیرد، انسان است که به حال #مستضعفین نظر دارد... این رژیمها همه مستضعفین را زیر بار میخواهند بکِشند و از آنها استثمار کنند. آنها دنبال این نیستند که برای مستضعفین کاری بکنند و نکردند.
#صحیفه_امام، ج۹، ص۲۹۴
#امام_خمینی
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
شاید اگر تو نیز به دریا نمیزدی
هرگز به این جزیره کسی پا نمیگذاشت
#امام_خمینی
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
◾امام خمینی (ره) شاهدی بر ادامه خط علوی
✔ اسلام به حاکمان میآموزد که حکومت وسیلهای برای برخورداری از لذتهای دنیا و وسیلهای برای ممتاز شدن از دیگران در عرصۀ مظاهر زندگی و زینتهای آن نیست، بلکه حکومت مسئولیت، خلافت و مشارکت با مستضعفان در غمهای آنهاست.
✔ چنانکه از تاریخ تجربۀ اسلامی بگذریم و نظرمان را به واقعیت این تجربه در وضعیت فعلی معطوف کنیم خواهیم دید که آن علوی بزرگ [امام خمینی] که رهبری پیکار ملتش را زیر پرچم اسلام به عهده گرفت تا آنجا که خداوند او را یاری نمود و امپراتوری شاه با تمامی گنجینههایش بهدست او افتاد و پیروزمندانه به دیار خود بازگشت، خانهای را بر خانۀ قدیمیاش ترجیح نداد، بلکه به همان خانهای که ستمگران نزدیک بیست سال قبل، او را از آنجا تبعید کرده بودند بازگشت تا شاهدی باشد بر اینکه امام علی علیهالسلام تنها یک فرد معین نبود که تمام شده باشد ، بلکه او مظهر خط اسلام بود که پایان نمیپذیرد.
📚 کتاب اسلام راهبر زندگی، صفحه ۲۰۸
#شهید_صدر
#امام_خمینی
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
بنده تا حدودی به شرح حال علمای بزرگ وقوف دارم و تا اندازهای قدر کارهایشان را میدانم، اما کاری که امام بزرگوار انجام داد، از نوعِ کار انبیا بود، نه از نوع کار علما. اگرچه علما ورثه انبیا هستند، اما غیر از امام عالمی که توانسته باشد شأن وراثت را تحقق بخشد، نداشتهایم
#امام_خمینی
#امام_خامنه_ای
@jahade_tabien1
هدایت شده از رَهبـرانِ شیـعِه (کانون ولائیون بصیرت افزا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا میداند که مرا اوضاع ۱۵ خرداد کوبید...
•┈••✾••┈•
🇮🇷 #رهبران_شیعه | کانون ولائیون بصیرت افزا 👇
🆔 @Shia_Leaders
اخبار برگزيده
💠این #جاسوس☝️ رو بازداشت کنید! 👈مگه رهبری نفرمود که پشت کشف حجابها سرویس های جاسوسی هستند⁉️ 🔻حجاب د
مردم شیراز چرا تو دهن این بی غیرت نمیزنید که داره که علنا داره با احکام اسلام مخالفت میکنه؟؟؟
12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠☫﷽☫🌠
چه صفایی داره این کلیپو تو حرم امام رضا گوش بدی. تابحال ندیده بودم رهبری انقدر آفرین بگن به کسی
جهان فهمید رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه
#امام_رضا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷پای درس معلم قرآن/۲۷
فرق نماز خواندن با اقامه نماز چیست؟
در تعابیر قرآنی اقامه نماز یکی از مقومات تقوا دانسته شده است. اما اقامه نماز یعنی چه؟ آیا همین که نماز بخوانیم یعنی آن که نماز را برپا داشتهایم و اقامه کردهایم؟
سرویس سیاست مشرق - خواندن نمازهای واجب به خصوص نمازهای یومیه که در هر شبانه روز واجب میشود، یکی از دستورات مسلم دینی است که هر مومن با توجه به تکلیفی که بر عهده دارد موظف است در اوقات خاصی این نمازها را به جای آورد. اما در تعابیر قرآنی گاهی از عبارت یصلون استفاده شده است یعنی کسانی که نماز میخوانند و گاهی از تعبیر یقیمون الصلوة استفاده شده است که یعنی نماز را بر پا میدارند. آیا اقامه صلوة و برپاداشتن نماز همان خواندن نماز و ادای این فریضه است؟
معلم قرآن ما حضرت آیت الله خامنهای در ضمن مباحث تفسیری خود به این نکته پرداخته و تمایز این دو را به خوبی بیان داشتهاند. ایشان در این باره میفرمایند:
«و یقیمون الصلوة»:[۱] ونماز را به پا میدارند. من بارها این را گفتهام که به پاداشتن نماز غیر از گزاردن نماز است و متأسفانه در بعضی از ترجمهها مشاهده میشود مینویسند و نماز میگزارند، در حالی که نمازگزاردن در عربی میشود «یصلون» و «یقیمون الصلوة» یعنی نماز را بپا میدارند، پس به پا داشتن نماز چیزی بیش از گزاردن نماز است، که البته نمازگزاردن را هم شامل میشود. یعنی اگر شما بخواهید جزو نماز بپادارندگان باشید نمیتوانید نمازگزاردن را ترک کنید.
بپاداشتن نماز، یعنی در محیط و در جامعه این واجب و این حقیقت لطیف را بوجود آوردن و محیط را محیط نماز کردن و دیگری را به نماز دعوت کردن و نماز را با توجه ادا کردن، و مفاهیم نماز را در زندگی تحقق بخشیدن است، که مفهوم اصلی نماز عبارت است از: خضوع انسان در مقابل پروردگار و عمل انسان به فرمان پروردگار این آن عنصر اصلی نماز است که در حاشیهاش هم چیزهای دیگری وجود دارد. پس شرط دوم متقین اقامهی صلوه است یقیمونالصلوه و آنکه قبلاً گفتیم: الذین یؤمنونبالغیب، یکی از مقومات تقوا بود در عالم بینش و این دومی ( اقامهی صلوه ) یکی از مقومات تقوا در عالم خود سازی است و خودسازی بسیار مهم است. [۲]
[۱] سوره مبارکه البقرة آیه ۳: الَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَیُقیمونَ الصَّلاةَ وَمِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ. ترجمه: متقیان کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است] ایمان میآورند؛ و نماز را برپا میدارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی دادهایم، انفاق میکنند.
[۲] بیانات در جلسه هشتم تفسیر سوره بقره ، ۱۳۷۰/۰۷/۲۴