eitaa logo
سراج الهدے
176 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
125 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
سراج الهدے
🏴 نحوه عزاداری امام حسین (ع) در محضر امامان شیعه (علیهم السلام) 🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻 در پاسخ یکی دیگر ا
🏴 نحوه عزاداری امام حسین (ع) در محضر امامان شیعه (علیهم السلام) 🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻 نویسنده کتاب سیاهپوشی در سوگ ائمّه نور علیهم السلام ، در این باره چنین آورده است: هند، همسر یزید، می گوید: در عالم خواب دیدم دری از آسمان باز شده است و فرشتگان گروه گروه به سوی سر حسین علیه السلام فرود می آیند و می گویند: السلام علیک یا ابا عبداللّه، السلام علیک یابن رسول اللّه. در ادامه، او در عالم رؤیا شاهد بوسیدن سر امام حسین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله و مناظر دیگری بود. هند می گوید: ناراحت و نگران از خواب بیدار شدم و ناگهان چشمم به نوری افتاد که از سر بریده امام حسین علیه السلام متصاعد بود. با مشاهده این صحنه، به جست وجوی یزید برخاستم و او را در اتاقی تاریک یافتم که محزون و غمگین می گفت: مرا چه به کار حسین؟ خواب خویش را برای او نقل کردم و او سرش را به زیر افکنده بود. منبع: سایت آیه های انتظار 《۷》 _ @SerajalHoda
هدایت شده از گلشن راز
السلام علیک ایها الرضیع الصغیر ... ز دست کوته خود زیر بارم که از بالابلندان شرمسارم مگر زنجیر مویی گیردم دست وگر نه سر به شیدایی برآرم حافظ ره @golshaneraaz
سراج الهدے
🏴 نحوه عزاداری امام حسین (ع) در محضر امامان شیعه (علیهم السلام) 🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻 نویسنده کتاب سیاهپو
🏴 نحوه عزاداری امام حسین (ع) در محضر امامان شیعه (علیهم السلام) 🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻 نویسنده با ذکر این رؤیا، یزید را پشیمان و نادم از جنایت خویش در کربلا دانسته است و این موضوع را عامل برخورد ملایم وی با اهل بیت علیهم السلام می داند، در حالی که باید توجه داشت ترس یزید از خشم عمومی مردم و قیام بر ضد حکومت را باید عامل اصلی مدارا با اسرای اهل بیت علیهم السلام و سعی در جلب رضایت آنان دانست. کافی است مروری بر واقعه «حَرّه» و جنایات لشکریان یزید در مدینه، که دو سال پس از واقعه کربلا روی داد، داشته باشیم تا نادم و پشیمان بودن یزید از جنایاتش در کربلا را داستانی نادرست بدانیم. دکتر شهیدی در این باره می نویسد: «مسلم بن عقبه، فرمانده سپاه اعزامی یزید به مدینه، سه روز شهر را به اختیار سپاهیان خونخوار شام نهاد تا هرچه خواهند بکنند و چه مردان دیندار و پارسا و شب زنده دار که کشته شد و چه حرمت ها که در هم شکست و چه زنان و دختران که از تجاوز این مردم وحشی نرستند! خدا می داند از این فاجعه تنها یک حقیقت را می توان دریافت و آن اینکه در این لشکرکشی، امیر و مأمور هیچ یک از فقه اسلام آگاهی نداشتند، و اگر داشتند بدان بی اعتنا بودند.» منبع: سایت آیه های انتظار 《۸》 _ @SerajalHoda
داغ مجنونی تو بر دل لیلا بس بود این تلذیِّ تو بر کشتن بابا بس بود تا قیامت به دل سوخته آل علی داغ شش ماهگی محسن زهرا بس بود @golshaneraaz
بهر تر کردن لب های به هم چسبیده قطره ای آب از پهنۀ دریا بس بود روضه خوان عطشت سینه مجروح رباب ذکر لالایی او زان همه غوغا بس بود @golshaneraaz
🔰 "سه رکن سلوک" 🔻 اهمیت مشارطه و مراقبه و محاسبه "۷" ____ این سه اصل موجب میشود انسان به معرفت نفس عملی دست پیدا کند و خویشتن خویش را درست بشناسد و بفهمد در کجای مسیر قرار دارد. ،شایسته است مبحث فوق را از کتاب چهل حدیث امام راحل تقدیم عزیزان نماییم و در پست های بعدی به اصول دیگر بپردازیم ، ان شاء الله تعالی. منبع: سایت آیه های انتظار __ @SerajalHoda
شکوه صبر را وقتی نشان داد که اذن رفتنت را بی‌امان داد تو رفتی و همه فهمیده بودند که در راه خدا باید جوان داد @golshaneraaz
🏴 نحوه عزاداری امام حسین (ع) در محضر امامان شیعه (علیهم السلام) 🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻▪️🔻 یکی از شیوه های امامان شیعه در برگزاری عزاداری بر امام حسین علیه السلام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشورا استفاده از خطیبان و شاعران و افراد خوش صدا بود. به این افراد «مُنْشِدْ» می گفتند که معادل «مدّاح» امروزی بود. البته مسلّم است این افراد، که در محضر امامان معصوم به شعرخوانی و مرثیه سرایی می پرداختند، از هرگونه گزافه گویی و غلو و سخن نادرست به دور بودند و اساسا حادثه کربلا آن قدر دلخراش و حزن انگیز است که برای تحریک احساسات، نیازی به قصه پردازی و بیان مطالب نادرست، که متأسفانه کار برخی از مدّاحان شده، نیست. هنگام بازگشت اهل بیت علیهم السلام به مدینه، کاروان آن ها در نزدیکی شهر اقامت کوتاهی کرد. چند تن از اهالی مدینه با کاروان اسرا برخورد کردند. یکی از آنان بشیر بن جذلَمْ بود. امام سجّاد علیه السلام او را شناخت و به او فرمود: ای بشیر، پدرت شاعر بود، تو هم از شاعری بهره ای داری؟ بشیر گفت: بلی، من خود نیز شاعرم. حضرت فرمود: ابیاتی بگو و جلوتر از ما به مدینه برو و خبر ورود ما و مصیبت قتل سیدالشهداء علیه السلام را به مردم اعلام کن. بشیر این ابیات را ساخت و با گریه و صدای رسا بر مردم مدینه فراخواند: یا اهلَ یثرب لا مُقامَ لکم بِها قُتِلَ الحسینُ و ادمعی مِدرارٌ الجسمُ منه بکربلاءِ مفّرجٌ والرأسُ منه علیَ القناةِ یُدارُ. یعنی: ای اهل مدینه، دیگر در مدینه اقامت نکنید که حسین علیه السلام شهید شد و به این سبب، سیلاب اشک از چشم من روان است. بدن شریفش در کربلا و در میان خاک و خون افتاده و سر مقدّسش را بر سر نیزه ها در شهرها می گردانند. بنا به قول ابی مخْنَفْ، زنی در مدینه باقی نماند، جز آنکه از خانه بیرون رفت و مردمان سیاه پوشیدند و فریاد گریه و ناله سر دادند. منبع: سایت آیه های انتظار 《۹》 _ @SerajalHoda
الصلوه و السلام على‏ المتوحّد بالهمّة العليا المتوسّد بالشّهود و الرّضا مركز عالم الوجود سرّ الواجد و الموجود شخص العرفان عين العيان نور اللّه و سرّه الأتمّ المتحقّق بالكمال الأعظم... @golshaneraaz
سراج الهدے
الصلوه و السلام على‏ المتوحّد بالهمّة العليا المتوسّد بالشّهود و الرّضا مركز عالم الوجود سرّ الواج
الصلوه و السلام على‏ المتوحّد بالهمّة العليا المتوسّد بالشّهود و الرّضا مركز عالم الوجود سرّ الواجد و الموجود شخص العرفان عين العيان نور اللّه و سرّه الأتمّ المتحقّق بالكمال الأعظم نقطة دائرة الازل و الأبد المتشخّص بألف الاحد فاتحة كتاب الشّهادة والي ولاية السّيادة الأحديّة الجمع‏ الوجودي الحقيقة الكليّة الشّهودي كهف الإمامة صاحب العلامة كفيل الدّين الوارث لخصوصيّات سيّد المرسلين الخارج عن محيط الأين و الوجود إنسان العين‏ لغز الإنشاء مضمون الإبداع مذوّق الأذواق و مشوّق الأشواق مطلب المحبّين و مقصد العشّاق المقدّس عن كلّ الشّين ابي عبد اللّه الحسين صلوات اللّه و سلامه عليه‏» «درود و تحيّات بى شائبه خداوند و فرشتگان و حمل‏ كنندگان عرش او و جميع عالم آفرينش علوى و سفلى بر آن ذات پاك و گوهر تابناك باد كه در ميان افراد كائنات با همت علياى خود متوحّد و در مقامات قرب حق، مقام شهود و رضاى حق تعالى همواره حاصل و تكيه ‏گاه آن حضرت است. ‏او مركز عالم وجود و حقيقت واجد و باطن موجود است شخص مجسم معرفت و حقيقت آشكار و نور حضرت كردگار سرّ اتمّ الهى و داراى كمال اعظم غير متناهى مركز دايره ازل و ابد كه در اولية وجود متلبّس است بلباس تشخّص. الف احد آغاز كتاب ناسوت شهادت. والى ولايت ملكوت سيادت. در مقام جمع الجمع وجودى صدرنشين محفل احديت. در منزل فرق الفرق شهودى، حقيقت كليه موجود بهر كثرت. كهف امامت صاحب علامت، نگهبان دين وارث مختصات حضرت سيد المرسلين. خود، رتبه آن ذات پاك بالاتر از رفعت افلاك است و بيرون از عالم زمان و خارج از فضاى مكان و در معنى چشم بيناى حقيقت هستى را انسان. چگونه شرح اين حقيقت توانم داد كه لغز و معماى عالم ايجاد است و حاصل مضمون نشأة ابداع ذوق،بخشنده اذواق و به شوق ‏آورنده اشواق، مطلب احباب و مقصد عشاق. منزه است از هرگونه نقص و شين بنام نامى و لقب گرامى ابى عبد اللّه الحسين روحنا له الفداء». @golshaneraaz