eitaa logo
سراج الهدے
176 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
125 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
✨💞 ولايت در اسلام و قرآن 💞✨ ____ 🍃 ۳۸ 🍃 ✅ حادثه خونين ، پيامد تلخ انحراف رهبری امام حسين (ع) در پاسخ استاندار مدينه (وليد بن عتبه) مبني بر بيعت با يزيد مي‏فرمايد: ...وَ يَزيدُ رَجُلٌ شارِبُ الْخَمْر ِوَ قاتِلُ النَّفْس الْمُحْتَرَمة ِمُعْلِنٌ بِالْف ِسْقِوَ مِثْلي لا يُبايِعُم ِثْلَهُ؛  يزيد (مردي كه تو از من توقع بيعت با او را داري) شرابخوار است كه دستش به خون افراد بي‏گناه آلوده است. حريم و دستور الهي را در هم شكسته و آشكارا به فسق و فجور مي‏پردازد. روا نيست كه شخصيتي چون من (با آن سوابق درخشان و اصالت خانوادگي) با شخصي چون او (با آن سابقه سوء و پستي) بيعت كند.  نيز در پاسخ مروان بن حكم مبني بر بيعت با يزيد مي‏فرمايد:  اِنّا لِلّه ِوَ اِنَّا اِلَيْه ِراجِعُونَ وَ عَلَي الْاِسْلام ِالسَّلامُ اِذ بُل ِيَت ِالْاُمَّةُ بِراعٍ مِثْلِ يَزيد وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدّي‏رَسُول اللَّه ِ(ص) يَقُولُ: "الْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلي آلِاَبي‏سُفْيانَ فَاِذا رَأَيْتُمْ مُعاو ِيَةَ عَلي مِنْبَري‏فَابْقِرُوا بَطْنَهُ" وَ قَدْ رآه اَهْلُ الْمَدينة ِعَلَي الْمِ نْبَر ِفَلَمْ يَبْقَرُوا فَابْتلاهُمُ اللَّهُ بِيَزيدالْفَاسِقِ؛  انا لله... اينك بايد فاتحه اسلام را خواند كه مسلمانان به فرمانروايي چون يزيد گرفتار شده‏ا ند. من از جدم رسول خدا شنيدم كه فرمود: "خلافت براي خاندان ابوسفيان حرام است و اگر روزي معاويه را بر منبر من ديديد شكمش را بدريد"، ولي مردم مدينه او را بر عرشه منبر پيامبر ديدند و نكشتند و اينك خداوند آنان را به يزيد فاسق (و بدتر از معاويه) دچار ساخته‏ است!  منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 96 / 7 / 14 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 با عرض سلام و ادب خدمت خانم سراج عزیز و بزرگوار ممنون میشم برای از که منشأ اون حرف‌ها و رفتارهای اطرافین هست، بفرمائید. همینطور در مورد سنجش امور که باعث میشه از بشیم. 💎 پاسخ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 سلام علیکم و رحمت الله عمده مطلبی که سبب افکار ازار دهنده خصوصا با منشاء رفتار و گفتار اطرافیان میشود ، نگاه غلط و بینش شرک الود می باشد . تا وقتی که از دایره ی توحید و دیدن حقیقت حق متعال و بینشی که "لا موثر فی الوجود الا الله" به دوریم ، یقینا به دیگران بعنوان قدرت مستقل در اثر گذاری نظاره میکنیم و تحت تاثیر خوش و ناخوش انها واقع میشویم . پس حرف اول در سلامت و ارامش روان را اعتقاد توحیدی در سایه معرفت الله و تغییر بینشهای غلط ، می زند . چشمها را باید شست ....👇👇👇 علاوه بر بینش توحیدی هر از چند گاهی نگرش به مسائل از دیدگاه تازه زوایای پنهان زیادی را برای ما آشکار می کند و سبب می شود تا تصمیمات بهتری بگیریم.  پس باید سعی نمود به مسائل با شیوه ای نو نگاه کرد . مثلا حرف دیگران اگر تحت شرایط هیجانی نبوده و جدی باشد معرف شخصیت آنهاست و سبب شناخت . پس میتوان در سایه شناخت رفتار خویش را با انها تنظیم کرد . راهکار عملی .....👇👇👇 الف . در کار دیگران دخالت نکنید مگر اینکه کمک بخواهند .👇 بیشتر ما با مداخله در امور دیگران، برای خود و آنها مشکلاتی ایجاد می کنیم. ما معمولاً به این دلیل در کار آنها مداخله می کنیم که معتقدیم راه ما، بهترین راه است. ما تصور می کنیم که منطق ما بهترین منطق است و کسانی که مطابق طرز فکر ما عمل نمی کنند، باید مورد انتقاد قرار بگیرند و به مسیر درست (که همان مسیر ماست) هدایت شوند. این طرز فکر، وجود فردیت را انکار می کند و ذهن ما را خسته و بیمار می نماید و سبب رفتار و گفتار ناشایست اطرافیان میشود . ب . بخشش و فراموش کردن ...👇👇 این روش، بهترین راه برای رسیدن به آرامش ذهنی است. ما اغلب به دلیل اینکه کسی به ما توهین کرده یا به ما ضرری رسانده است، احساسات ستیزگی را در قلب خود افزایش می دهیم. ما شکایت ها و گلایه ها در خود را پرورش می دهیم و نتیجه آن برای ما، تنها بی خوابی، زخم معده و افزایش فشارخون است. توهین یا صدمه ممکن است یک بار اتفاق بیفتد، اما با تشدید شکایات، مدام آن را به خود یادآوری می کنیم. باید به سرعت این عادت بد را ترک کرد.  ج . با برسمیت شناختن دیگران و احترام به حریت انها و درک شرایط ، باید خود را حتی المقدور (تا جاییکه مخالف عقل و شرع نباشد ) مطابق با محیط پیرامون خویش تغییر داد. در این صورت علاوه بر خشکاندن منشاء ازار روانی بر اثر اعمال دیگران ، در دنیای اطرافیان ورود پیدا میکنید و در تعارض خاص قرار نمیگیرید .   از همه مهمتر باید رابطه ی خویش را با پروردگار قوی نمود تا قدرت پیدا کرد . موفق باشید 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 ادامه دارد... @SerajalHoda
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 96 / 7 / 14 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 و اصلا اینکه تا چه حد میشه به دو دو تا چهارتای که اثبات میکنه با این سبک زندگی آینده ی خوبی نداری، میشه اعتماد کرد؟ 💎 پاسخ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 بین عقل و وهم تفاوتهای اساسی است ، عقل برای اینده میتواند برنامه ریزی کند و عاقل را در جهت سعادت دارین ، قرار دهد . عقل تحت تاثیر احساس و حالات خاص میدان را خالی نمیکند و منفعلانه عمل نمی نماید . پس این حسابگری که فقط با محاسبه‌اش به اینجا میرساند که با این سبک اینده خوبی ندارید و برنامه و راهکار برای تغییر بهینه ارائه نمیدهد ، عقل جزئی یا وهمست و ناقص ، احکامش نیز قابل اعتنا نیست . یا علی 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 ادامه دارد... _ @SerajalHoda
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 96 / 7 / 14 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 و اینکه اصلا چیه و قراره در اون به چه چیزی برسیم؟ 💎 پاسخ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 آینده بُعدی از هستی بشر است که در فراسوی لحظهٔ «حال» گسترش می‌یابد و همچون اصلی در انجام اقدامات در نظر گرفته می‌شود. این مفهوم برخورداری از طرح، اهداف، نیات، غایات و مفاهیم را برای آدمی به همراه می‌آورد. توجه ....👇👇 آینده مدت زمانی نا محدود پس از حال حاضر است که ورود به آن به دلیل وجود زمان و قوانین فیزیک اجتناب ناپذیر است. توجه ...‌👇👇 قرارست در اینده نتیجه و اثار اعمال و احوال و افکار ... خویش را ببینیم . نکته مهم ....👇👇 باید اینده نگر بود ، یعنی برای اینده خویش تدبیر کرد . توجه ....👇👇 تدبیر به معنای بررسی کردن عواقب کارهای خویش و مصالح را سنجیدن و بر طبق آن عمل کردن است. تعریف اصطلاح....👇👇👇  آینده نگری یعنی گسترش افق دید خود و دیدن پشت پرده مسائل و هم چنین زمانی که شخص در آن است یعنی در زمان حال، آینده را دیدن که نتیجه آن، چاره اندیشی برای رخدادهای احتمالی است. توجه ....👇👇 در آینده نگری ، بار نگاه را باید بر خویش و اعمال خود و محاسبه و سنجش ان استوار نمود و ان مقدار از سهم دیگران را که ما نقشی در تغییرشان نداریم را ، لحاظ ننمود که موجب پریشانیست . ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم .... موفق باشید 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 ادامه دارد... @SerajalHoda
✨💞 ولايت در اسلام و قرآن 💞✨ ____ 🍃 ۳۹ 🍃 ✅ ولايت فقيه، تداوم رهبري معصومان چنان كه اشارت رفت و بر كسي هم پوشيده نيست، ولايت و رهبري، از مسايلي است كه هيچ اجتماعي در هيچ شرايطي نمي‏تواند از آن بي نياز باشد و هر انساني نيازمندي جامعه را - هر چه كوچك باشد - به ولايت و رهبري درك مي‏كند. از اين رو، حكم ولايت، ثابت و غير قابل تغيير است و موضوعي فطري است كه هر روش اجتماعي، استبدادي و قانوني، غير متمدن و متمدن، بزرگ و كوچك و حتي جامعه خانوادگي در بقا و بر پا بودن، به آن نيازمند و متكي است.  اسلام كه پايه و اساس خود را بر "فطرت پاك انساني" نهاده، در اعتبار و مشروعيت ولايت و رهبري، مسامحه و ترديد روا نداشته است. راز آن همه اصرار و تأكيد پيامبر اكرم بر تعيين و معرفي رهبر و جانشين، از نخستين ‏ساعات اعلان رسالت و نبوتش تا واپسين لحظات زندگي‏اش را در همين ضرورت  بايد دانست.  منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
✨💞 ولايت در اسلام و قرآن 💞✨ ____ 🍃 ۴۰ 🍃 ✅ ولايت فقيه، تداوم رهبري معصومان در دوران حضور و حيات پيامبر (ص) و امام (ع) كه رهبري سياسي جامعه اسلامي به عنوان شأني از رهبري ِهمه جانبه پيامبر و امام، به عهده خودشان بود و آن بزرگواران مستقيماً بر اداره و سرپرستي امور ديني و دنيوي، سياسي و اجتماعي مسلمانان نظارت و رهبري كردند، جاي ترديد و اختلافي - حداقل در نظر وباور شيعيان - نيست. اما سخن در دوران عدم حضور و غيبت پيشوايان معصوم يعني دوراني است كه در آن به ‏سر مي‏بريم؛ زيرا در اين دوران بحث و اختلاف است مبني بر اين‏كه چه كسي و با چه ويژگي‏ هايي بايد رهبري جامعه  يا جوامع اسلامي را بر عهده گيرد؟  با نگاه دقيق به فلسفه رهبري در اسلام روشن مي‏شود گرچه اسلام نيازمندي جامعه به رهبري را تأييد مي‏كند، ولي هرگز بدان معنا نيست كه مطلق رهبري را براي تكامل جامعه كافي بداند از آنجا كه رشد و تكامل جامعه و شهروندان مسلمان جز ازطريق تحقق دين اسلام در متن زندگي فردي و اجتماعي ميسر نيست، تنها كسي توان رهبري در جامعه اسلامي را دارد كه داراي ويژگي‏هاي علمي - اخلاقي لازم باشد.  منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda
✨💞 ولايت در اسلام و قرآن 💞✨ ____ 🍃 ۴۱ پست آخر 🍃 ✅ ولايت فقيه، تداوم رهبري معصومان امام رضا (ع) در بيان فلسفه رهبري جامعه اسلامي مي‏فرمايد:  اگر خداوند رهبر اميني را براي سرپرستي و حفظ امانت امامت قرار ندهد، مذهب و دين به تدريج از بين خواهد رفت و سنت پيامبر (ص) و احكام الهي دستخوش دگرگوني مي‏گردد، و بدعت گزاران چيزهايي بر دين بيفزايند و ملحدان چيزهايي از دين بكاهند و در نتيجه حقيقت را بر مسلمانان دگرگون سازند.  فلسفه امامت و رهبري در سخنان امام رضا به ‏طور خلاصه عبارت است از: پاسداري از دين و پيشگيري از تحريف احكام الهي.  ترديدي نيست كه براي تأمين اين هدف كه سعادتمندي و كمال معنوي مسلمانان در گرو آن است، رهبر سياسي بايد در مسايل اسلامي، كارشناس و متخصّص و "فقيه" باشد. بنابراين، فلسفه ولايت و رهبري در عصرغيبت، در ولايت فقيه واجد شرايط تحقق مي‏يابد كه بر دو پايه استوار است: 1 - تكامل مادي و معنوي انسان كه فلسفه و هدف آفرينش اوست. اسلام براي تحقق اين آرمان متعالي و نهايي بشر ارسال و تشريع شده است؛ زيرا اين مهم جز از راه پياده كردن برنامه ‏هاي ديني و الهي ممكن و ميسر نيست. 2 - شايسته ‏ترين فرد براي رهبري كسي است كه هم اسلام و برنامه ‏هاي فكري - تربيتي آن را خوب بشناسد و هم داراي ويژگي اخلاقي و صفات كمالي لازم براي رهبري اسلامي باشد تا بتواند برنامه‏هاي اسلامي را در جامعه پياده كند و زمينه نيل به آن هدف را براي همگان فراهم كند. چنين كسي، جز ولي فقيه واجد شرايط نيست. منبع: سایت آیه های انتظار ___ @SerajalHoda