eitaa logo
سراج الهدے
175 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
132 ویدیو
4 فایل
رستگارے در گرو تربیتـــــ روح و روان است. با ما همراه باشید...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از گلشن راز
روزگار روزی خورَد از خوان او گردش چرخ است از فرمان او هست عالم هم بوَد از هست او جنت و دوزخ بود در دست او در قیامت او قیامت می کند دوستانش را شفاعت می کند او تمام دلخوشی حیدرست او شهید بین دیوار و درست @golshaneraaz
هدایت شده از سراج الهدے
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّیقَةِ فاطِمَةَ الزَّکِیَّةِ حَبیبَةِ.... @golshaneraaz
هدایت شده از سراج الهدے
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدّیقَةِ فاطِمَةَ الزَّڪِیَّةِ حَبیبَة حَبیبِڪَ وَنَبِیِّڪَ وَاُمِّ اَحِبّآئِڪَ وَاَصْفِیآئِڪَ الَّتِى انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلى نِسآءِ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ ڪُنِ الطّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها وَڪُنِ الثّائِرَ اَللّهُمَّ بِدَمِ اَوْلادِها اَللّهُمَّ وَڪَما جَعَلْتَها اُمَّ اَئِمَّةِ الْهُدى وَحَلیلَةَ صاحِبِ اللِّوآءِ وَالْڪَریمَةَ عِنْدَ الْمَلاَءِ الاَْعْلى فَصَلِّ عَلَیْها وَعَلى اُمِّها صَلوةً تُڪْرِمُ بِها وَجْهَ اَبیها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّ بِها اَعْیُنَ ذُرِّیَّتِها وَاَبْلِغْهُمْ عَنّى فى هذِهِ السّاعَةِ اَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَالسَّلامِ. @golshaneraaz
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 94 / 9 / 26 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 سلام علیکم و رحمت الله در مورد خلقت پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین با اشاره به روایت اول ما خلق الله نور محمد صلی الله علیه و آله و بعد خلقت سایر مردم با اشاره به روایت شیعیان ما از باقی مانده‌ی گِل ما خلق شده اند... توضیح دهید. 💎 پاسخ ❄️ بخش اول ❄️ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 سلام علیکم و رحمةالله... تشکر از اعتمادتون به تالار پرسمان... در روایات اسلامی، به وفور بحث خلقت پیامبر اکرم (ص) از نور، بیان شده است. در ابتدا، برخی از این روایات را نظر بفرمایید...👇👇  - پیامبر اکرم می فرمایند: اولین چیزى که خداوند خلق کرد، نور من بود.   - از جابر نقل شده است که پیامبر (ص) فرمودند: اولین چیزی که خلق شده است، نور من بود که از نور خداوند به وجود آمد. - امام باقر (ع) می‌فرماید: اى جابر اول مخلوقى که خداوند خلق فرمود، محمد و عترت هدایت شده آن حضرت بودند. پس آنان اشباح نور در برابر خداوند بودند. جابر می‌گوید: به حضرت عرض کردم اشباح چیست؟ فرمود: سایه نور، بدن‏هاى نورى بدون روح که مؤید به یک روح یگانه و واحد بودند و آن روح القدس بود. توجه...👇👇👇  "آنچه از روایات گفته شد مراد، حقیقت نورى است، نه جسمانى. دقت بفرمایید...👇👇👇 اما در مرحله جسمانى پیامبر اعظم، همچون دیگر انسان ها متولد مى شوند و در کوران زندگى و طى فراز و نشیب هاى آن، همانند دیگران زندگى مى کنند و با طى مراحل زندگى و شرکت در صحنه هاى صبر و جهاد و عبادت است که آن قابلیت را با اختیار خود به ظهور و فعلیت مى رسانند و از این جهت الگوى ما انسان ها مى باشند." نکته...👇👇👇👇 بنابر این حضرت محمد (ص) دارای دو حقیقت می باشند. اول، حقیقتِ نورانی ایشان که از نور بوده است و در مرتبه دوم، وجود جسمانیشان، که مانند دیگر مردمانِ عالم بوده است. همانطور که جسم دیگران از گل، نطفه و... خلق شده است، وجود جسمانی ایشان نیز بدین شکل خلق شده است. توجه....👇👇👇 روایات فوق این نتیجه را می توان به دست آورد که"خداى متعال از نور پیامبر اکرم، هر چیز و کمال وجودى را آفریده است یعنى وجود و هستى، خیر است و هر وجود از نظر جنبه وجودى- و با قطع نظر از حدود و نقایص- خیر می‌باشد. بر این اساس همه موجودات و تمامى وجودات و کمالات وجودى، از جلوه‌‏ها و ظهورات همین مخلوق اول و نور معصوم است و مخلوقات مراتب مختلف تجلیات این نور می‌‏باشد. توجه...👇👇👇 به عبارت دیگر «نور معصوم»، سبب وجود موجودات دیگر است و موجودات دیگر، آثار و صورت‏هاى نازله این حقیقت، در مراتب مختلف و متنوع است."   پس...👇👇👇 می توان گفت تمامی موجودات به برکت وجود سراسر نور و با ارزش پیامبر اکرم (ص) خلق شده اند. این امر از جهت فلسفى نیز ثابت شده که حلقه اتصال میان واجب الوجود و ممکنات، باید اشرف مخلوقات باشد٬ که واسطه فیض میان خداوند و موجودات باشد و اشرف مخلوقات حقیقت نور محمدیه (ص) مى باشد. و اما...👇👇👇 امام صادق (علیه السّلام) فرمود: شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا ويَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا. شيعيان ما از باقيمانده گل ما آفريده شده‌اند، ولايت ما در سرشت آنان عجين گشته است، آنان با خوشي ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند. اللهم ان شيعتنا منا خلقوا من فاضل طينتنا و عجنوا بماء ولايتنا اللهم اغفر لهم من الذنوب ما فعلوه اتكالا علينا. امام صادق (علیه السلام) خدايا همانا شيعيان ما از اضافه گل ما خلق شدند و خاك وجود آنان با آب ولايت ما آميخته شده است. خدايا گناهان آنان را ببخشای زيرا كه آنان به اميد و توكّل به من مرتكب آن گناهان شدند. 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 ادامه دارد... _________________ @SerajalHoda
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 94 / 9 / 26 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 سلام علیکم و رحمت الله در مورد خلقت پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین با اشاره به روایت اول ما خلق الله نور محمد صلی الله علیه و آله و بعد خلقت سایر مردم با اشاره به روایت شیعیان ما از باقی مانده‌ی گِل ما خلق شده اند... توضیح دهید. 💎 پاسخ ❄️ بخش دوم ❄️ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 نکته...👇👇👇 بایسته است که شیعه در نگاه اهل بیت (علیهم السلام) را به طور مختصر، بررسی کرده...👇👇👇👇 امام حسن (علیه السلام) فرمود: مردی به پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: فلان كس به همسر همسایه خود چشم می‌دوزد و اگر امكان عمل نامشروع دست دهد كوتاهی نمی كند، پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) غضبناك شد و فرمود: او را حاضر كنید، مردی كه در كنار پیامبر بود گفت: یا رسول الله او از شیعیان شما است و به علی (إمیر المؤمنین) (علیه السلام) عشق می ورزد و از دشمنان ما بیزاری می‌جوید. پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: نگو كه چنین كسی از شیعیان ما است، او دروغگو است زیرا شیعیان ما آن هایی هستند كه همگام با ما و پیرو ما در اعمال باشند. عَنْ أمِیرِ الْمُؤمِنِینَ (عَلَیْهِ السَّلامُ) قالَ: إخْتَبِرُوا شِیعَتی بِخِصْلَتَیْنِ فاِنْ كانَتا فِیهِمْ فَهُمْ شِیعَتِی: مُحافَظَتُهُمْ عَلی أوْقاتِ الصَّلَواتِ وَ مُواساتُهُمْ مَعَ إخْوانِهِمْ الْمُؤْمِنِینَ بِالْمالِ وَ إنْ لَمْ تَكُونا فِیهِمْ فَاغْربْ ثُمَّ اَغْرَبْ. امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود: شیعیان مرا به دو خصلت امتحان كنید كه اگر دارای این دو خصلت بودند شیعه‌اند: اهمّیّت به نماز در اوّل وقت و دستگیری برادران دینی خود با مال، اگر این دو در آن ها نبود، از ما دورند و دورند و دورند! موفق باشید 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 ادامه دارد... _____________________ @SerajalHoda
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 94 / 9 / 26 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 سپاس فراوان از پاسختان این را هم میفرمائید که با این کلام امام صادق علیه السلام آیا بحث جبر و اختیار مطرح نمی‌شود؟؟ که عده ای بگویند پس آن‌دسته که کافر شدن بخاطر خلقت اولیه شان بوده است... لطفا توضیح دهید متشکرم 💎 پاسخ ❄️ بخش سوم ❄️ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 درباره شيعيان اهل بيت که گفته شده است : «شيعتنا خُلِقُوا مِنْ فَاضِلِ‌ طِينَتِنَا»، فقط در حد مقتضي است و در حد علت تامه نيست. شیعه که از فاضل طينت خلق شده است، اصلش در حد مقتضی است و اما بعد از آنكه مسير را درست ادامه می‌ دهند، می‌رسند در مرحله كمال و استكمال كه در آن مرحله...👇👇👇👇 نشانه ی شیعه گی او بصورت «يَفْرَحُونَ بِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ‌ بِحُزْنِنَا» معلوم می‌شود.(شاد می‌شوند از شادی ما و محزون میشوند از حزن ما) در آن مرحله ديگر اشكالی نيست چون مسير را درست آمده و كارهايش هم درست بوده و آن يك عامل مقتضی هم وجود داشته، آن عامل مقتضی هم كارايی‌اش بيشتر می‌شود. توجه...👇👇👇 می‌دانيد كه اگر مقتضی را بپرورانيد شكوفا و فعاليت بيشتر تا حد علت می‌رسد. در جهت اينكه يك شيعه كه با طينت شيعی به دنيا آمده. معنای طينت يعني خلقت و خلقت يعنی آن ريشه اصلي در روز ازل كه به اصطلاح به روز الست می‌گوييم. فردی كه (در عالم ذر) به ولايت اعتراف كرده است، آنجا طينت ولايی طينتش شکل گرفته و از آنجا می‌شود مخلوق بطينتا نه آب و گل عادی كه وجدانا نيست پس طينت٬ ازلی است كه يكی از معانی طينت، ازلی و ريشه ای و قديمی است. یاعلی 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 _________________ @SerajalHoda
♦🔸 تالار پرسمان مهدويون ☀ استاد گرامی سرکار خانم سراج ( 96 / 11 / 14 ) 🔹💠 سوال 💠🔹 سلام میشه در مورد سخن زیر توضیح بدید. من متوجه نشدم در مورد قسمت اولش که از بگذرد ضدش حاصل میشود ممنونم. (هر عمل خیری، حدی از آن مطلوب است که اگر از آن حد گذشت، ضدش حاصل میشود به جز چنان که روایات دارد که حدی برای آن نیست.) 💎 پاسخ 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 🌿 سلام علیکم و رحمت الله هر کار اخلاقی و پسندیده ای در حد وسط و تعادل قرار دارد که برای ان دو رذیله افراط و تفریط موجودست . اگر از حدش کمتر عمل شود ، فاعل بنحوی دچار فعل ضد اخلاقی شده است و اگر از حد مطلوبش بگذرد نیز ، بنحو دیگر به ضد اخلاق گرفتار شده است . توجه .....👇👇👇 مثلا اقتصاد و میانه روی یک صفت ممدوح است و دو طرف رذیله و ضد دارد : الف - کمتر از حد تعادل که بخل است ب - بیشتر از حد تعادل که اسراف می باشد که ضد میانه رویست. موفق باشید۰ 🌿 🌺✨🌿✨🌸✨🌿✨🌺 _ @SerajalHoda
⭐️ ⭐️ 🔻 مسیرِ رشد و کمال و دریافت حقیقت از کربلا میگذرد ؛ یعنی کسی‌که این راه را انتخاب کند همه حوادثی که در کربلا اتفاق افتاد در صحنه‌ی جانش مشاهده می‌کند؛ یزیدی که حسین را به مسلخ بکشد، آزار و زخم زبان یزیدیان، اسارت و... چه بخواهد چه نخواهد در مسیر انسانِ حسینی است. هر قدر سعی کند سختی ها را از خود دور کند، سختیِ دیگر از راه می‌رسد. پس باید از همان‌ ابتدا دندان عافیت را بکشد و خود را به خدا بسپارد . ا__________________________ @SerajalHoda