eitaa logo
سیـــــــ علیرضا ــــــد
199 دنبال‌کننده
267 عکس
157 ویدیو
11 فایل
طلبه ام؛ کارم درس و تدریس و پژوهش. می نویسم و می خوانم و می دانم برای رشد و تعالی باید خواند باید نوشت "عدالت" دغدغه من است که اگر نباشد نه اخلاق می ماند نه فرهنگ... ارتباط با من @s_ali_reza
مشاهده در ایتا
دانلود
امیدواریم که از دست رفته جمع زیادی از مردم با تلاش مجاهدانه مجلس و قوه قضائیه انقلابی و خدمتگزار برگردد و از واژه و امید اعاده حیثیت شود @Seyed_Alireza_Naghibpour
🌸نکات جالب برای رفقای طلبه از زبان حضرت آقا ما، دو کار باید انجام دهیم؛ 🔰 یکی این‌که تبلیغ را به بهترین شکل سازماندهی کنیم؛ چون با سازماندهی، اندک نیرویی هم که وجود دارد در جای خود صرف می‌شود. مثل این است که شما یک مقدار آب معیّن را لوله‌کشی کنید. لوله‌کشی خاصیتش این است که از این مقدار آب، یک قطره‌اش هم هدر نمی‌رود و تا آن‌جا که شما می‌خواهید و لوله‌ها را می‌برید، این آب خواهد رفت. سازماندهی، این‌طوری است. سازماندهیِ تبلیغ این است که هیچ انرژی تبلیغی هدر نرود؛ مثل آبی که تبخیر نشود، توی گل فرو نرود، بیخودی صرف جایی که لازم نیست، نشود. لابد دیده‌اید که گاهی اوقات، بعضی از آبها را زیادی توی یک باغچه می‌ریزند و باغچه را گِل می‌کنند؛ یعنی این آب حیاتبخش، موجب لجنزارشدن و خراب‌شدن می‌شود. گاهی این‌گونه است. گاهی ما تبلیغ را این‌گونه انجام می‌دهیم. یک‌جا فلان مقدار تبلیغ لازم دارد، ماسه برابر مقدارِ لازم تبلیغ می‌کنیم. این می‌شود ضدّ تبلیغ. سازماندهی، از اینها جلوگیری می‌کند. پس، کارِ اوّل در وظایف شما، سازماندهی تبلیغ است. تبلیغاتی را که انجام می‌گیرد، باید به شکل صحیحی تقسیم بندی و سازماندهی کنیم و به جای خودش برسانیم. 🔰نکته‌ی دوم، و نوآوری است. باید نوآوری کنید. همه‌ی قدرتهای انسانی و فکری خودتان را به کار بیندازید، برای این‌که حرف حق را با شیوه‌های نو، با زبانهای جدید و با استدلالهای تازه و آرایش خوب، بیان کنید. یک حرف را دو گونه می‌شود زد. حتّی یک متن را دو گونه می‌شود ارائه کرد. اگر متن خوب و حکیمانه‌ای بنویسند و به دو نفر بدهند، یکی آن را طوری خواهد خواند که گوش نواز و دلنشین باشد و مستمعین آن را خوب بفهمند و از آن لذّت ببرند. یکی هم همان متن را ممکن است طوری بخواند که مستمع را بیزار و متنفّر و خسته و کسل کند. اگر ما یک مطلبِ واحد را هم که دیگران فراهم کرده باشند بخواهیم بیان کنیم، چند گونه می‌توانیم بیان کنیم. باید بگردیم شیوه‌ی خوبش را پیدا کنیم؛ چه برسد به این‌که بخواهیم مطالب را با استدلالها و شیوه‌های گوناگون بیان کنیم. می‌شود مطالب جدید، خلق و تولید کرد. شما خیال نکنید که حرف، هرچه بوده، گفته شده است؛ نه. به قول صائب: «یک عمر می‌توان سخن از زلف یار گفت»؛ تا زمان ظهور ولیّ عصر ارواحنافداه. بعد از آن را ما نمی‌دانیم چگونه است؛ اما تا زمان ظهور آن بزرگوار، هرچه طول بکشد، اگر هزاران متفکّر بیایند، از همین منابع فعلی ما، هزارها هزار حرف نو و جدید می‌توانند بیرون بیاورند. خیال نکنید که آردها را بیخته‌اند و غربیلها را آویخته‌اند؛ هرچه بوده، گویندگان گذشته گفته‌اند و قضیه تمام شده است. خیر؛ این حرفها نیست. در فقاهت استدلالی و فنّی که بزرگترین هنر ما بوده و خیلی هم در آن پیشرفته هستیم - حرفهای نگفته و فکرهای نو بسیار متصوّر است. نه این‌که کسی در حدِّ علّامه‌ی حلّی باید بیاید تا بتواند حرف نو بزند؛ نه. افراد بسیار پایین‌تر هم اگر دقّت و کار کنند می‌توانند حرف جدید بزنند؛ چه برسد در تفسیر، در معارف، در اصول عقاید، در اخلاق، در آداب زندگی، در سیاست، در حکمت عملی و غیره. در مفاهیم قرآنی، حرف جدید بسیار است. اینها را باید از قرآن و احادیث دربیاوریم. پس، ابتکار را در این چیزها باید به‌کار ببرید. خلق مطالب جدید، یعنی خلق به این معناها. تولید به معنای مصطلح امروز، یعنی استنباط کردن و مفاهیم قرآن را کشف کردن و بعد در لباسها و به شیوه‌های گوناگون بیان کردن. بخصوص استفاده از هنر و به کار گرفتن انواع و اقسام ابتکارها، کار عمده‌ی شماست. اگر سازمان تبلیغات این دو کار را خوب انجام دهد، نتیجه، خوب خواهد شد. و امّا، اشاره به تنگناها شد. من هم به وجود تنگناها واقفم و نمی‌گویم نیست. اتّفاقاً در جلسه‌ی قبلی هم که آقایان این‌جا بودید شاید یک سال هم نمی‌شود راجع به همین تنگناها، به طور مفصّل صحبت شد. آقایان، مفصّلاً از اشکالات و کمبودها گفتند؛ بنده هم حرف همیشگی را گفتم. من می‌گویم: ما طلبه هستیم؛ باید طلبگی کار کنیم، باید فقیرانه کار کنیم. نه این‌که پول نخواهید، نه این‌که امکانات نخواهید، نه این‌که دنبالش نروید. چرا؛ بروید، اما اگر نشد: «ره‌چنان روکه رهروان رفتند»؛ یعنی با همان کمبود و فقر. به نظرم در آن جلسه، مثالهایی هم زدم. گفتم که چگونه منبر می‌رفتیم؛ بی‌دعوت منبر می‌رفتیم، با سختی منبر می‌رفتیم؛ اما منبر می‌رفتیم؛ اما می‌گفتیم. من خودم را عرض نمی‌کنم؛ بنده که هیچم؛ اما آنهایی که در این کارها و این خطهای تبلیغ‌اسلام بودند، با چه تنگناها و سختیهایی کار می‌کردند! در مشهد مسجدی داشتیم کاسبی را خدا به دلش انداخته بود و مغازه‌اش را تبدیل به مسجد کرده بود هر وقت رفقا می‌پرسیدند مسجد شما کجاست؟ می‌گفتم از کوچه‌ی فردوس، پل فردوس، وارد خیابان فلان که شدید، دست راست، دکان اوّل نه، دکان دوم نه، دکان سوم مسجد ماست!
واقعش هم همین بود؛ مسجد ما، دکان سوم بود! امّا همان دکان کوچک، محور شده بود. در مشهد مرکزی برای حرفهای نو و جاذبه‌های نو برای مذهب، شده بود. می‌شود از این کارها کرد. ما همانیم؛ ما که فرقی نکرده‌ایم. باید مقداری به معنویّات و درون خودمان تکیه کنیم. «معنویّات» که می‌گویم، منظورم این است که به آن استعدادهای درونی و آن چیزهایی که در ما هست و متوقّع از ماست باید تکیه کنیم. این چشمه‌ها را باید از درون خودمان بجوشانیم؛ والّا این سختیها هست. بالاخره با همین چیزهایی که موجود هست باید کار را پیش برد. مرحوم «آقا شیخ نصرالله خلخالی»، نماینده‌ی آقای «بروجردی» و نماینده‌ی امام در نجف بود. می‌گفتند ایشان گاهی به دکان بزّازی می‌رود و می‌گوید آقا، دویست تومان قبا لبّاده بده! دویست تومان قبا لبّاده! دیگر کار نداشت که چه پارچه‌ای، چند متر، و با چه قیمتی؟ می‌گفت: من دویست تومان دارم، دویست تومان قبالبّاده بده! حالا شما هم دویست تومان قبا لبّاده بدهید؛ هرچه که دارید. یعنی با هرچه که ممکن است و با همین مقداری که امکانات در اختیار شماست، تمام تلاشتان را بکنید و استعدادتان را به کار بیندازید، شاید ان‌شاءالله بتوانید در این دنیای آشفته‌ای که واقعاً تبلیغات، پیچیده و مدرن و خطرناک شده و همه هم متوجّه آن اسلامی است که نظر به مبارزه و به عزّت اسلام و به بیداری مسلمین دارد، حرکتی جهادی کنید؛ تبلیغ جهادی؛ تبلیغ بسیجی. ان‌شاءالله این‌طور باید حرکت کنیم. ما هم وظیفه‌مان دعاگویی است. دعا می‌کنیم که خداوند به شما کمک کند، توفیق دهد، شما را راهنمایی کند، راهها را باز کند و دلها را نرم کند به این‌که شما زمینه‌ی کارتان را بیش از پیش فراهم کنید. ۱۳۷۲/۰۲/۰۶ بیانات در دیدار مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامى سراسر کشور @Seyed_Alireza_Naghibpour
‏ترامپ: اگر تظاهرکنندگان به مغازه‌ها آسیب برسانند ارتش را می‌فرستم و تظاهرکنندگان را به گلوله می‌بندم. متشکرم! @Seyed_Alireza_Naghibpour
معلوم است که اگر نظام اسلامی مبتنی بر ارزش های الهی نباشد صد ها هزار ازین جنایت فجیع تر رخ می دهد و صدای اعتراض کسی بلند نخواهد شد! ❌مگر ذاکره بشریت فروش سلاح کشتار جمعی شیمیایی توسط دولت های غربی را فراموش می کند؟ ❌مگر قتل عام کودکان یمنی توسط نظام سیاسی اروپایی و آمریکایی شاهد این ادعا نیست؟؟ ✅اما جبهه انقلاب اسلامی به این پایه از بصیرت رسیده که تصمیم ها را وزن کشی کند و نقد مسئولان را موجب تقویت انقلاب ببیند نه تضعیف آن! کارگزاران نظام را مقدس نبینند و به جای تعصب بر اشخاص، تعصب بر آرمان ها خصوصا آرمان را محور اصلی قرار دهند. اشخاص را با ارزش ها بسنجند نه با تقدس بخشیدن به شخصیت ها، ارزش ها را کمرنگ و پررنگ کنند. این بلوغ سیاسی اجتماعی مرهون گذراندن دوران های فتنه بوده که معیار را از شخصیت ها به ارزش ها متحول کرده است @Seyed_Alireza_Naghibpour
🌿🌺🌿🌼🌿🌸🌿 ✅پنج خدمتی که به کرد: خدمات امام عزیز به اسلام و تشیع و حوزه و ایران در یک کتاب نمی گنجد اما به نظر من پنج خدمت بزرگ امام به هم وطنان خود عبارت است از: 1⃣خاتمه بخشیدن به حکومت پادشاهی که منشأ عقب افتادگی ملت ایران بود. 2⃣دمیدن روحیه و تکیه به داشته های خود که منبع رشد علمی و پیشرفت های چشمگیر کشور شد. 3⃣ایجاد همبستگی اجتماعی در ایرانیان که پشتوانه هر اقدام ملی است. 4⃣باوراندن و شناساندن قدرت "مردم "و اهمیت اراده و خواست آنان 5⃣شکستن ابهت قدرت های بزرگ که همیشه بر ملت ما سایه سلطه و ترس افکنده بودند. (اگر مفید است برای دیگران نیز ارسال کنید) @Seyed_Alireza_Naghibpour
🌺🌸🌺 🔶پنج خدمتی که به نمود: 🔸خدمات عالمان بزرگ به مکتب تشیع بی شمار است اما بی شک خدمتی که امام خمینی در این راستا نمود ممتاز است : 1⃣رشد تشرف به مذهب؛ شخصیت امام باعث پذیرفتن مذهب تشیع در بسیاری از مسلمانان شد (نمونه های فراوانی در کشورهای مختلف اسلامی وجود دارد) 2⃣زمینه سازی تربیت عالمان مکتب تشیع(بعداز انقلاب، ایران مرکز پرورش نخبگان فرهنگی شیعه شد) 3⃣دمیدن روح و احساس عظمت و خودباوری در شیعیان جهان (یک نمونه ی ممتازش حزب الله لبنان است ) 4⃣مطرح نمودن تشیع به عنوان یک گفتمان موفق در برابر قدرت های سلطه گر 5⃣نشر معارف تشیع و فرهنگ اهل بیت در عالم که در پرتو پیروزی انقلاب و رهنمون امام شکل گرفت (اگر به نظرتان مفید بود لطفا برای دیگران نیز ارسال کنید) @Seyed_Alireza_Naghibpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿🌺🌼🌸🌿🌿 پنج خدمت بزرگ به حوزه های علمیه خدماتی که امام به به عنوان پایگاه و کانون اندیشه ورزی تشیع نمود کاملا ممتاز است: 1⃣شناساندن ظرفیت عظیم روحانیت در و جهت دهی حرکت مردم 2⃣کشاندن حوزه از حاشیه به متن جامعه به عنوان رهبری مردم در عرصه های گوناگون 3⃣گشودن افق جدید در برابر فقاهت و اندیشه ورزی در عرصه های جدید که به تولید علم در زمینه های جدید منجر شد؛ راهی که آغاز شده و باید ادامه یابد. 4⃣گستراندن دامنه ی تاثیر گذاری حوزه و روحانیت مانند محیط های دانشگاهی و نخبگانی حتی در خارج از مرزها 5⃣بالا بردن منزلت و جایگاه اجتماعی حوزه و (پیش از انقلاب، روحانیت و مرجعیت در فعالیت های دینی و انجام رسالت تبلیغی به شدت در مضیقه بودند که نمونه های فراوانی وجود دارد) @Seyed_Alireza_Naghibpour
متن سخنرانی فوق العاده جالب آیت الله خامنه ای درباب روحیه‌ تحول آفرین امام خمینی رحمه الله http://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=45814&id=45814&__twitter_impression=true
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز تدفین پیکر امام خمینی 💠کلام امام خمینی درپی 🏳عزل آیت الله منتظری 🏴دوماه قبل از رحلتشان ‼️از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد! ۶۸/۱/۶ 💠کلام حاج احمد آقاخمینی 🏴چندروز بعداز رحلت امام: ‼️مادر ما میگفتند حضرت امام حدود یک ماه و نیم قبل از عمل جراحی خوابی دیدند و آن خواب را برای من تعریف کردند و متذکر شدند که در زمان حیاتم راضی نیستم برای کسی تعریف کنید. ایشان خواب دیده بودند که فوت کرده‌اند و امیرالمومنین ایشان را غسل و کفن کردند و بر ایشان نماز خواندند و سپس حضرت امام را در قبر گذاشتند و از ایشان پرسیدند: «حالا راحت شدید؟» امام فرمودند: «در سمت راستم خشتی است که ناراحتم می‌کند.» در این موضع امیرالمومنین دستی به ناحیه راست بدن امام کشیدند و ناراحتی امام رفع شد! کتاب‌ برداشتهایی از سیره امام خمینی ج۱ ص۳۰۰ ⚠️توجه؛ 🏳شاید تعبیر خواب امام اینبودکه ایشان با رحلتشان از اذیتها و خیانتهای یاران خائنشان راحت شدند همچنانکه امیرالمومنین درپی شهادتشان از دست یاران خائنش، فزت و رب الکعبه سر داد! 📸آماده سازی مزار امام جهت تدفین @Jahade_tabeini