eitaa logo
یادداشت های سید جمال
213 دنبال‌کننده
73 عکس
17 ویدیو
37 فایل
یادداشت های پراکنده‌ی من یکدفعه خیلی پیام میذارم و یک مدت هیچی! درک عمیق‌تر از رابطه‌ی انسان و طبیعت طبیعت و انسان انسان و انسان انسان و خداوند آیدی من @Jamal75
مشاهده در ایتا
دانلود
نائب الزیاره دوستان هستم. قم المقدسه
هدایت شده از S Mohammadjavad
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام دوستان کشاورزان در قدیم برای اینکه بتونن سنگهای بزرگ تو مزرعه رو از مزرعه بیرون ببرن و زمین رو برا کشاورزی آماده کنن از روش خاصی استفاده می کردن الان این روش ب تفریح شبیه شده علت ایجاد ان تمرکز افراد هس اگه تمام افراد دور ی نفر فکرشون یکی بشه اون وقت می شه با تمرکز حواس ی وزنه سنگینی رو جابجا کرد انشاالله بعدا روش انجامش رو می گم موفق باشین 🙏 @kashanscho
یادداشت های سید جمال
جریانی از یکی از دوستان نزدیکم در مورد تجربه‌ی یک طلسم 🔺بلند کردن جسم از زمین #جن_جادو یادداشت های
کلیپ و کانال بالا مال چند تا بچه شیطون هست که یکی از دوستان در تکمیل ویسی که فرستاده بودم ارسال کرد. البته داخل کانالش میگه داخل کتاب منسوب به شیخ بهایی سر المستتر در این باره مطلبی هست که چون قبلا تورق کردم و چنین چیزی ندیدم بعید می‌دونم صحیح باشه. یادداشت های سید جمال @SeyyedJamalHosseini
🔺قبلا خدمت دوستان مطلبی عرض کردم که سر فرصت شواهدی در یک فایل تقدیم می‌کنم فعلا در همین حد بنویسم که: کسی اگر کتب و منابع غلات و صوفیه و اهل عرفان و کتب حکمای پیشین طب سنتی رو تورق کرده باشه متوجه یک یا چند اشتراک می‌شود مثلا استفاده از گیاهان دارویی و یا مخدر و روانگردان‌ها در این مکاتب یا استفاده از یکسری رفتارها با رویکرد باطنی به اصلاح ماوراء الطبیعه پناه به خدا از تمام بدعتگذارانی که در مقابل خاندان وحی دکان زده اند. یادداشت های سید جمال @SeyyedJamalHosseini
یادداشت های سید جمال
🔺قبلا خدمت دوستان مطلبی عرض کردم که سر فرصت شواهدی در یک فایل تقدیم می‌کنم فعلا در همین حد بنویسم که
📜 مخزن الأدویه... 💠 بنگی زدیم و سِرّ «أنَا ٱلْحَقّ» شد آشکار 💠 ما را به این گیاه ضعیف، این گمان نبود ارتباط وحدت وجود و ماری‌جوآنا و بنگ شواهد متعددی در تاریخ و متون عرفانی بر جا گذاشته امروزه از بزرگ ترین مشکلات کمپ‌ها ترک اعتیاد این است که کسانی که بستری شدند صحبت کردن و رفتار هایشان با متون فصوص الحکم و تعالیم عرفان حوزوی‌‌ سازگاری بالایی دارد. علاج امثال حلاج؛ قرص هایی مثل لیتیم و دپاکوت و لامیکتال بوده وقتی فاز شیدایی و دو قطبی و بیماری‌های روحی مثل عقده حقارت برخی افراد را تشخیص ندادند؛ تمایز رفتاری آنان را الهی ـ مقدس ـ ذوالفنون و تجلی محبت خدا و لاهوتی تصویرشان کردند خطاهایشان را خضرگونه و مزخرفگوییشان را شطحیات الهی معرفی کردند و شرح‌ها بر آن نگاشتند. یادداشت های سید جمال @SeyyedJamalHosseini
نویسنده این رساله رفتارهای دینی حلاج را به عنوان یکی از معروفترین شخصیتهای تصوف از دیدگاه عصب روانی ، عصبی و رفتاری مورد بررسی قرار داده است تا به آخرین دستاوردهای علمی در خصوص طبیعت تجربه های دینی غیر اصیل دست یابد . وی تلاش کرده است تا با تفکیک تجربه دینی اصیل از غیر اصیل نشان دهد که تجربه های دینی و معنوی غیر اصیل در صوفیان بیشتر به علائم سایکوزی شباهت دارد و تجارب آنان برگرفته از اختلالات سایکوزی مرتبط با اختلال خلقی و اولیه می باشد . دلایل این فرضیه در هر موردی با تشخیصهای متفاوتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است . محدودیتهای مرتبط با آزمایشهای تشخیصی گذشته نگر نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. یادداشت های سید جمال @SeyyedJamalHosseini
⭕️وفات حضرت معصومه⭕️ مولف تاریخ قم می گوید: محمد بن حسن بن احمد بن الوليد كه او را روايت كردند كه چون فاطمه را وفات رسيد و بعد از غسل و تكفين او را بمقبره بابلان بر كنار سردابى كه از براى او ترتيب كرده بودند حاضر آوردند آل سعد با يك ديگر خلاف كردند در باب‏ آنك كه سزاوار آنست كه در سرداب رود و فاطمه را بر زمين بنهد و دفن كند پس از آن اتفاق كردند بر آنك خادمى بغايت پير از آن يكى از يشان قادر نام را حاضر گردانند تا فاطمه را در گور نهد و كس يرا بطلب او بفرستادند در ميان اين گفتگوى از جانب رمله دو سوار بر آمدند دهن بر بسته و روى بدين مردم نهادند چون بنزديك جنازه فاطمه رسيدند از اسب فرود آمدند و بر فاطمه نماز گزاردند و در سرداب رفتند و فاطمه را دفن كردند پس از گور بيرون آمدند و بر نشستند و برفتند و هيچكس را معلوم نشد كه آن دو سوار كه بودند و محرابى كه فاطمه عليها السلام نماز كرده است در خانه از سراى موسى بن خزرج تا باكنون ظاهرست 📗تاريخ ‏قم،ص:214‏ یادداشت های سید جمال @SeyyedJamalHosseini
⭕️زیارت حضرت معصومه⭕️ خبر اول حَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى ع قَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. سعد بن سعد می گوید در مورد حضرت فاطمه بنت موسی از امام رضا علیه السلام سوال کردم و ایشان فرمودند: هر کس ایشان را زیارت کند پس برلی اوست بهشت. 📗كامل الزيارات ص 324 الباب السادس و المائة فضل زيارة فاطمة بنت موسى بن جعفر ص بقم 📗 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ص 98 أَبِي ره قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا ع قَالَ: مثله 📗عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏2، ص: 267 حَدَّثَنَا أَبِي وَ مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالا حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ: مثله ⭕️ راوی این خبر سعد بن سعد اشعری قمی می باشد که شخصیت او مورد مدح و اعتماد متخصصین رجال است ؛ در متن ثواب الاعمال به سعید تصحیف شده است مرحوم ایت الله خویی معتقد است که سعد بن سعد الاحوص همان سعد بن سعد اشعری است. 📗 معجم رجال الحدیث و آیت الله داوری نام ایشان را از جمله وکلای امامان ذکر نموده است.اصول علم الرجال بین النظریة و التطبیق ج 2 ص 253 ✅ آیت الله شیخ مسلم داوری متولد 1322 متولد اصفهان دولت آباد از شاگرد مرحوم آیت الله خویی و از رجالیون ساکن قم که در حال فعلی در موسسه خود تدریس دارند. ایشان شوهر عمه بنده هستند و در فرصتی مناسب در مورد آثار و کتب و فعالیت های ایشان مطلبی خواهم نوشت. خبر دوم حَدَّثَنِي أَبِي وَ أَخِي وَ الْجَمَاعَةُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ إِدْرِيسَ وَ غَيْرِهِ عَنِ الْعَمْرَكِيِّ بْنِ عَلِيٍّ الْبُوفَكِيِّ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنِ ابْنِ الرِّضَا ع قَالَ: مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ. امام جواد فرمودند هر کس مزار عمه ی مرا زیارت کند پس بهشت برای اوست. 📗ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 99 یادداشت های سید جمال @SeyyedJamalHosseini