eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
717 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش‌بینی نابودی توسط هنری کیسینجر ♨️ نظر جالب نظریه پرداز آمریکایی درباره 🔸 بازنشر برشی از سخنرانی به مناسبت مرگ 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امتحان شیعیان! ♨️ شیعیان در وقت نماز آزمایش می‌شوند! برشی از سخنرانی
عطاالله مهاجرانی: اسامی جاسوسان اسرائیل در ایران، مصر و عراق به دست کتائب قسام افتاده است 🔹سیدعطا‌الله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت: 🔹کتائب قسام موفق شدند، در روز هفتم اکتبر به یکی از مهم‌ترین مراکز اطلاعات نظامی و امنیتی اسرائیل نفوذ کنند. این اسناد شامل: ۱- فایل‌های شنود، ۲- فایل‌های تصویری جاسوسی، ۳- اسامی عوامل سازمان موساد در کشورهای منطقه، ازجمله مصر و ایران و اردن و لبنان و عراق است. ۴- طرح و برنامه و پروژه‌های اطلاعاتی -امنیتی اسرائیل در منطقه. 🔹در واقع پذیرش آتش‌بس توسط اسرائیل، به روایت بنی گانتس، نشانی از شکست است. منتها نه فقط شکست در مواجهه در زمین، بلکه در لایه‌های عمیق‌تر./ اعتماد 👇👇 🆔️ @akhbarmoghavamat
📌"به نظر می آید واقعا مشاعر این غربیها را بهم ریخته. نیویورک تایمز می گوید اسرائیل از یک سال پیش از حمله حماس خبر داشته. آمده اتهام خواب رفتگی اطلاعاتی شان را ماست مالی کند، بی عرضگی عملیاتی شان را اثبات کرده. ضربه ی برجک پرانده. فایده هم نداره"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑شورای‌عالی امنیت ملی : حضور، اسکان و اشتغال اتباع در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور كامل ممنوع شده است .
🔴 «امیر تتلو» با شکایت کنسولگری ایران در استانبول، توسط پلیس ترکیه بازداشت شد 🔻با شکایت کنسولگری ایران در استانبول از «امیر تتلو» خواننده پاپ ایرانی، پلیس ترکیه شب گذشته امیر تتلو را بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کرد. این خواننده متهم است که به اعضا و کارکنان کنسولگری ایران در استانبول فحاشی کرده است. دادستان استانبول امروز درباره تعداد روز بازداشت تتلو رای خواهد داد و او هم اینک در بازداشتگاه است/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اختراع جالب در تظاهرات ضد صهیونیستی روز گذشته در پاریس! بسیجیان پاریس😉 بصورت همزمان از بایدن،نتانیاهو و رئیس جمهور مصر پذیرایی کردند!!!
، گردان‌های قسام اعلام کردند: سحرگاه امروز محل استقرار ۶۰ نظامی صهیونیست در شرق غزه را بمب‌گذاری کرده است/ گردان‌های قسام: در این عملیات شمار زیادی از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند/ رزمندگان مقاومت پس از این عملیات موفقیت‌آمیز به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند. ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. مبلغین جدید اسلام خداوند دینش را به وسیله هرکس خواست تبلیغ می کند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنج اصل اقتدار کشورها ♨️ زیباترین پاسخ به کسانی که می‌گویند: وظیفه در کشور چیست و چرا کاری نمی‌کند؟!
🔴دولت سیزدهم چگونه چرخه فساد ۳.۵ میلیارد دلاری واردات چای را متوقف کرد؟ ♦️این روزها خبری در فضای رسانه‌ای و محافل عمومی منتشر شده مبنی بر اینکه دستگاه قضایی فسادی را در حوزه واردات چای کشف کرده که به اندازه نصف طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره است و برای تعدادی از مدیران متخلف هم در این زمینه پرونده تشکیل شده؛ اما واقعیت این است که هم این خبر تازگی ندارد و کاشف آن هم دولت بوده که پیش از همه با آن برخورد کرده است. ♦️ماجرا هم از این قرار بود که یک شرکت خاص ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای واردات چای گرفته اما بخشی از ارزها را در بازار آزاد به مبالغ بالاتر فروخته و برای ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن هم اصلاً هیچ کالایی وارد نشده است؛ بر اساس اسناد موجود، شرکت مذکور از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مجموعاً معادل ۳.۳۷۰ میلیون دلار ارز نیمایی دریافت کرده که از این مبلغ حدود ۱ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار تأمین شده برای ماشین آلات و مابقی برای واردات چای بوده اما این ارز را در بازار آزاد به‌ مبالغ بالاتری فروخته است! ♦️بررسی پرونده مذکور نشان می‌دهد که اولاً سازوکار گشت ارشاد مدیران دقیقاً همین بوده که مردم به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، بازرسی ویژه ریاست جمهوری و مرکز ارتباطات مردمی دولت به‌عنوان سه نهاد مهم نظارتی گزارش بدهند و این مجموعه‌ها با بررسی و پیگیری موضوع، با فوریت و بدون اغماض با هرگونه تخلف، فساد و رانت‌خواری برخورد کنند و دوم آنکه برخورد با تخلف رخ داده نیز از درون دولت آغاز شده و وزارت اطلاعات به‌عنوان ضابط پرونده گزارش خود را به مراجع ذیصلاح فرستاده و پس از بررسی اتقان و مستندات و تکمیل پرونده، برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شده است. ♦️خبرنگار ایرنا در فروردین ماه که این خبر منتشر شده بود، بلافاصله به سراغ رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی رفت و کم و کیف ماجرا را از او جویا شد و حجت‌الاسلام «حسن درویشیان» نیز توضیح داده بود که اساساً کشف و برخورد با این فساد ارزی از درون دولت و با دستور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز و ورود به موقع بازرسی ویژه ریاست جمهوری به پرونده، موجب جلوگیری از تداوم پرداخت ارز نیمایی به شرکت مذکور و ارجاع آن به مرجع قضایی شده و در حال رسیدگی است. ♦️نگاهی به مواضع آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نشان می‌دهد برخورد دولت او با مفاسد ریشه در روزهای پیش از حضورش در پاستور دارد که البته با پوشیدن ردای ریاست جمهوری و سکانداری قوه مجریه، شدت بیشتری گرفت. آیت‌الله رئیسی در ایام انتخابات ۱۴۰۰ همواره تأکید داشت در صورت کسب رأی اعتماد مردم برای تصدی دولت، «گشت ارشاد مدیران» را برای نظارت بر عمکرد دولتمردان و دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از تخلفات و مفاسد اداری راه‌اندازی می‌کند؛ وعده‌ای که با ریاست جمهوری او تحقق یافت و ثمرات زیادی نیز در پی داشته‌ است.
🔸پیشنهاد جالب رئیسی به نخست‌وزیر ژاپن/ برای حمایت از فلسطین همه پرسی برگزار کنید ▫️ایلنا نوشت: رییس‌جمهور پیشنهاد کرد که کشورهای مختلف از جمله ژاپن می‌توانند با برگزاری همه‌پرسی از مردم خود میزان حمایت از حق ملت فلسطین را به عینه مشاهده کنند.
روزنامه جمهوری و سایت انتخاب با این تیتر هم آبروی خودشون رو بردن هم کینه هاشون از کارآمدی دولت رئیسی رو ظاهر کردن... نادونا!!! 40 کیلومتر مسیر رفت و برگشت تهران پرند هست...
🚨پلمب دو واحد کافه رستوران در شرق تهران 🔻در پی اخبار دریافتی مشخص گردید دو واحد صنفی کافه رستوران واقع در شرق تهران که اقدام به برگزاری مراسم هنجار شکنانه و انتشار آن در فضای مجازی نموده بودند با هماهنگی قضایی نسبت به پلمب آنها اقدام گردید. 🔰پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا .
📌هشدار در صورت مشاهده تماس از سوی شماره های ناآشنا و نامتعارف از خارج از كشور، از برقراری تماس با آنها جداً خودداری فرماييد. تماس با اين شماره ها می تواند هزينه زيادی را به شما تحميل نمايد.
🔰اغماض در سلایق؛ اصرار بر اصول ♻️رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با بسیجیان در بخش توصیه‌ها به نکات مهمی اشاره کردند کردند که یکی از آن‌ها پرهیز از دوقطبی سازی جامعه بر اساس اختلاف سلایق سیاسی بود. نخست بکوشیم ببینیم مشکل اساسی در این باره چیست. ♻️مسئله اساسی در اینجا صفر و صدی دیدن قضایا و عملکرد عناصر سیاسی است. در اینجا گویی قانون "همه یا هیچ" حکمفرماست. یعنی اگر عناصر سیاسی "همه" سلایق و خصلت‌های سیاسی ما را ندارند، گویی "هیچ" محدوده و عقاید مشترکی با يکديگر نداریم. گاه توجه نمی‌شود که بین صفر و صد اعداد و نقاط دیگری نیز هست. این‌که نیروهای سیاسی که همفکر و هم سلیقه ما نیستند، پس دقیقا در نقطه مقابل ما هستند،پدیده‌ای مخاطره‌آمیز است. مشکلات سیاسی و اجتماعی ناشی از آن نیز دقیقا از همین جا آغازمی‌شود. چرا که به فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایجاد دو قطبی های کاذب، بی‌فایده و البته پرضرر است. ♻️رهبر معظم انقلاب صریح و با تأکید از این‌که سخنرانی برخی چهره‌های سیاسی در حرم حضرت معصومه و حرم حضرت امام خمینی از سوی عناصر دلبسته به نظام و براساس دوقطبی سازی های ذهنی، دچار اختلال می‌شود تذکر داده و فرمودند "بنده با این کار مخالفم! با این نوع تخریب کردن‌ها و سروصدا کردن‌ها موافق نیستم، من مخالفم"؛ در جای دیگری فرمودند "اینکه عده‌ای برخی را ضدولایت و ضدبصیرت بنامند و شعار بدهند، نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم." ♻️شاید اگر در پیامدهای خسارت‌آمیز این گونه دوقطبی سازی‌ها قدری درنگ شود، این وضعیت بکلی رخت بربندد. در چند نوبت رهبری تاکید کردند که "این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است." یا آن‌که بیان داشتند"بنده با این جور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که می‌توانند جلوی این موارد را بگیرند، تذکر داده‌ام...تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست." ♻️پیامدهای این اعمال در جامعه آن است که اخلاق عمومی را زایل می‌کند؛ خشم و نفرت در جامعه می‌پراکند؛ انسجام اجتماعی را دچار مشکل می‌کند؛ چهره و شخصیت جهانی نظام را مخدوش می‌سازد. راه توطئه‌گری دشمنان را هموار می‌نماید.بر اساس بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در زمینه مواجهه با عناصر و نیروهای سیاسی راهکار اساسی نیز آن است که بر اصول ایستادگی کرد و در سلایق اغماض به خرج داد؛ یا آن‌که بین نقاط قوت و ضعف چهره‌ها، جریان‌های سیاسی و دولت‌ها جمع‌بندی ‌بندی کرد و محاسن و کاستی‌ها را با هم دید و سپس قضاوت کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ، شهری که این روزها ما را یاد می‌اندازد 📌روزی که طوفان الاقصی شروع شد، بعضی‌ها گفتند چرا جنگ را شروع کردید. همان‌هایی که می‌گفتند چرا دفاع از کشورتان را ۸ سال طول دادید. اینجا قصه‌های خرمشهر را مرور کردیم. قصه‌هایی که عجیب شبیه این روزهای غزه است.
⭕️ در رژیم منحوس پهلوی 📌امام خمینی(ره): سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به طبع می‌رسد، عکس اولین مرد مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود. خداوند رحمت فرماید ایشان را. 🗓 ۱۰ آذر، سالروز شهادت آیت الله 🔻 ما = سیاست ما 🔺 ما = دیانت ما 📌[دیانت و سیاست جمهوری اسلامی هردو و بر پایه و بر پایه نفی است. دیانت و سیاست نیز بر پایه ظلم و قدرت بناشده است.]
♦️خواننده پر حاشیه به دنبال اقامت آمریکاست؟ 🔹به دنبال انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر دستگیری امیر حسین مقصودلو معروف به تتلو با شکایت کنسولگری ایران در ترکیه، خبرگزاری تسنیم نوشت: تتلو روز گذشته به دلیل تشنجی که در کنسولگری ایران در ترکیه ایجاد کرده از سوی پلیس ترکیه به بازداشتگاه منتقل شده است. 🔹مقصودلو به تازگی پاسپورت جدید دریافت کرده، اما با پاسپورت پانچ شده و قدیمی خود به فرودگاه رفته و خواستار بازگشت به کشور بود که این موضوع نشان میدهد، او نه برای بازگشت به ایران، بلکه برای حاشیه‌سازی و جذب بیشتر دنبال کننده و به تبع آن گرفتن تبلیغات دست به این کار زده است. 🔹همچنین باید گفت که مقصودلو اخیراً بخش اعظم دارایی خود را در یک کلاهبرداری از دست داده و تلاش او برای گرفتن آگهی چند برابر شده است. 🔹از سوی دیگر شنیده ها حکایت از آن دارد که مقصودلو پاسپورت خود را برای سفر به آمریکا و اقامت در این کشور به کنسولگری آمریکا در استانبول تحویل داده است. 🔹وی در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، اما به دلیل نداشتن شاکی خصوصی احتمالاً به زودی آزاد خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمک های نظامی بلا عوض به نظامیان صهیونیستی! به اساس گزارشات امروز ده ها هزار جلیقه ضد گلوله و لباس نظامی از کمک های بلا عوض ترکیه به نظامیان صهیونیستی به دست سربازان صهیونیستی در سرزمین های اشغالی رسید.
48.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 معیار 🌷 ۹ توصیه مهم امام خامنه ای(مدظله العالی) به بسیج