🟡 شبهه
پنج اقتصاددان برجسته ایرانی ـ اروپایی:
با جدول ونمودار نشون دادن که قیمت بنزین در ایران با احتساب حقوق دریافتی میانگین ۱۱میلیون تومان ۷برابر آمریکا ۵برابر عربستان سعودی ۴برابر انگلیس و ۹برابر کویت
یعنی یه کارگر ایرانی با حقوق روزانه اش فقط میتونه ۳۹لیتر بنزین بخره اما هرآمریکایی با حقوق روزانه اش میتونه۲۷۰لیتر بنزین بخره والی آخر...
🟢 پاسخ
🔹 برای انجام این محاسبه ساده، نیازی نیست 5 اقتصاد دان برجسته ایرانی-اروپایی دست به کار شوند و در نهایت هم ادعای غلطی را مطرح کنند! هرچند اساساً معلوم نیست منبع این ادعا کجاست و این 5 اقتصاددان در کجا نتایج محاسبات خود را منتشر کرده اند؟!
🔴 میانگین قیمت یک گالن بنزین در آمریکا، 3.6 دلار است.
📚 منبع
👈 هر گالن، 3.7 لیتر گنجایش دارد.
✅ بنابراین قیمت هر لیتر بنزین در آمریکا تقریبا 1 دلار است.
🔴 درآمد ماهیانه یک کارگر ساختمانی در آمریکا 2.600 دلار است.
درآمد ماهیانه یک معلم هم در آمریکا 5.000 دلار است.
📚 منبع
👈 پس یک کارگر آمریکایی با حقوق یک ماه خود می تواند 2.600 لیتر بنزین بخرد.
و با حقوق روزانه، 86 لیتر بنزین.
یک معلم هم با حقوق یک ماه خود میتواند 5.000 لیتر بنزین بخرد.
و با حقوق روزانه، 166 لیتر بنزین.
🟢 اما در ایران؛ درآمد ماهیانه یک کارگر ایرانی را اگر طبق آنچه در این ویدئو مطرح میشود، همان 11 میلیون بگیریم، و آن را بر 3.000 تومان(قیمت هر لیتر بنزین) تقسیم کنیم، نتیجه 3.666 میشود. یعنی یک کارگر ایرانی با حقوق یک ماه خود، 3.666 لیتر بنزین میتواند بخرد. و با حقوق روزانه خود، 122 لیتر بنزین.
✅ این محاسبه نشان میدهد ادعای اینکه «بنزین در ایران 7 برابر گرانتر از آمریکاست»، کذب است.
💢 این نحوه محاسبات ساده، به هیچ وجه نمیتواند نمایشگر خوبی از سطح اقتصاد مردم جامعه باشد. اما در اینجا صرفا خواستیم نشان دهیم که این مطالب ادعا شده در ویدئو، غلط و کاذب است.
💬 شبهات و شایعات ۲۰۲۴
◽️ رهبر انبساطی در زمانه ما
✍️ نوشتاری از #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛
🔹 آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است.
➕ منطق او، تحکّم و فرمان و امر و تحمیل نیست، بلکه همراهسازی و استدلالپردازی و اقناع و مباحثه است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع میشنود و خود را در جایگاه مخاطب مستقیم مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که صریح بگوید و شفاف بخواهد و انتقاد کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش....
مقاله کامل👇
8.آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، مترسک بیعمل و عروسکهای خیمهشببازی نساخته است. او به جای قانون، به خود ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از مدار قانون، خارج نکرده و بدعت نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا دیکتاتور اینگونه است؟
9.او بسیار بر فرهنگ و سبک زندگی اصرار میورزد، امّا در پی تحمیل و تحکّم نبوده است. با اینکه حاکم و در قدرت است، امّا به زبان زور و اجبار سخن نگفته و امر و فرمان صادر نکرده است، بلکه همچون یک عالِم دینی، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و استدلال کرده است. او برای اصلاح سبک زندگی، بخشنامههای فاشیستی صادر نکرده و از موضع بالا به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را از جامعه و در کنار جامعه، انگاشته است. او از مردم بوده است نه بر مردم. او تربیت و فهم و اخلاق و گفتگو و تبیین و گفتمانسازی را کنار نزده و تحکّم و تحمیل و زور و خشونت و تعدّی و جبر را حاکم نکرده است. زبان او، زبان استدلال بوده است؛همچون تمام گذشتۀ فکریاش.
آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. منطق او، تحکّم و فرمان و امر و تحمیل نیست، بلکه همراهسازی و استدلالپردازی و اقناع و مباحثه است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع میشنود و خود را در جایگاه مخاطب مستقیم مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که صریح بگوید و شفاف بخواهد و انتقاد کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچچیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای گفتوگوی ساختارنیافته فراهم شده است. گفتههای چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمیشوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانهای میشوند.
10.عدّهای از یک اعتراض جزئی، شعار ساختارشکنانۀ مرگ بر دیکتاتور ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردیدند، امّا او واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب هیجانزدگانِ بازیخورده را از غرضورزانِ بازیساز جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان منتقد و معارض را شعار مرگ بر دیکتاتور ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد.
رهبر انبساطی در زمانه ما
مهدی جمشیدی
1.نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر کرسیِ رهبری تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ مؤیّدی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ اینچنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالیکه دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین برگ برندهای در اختیار نداشتند. آری، او بهدنبال رهبریِ امّت نبود، امّا تقدیر چنین میخواست.
2.آنگاه که به قدرت دست یافت، مخالفان و منتقدانِ پیشین خویش را قلعوقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. اگر در گذشته که رئیسجمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آنهنگام، طریق پدرانه و دوستانه را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با خویش را معیار حقّ و باطل ندانست.
3.او ولیّفقیه است و نائب امام معصوم، امّا هرگز برای خویش، قداست نمیتراشد. مبدأ مشروعیّت است، امّا بر دین و مردم اصرار میورزد و از خویش سخن نمیگوید. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او میتوانست دکّان قداستفروشی بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز بهگونهای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد.
4.او همیشه به قانون، ارجاع داده و قانون را فصلالخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید بدعتهای قانونگریزانه ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمیکند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به اطاعت از قانون میشمارد و معترض نمیشود. او قانون را محترم میانگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمیکند. او برای خویش در برابر قانون، استثناء نمیتراشد و تبصره نمیزند و ویژهخواری نمیکند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است.
5.او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به قدرت متمرکز نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، انباشت قدرت به وجود بیاید و نهادها و قوا، بیقدرت و صوری شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعتهای نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی تفویض و واگذاری برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگیها و … به حضور مؤثّر فراخوانده و قدرت در میان کنشگران متنوّع، توزیع کرده است. ازاینرو، امروز با قدرت توزیعشده و کنشگریهای پخششده مواجه هستیم.
6.او جامعه را نیز بهصورت حداکثری، به مشارکت فراخوانده است و از نظریۀ مردمسالاریِ دینی، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردمسالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردمسالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او مردمسالاریِ انتخاباتی را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر مردمسالاریِ پساانتخاباتی نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ حضور حداکثریِ مردم است، نه گریزان از آن. او مردم را رقیبِ خویش نمیشمارد و نمیخواهد با تنگکردن دامنۀ انتخابها و کنشگریهای مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه مردمیسازی را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد میکند.
7.او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، یک رأی به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را محترم دانسته است و در منطق حکمرانی، دخالت مستقیم و جدّی داده است. او همواره به مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که گزینههای زاویهدار با او به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را ابطال نکرده است. او در برابر این گزینهها، کارشکنی و سنگاندازی نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس اخلاق و در چهارچوب قانون بوده است. آیا دیکتاتور اینگونه است؟ 👇
🔘اولین فردی که تابلوی جمهوری اسلامی را بلند کرد و شهید شد،
🔺یک دختر بود!
🌸🍃محبوبه دانش آشتیانی، هجدهساله، با پاهایی متورم از حضور در راهپیماییهای روزهای گذشته، صبح جمعه ۱۷شهریور۵۷ که از مادرش خداحافظی کرد و رفت تا در تظاهرات شرکت کند.
🥀🤍طی تحقیقاتم، شاهدان گفتند او پلاکارد استقلال آزادی جمهوری اسلامی را بلند کرده بود که گلوله خورد.
⭕️تحلیلگران پشت میز نشین بعد انقلاب میگویند ایده مردم سالاری دینی، هنگامی که امام در نجف بود، در ذهن او وجود نداشت و فقط حکومت اسلامی در ذهن او بود نه جمهوری و بعد از حضور در پاریس و تحت تاثیر فضای جمهوری فرانسه بود که شعار استقلال، آزادی، جمهوریاسلامی شکل گرفت
🥀🤍خب! ۱۷شهریور که هنوز یک ماه به هجرت امامخمینی به پاریس مانده بود! آن دختر،آن پلاکارد استقلال، آزادی، جمهوریاسلامی را از کجا آورده بود؟ خون محبوبه دانش تضمین کرد که ایده جمهوریاسلامی ربطی به جمهوریت فرانسوی و اصلا هر نوع دموکراسی غربی یا شرقی ندارد و ایده درونزای خود انقلاب اسلامی بود
🌸🍃محبوبه شهید در بهشت زهرا،قـطعـه: ۱۴، ردیـف: ۱۹۱، شـماره: ۳۰ آرام گرفته
🥀🤍امروز ساعت ۴عصر برمزار این شهید حاضر خواهم شد و چهل و ششمین سالروز عروجش را گرامی خواهم داشت
🌸🍃این حرف خواهر محبوبه در گوشم طنین میاندازد که خوشا به حالش خوب موقعی رفت و خیلی چیزها را بعد پیروزی انقلاب ندید!
🥀🤍اما من به خواهرش گفتم شهید زندهتر از من و شماست، او بعد انقلاب هم حاضر بود و همان چیزها را دید و بهتر از من و شما هم دید و خون دل خورد و یاری کرد انقلاب بماند
🔺خاصیت شهید همین است
✍️مسعودنوروزی، ارتباط شناس
🔰درباره دوقطبی سازی!
🔸مناقشهای که این روزها بین برخی نیروهای سیاسی و رسانهها درباره موضوع دوقطبی سازی پدید آمده از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ اهمیت دارد چون جامعه از رفتن به سمت دوقطبی ها لطمات زیادی دیده است؛۱۹ ارديبهشت سال۹۵رهبر معظم انقلاب فرمودند"دوقطبی از ضربههای مهلکی است که دشمن بهدنبال آن است". دوقطبی شدن گاه برای منافع و مصالح مردم و نظام آنقدر سرنوشتساز میشود که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ماههای منتهی به انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۶ به یکی از عناصر سیاسی فرمودند"با ملاحظه حال مخاطب و اوضاع کشور،چون دوقطبی در کشور ایجاد میشود و دوقطبی برای کشور مضرّ است، من صلاح نمیدانم وارد انتخابات بشوید".
🔸تأکید بر دوقطبی شدن،به معنای ناديده گرفتن سلایق گوناگون و منتفی دانستن نقد که امری طبیعی و گاه لازم به نظر میرسد، نیست. اخیرا که واعظ معروف بر بسته شدن باب دوقطبی سازیهای مخرب تأکید کردند، برخی که خود را مخاطب این بحث دانستند، اعلام کردند که ما غیر از نقد شرایط جاری کشور کاری نکردیم. البته واعظ محترم نیز حتما در پی آن نیستند باب نقد که امری عقلی و ضروری است بسته شود. ناظر به این موضوع، رهبر معظم انقلاب ۸ آذر ۱۴۰۲ فرمودند"از دوقطبیهای کاذب بپرهیزید. آن کسانی که مبانی، اصول، دین، انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلافسلیقهای هم با شما داشته باشند".
🔸در شرایط کنونی یکی از مسائل مهم که میتواند بین آحاد مردم دوقطبی ایجاد کند، نحوه مواجهه با دولت است. از قضا بحث واعظ محترم، معطوف به همین موضوع بود. اما جدای از این، نشانههایی از دوقطبی شدن جامعه در این زمینه نیز در حال آشکار شدن است. بسیار روشن است که ایجاد"دوقطبی موافق و مخالف دولت در میان مردم"خواسته یا ناخواسته، مضرّ و سرشار از تهدید است. رهبر فرزانه انقلاب ۵ اسفند سال ۹۴ فرمودند"در ایران اسلامی یک دوقطبی وجود دارد؛دوقطبی انقلاب و استکبار". همچنین رهبر انقلاب، ۱۴خراد سال ۹۵ فرمودند در همه دولتهایی که بنده بعد از رحلت امام مسئولیّت داشتم، توصیه میکردم ملّت باید با دولت همراه باشد؛ با اینکه دولتها سياستها و جهتگیریهای مختلفی داشتند؛ این البته با انتقاد کردن منافات ندارد.
🔸راز و رمز حمایتهای امروز رهبر معظم انقلاب از دولت چهاردهم نیز بر همان منطق و تجربه پیشین استوار است. اینکه رهبر حکیم انقلاب فرمودند"موفقیت دولت، موفقیت همه ماست". در اینجا "ما" یعنی آحاد مردم و مسئولان کشور. از این منظر به راه انداختن هرگونه اقدام برای دوقطبی سازی موافقین و مخالفان دولت در جامعه-خواسته یا ناخواسته-مضر و مذموم است؛ از سوی دیگر تدارک همراهی ملت با دولت، توأم با نقد عالمانه و دلسوزانه برای تحقق منافع ملی و ایرانِ قوی ضرورت دارد.
#عزیز_غضنفری
خبر پس گرفتن طلای بیت سیاح تلخ بود ولی تلخ تر از آن اینست که عده ای همچنان با آروغ روشنفکرنمایی رژیم فرانسه را مهد آزادی بدانند
🔹حالا معنای آزادی عقیده و بیان در غرب متوجه شدید؟
🔹فهمیدید هر نظام و حتی سازمان برای خودش خطوط قرمزی دارد؟
🔹فهمیدید که در اجرای قانون تعارف ندارند؟
🔹فهمیدید ردصلاحیت در غرب هم هست؟
🔹فهمیدید که یک پارچه مشکی میتواند هویت داشته باشد ؟ پس نگوییم روسری و چادر یه تکه پارچه است و...
🔹فهمیدید که آنچه در رسانه ها بزک میکنند همه واقعیت نیست
بله؛ نمیخواهیم دردها و زخم ها و مشکلات ایران عزیزم را ماله کشی یا توجیه کنم. نمیخواهم پیشرفت های غرب را کتمان کنم ؛ ولی همین قدر که بفهمیم در جنگ شناختی و نوع نگاه به غرب مقهور سحر ساحران رسانه ای شده ایم کافیست.
روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به پزشکیان: اینکه در ترکیب کابینه سهم این و آن را بدهید اسمش وفاق نیست
🔹روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
🔹اگر امروز دچار فقر وفاق ملی هستیم، مشکل از عملکردهای همان سهمیهخواهانی است که به بهانه وفاق ملی هرکدام در تکاپوی به چنگ آوردن بخشی از قدرت هستند. با تبدیل کردن دولت به گوشت قربانی، توقع رسیدن به وفاق ملی، بر هیچ معیاری منطبق نیست به ویژه وقتی شکل دادن به ترکیب وفاق در اختیار دیگران باشد.
🔹 وفاق ملی باید از آباد کردن سفرههای مردم شروع شود. اگر دولت چهاردهم به معیشت مردم برسد، بحران اقتصادی را به شکوفائی اقتصادی تبدیل کند، تورم را مهار کند و رفاه را به زندگی مردم برگرداند، مردم به دولت اعتماد میکنند، به نظام خوشبین میشوند، به دین گرایش بیشتری پیدا میکنند و رفتارشان با همدیگر نیز اصلاح میشود.
📢 نبوی: پزشکیان ابتدا مشکلات اقتصادی را حل کند، رفع حصر بماند برای بعد
🗣 بهزاد نبوی فعال سیاسی اصلاحطلب:
◀️ معتقدم مسائل بسیار مهمی در کشور وجود دارند. مثلا برای برخی طیفهای سیاسی، آزادی و دموکراسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در نقطه مقابل ممکن است برخی طیفهای دیگر به این گزارهها، اهمیتی ندهند. همچنین مسائلی چون حجاب اجباری، موضوع فیلترینگ وبرخی موارد دیگر هم موافقان و مخالفانی دارند! اما اولویتی که باید به عنوان مهمترین اولویت و هدف مسعود پزشکیان مد نظر باشد، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.
◀️ همه طیفها هم روی این ضرورت توافق دارند. هیچ جناحی وجود ندارد که مخالف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد. حتی بخش عمدهای از مردم و طیفهایی که از وضع موجود ناراضیاند، در صورت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، نسبت به حل معضلات دیگر انعطاف بیشتری از خود نشان خواهند داد.
_
آقای #هوتن_شکیبا هنرمند با استعداد
«قرآن می فرمایدإِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ ۚ فَلَا تَظْلِمُوا فِيهن انفسکم.»
«تعداد ماههای سال قمری از نظر خدا، در نظام آفرینش و از روزی که خدا آسمانها و زمین را آفرید، دوازده ماه است که چهار ماه آن یعنی رجب، ذیقعده، ذیحجّه و محرّم ماههای حرام بهشمار میآید. این یکی از برنامههای استواری است که ضامن خوشبختی است. پس در ماههای حرام، به خودتان بد نکنید.»
بی اعتنایی به اعتقادات میلیونها نفر از ایرانیان برایتان خوب نیست.
📌آن هنرپیشه بازیگر نقش شهدا گفته به تن عریان آن هنرپیشه زن نگاه نکنید به اندوه چشمهایش توجه کنید!
با این فتوای شما می توان فیلمهای پورن را هم دید؟
چرا افراد جای خودشان نیستند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«اگر مادر ایرانی را به لجن بکشیم همه چیز به لجن کشیده خواهد شد»
رابرت مرداک یهودی
جنگ است. چهره ی دیگری از همان جنگ دهه شصت
اونایی که به جای غم چشماش
تفنگ تو دستشو دیدن
الان باید بگیم
خیلی کثیفن!
واقعا که...
#طنز_سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لذت مادر شدن
🔹فرزند آوری یک مجاهدت است
🔹 خانمها امروز زمان جهاد شماست.
#کلام_ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ جدید KHAMENEI.IR | صد جوان امروز، صد مدیر فردا
☀️نکتهای که رهبر انقلاب به دولت جدید درباره تربیت نسلی از مدیران پُرانگیزه برای فردای کشور گوشزد کردند
#کلام_ولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 شهید بهروز مرادی قهدریجانی علیه بی حجابی و مصلحت اندیشی
♨️دشمن ما آمریکا نیست، دشمن ما خودمونیم
🔹این جملات از مردیست که دهها سال از عصر خود فراتر بود. ساعاتی قبل از شهادتش اینچنین طوفان به پا میکند. مردی که او نیز از مصلحت میرنجد و به وظیفه تاکید دارد نه نتیجه....
🔹او از رزمندگان فاتح خرمشهر که دانشجوی دانشگاه هنر بود و به شیوه Conseptual Art تابلوی «به خرمشهر خوشآمدید/ جمعیت ۳۶ میلیون نفر» را به کنایه از ۳۶ میلیون نفر جمعیت ایران در دهه ۶۰ خلق کرد.
#تاریخ_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نشست علمی وفرهنگی با موضوع تبیین مکتب شهدا ورسالت فرهیختگان دانشگاهی در راستای برگزاری کنگره ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس
سخنران : مولف کتاب مکتب شهدا ، پژوهشگر و استاد دانشگاه جناب آقای دکتر رمضان شعبانی سارویی
زمان: -جلسه دوم :رو ز دوشنبه دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰
دبیرخانه مهدویت فارس -کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
قسمت اول✅
صحبت استاد دکتر عارف ودکتر شعبان سارویی
46.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ نشست علمی وفرهنگی با موضوع تبیین مکتب شهدا ورسالت فرهیختگان دانشگاهی در راستای برگزاری کنگره ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس
سخنران : مولف کتاب مکتب شهدا ، پژوهشگر و استاد دانشگاه جناب آقای دکتر رمضان شعبانی سارویی
زمان: -جلسه دوم :رو ز دوشنبه دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰
دبیرخانه مهدویت فارس -کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
قسمت دوم✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ نشست علمی وفرهنگی با موضوع تبیین مکتب شهدا ورسالت فرهیختگان دانشگاهی در راستای برگزاری کنگره ۱۵۰۰۰ شهید استان فارس
سخنران : مولف کتاب مکتب شهدا ، پژوهشگر و استاد دانشگاه جناب آقای دکتر رمضان شعبانی سارویی
زمان: -جلسه دوم :رو ز دوشنبه دوازدهم شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۰
دبیرخانه مهدویت فارس -کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون
قسمت سوم✅
جمع بندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چقدر #میثم_مطیعی را مسخره کردند و به او تکه انداختند. باشد. امام ما گفت ما با تمدن فاسد غرب در تمام جهان در #جنگ هستیم و آنها که سرباز جبهه انقلاب هستند می فهمند انقلاب اسلامی چه فتوحاتی دارد ولو در #تایلند. حالا اگر چه دشمن در کف خیابان تهران نفوذ کرده باشد. جنگ است . جنگ
📌یکی از مایزهای جبهه بندی آینده در انقلاب نوع مواجهه با #اصلاح_طلبان است.در این مقطع یکی از آن مواردِ مواجهه اینست : توافق تاکتیکی و عدم #وفاق راهبردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پیش بینی سی سال پیش امام خامنه ای :«این است ردِّ پنجه خونینِ ننگینِ #صهیونیسم بر صحنه سیاست دنیا که مظهرش هم امریکاست. البته بدانید که اینگونه نخواهد ماند.اگر در آینده انقلابی در کشور ایالات متّحده #امریکا فرض و تصوّر شود، شروع این انقلاب اینگونه خواهد بود که مردم امریکا میریزند و
صهیونیستهای امریکا را - که امروز بر سراسر وجود آن کشور مسلّطند - تکّه تکّه میکنند. «وانّ ربّک لبالمرصاد»»۱۳۷۴/۰۸/۱۷ بیانات رهبری
بسم الله الرّحمن الرّحیم
رفتار اثرگذار شهید مطهری
🔹حاج حسن مطهری برادر استاد میگوید: تابستان سال ۱۳۳۹ بود. شهید مطهری یک هفته در فریمان بودند و می خواستند به مشهد بروند. من با یکی دیگر از اقوام رفتیم ببینیم ماشین هست یا نه. یک تاکسی برای مشهد ایستاده بود که راننده اش یک پایش میلنگید و به «محمد لنگ» معروف بود. گفتم یک نفر جا دارید؟ گفت: بله. زود بیایید میخواهیم حرکت کنیم. دو زن و یک مرد هم عقب نشسته بودند.
🔹من آمدم منزل و با شهید مطهری به آنجا رفتیم. به آقای مطهری اشاره کردم و به راننده گفتم: مسافر مشهد ایشان است. تا این جمله را گفتم، با لهجه غلیظ فریمانی و با تعجب گفت: «اوه! آخوند برای ما آوردی؟! آخوند آمد و نیامد دارد! اگر آخوند سوار کنم یا ماشینم چپ میکند یا موتورش میسوزد!». بلافاصله پشت ماشین نشست و رفت.
🔹من و فرد همراهم که خیلی عصبانی شده بودیم، سریع سوار جیپمان شدیم و تعقیبش کردیم. وقتی به پمپ بنزین رسید، تا از ماشین پیاده شد من از پشت سر او را گرفتم و فرد همراه من به او ضربهای زد. راننده بنزین نزد و از همانجا به شهربانی رفت تا از ما شکایت کند.
🔹ما هم برگشتیم و رفتیم جای اول که آقای مطهری در آنجا منتظرمان مانده بود. ایشان تا ما را دید گفت: کجا رفتید؟ دعوا کردید؟ گفتیم: دیدید که چه گفت. آقای مطهری گفت: ما اینقدر در تهران از این حرفها میشنویم ولی هیچ اعتنایی نمیکنیم.
🔹ما درباره اتفاقاتی که افتاده بود چیزی به ایشان نگفتیم. بعد که به منزل رفتیم از شهربانی دنبال ما آمدند. یک افسر آنجا بود که از شانس ما فردی مذهبی بود. با عصبانیت به ما گفت: چرا او را زدید؟ جریان را گفتیم. افسر شهربانی به راننده گفت: این حرفها چیست که ماشینم با سوار کردن آخوند چپ میکند؟ تو باید هر مسافری را با هر تیپ و مرامی سوار کنی. آخوند باشد یا ارمنی! چرا این حرف را زدی؟
🔹در این بین مرحوم مطهری که از جریان باخبر شده بود، آمد و از راننده عذرخواهی کرد. افسر نگهبان به راننده گفت: برو صورتت را بشوی و رضایت بده. افسر نگهبان از ما هم پرسید: شما هم شکایت دارید؟ گفتیم: بله. وقتی راننده دید که مأمور شهربانی خیلی طرف او را نمیگیرد، از شکایت منصرف شد. مرحوم مطهری صورتش را بوسید و عذرخواهی کرد و بعد راننده رضایت داد. ما هم رضایت دادیم.
🔹بعد افسر شهربانی به راننده گفت: برو و این آقا را به مشهد ببر. گفت: نه، نمیبرم. اینها این بلا را سر من آوردهاند حالا من این آقا را سوار ماشینم کنم؟! افسر گفت: نمیبری؟ گفت: نه. گفت: پس دیگر حق نداری در این خط کار کنی. راننده وقتی این را شنید مجبور شد که آقای مطهری را سوار ماشینش کند و به مشهد ببرد.
🔹ما به برادرمان گفتیم حالا که این جریانات پیش آمده شما با این ماشین نرو. ممکن است اتفاقی بیفتد یا دوباره اهانتی به شما بشود که ایشان قبول نکرد و گفت: نه، میروم. مشکلی پیش نمیآید.
🔹ده، پانزده روز بعد میخواستم به مشهد بروم. دیدم همان راننده آنجا نشسته است. تا چشمش به من افتاد من را صدا زد و گفت: بیا کارَت دارم. با خودم گفتم: حتما میخواهد تلافی کند. راننده گفت: آن آقایی که آن روز آوردی و سوار ماشین ما کردی، که بود؟ گفتم: برادرم بود. گفت: باز هم به فریمان میآید؟ گفتم: تابستانها میآید.
🔹گفت: میخواهم دهانش را ببوسم، پایش را ببوسم. من بچه مسلمان هستم ولی از مسلمانی هیچ سرم نمیشود. ۴۵ سال از عمرم گذشته، نه نماز خواندهام، نه روزه گرفتهام و همه نوع عیاشی هم کردهام. ولی نمیدانم این آقا در راه مشهد با من چه کار کرد که مرا از این رو به آن رو کرد. گفتم: چطور؟ گفت: تا مشهد برای من صحبت کرد و مرا از این رو به آن رو کرد.
🔹بعد از چند روز زنگ زدم به برادرم و جریان را پرسیدم. شهید مطهری گفتند: ما که سوار تاکسی شدیم سر صحبت را با راننده باز کردم. اول که رویش را آن طرف کرده بود و اعتنا نمیکرد. کمکم که صحبت میکردم به حرفهایم توجه میکرد و نرمتر شد و به من نگاه میکرد. مدتی که گذشت به حرفهایم گوش میکرد.
🔹به مشهد که رسیدیم، میخواستم با بقیه مسافرها پیاده شوم ولی او نگذاشت و گفت: حاج آقا بشین با شما کار دارم. نمیدانم چه اتفاقی افتاده، من حالت دیگری پیدا کردهام. صحبتهای شما اینقدر در من اثر کرده که نمیدانم چه کار کنم. حالا میخواهم بروم حرم امام رضا(ع) توبه کنم اما بلد نیستم. چه کار کنم؟ به او گفتم: برو به امام رضا(ع) بگو از این تاریخ من همه گناهانم را کنار گذاشتم و میخواهم روزه بگیرم و نماز بخوانم.
🔹بعد آقای مطهری پشت تلفن گفتند: شرش را شما به پا کردید، خیرش برای این بنده خدا بود!