ای ناب ترین صبح خداوند بیا🌻🌹⚘🍃
به #کانال سیاست و فرهنگ بپیوندید.👇
https://eitaa.com/Shabaniesarouie
ای مهدی موعود! محتاج دعایت هستیم🌿
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: اى امام زمان، اى مهدى موعودِ محبوب این امّت، اى سلالهى پاک پیامبران و اى میراثبر همهى انقلابهاى توحیدى و جهانى! ملّت ما با یاد تو و با نام تو از آغاز خو گرفته است و لطف تو را در زندگى خود و در وجود خود آزموده است. اى بندهى شایستهى صالح خدا!
✏️ ما امروز محتاج دعایى هستیم که تو از آن دل پاک الهى و ربّانى و از آن روح قدسى براى پیروزى این ملّت و پیروزى این انقلاب بکنى و به دست قدرتى که خدا در آستین تو قرار داده است، به این ملّت و راه این امّت کمک بفرمایى... ۱۳۵۹/۴/۶
🗓 سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بر اثر تیراندازی سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو به سمت خودروی هنگ مرزی میرجاوه در مجاورت پمپ بنزین تعداد ۳نفر از نیروهای هنگ مرزی (۲سرباز و یک کادر) به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
گروهک تروریستی جيشالظلم با صدور اطلاعیهای مسئولیت تیراندازی به سمت خودروی مرزبانی هنگ مرزی میرجاوه را برعهده گرفت.
🟢 پاسخ یك محقق مسلمان آلمانی در یك برنامه زنده تلوزیونی، كه توسط میلیونها نفر دیده میشد:
از وی در بارهی «اسلام و تروریسم» سوال شد. او گفت:
1- چه كسانی جنگ جهانی اول را شروع كردند؟ مسلمانان؟!
2- چه كسانی جنگ جهانی دوم را شروع كردند؟ مسلمانان؟!
3- چه كسانی 20 میلیون «بومی استرالیائی» را كشتند؟ مسلمانان؟!
4- چه كسانی در هیروشیما و ناگازاكی بمب اتم ریختند؟ مسلمانان؟!
5- چه كسانی 100 میلیون سرخپوست را در آمریكای شمالی كشتند؟
6- چه كسانی 50 میلیون سرخپوست را در آمریكای جنوبی كشتند؟
7- چه كسانی 180 میلیون آفریقائی را به عنوان برده اسیر كردند؟
كه 88 % آنان در راه انتقال به آمریكا مردند و به اقیانوس اطلس ریخته شدند مسلمانان ؟
[چه کسانی از سر ۱۷۰ هزار الجزایری موزه درست کردند؟ مسلمانان؟]
خیر! آنها مسلمان نبودند! شما اول باید «تروریسم» را درست معنی كنید.
اگر یك غیر مسلمان كار بدی انجام دهد، [نهایتاً] نامش می شود «جرم» !
اما اگر یك مسلمان مرتكب همان عمل بشود، او یك «تروریست» است!
شما ابتدا این «قوانین تبعیض آمیز» را برچینید، بعد به موضوع برگردید.
🔰 خلوص در یک مجموعه چگونه حاصل می شود؟!
🔹 خلوص که شما مطرح میکنید - که ما بایست از فرصت استفاده کنیم و حالا که غربال شد، یک عدهای را که ناخالصی دارند، از دائره خارج کنیم - چیزی نیست که با دعوا و کشمکش و گریبان این و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بیاید؛ خلوص در یک مجموعه که اینجوری حاصل نمیشود!
🔹ما به این، مأمور هم نیستیم.
🔹 در صدر اسلام، خوب، با پیغمبر اکرم
❗️یک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّبنکعب بود، عمار بود، کی بود، کی بود؛ اینها درجهی اول و خالصترینها بودند؛
❗️عدهای دیگر از اینها یک مقداری متوسطتر بودند؛
❗️یک عدهای بودند که گاهی اوقات پیغمبر حتّی به اینها تشر هم میزد.
🔹 اگر فرض کنید پیغمبر در همان جامعهی چند هزار نفری - که کار خالصسازی خیلی آسانتر بود از یک جامعهی هفتاد میلیونی کشور ما - میخواست خالصسازی کند، چه کار میکرد؟ چی برایش میماند؟
❗️ آن که یک گناهی کرده، باید میرفت؛
❗️آن که یک تشری شنفته، باید میرفت؛
❗️آن که در یک وقتی که نباید از پیغمبر اجازهی مرخصی بگیرد، اجازهی مرخصی گرفته، باید میرفت؛
❗️آن که زکاتش را یک خرده دیر داده، باید میرفت؛
🔹خوب، کسی نمیماند. امروز هم همین جور است.
✅اینجوری نیست که شما بیائید افراد ضعافالایمان را از دائره خارج کنید، به بهانهی اینکه میخواهیم خالص کنیم؛
🔹نه، شما هرچه میتوانید، دائرهی خلّصین را توسعه بدهید؛ کاری کنید که افراد خالصی که میتوانند جامعهی شما را خالص کنند، در جامعه بیشتر شوند؛ این خوب است.
🔹از خودتان شروع کنید؛
❗️دور و بر خودتان،
❗️خانوادهی خودتان،
❗️دوستان خودتان،
❗️تشکل خودتان،
❗️بیرون از تشکل خودتان. هرچه میتوانید، در حوزهی نفوذ تشکل خود، برای بالا آوردن میزان خلوصهای فردی و جمعی تلاش کنید؛
🔹که نتیجهی آن، خلوص روزافزون جامعهی شما خواهد شد. راه خالص کردن این است.
#حکیم_انقلاب 31-5-1389
🔰 برای وحدت؛ باید خودمان را از گذشته جدا کنیم!
🔹من سالها پیش - پیش از انقلاب - با بعضی از برادران اهل سنّت که صحبت میکردیم، به آنها میگفتم که اگر ما بخواهیم این وحدت اسلامی تحقّق پیدا بکند -
🔹وحدت یعنی همین که این دو با هم برادر باشند، احساس برادری کنند؛ نه اینکه این [شیعه] بشود سنّی یا آن [سنّی] بشود شیعه؛ نه، مراد از وحدت این نیست؛
🔹بلکه به معنای احساس برادری؛
🔹همین که هر طرفی احساس کند که آن [طرف] هم مسلمان است و حقّ اسلامی او را بر گردن خودش احساس کند؛ آن [طرف] هم به همین ترتیب -
❗️باید خودمان را از گذشته جدا کنیم، باید قیچی کنیم.
❗️اگر برگردیم به گذشته، دعوا است؛
❗️اینقدر بحث و تکذیب و تَغلیط و درگیری و خونریزی و این چیزها اتّفاق افتاده که اگر نگاهی به گذشته بکنیم، باز دعوا خواهد شد.
❗️اگر کسی مخلصاًلله احساس میکند که باید امروز بین برادران، برادری واقعی و عملی باشد، باید کوشش کند که گذشته را به یادها نیاورد؛ وَالّا او میرود کتاب احقاقالحق را میآورد به رخ این میکشد، این [هم] میرود کتاب تحفهیاثنیعشریّه را میآورد به رخ او میکشد! هر دو هم بحمدالله به قدر کافی کتابِ پُر از طعن و دَق علیه همدیگر نوشتهاند!
❗️اگر ما بخواهیم گذشته را مطرح کنیم نمیشود. باید نگاه کنیم، بگوییم گذشته، گذشته - رحم الله معشر الماضین، آنها هر کار کردند، ما کاری به کار آنها نداریم - ما امروز میخواهیم تکلیف خودمان را بینناوبینالله نگاه کنیم.
❗️بینناوبینالله امروز ما باید با همدیگر توحید کلمه و رفاقت داشته باشیم، برادری داشته باشیم. اگر بخواهیم این را عمل بکنیم، باید از گذشته صرفِنظر کنیم.
#حکیم_انقلاب در دیدار جمعى از علماى اهل سنّت 68/10/5
#هفته_وحدت
#وفاق
#زندگی_مکتبی