24.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ| مرد هویتساز
🔺مهمترین نیاز جوانان، هویت است.
▪️سالروز شهادت میرزا کوچکخان جنگلی
#پیشکسوتان_خدمت
فاطمیه و اختلافات.mp3
9.91M
⭕️ چرا سوریه همیشه در معرض خطر است!؟
ارتش سوریه یک نوع ناهمگونی با محور مقاومت دارد. نیروهای محور مقاومت نیروهایی اعتقادی هستند...
و اما تحلیل
✍با توجه به اینکه سوریه یکی از مسیر های بالقوه انتقال انرژی از خاورمیانه به اروپا به شمار می آید، بی ثباتی در این کشور جدای خطرات امنیتی برای ما ، تأثیر مستقیمی بر تجارت جهانی انرژی دارد هرگونه اختلال در این مسیرها می تواند رقابت قدرت های جهانی را تشدید کند و به بحرانهای بیشتر در سطح بینالمللی منجر شود.
تأکید جمهوری اسلامی ایران بر حمایت از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم، نشاندهنده درک عمیق ایران از ارتباط امنیت منطقه ای با توسعه اقتصادی و سیاسی است. امنیت سوریه تنها یک مسئله داخلی نیست؛ بلکه به مثابه عنصری کلیدی در ثبات منطقه و حفظ تعادل در بازار انرژی جهانی عمل می کند.
#روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سیاست جالب حافظ اسد (پدر بشار اسد) در زمان جنگ ایران و عراق به نقل از صدام حسین که اخیرا از آرشیوی عراق بیرون آمده: آزادی فلسطین بدون ایرانی ها ممکن نیست...
#مقاومت
19.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻چرا دنیا حول جغرافیای «سوریه» بسیج شده است؟
پاسخ را از لسان حاج قاسم سلیمانی را بشنوید
از لسان گرم شخصی که همه تحولات دنیا و خاورمیانه را با حساسیت و از نزدیک رصد میکرد و با تحولات و اتفاقات دست و پنجه نرم میکرد.
فکر نکنم شاهدی معتبر تر از حاج قاسم برای بیان واقعیات و حوادث خاورمیانه وجود داشته باشد.
جبهه متدین و انقلابی کشور کجاست!؟
✍ محمد صالح مشفقی پور
🔹 بعد از خون دل خوردن های زیاد
و بعد از پاس کاری های عجیب و غریب!
و در زمان دولتی تقریبا بی اعتقاد!
قرار است لایحه عفاف و حجاب ابلاغ بشود.
🔸 گرچه تلخ ولی فهم بنده این است که
اگر ج.ا.ا در این طرح شکست بخورد و بساط بی حجابی جمع نشود، دیگر بی حجابی در این کشور جمع نخواهد شد!
🔹 لشکر رسانه ای دشمنِ خارج نشین و دنباله داخلی آن، کاملا در حالت تهاجمی قرار گرفته است! صدای جیغ بنفش او به گوش می رسد...
دوستان نادان، در پازل او بازی می کنند!
🔸 باید عرصه را بشناسیم و هوشیار باشیم.
🔹 حتی اگر در مواردی منتقد لایحه هستیم، ولی الآن وقت اتحاد در دفاع از این لایحه و مطالبه اجرای مقتدرانه آن است.
✅ امروز اگر پای کار حجاب نباشیم! فردا باید فقط خودمان را سرزنش کنیم...
💎 @Moshfeghoun 💐
ویراستی
امیرالمؤمنین(ع) در زمان حکومت، «سبیبه» هم داشت!
✍ محمد صالح مشفقی پور
به مناسبت لایحه عفاف و حجاب و هجمه هایی که به آن می شود، نکته ای کلی _ که شامل موضوع بی حجابی هم می شود _ می نویسم👇
🔸 هر انسان منصفی اگر تأمل کند می فهمد که برای مقابله با ناهنجاری ها، کجی ها و انحرافات مختلف و ریز و درشت در جامعه، علاوه بر فرهنگ سازی، آموزش و تشویق(=کارهای ایجابی)
به قهر، تلخی، اجبار و تنبیه(=کارهای سلبی) هم نیاز است.
🔸 امیرالمؤمنین(ع) که الگوی ما است و همه او را به عالم ترین، عادل ترین، مهربان ترین، دلسوز ترین و بهترین نمونه حاکم(بعد از رسول خدا) می شناسیم، علاوه بر کارهای ایجابی (خطبه خوانی، توضیح و تفسیر و تبیین، تشویق، تربیت شاگرد، پاسخ به سؤال و ...)، شلاق و تازیانه ای هم به نام «سَبیبة» داشت که روی دوش مبارکش می گذاشت و صبح به صبح (دقت کنید هر روز!) در بازارهای کوفه یکی یکی می چرخید و آنان را نصیحت و هشدار می داد.
🔸 نقل شده که وقتی صدای حضرت(ع) بلند میشد، اهل بازار آنچه در دست داشتند بر زمین می گذاشتند و سراپا گوش می شدند.
[کافی، ج۵، ص۱۵۱]
یاعلی🌹
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بیبنیاد
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجتالاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. میگوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچهکه از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خواندهام، کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهرهای نبرده، وگرنه نیک میدانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوتهنظری اینان کجا؟!
[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: «تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» وقتیکه وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و میخواهد موضع پیشساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند، چنین میشود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» مینویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه میشمارد؛ درحالیکه محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته مینویسد و با این شبهاستدلال، میخواهد آن را باطل میکند!
[سوم]. محقق داماد میافزاید: «مواد زیادی از این قانون، نهتنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین میشود.» وی بهجای استدلال و یا دستکم شبهاستدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بیدلیلی را نگاشته است. کسیکه با وی موافق نیست، میتواند در نوشتهای دیگر، عکس از برداشتها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید میکند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کردهاند و به کشف حجاب و برهنگی رو آوردهاند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبهای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چهبسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاهمدت، مخالفتهایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن میشود منطق روششناختیِ محقق داماد بهعنوان یک فقیه، چه بیاندازه بر باد تکیه داده است. وی بهراستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده.
[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: «موضوع حجاب باید از طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». باید بسی تأسّف خورد؛ کسیکه جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه میخواند و بساط درس خارج پهن کرده، اینچنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونهسازی و مبالغه و ناراستنویسی رو میآورد و هیجان و حرارتِ بیپایه برمیانگیزند تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بیحجابان را به چوب و فلک بستهاند؛ جز آنکه بسیاری از همپیالههای سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان اینچنین کردهاند و امام خمینی نیز، بیدرنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آوردهاند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانیکه اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بیاثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوتهای مبتنی بر ناواقعیّتها و نااخلاقها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز میگویند ...
در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشههای حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می کنم.
📌 سنگ تمام اردوغان برای اسرائیل؛ کشتیهای نفتی ترکیه در سواحل حیفا
▪️درحالی که اردوغان با راه اندازی معرکه جولانی به دنبال کاهش فشار محور مقاومت از روی صهیونیست هاست، کشتی های نفتی ترکیه در سواحل حیفا مشغول تخلیه نفت هستند.
▪️به گزارش بازار، در حالی رجب طیب اردغان درست چند روز پس از امضای قرارداد آتش بس میان مقامات اسرائیل و لبنان با حمایت و چرا سبز اسرائیل و غرب حمله همه جانبه ای را در سوریه آغاز کرده رسانه ها از ورود یک نفتکش ترک به بندر حیفا در سرزمین های اشغالی خبر می دهند. دولت اردوغان مدعی است که هرگونه تجارت خود با اسرائیل را متوقف کرده است
▪️گفتنی است بخش عمده نفت مورد نیاز اسرائیل توسط آذربایجان و ترکیه تامین می شود.
یاد شهید کلام شهید
امشب شهید فهیمه سیاری
گوشه ای از وصیت نامه شهیده فهیمه سیاری
«خدایا! به من شناختی عطا کن که در پرتو این شناخت، از همه وابستگیها رهیده باشم.»
«خدایا! دردها مختلف و سطح بینشها متفاوت. کارهایم نه تنها به خاطر خدا نیست، بلکه به خاطر خود نیز نیست. واقعا از گذشت عمر خود و بطالت آن افسوس میخورم.»
«خدایا! چقدر پستی و ذلتبه همراه. چقدر توشه راه کم و چقدر راه طولانی و بیپایان.»
هدیه به روح پاک و مطهر شهید صلوات
اکسیوس
ابراز نگرانی آمریکا به اسرائیل در مورد امکان شکسته شدن آتش بس لبنان