مراقب لحن کلام خود باشید او تنها فردیست که قرار است تا پایان عمر در کنارش باشید (مهمترین فرد زندگی شما)
اگر میخواهید همسرتان را متوجه اشتباهی که مرتکب شده کنید :
آن را به شکل بد منتقل نکنید
سرکوفت نزنید
لحن تحقیرکننده در پیش نگیرید
@Shabaniesaroui
41.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روزهای_انتظار
#یک_درصد_طلایی
🌸زمان این کلیپ چند دقیقه ای است، اما تاثیر آن میتواند به اندازه چند نسل شما باشد.
🙏لطفا حتما ببین.
تا آخر ببین....
بی نظیره👌👌
🤲#اَللهُمَ_لَـیِّن_قَـلبی_لِوَلِیِّ_اَمرِک🌼🍃
@Shabaniesaroui
سالنامه روزنامه سازندگی
رقابت شدیدی بین روزنامههای سازندگی، شرق، هممیهن در بیشرفی وجود داره
با وجود اینها چه نیازی به اینترنشال هست؟
🖊حسین دارابی
@Shabaniesaroui
✡ «سعید حجاریان» هوادار جدی فرآیند «سکولاریزم سیاسی» و استقرار «دموکراسی انگلیسی» بود؛ هم از شاخصهای «عرفیگرایی مدرن» دفاع میکرد و هم از ائتلاف «چپهای مسلمان» با «روشنفکران دینی»!
@Shabaniesaroui
هشدار❗
هموطن گرامی🌱
در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هر گونه تماس تلفنی با خطوط شخصی و پیام رسان ها مبنی بر دریافت جوایز در مسابقات رادیویی، خوش حسابی تلفن همراه و ... کلاهبرداری میباشد، همچنین تحت هیچ شرایطی بر روی لینک هایی که از سرشماره های شخصی ارسال می شود کلیک ننمایید.
@Shabaniesaroui
🔹 لگدپرانی کن جایزه بگیر
📝 یعقوب ربیعی
◾️یکی از اشکالات حکمرانی جمهوری اسلامی، نداشتن تشویق و تنبیه ساختاری است. به زبان ساده یعنی آن کسی که برای انقلاب هزینه می دهد بعداً از طرف سیستم برایش فکر اساسی نمی شود و حتی ممکن است مورد بی مهری قرار بگیرد. کسی هم که به قول کوچه بازاری ها به انقلاب لگد می زند، دو روز نگذشته از رانت های مختلف برخوردار می شود.
📛 نمونه اش محمود شهریاری است که تا دیروز آموزش کوکتل مولوتوف می داد تا به قول خودش نظام را براندازی کند؛ ولی چند ماه نگذشته از رانت یک فروشگاه مانند رفاه با سهامی عام (تاکید می کنم سهامی عام) بهره مند می شود. اگر شهریاری در یک نظام دموکراتیک!!!! مانند آمریکا آموزش کوکتل مولوتوف می داد با او چه می کردند؟
👌 آقایان محترم اصلاح نظام حکمرانی از فلسفه بافی بیرون نمی آید؛ از همین دو دوتای عادی شکل می گیرد.
@Shabaniesaroui
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 خیلی از ما طلبه ها و حزب اللهی ها تو یک سال اخیر زیاد با این دست از سوالات مواجه شدیم که:
⬅️ اون تغییراتی که بنا بود اتفاق بیفته چی شد؟
⬅️ این دولت هم که مثل دولت قبله.
⬅️ این دولت قصدش خیره ولی خیلی بلد نیست.
⬅️ ناکارآمدی ها دیگه به این راحتی ها درست نمیشه و ...
💡این شماره از نشریه خط، تلاش خیلی خوبی کرده تا به این سوالات پاسخی طلبگی و مکتب امامی بده.
خوبه طلبه های بزرگواری که در ایام عید با فامیل روبرو هستن و بعد هم تبلیغ ماه مبارک می رن، این شماره خط، دم دستشون باشه.
تهیه نشریه از طریق:
🌐https://shop.khanetolab.ir/
💬 @s_m_h_ms
@Shabaniesaroui
🔻چهارشنبهسوری به روایت استاد مطهری:
اصرار بر تداوم خرافۀ مشرکانه و احمقانه
۱. متأسّفانه پارهای «خرافات»، هم اکنون در میان برخی ایرانیان وجود دارد؛ از جمله پریدن از روی آتش در چهارشنبۀ آخر سال که از بقایای ماقبل اسلام است. و این وظیفۀ اسلامی است که با مقیاسهای اصولی اسلام، عقاید پاک و خالص اسلامی را از کدورت «اندیشههای جاهلی»، همیشه دور نگاه داریم.(مرتضی مطهری، خدمات متقابل اسلام و ایران، ص۱۱۰).
۲. همین ایرانیهای خودمان برای اینکه «سنّتهای ایرانی» و به قول خودشان «فرهنگ ایرانی» را بخواهند زنده کنند، کوشش میکنند کارهایی را که از اوّل، «خرافۀ محض» بوده است زنده کنند؛ چون فکر میکنند که «ملّیّت ایرانی» را بدون اینها نمیتوان نگه داشت. در مورد آتش شب «چهارشنبۀ آخر سال» - که نمونهای از «آتشپرستیها»ی قدیم است که نهتنها چیز خوبی نیست بلکه خیلی چیز بدی هم هست - میگویند فقط برای اینکه به قول اینها فرهنگ را (این فرهنگ، معنایش علم و فلسفه نیست بلکه به معنی سنّت است) باید زنده نگه داشت. ولی همین آقایان وقتی که پای تاریخ به میان میآید میگویند حالا چه فرق دارد که ما مبدأ تاریخ را مبدأ مسیحی بگیریم یا مبدأ اسلامی؟(مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن، ج۷، ص۸۵).
۳. واقعاً عجیب است: چهارشنبۀ آخر سال شمسی که میشود حتّی در محیطهای عالیِ فرهنگی ما آتش روشن میکنند، از روی آتش میپرند، میگویند: «سرخی تو از من، زردی من از تو». من نمیدانم ما چقدر میخواهیم اصرار روی «حماقتهای خودمان» داشته باشیم؟!(مرتضی مطهری، پانزده گفتار، ص۱۵۱).
۴. آتش روشنکردن، شعار «آتشپرستان» است. از روی آتش پریدن در چهارشنبۀ آخر سال در اسلام، «بوی کفر» میدهد. «سرخی تو از من، زردی من از تو» در اسلام، «شرک» و «کفر» است. اینها شعار گبرها و آتشپرستهاست. اسلام برای مبارزهکردن با اینها آمده. اسلام، دین لا اله الّا الله است.(مرتضی مطهری، پانزده گفتار، ص۱۹۲).
۵. قرآن فقط «عقلگرایی» را تأیید میکند؛ میگوید هر سنّت قدیمی را پیرویکردن به دلیل این که «گذشتگان» ما چنین میکردهاند، «نیاکان» ما اینچنین بودهاند و ما باید راه نیاکان خودمان را برویم، این محکوم است، چرا؟ میگوید ممکن است نیاکانتان اشتباه کرده باشند، ممکن است نیاکانتان «عقل» و «شعور» نداشته باشند. اینکه دلیل نمیشود؛ نیاکان ما در گذشته چنین میکردهاند ما هم چنین میکنیم! چهارشنبۀ آخر سال شمسی میشود؛ بسیاری از خانوادهها ـ که باید بگوییم خانوادههای نادان ـ آتشی و هیزمی روشن میکنند، بعد آدمهای سُر و مُر و گنده با یک هیکلهای چنینوچنان از روی آتش میپرند و میگویند: ای آتش! «زردی من از تو، سرخی تو از من»! این چقدر «حماقت» است! خب چرا چنین میکنید؟ این یک سنّتی است مال ما مردم، از قدیم پدران ما چنین میکردند. قرآن میگوید: أوَ لَوْ کانَ آباؤُهُمْ لایعْقِلونَ شَیئآ (بقره: ۱۷۰). اگر هم پدران گذشتهتان چنین کاری میکردند، شما وقتی میبینید یک «کار احمقانه» است و دلیل «نادانی» پدران شماست روی آن را بپوشانید؛ چرا این «سند حماقت» را سال به سال تجدید میکنید؟! این فقط یک «سند حماقت» است که کوشش میکنید آن را همیشه زنده نگه دارید و در واقع بگویید: ماییم که چنین «پدر و مادرهای احمقی» داشتهایم.(مرتضی مطهری، خدا در زندگی انسان، ص۹۱-۹۲).
@Shabaniesaroui
#شبهه
🔹گفته شده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برخلاف بقیه انبیاء، امتش را لعن و نفرین نکرد، پس چرا ما توی زیارت عاشورا لعن داریم، امام حسین علیه السلام هم فرزند همان پیامبر است، آیا راضی به این لعنهاست؟ البته میدانیم زیارت عاشورا حدیث قدسی هست⁉️
#پاسخ 👇⬇️
🔶 اول: اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم امتش را لعن و نفرین نکردند درست است، البته لعن و نفرین عمومی نکرد و این دلیل نمیشود شخص خاص یا گروه خاصی را لعن و نفرین نکرده باشد؟!
🔻 همان طور که در روایات و تاریخ آمده است رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم افراد خاصی یا گروه خاصی را لعن و نفرین کرده است مثل؛
🔻 مروان و پدرش و حکم بن عاص و یا گروه بدکاران، کسانی که عمل قوم لوط را انجام میدهند، یا کسانی که رشوه میدهند و میگیرند، یا کسانی که پدر و مادر خود را لعن میکنند، یا ربا دهنده و ربا گیرنده را رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم لعن نمودند.[1]
🔷 دوم: نه تنها رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بلکه خود خدا هم در قرآن افراد و گروه خاص از امت پیامبر را نفرین کرده است مثل کسانی که پیامبر را آزار دهند:
🔻 «إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا؛ بى گمان، كسانى كه خدا و پيامبر او را آزار مى رسانند خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابى خفت آور آماده ساخته است».[2]
🔻 یا کسانی که ستمکار و ظالم بودند خدا آنها را لعن کرده است: «أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ ؛ همانا لعنت خدا بر ستمگران باد». [3]
🔻 همچنین خدا کافران را لعن کرده است: «إِنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْكَافِرِينَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِيرًا؛ خدا كافران را لعنت كرده و براى آنها آتش فروزانى آماده كرده است».[4]
🔻 و پیمان شکنان را خدا لعن کرده است:«فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً ؛ پس به [سزاى] پيمان شكستنشان لعنتشان كرديم و دلهايشان را سخت گردانيديم».[5]
🔶 سوم: آنچه که مسلم است خدا و پیامبر امتش را به صورت کلی و همگیر نفرین و لعن نکرده است چون اگر این کار را میکرد مثل بقیه امتها عذاب الهی نازل میشد و به جز خوبان همه نابود میشدند ولی این طور نشد.
🔻 بنابراین در امتهای دیگر لعن و نفرین برای عموم امت بود و عده و گروهی خاص که نیکو کار بودند از آن لعن و نفرین استثنا میشدند و نجات پیدا میکردند.
🔻 اما در امت رسول خدا لعن و نفرین برای عموم امت نبود، بلکه برای یک عده و افراد خاص بوده است.
🔻 پس مطالب زیارت عاشورا و لعن و نفرین افراد و گروهی خاص توسط اهل بیت علیهم السلام هم هیچ تضاد و منافاتی با سنت الهی و سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ندارند چون عمومی نیست و فقط برای افراد خاص و گروهی خاص هست.
[1]. مسند احمد بن حنبل، ج 2، ص 212 و 67. المستدرک على الصحیحین، نیشابوری، ج 4، ص 528،
[2]. احزاب، آيه 57.
[3]. هود، آيه 18.
[4]. احزاب، آيه 64.
[5]. مائده، آيه 13.
لینک مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/117
#دانش_آموزی
#پاسخ_به_شبهات
#لعن_نفرین
@Shabaniesaroui
10.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام رضا اصلا بلد نیست به کسی نه بگه...
☑️ببینید با گوش جان بشنوید ماجرای عجیب دوقلوها رو...
🔰اگر اشک هایتان جاری شد، زیارتنامه مختصر امام رضا را بخوانید و هدیه به همه ی پدر و مادرهای آسمانی کنید.💐
@Shabaniesaroui