فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بر عمق هوش مصنوعی مسلط شوید
🔹نماهنگ جدید از بیانات رهبر انقلاب دربارۀ هوش مصنوعی از سال ۹۷ تا دیدار گذشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ، مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ، فَقُلْتُ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اِخْتَلَطَ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اِشْتَبَهَ اَلْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ.
📚وسائل الشیعة، ج ۱۶، ص ۱۷۹
امام رضا (ع): بعضى از كسانى كه ادّعاى دوستى ما را دارند، فتنه شان براى شيعيان ما از دجّال شدیدتر است.
عرض كردم: به چه علّت؟
فرمود: به خاطر دوستىشان با دشمنان ما و دشمنىشان با دوستان ما
هر گاه چنين شود حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق شناخته نشود.
20240904_191418_Default_1725492585.mp3
33.02M
🎵#صوت
🟦 کارگاه آموزشی ویژه فرهنگیان، سرگروهها و مربیان صالحین با موضوع: #ولایتمداری_ایرانیان
🟧 با حضور: جناب آقای دکتر ابوذر یاسری
استاد دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و دبیر انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌#امیرحسین_ثابتی با اینکه منزل شخصی ندارد وام ودیعه مسکن مجلس را نپذیرفت. او را با #عشقی مقایسه کنید که برای خودش و هم سفره ای ها از پول مردم #وام_نجومی به جیب زد.
کار خوب را از هرکس باید گفت و کار بد را از هر کس باید نکوهید
📌#مارتین_ایندیک دستیار یهودی تبار ویژه بیل کلینتون و متخصص غرب آسیا می گوید:«دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید #چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را #سرنگون کرد.»
اگر مسئولان وخواص بفهمند جنگ است و #بی_حجابی آخرین سلاح جنگی براندازی است
اینقدر خواب و متشتت و ناهماهنگ عمل نمی کردند.
مشکل اینست که فعالان بر سر نقشه راه ترسیمی حضرت آقا به تفاهم نرسیدند و نرسیده اند.
#من_میدانم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمانده کل سپاه: ۱۴ کشتی ما را زدند تا نفت ما صادر نشود که اوایل نمیدانستیم چه کسی به کشتیها حمله میکند
متوجه شدیم رژیم صهیونیستی است و ۱۲ کشتی رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دادیم که پس از آن گفتند جنگ کشتیها را متوقف کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار نقدی: انتقام قطعی است هیچ شکی در آن نیست
🔹انتقام قطعی است و بارها گفته شده است و هیچ شکی در آن نیست. در موقع خوبی باید انجام شود تا اثرگذار باشد. به دوستان در اصفهان گفتم گزها را آماده کنند. مردم خبرهای خوبی را از انتقام میشنوند
ژانر حرفهای مبتذل و منشوری برای خوراکسازی شبکههای اجتماعی به شیوه برنامهسازی در فضای تولیدات تلویزیونهای اینترنتی تبدیل شده است.
برنامه گفتوگو محوری که مخاطب چندانی ندارد و حالا مرزهای بیهنجاری فرهنگی را هر روز بیشتر رد میکند.
هدف از مصاحبهها مشخص نیست؛ مجری تنها با حرفهای مهمانان همراهی میکند و هیچ مرز و حدودی برای آن مشخص نشده.
عاقبت نتایج حاصله حرفهای بدون منطق و انحراف اذهن عمومی است.
وقتی ابتذال و حرفهای منشوری جذابیت تعریف شود دیگر چه خروجی میتوان از یک برنامه گفت وگو محور و صندلی به اصطلاح داغ انتظار داشت.
غایت و نهایت این دستکاریهای فرهنگی و انداختن قبح از قباحت تکه فیلمی از مصاحبههای چند ساعتی برای شبکههای مجازی است که مخاطب پایدار و پر و پا قرص نمیسازد و نهایت آن، تماشاگر گذری است که با زور تیترهای اغواگرانه نیم نگاهی به این سکانسها میاندازند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جشن فارغالتحصیلی در یکی از دانشگاه های پاکستان 😱✌️
🔻بینید چطور یه جوان با غیرت مارپیچ سکوت را می شکند و نخبگان را با خود همراه می کند.
🔖شاید وقتی الیزابت نوئل نئومان در سال ۱۹۷۴ با اعتقاد به اینکه:
«تمایل افراد به بیان عقیده خود، تابعی از نحوه درک آنها از افکار عمومی است.»
تئوری مارپیچ سکوت را مطرح می کرد باور نمی کرد این چند کلمه به ظاهر شاعرانه روزی به یکی از پیچیده ترین روش های سرکوب حقیقت در جامعه و رسانه ها تبدیل شود.
✨من و شما هم میتوانیم با فریاد حقیقت انقلاب بسیاری از مارپیچ های سکوت را بشکنیم.
#مارپیچ_سکوت
#عظمت_انقلاب
#مبارزه_با_یاس
#سواد_رسانه_ای
کشتهشدن مسئول میز ایران گروه پکک از سوی ترکیه
🔹سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرد که «صالحه آغ بییک» مسئول ایران گروه تروریستی پ ک ک از سوی این سازمان در سلیمانیه عراق کشته شده است.
🔹بر اساس این گزارش، آغ بییک در منطقه پنجوین سلیمانیه در نزدیکی مرزهای ایران هدف قرار گرفته و کشته شده است.
🔹وی بدلیل اقدامات جنایتکارانه از سوی ترکیه تحت تعقیب بود.
🔹آغ بییک از سال ۱۹۹۳ به عضویت گروه پ ک ک در آمده بود و در نقاط مرزی ایران و عراق مشغول فعالیت بود.
صندوق بینالمللی پول:
ایران از نظر نرخ بیکاری در رتبه ۱۷ جهان قرار گرفته و این شاخص کمتر از ۶ کشور اروپایی و ترکیه است
🟡 شبهه
پنج اقتصاددان برجسته ایرانی ـ اروپایی:
با جدول ونمودار نشون دادن که قیمت بنزین در ایران با احتساب حقوق دریافتی میانگین ۱۱میلیون تومان ۷برابر آمریکا ۵برابر عربستان سعودی ۴برابر انگلیس و ۹برابر کویت
یعنی یه کارگر ایرانی با حقوق روزانه اش فقط میتونه ۳۹لیتر بنزین بخره اما هرآمریکایی با حقوق روزانه اش میتونه۲۷۰لیتر بنزین بخره والی آخر...
🟢 پاسخ
🔹 برای انجام این محاسبه ساده، نیازی نیست 5 اقتصاد دان برجسته ایرانی-اروپایی دست به کار شوند و در نهایت هم ادعای غلطی را مطرح کنند! هرچند اساساً معلوم نیست منبع این ادعا کجاست و این 5 اقتصاددان در کجا نتایج محاسبات خود را منتشر کرده اند؟!
🔴 میانگین قیمت یک گالن بنزین در آمریکا، 3.6 دلار است.
📚 منبع
👈 هر گالن، 3.7 لیتر گنجایش دارد.
✅ بنابراین قیمت هر لیتر بنزین در آمریکا تقریبا 1 دلار است.
🔴 درآمد ماهیانه یک کارگر ساختمانی در آمریکا 2.600 دلار است.
درآمد ماهیانه یک معلم هم در آمریکا 5.000 دلار است.
📚 منبع
👈 پس یک کارگر آمریکایی با حقوق یک ماه خود می تواند 2.600 لیتر بنزین بخرد.
و با حقوق روزانه، 86 لیتر بنزین.
یک معلم هم با حقوق یک ماه خود میتواند 5.000 لیتر بنزین بخرد.
و با حقوق روزانه، 166 لیتر بنزین.
🟢 اما در ایران؛ درآمد ماهیانه یک کارگر ایرانی را اگر طبق آنچه در این ویدئو مطرح میشود، همان 11 میلیون بگیریم، و آن را بر 3.000 تومان(قیمت هر لیتر بنزین) تقسیم کنیم، نتیجه 3.666 میشود. یعنی یک کارگر ایرانی با حقوق یک ماه خود، 3.666 لیتر بنزین میتواند بخرد. و با حقوق روزانه خود، 122 لیتر بنزین.
✅ این محاسبه نشان میدهد ادعای اینکه «بنزین در ایران 7 برابر گرانتر از آمریکاست»، کذب است.
💢 این نحوه محاسبات ساده، به هیچ وجه نمیتواند نمایشگر خوبی از سطح اقتصاد مردم جامعه باشد. اما در اینجا صرفا خواستیم نشان دهیم که این مطالب ادعا شده در ویدئو، غلط و کاذب است.
💬 شبهات و شایعات ۲۰۲۴
◽️ رهبر انبساطی در زمانه ما
✍️ نوشتاری از #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛
🔹 آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است.
➕ منطق او، تحکّم و فرمان و امر و تحمیل نیست، بلکه همراهسازی و استدلالپردازی و اقناع و مباحثه است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع میشنود و خود را در جایگاه مخاطب مستقیم مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که صریح بگوید و شفاف بخواهد و انتقاد کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش....
مقاله کامل👇
8.آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، مترسک بیعمل و عروسکهای خیمهشببازی نساخته است. او به جای قانون، به خود ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از مدار قانون، خارج نکرده و بدعت نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا دیکتاتور اینگونه است؟
9.او بسیار بر فرهنگ و سبک زندگی اصرار میورزد، امّا در پی تحمیل و تحکّم نبوده است. با اینکه حاکم و در قدرت است، امّا به زبان زور و اجبار سخن نگفته و امر و فرمان صادر نکرده است، بلکه همچون یک عالِم دینی، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و استدلال کرده است. او برای اصلاح سبک زندگی، بخشنامههای فاشیستی صادر نکرده و از موضع بالا به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را از جامعه و در کنار جامعه، انگاشته است. او از مردم بوده است نه بر مردم. او تربیت و فهم و اخلاق و گفتگو و تبیین و گفتمانسازی را کنار نزده و تحکّم و تحمیل و زور و خشونت و تعدّی و جبر را حاکم نکرده است. زبان او، زبان استدلال بوده است؛همچون تمام گذشتۀ فکریاش.
آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. منطق او، تحکّم و فرمان و امر و تحمیل نیست، بلکه همراهسازی و استدلالپردازی و اقناع و مباحثه است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع میشنود و خود را در جایگاه مخاطب مستقیم مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که صریح بگوید و شفاف بخواهد و انتقاد کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچچیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای گفتوگوی ساختارنیافته فراهم شده است. گفتههای چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمیشوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانهای میشوند.
10.عدّهای از یک اعتراض جزئی، شعار ساختارشکنانۀ مرگ بر دیکتاتور ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردیدند، امّا او واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب هیجانزدگانِ بازیخورده را از غرضورزانِ بازیساز جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان منتقد و معارض را شعار مرگ بر دیکتاتور ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد.
رهبر انبساطی در زمانه ما
مهدی جمشیدی
1.نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر کرسیِ رهبری تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ مؤیّدی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ اینچنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالیکه دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین برگ برندهای در اختیار نداشتند. آری، او بهدنبال رهبریِ امّت نبود، امّا تقدیر چنین میخواست.
2.آنگاه که به قدرت دست یافت، مخالفان و منتقدانِ پیشین خویش را قلعوقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. اگر در گذشته که رئیسجمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آنهنگام، طریق پدرانه و دوستانه را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با خویش را معیار حقّ و باطل ندانست.
3.او ولیّفقیه است و نائب امام معصوم، امّا هرگز برای خویش، قداست نمیتراشد. مبدأ مشروعیّت است، امّا بر دین و مردم اصرار میورزد و از خویش سخن نمیگوید. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او میتوانست دکّان قداستفروشی بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز بهگونهای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد.
4.او همیشه به قانون، ارجاع داده و قانون را فصلالخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید بدعتهای قانونگریزانه ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمیکند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به اطاعت از قانون میشمارد و معترض نمیشود. او قانون را محترم میانگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمیکند. او برای خویش در برابر قانون، استثناء نمیتراشد و تبصره نمیزند و ویژهخواری نمیکند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است.
5.او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به قدرت متمرکز نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، انباشت قدرت به وجود بیاید و نهادها و قوا، بیقدرت و صوری شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعتهای نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی تفویض و واگذاری برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگیها و … به حضور مؤثّر فراخوانده و قدرت در میان کنشگران متنوّع، توزیع کرده است. ازاینرو، امروز با قدرت توزیعشده و کنشگریهای پخششده مواجه هستیم.
6.او جامعه را نیز بهصورت حداکثری، به مشارکت فراخوانده است و از نظریۀ مردمسالاریِ دینی، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردمسالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردمسالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او مردمسالاریِ انتخاباتی را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر مردمسالاریِ پساانتخاباتی نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ حضور حداکثریِ مردم است، نه گریزان از آن. او مردم را رقیبِ خویش نمیشمارد و نمیخواهد با تنگکردن دامنۀ انتخابها و کنشگریهای مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه مردمیسازی را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد میکند.
7.او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، یک رأی به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را محترم دانسته است و در منطق حکمرانی، دخالت مستقیم و جدّی داده است. او همواره به مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که گزینههای زاویهدار با او به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را ابطال نکرده است. او در برابر این گزینهها، کارشکنی و سنگاندازی نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس اخلاق و در چهارچوب قانون بوده است. آیا دیکتاتور اینگونه است؟ 👇
🔘اولین فردی که تابلوی جمهوری اسلامی را بلند کرد و شهید شد،
🔺یک دختر بود!
🌸🍃محبوبه دانش آشتیانی، هجدهساله، با پاهایی متورم از حضور در راهپیماییهای روزهای گذشته، صبح جمعه ۱۷شهریور۵۷ که از مادرش خداحافظی کرد و رفت تا در تظاهرات شرکت کند.
🥀🤍طی تحقیقاتم، شاهدان گفتند او پلاکارد استقلال آزادی جمهوری اسلامی را بلند کرده بود که گلوله خورد.
⭕️تحلیلگران پشت میز نشین بعد انقلاب میگویند ایده مردم سالاری دینی، هنگامی که امام در نجف بود، در ذهن او وجود نداشت و فقط حکومت اسلامی در ذهن او بود نه جمهوری و بعد از حضور در پاریس و تحت تاثیر فضای جمهوری فرانسه بود که شعار استقلال، آزادی، جمهوریاسلامی شکل گرفت
🥀🤍خب! ۱۷شهریور که هنوز یک ماه به هجرت امامخمینی به پاریس مانده بود! آن دختر،آن پلاکارد استقلال، آزادی، جمهوریاسلامی را از کجا آورده بود؟ خون محبوبه دانش تضمین کرد که ایده جمهوریاسلامی ربطی به جمهوریت فرانسوی و اصلا هر نوع دموکراسی غربی یا شرقی ندارد و ایده درونزای خود انقلاب اسلامی بود
🌸🍃محبوبه شهید در بهشت زهرا،قـطعـه: ۱۴، ردیـف: ۱۹۱، شـماره: ۳۰ آرام گرفته
🥀🤍امروز ساعت ۴عصر برمزار این شهید حاضر خواهم شد و چهل و ششمین سالروز عروجش را گرامی خواهم داشت
🌸🍃این حرف خواهر محبوبه در گوشم طنین میاندازد که خوشا به حالش خوب موقعی رفت و خیلی چیزها را بعد پیروزی انقلاب ندید!
🥀🤍اما من به خواهرش گفتم شهید زندهتر از من و شماست، او بعد انقلاب هم حاضر بود و همان چیزها را دید و بهتر از من و شما هم دید و خون دل خورد و یاری کرد انقلاب بماند
🔺خاصیت شهید همین است
✍️مسعودنوروزی، ارتباط شناس
🔰درباره دوقطبی سازی!
🔸مناقشهای که این روزها بین برخی نیروهای سیاسی و رسانهها درباره موضوع دوقطبی سازی پدید آمده از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ اهمیت دارد چون جامعه از رفتن به سمت دوقطبی ها لطمات زیادی دیده است؛۱۹ ارديبهشت سال۹۵رهبر معظم انقلاب فرمودند"دوقطبی از ضربههای مهلکی است که دشمن بهدنبال آن است". دوقطبی شدن گاه برای منافع و مصالح مردم و نظام آنقدر سرنوشتساز میشود که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ماههای منتهی به انتخابات ریاستجمهوری سال ۹۶ به یکی از عناصر سیاسی فرمودند"با ملاحظه حال مخاطب و اوضاع کشور،چون دوقطبی در کشور ایجاد میشود و دوقطبی برای کشور مضرّ است، من صلاح نمیدانم وارد انتخابات بشوید".
🔸تأکید بر دوقطبی شدن،به معنای ناديده گرفتن سلایق گوناگون و منتفی دانستن نقد که امری طبیعی و گاه لازم به نظر میرسد، نیست. اخیرا که واعظ معروف بر بسته شدن باب دوقطبی سازیهای مخرب تأکید کردند، برخی که خود را مخاطب این بحث دانستند، اعلام کردند که ما غیر از نقد شرایط جاری کشور کاری نکردیم. البته واعظ محترم نیز حتما در پی آن نیستند باب نقد که امری عقلی و ضروری است بسته شود. ناظر به این موضوع، رهبر معظم انقلاب ۸ آذر ۱۴۰۲ فرمودند"از دوقطبیهای کاذب بپرهیزید. آن کسانی که مبانی، اصول، دین، انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلافسلیقهای هم با شما داشته باشند".
🔸در شرایط کنونی یکی از مسائل مهم که میتواند بین آحاد مردم دوقطبی ایجاد کند، نحوه مواجهه با دولت است. از قضا بحث واعظ محترم، معطوف به همین موضوع بود. اما جدای از این، نشانههایی از دوقطبی شدن جامعه در این زمینه نیز در حال آشکار شدن است. بسیار روشن است که ایجاد"دوقطبی موافق و مخالف دولت در میان مردم"خواسته یا ناخواسته، مضرّ و سرشار از تهدید است. رهبر فرزانه انقلاب ۵ اسفند سال ۹۴ فرمودند"در ایران اسلامی یک دوقطبی وجود دارد؛دوقطبی انقلاب و استکبار". همچنین رهبر انقلاب، ۱۴خراد سال ۹۵ فرمودند در همه دولتهایی که بنده بعد از رحلت امام مسئولیّت داشتم، توصیه میکردم ملّت باید با دولت همراه باشد؛ با اینکه دولتها سياستها و جهتگیریهای مختلفی داشتند؛ این البته با انتقاد کردن منافات ندارد.
🔸راز و رمز حمایتهای امروز رهبر معظم انقلاب از دولت چهاردهم نیز بر همان منطق و تجربه پیشین استوار است. اینکه رهبر حکیم انقلاب فرمودند"موفقیت دولت، موفقیت همه ماست". در اینجا "ما" یعنی آحاد مردم و مسئولان کشور. از این منظر به راه انداختن هرگونه اقدام برای دوقطبی سازی موافقین و مخالفان دولت در جامعه-خواسته یا ناخواسته-مضر و مذموم است؛ از سوی دیگر تدارک همراهی ملت با دولت، توأم با نقد عالمانه و دلسوزانه برای تحقق منافع ملی و ایرانِ قوی ضرورت دارد.
#عزیز_غضنفری
خبر پس گرفتن طلای بیت سیاح تلخ بود ولی تلخ تر از آن اینست که عده ای همچنان با آروغ روشنفکرنمایی رژیم فرانسه را مهد آزادی بدانند
🔹حالا معنای آزادی عقیده و بیان در غرب متوجه شدید؟
🔹فهمیدید هر نظام و حتی سازمان برای خودش خطوط قرمزی دارد؟
🔹فهمیدید که در اجرای قانون تعارف ندارند؟
🔹فهمیدید ردصلاحیت در غرب هم هست؟
🔹فهمیدید که یک پارچه مشکی میتواند هویت داشته باشد ؟ پس نگوییم روسری و چادر یه تکه پارچه است و...
🔹فهمیدید که آنچه در رسانه ها بزک میکنند همه واقعیت نیست
بله؛ نمیخواهیم دردها و زخم ها و مشکلات ایران عزیزم را ماله کشی یا توجیه کنم. نمیخواهم پیشرفت های غرب را کتمان کنم ؛ ولی همین قدر که بفهمیم در جنگ شناختی و نوع نگاه به غرب مقهور سحر ساحران رسانه ای شده ایم کافیست.
روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به پزشکیان: اینکه در ترکیب کابینه سهم این و آن را بدهید اسمش وفاق نیست
🔹روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
🔹اگر امروز دچار فقر وفاق ملی هستیم، مشکل از عملکردهای همان سهمیهخواهانی است که به بهانه وفاق ملی هرکدام در تکاپوی به چنگ آوردن بخشی از قدرت هستند. با تبدیل کردن دولت به گوشت قربانی، توقع رسیدن به وفاق ملی، بر هیچ معیاری منطبق نیست به ویژه وقتی شکل دادن به ترکیب وفاق در اختیار دیگران باشد.
🔹 وفاق ملی باید از آباد کردن سفرههای مردم شروع شود. اگر دولت چهاردهم به معیشت مردم برسد، بحران اقتصادی را به شکوفائی اقتصادی تبدیل کند، تورم را مهار کند و رفاه را به زندگی مردم برگرداند، مردم به دولت اعتماد میکنند، به نظام خوشبین میشوند، به دین گرایش بیشتری پیدا میکنند و رفتارشان با همدیگر نیز اصلاح میشود.
📢 نبوی: پزشکیان ابتدا مشکلات اقتصادی را حل کند، رفع حصر بماند برای بعد
🗣 بهزاد نبوی فعال سیاسی اصلاحطلب:
◀️ معتقدم مسائل بسیار مهمی در کشور وجود دارند. مثلا برای برخی طیفهای سیاسی، آزادی و دموکراسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در نقطه مقابل ممکن است برخی طیفهای دیگر به این گزارهها، اهمیتی ندهند. همچنین مسائلی چون حجاب اجباری، موضوع فیلترینگ وبرخی موارد دیگر هم موافقان و مخالفانی دارند! اما اولویتی که باید به عنوان مهمترین اولویت و هدف مسعود پزشکیان مد نظر باشد، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.
◀️ همه طیفها هم روی این ضرورت توافق دارند. هیچ جناحی وجود ندارد که مخالف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد. حتی بخش عمدهای از مردم و طیفهایی که از وضع موجود ناراضیاند، در صورت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، نسبت به حل معضلات دیگر انعطاف بیشتری از خود نشان خواهند داد.
_