📊مرگ حدود ۴۰۰ هزار نفر در دو دهه؛ آمار تصادفات در ایران چه میگویند؟
🔹آمارهای رسمی بیانگر آن است که هر روز حدود ۵۰ نفر در تصادفات رانندگی کشور جان خود را از دست میدهند.
🔹در دو دهه گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در ایران جان خود را بر اثر این حوادث از دست داده و بیش از ۶ میلیون نفر نیز مصدوم شدهاند؛ این ارقام هراسناک، عمق یک فاجعه انسانی را نشان میدهد.
🔹 طبق اعلام پلیس راهور، حدود ۵۱ درصد فوتیهای تصادفات رانندگی در جا میمیرند. ۶ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست میدهند.
🔹 آمار ۱۱ ساله پلیس نشان میدهد حدود ۶۳ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری اول خارج از شهرها رخ میدهند و ۵۱ درصد این تصادفات منجر به فوت میشود.
روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص اخباری پیرامون اجاره یک میلیونی موقوفه ۱۵۰ هکتاری توسط عروس رئیس سازمان اوقاف جوابیه ای منتشر کرد.
سازمان اوقاف در بیانیه آورده است:
روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، بهمنظور تنویر افکار عمومی درخصوص شایعهپراکنی یکی از فعالین فضای مجازی، به اطلاع عموم میرساند که قرارداد متذکرِ ایشان قبل از حضور مسئول فعلی سازمان اوقاف بین یک نفر صاحبنسق که قانوناً صاحبنسق بوده و بین خریدار منعقد شده است.
موقوفهی مذکوره از نوع موقوفات "غیرمتصرفی" است که تولیت خاص دارد و قرارداد مذکورهی ایشان بدون دخالت ریاست سازمان به تأیید تولیتِ موقوفه رسیده است. سازمان اوقاف و امور خیریه در اینگونه موقوفات صرفاً نقش ناظر بر فعالیتهای متولیان ایفا مینماید.
ادارهکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پس از بررسی بدین نتیجه رسیده است که متولی، طبق نظر کارشناسی، پذیرهی انتقال را بهتمامی (به مبلغ ۳۴۰ میلیون تومان) دریافت نموده است و اجارهی سه ساله نیز بر اساس نظر رسمی کارشناس دادگستری تأیید و طبق ضوابط پرداخت شده است.
توجه مردم فهیم را به سند منتشره توسط این فعال فضای مجازی جلب مینماید که سندی رسمی است و قابل ارائه به محاکم قضایی است.
حال، مشخص نیست که این فعال رسانهای چرا انتقال حق نسق بین دو نفر را که در جامعه جاری و ساری است و عمومیت دارد، مثل حق سرقفلی، بدین گونه به سازمان اوقاف نسبت داده است و کافی است مردم فهیم با دید کارشناسانه موارد منتشره ایشان را با سند ارائه شده توسط خود وی تطبیق دهند تا متوجه سلامت نحوهی نظارت سازمان بر قراردادها شوند و متوجه شوند که مسئول محترم سازمان بیدلیل مورد هجمه قرار گرفته است، زیرا که مسئول سازمان هیچگونه رابطه و دخالتی در این قرارداد نداشته و تاکنون تولیت موقوفهی یادشده را ملاقات ننموده است، مانند بقیه موقوفات غیرمتصرفی که حق حفظ العین و افزایش منافع و اجرای نیت صرفاً با تولیت محترم است و نه با سازمان اوقاف. بنابراین، حق شکایت سازمان از این فعال مجازی محفوظ بوده و اقدام خواهد شد.
همچنین، به مردم فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی این اطمینان را میدهیم که در هر سه گزارهی: حفظ موقوفات و افزایش منافع و اجرای امینانهی نیاتِ واقفین محترم، کمیسیونهای تخصصی در سازمان فعال هستند تا بر موقوفات متصرفی ظلم و تعدی روا نشود و نسبت به اجرای نیات اقدامات لازم صورت پذیرد، و در مورد موقوفات غیرمتصرفی که تولیت خاص دارند ادارات تحقیق به وظایف قانونی خودشان عمل نموده و مینمایند.
گفتنی است که وحید اشتری، فعال رسانهای مدعی شده که یکی از بزرگترین موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین، با نام حسینیه امینیها به عروس حجتالاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف کشور واگذار شده است
💥خبر: پیام خاتمی درباره آیتالله منتظری
👈 پیام سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، به نشست علمی نهجالبلاغه و آیتالله منتظری در این نشست قرائت شد. در این پیام آمده است:
🔹عالمان و اندیشمندان و مصلحان خیراندیش در ساحت دین و دنیا کم نبودهاند، از جمله در عالم تشیّع. ادعای من این است که آیتالله العظمی منتظری رضوانالله علیه در اندیشه و انگاره شیعی شخصیتی کمنظیر است. در ایشان ویژگیهای زیر برجستگی دارد:
۱ .جامعنگری؛ در عین حال که شخصیت اندیشگی ایشان شخصیت فقهی است اما در کلام، فلسفه، عرفان (نظری) تفسیر و دیگر شاخهها و شعبههای اندیشگی در عالم اسلام از سرآمدان ژرف اندیشند.
۲ .در ساحت فقه؛ به خصوص با تأثری که از مکتب ممتاز استاد خود آیت الله العظمی بروجردی که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است داشتند، و نوآوریها و ژرف اندیشیهای درخور توجهی دارند.
۳. در عرصه اجتماعی؛ انسانی که درد جامعه را داشته و برای رهایی آن از جهل موجود و عقب ماندگی و به خصوص از استبداد وابسته به استعمار کوشیدند و هزینههای سنگینی نیز از این بابت پرداختند.
۴. تلاش برای روزآمد شدن در درک مشکلات و رفع آنها، در روزگاری که ناکارآمدی و از رمق افتادگی اندیشه دینی به خصوص وجهه شریعتی آن، موجب تردیدهای فراوان و حتی گریز از دین شده است. بهخصوص در دو دهه آخر عمر شریفشان در این باب تلاشهای ارزندهای داشتند؛ و موارد دیگری که از ذکر آن میگذرم که هر یک از این خصوصیات در خور پژوهشها، هماندیشیها و گردهماییهایی است تا بهدرستی شخصیت ممتاز ایشان شناخته و شناسانده شود.
پرونده آیتالله منتظری در وزارت اطلاعات از چه زمانی به عنوان یک مساله ویژه در دستور کار قرار گرفت؟
تا پیش از تشکیل وزارت اطلاعات، «آیتالله منتظری» به عنوان یک کیس امنیتی جدی در دستور کار هیچ یک از دستگاههای اطلاعاتی نبود. سال 1363هم که وزارت اطلاعات تشکیل شد، طبیعتا مجموعه حدود یک سال درگیر نقل و انتقال نیروها و پروندهها و مسائل تشکیلاتی بود. مگر ماموریتهای روتین که به قول معروف آش با جاش منتقل شده بود و کار داشت جلو میرفت. مساله آیتالله منتظری جزو این موضوعات نبود.
تابستان سال 64 بود که آقای ریشهری برخی از دوستان طلبه را دعوت کردند و گفتند من خدمت امام بودم و ایشان من را فقط برای همین موضوع خواستند که بگویند من نگران قم و دفتر آقای منتظری و مسائل حاشیهای این مجموعه مثل مدارس و طیف سیدمهدی هاشمی هستم. شما موظفید این مساله را پیگیری کنید. جالب بود که گزارشهایی به امام رسیده بود که از ناحیه دستگاههای اطلاعاتی نبود. امام این مساله را به عنوان یک ماموریت ویژه از آقای ریشهری مطالبه کرده بودند. آن موقع از سایر نشانهها حدس میزدم که امام مطالب دیگری هم به ایشان گفته باشند و یک ماموریت بزرگی را داده باشند. این صحبت امام وقتی در جمع چندنفر از دوستان وزارت مطرح شد. ما به این نتیجه رسیدیم که امام دنبال یک هدفی است، تحلیل کردیم که مقصود نهایی امام چیست؟ دنبال سیدمهدی و جرائمش است؟ دنبال قم و انحراف در مسائل حوزوی است؟ دنبال پاکسازی بیت و اطرافیان آقای منتظری است؟ چون سال 62 هم در پیامشان به افتتاحیه خبرگان هشدار دادند: «باید بدانید که تبهکاران و جنایتپیشگان بیش از هرکس چشم طمع به شما دوختهاند و با اشخاص نفوذی در بیوت شما با چهرههای صددرصد اسلامی و انقلابی ممکن است خدای ناخواسته فاجعه ببار بیاورند و با یک عمل انحرافی نظام را به انحراف بکشانند و با دست شما به اسلام و جمهوری اسلامی سیلی بزنند. الله الله در انتخاب اصحاب خود، الله الله در تعجیل در تصمیمگیری خصوصا در امور مهمه. و باید بدانید که انسان از اشتباه و خطا مأمون نیست. به مجرد احراز اشتباه و خطا از آن برگردید و اقرار به خطا کنید که آن کمال انسانی است...» و هرکس متوجه میشد مخاطب ایشان کیست، بلکه جز ایشان [آقای منتظری] نیست.
🇮🇷
📝 داستانی عجیب از جوانی که نماز نمیخواند.
🍃🌹🍃
🔻خاطرهای از آیت الله حق شناس از زبان استاد حسینی قمی
🔻می فرمودند: یک وقت یک جوانی از تهران به من نامه نوشت که یک گرفتاری در زندگی دارم. شما دعا کنید گرفتاری من برطرف شود. من رفتم حرم حضرت معصومه دعا کردم ولی شب خواب دیدم این جوان دارد سینه می زند. خدمت آیت الله العظمی بهجت رفتم و گفتم: چنین داستانی است و جوانی به ما التماس دعا گفته و خواب دیدم که سینه می زند. مرحوم آیت الله العظمی بهجت فرمودند: اینکه در خواب سینه می زند نشانه اضطرار است. باز هم شما برایش دعا کنید. دوباره به حرم رفتم و دعا کردم، از یک جایی به ما گفته شد: ما مشکل این را برطرف می کنیم، ولی به او بگویید: این دوباره نماز بخواند و اگر نماز خواندن را شروع نکند دوباره گرفتارش می کنیم!
🔸مرحوم آقای حق شناس فرمود: که نامه نوشتم و گفتم قصه این است. دعای اول و خواب و دعای دوم و این هم آخرش. این جوان نوشته بود: تعجب هستم شما از کجا فهمیدید. پدر و مادر من نمی دانند من نماز نمی خوانم. به من می گویند: نماز بخوان، در اتاق می روم و در راه می بندم و یک والضالین می گویم و پدرم قربان صدقه من می رود!
🔺جوان عزیز! گاهی گرفتاری هایی که در زندگی داریم بخاطر همین چیزهاست. اگر ما گرفتار بودیم الزاماً گرفتاری ما بخاطر ترک یک واجب و انجام یک گناه است و خودمان می توانیم در مورد خودمان قضاوت کنیم.
47.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مستند فرقه های شیطانی
مقاله جمهوری اسلامی ایران؛ قربانی تروریسم مدعیان حقوق بشر.
دکتر رمضان شعبانی سارویی. نشریه هویت.خرداد 1402
https://eitaa.com/Shabaniesarouie👇
🔰 شریعتی مخالف روحانیت نبود! بلکه عمیقا مومن و معتقد به رسالت روحانیت بود!
🔹 شریعتی برخلاف آنچه گفته می شود درباره او و هنوز هم عده ای خیال می کنند، نه فقط ضد روحانی نبود بلکه عمیقا مومن و معتقد به رسالت روحانیت بود،
🔹او می گفت که روحانیت یک ضرورت است، یک نهاد اصیل و عمیق و غیرقابل خدشه است، و اگر کسی با روحانیت مخالفت بکند یقینا از یک آبشخور استعماری تغذیه می شود، این ها اعتقادات او بود در این هیچ شک نکنید این از چیزهایی بود که جز معارف قطعی شریعتی بود
🔹اما درمورد روحانیت او تصورش این بود که روحانیون به رسالتی که روحانیت بر دوش دارد بطور کامل عمل نمی کنند.
🔹مرحوم آل احمد آمد مشهد، یک جلسه مشترکی داشتیم، من بودم، آل احمد بود، مرحوم شریعتی بود و عده ای هم از دوستان مشهدی ما بودند. بحث درباره روحانیون شد، به مناسبت حضور من در جلسه شاید هر کسی یک چیزی می گفت شریعتی یک مقداری انتقاد کرد. مرحوم آل احمد به شریعتی گفت شما چرا (البته با تعبیر حوزه علمیه می گفتند نه روحانیت) از حوزه علمیه اینقدر انتقاد می کنی بیا از روشنفکران خودمان انتقاد کن و مرحوم آل احمد یک دو سه جمله درباره انتقاد و تعرض به روشنفکران گفت، مرحوم دکتر شریعتی پاسخی داد که از آن پاسخ هم می شود درست نقطه نظر او را نسبت به روحانیت و روحانیون فهمید.
او گفت علت اینکه من از روحانیت انتقاد می کنم، از حوزه علمیه انتقاد می کنم این است که ما از حوزه علمیه انتظار و توقع داریم، از روشنفکر جماعت هیچ توقعی نداریم، نهادی که ولادتش در آغوش فرهنگ غربی بوده این چیزی نیست که ما در او انتظار داشته باشیم اما روحانیت یک نهاد اصیلی هست و ما از روحانیت زیاد انتظار داریم و چون آن انتظارات عمل نمی شود به همین دلیل است که انتقاد می کنم.
🔹او معتقد بود که روحانیون به آن رسالت بطور کامل عمل نمی کنند. بر این اعتقاد بود تا سال حدود 51 و نزدیک 52 از آن سال در اثر تماس هایی که دکتر با چهره هایی از روحانیت به خصوص روحانیون جوان گرفت، کلا عقیده اش عوض شد. یعنی ایشان در سال 54 و 55 معتقد بود که اکثریت روحانیت به آن رسالت عمل می کنند و لذا در این اواخر عمر دکتر شریعتی نه فقط معتقد به روحانیت، بلکه معتقد به روحانیون نیز بود و معتقد بود که اکثریت روحانیت در خط عمل به همان رسالتی هستند که بر دوش روحانیت واقعا هست.
🔹البته با روحانیونی که می فهمید که در آن خط نیستند با آنها خوب نبود
🔹و شخصا به امام خمینی بسیار علاقمند و ارادتمند بود.
#حکیم_انقلاب در گفتگو با مجله سروش خرداد 1360
🇮🇷
📝 یه دولتی داشتیم که با ارز ۴۲۰۰ کود انسانی از ترکیه وارد میکرد و الان به این عملکرد ۸ساله اش افتخار میکنه
ولی از منتقدان سرسخت دولتی هست که به آمریکای لاتین کود صادر میکنه تا طلا بگیره ..
🍃🌹🍃
❌ تا همین حد منتقدان با انصافی هستند این آقایون اصلاح طلب 😳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها و #روز_ازدواج تبریک و تهنیت باد.
#ذی_الحجه | #ازدواج_آسان