eitaa logo
🚩شمیـــــــــم یـــــاس
212 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
50 فایل
تحلیلها و فعالیت های رسانه ای در اینجا بارگزاری می شود ارتباط با ادمین @Shamim_yass
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آتش بس شد، اما ... 🔹اسرائیل نتوانست مردم غزه را شکست بدهد. مردمی که کودک شهیدشان را در آغوش داشتند و الحمدلله، می‌گفتند. 🔹 آنان‌که زیر آوارها ماندند، کودکانشان قتل عام شدند، نوزادانشان نفس کم اوردند، پدران و مادرانشان شهید شدند ولی آنها مقاومت کردند، آنها کم نیاوردند از صبر و ایمان و شجاعت... 🔹عاشقانه‌هایشان را بر کفن همسرانشان نوشتند و با او خداحافظی کردند، در حالیکه نوزاد شهیدشان در آغوششان بود، ولی بازهم ماندند. 🔹 آنان حماس را که برآمده از اراده این امت برای ایستادگی در مقابل غاصبان سرزمینشان بود را حمایت کردند وایشان هم انصافا در عوض این حمایت، جانانه جنگیدند وطعم شیرین پیروزی را چشیدند و شکست زورگوی غاصب را اکنون جشن گرفتند. 🔹 این مردم با آفریدن صحنه های زیبایی از شکوه یقین به الله و وعده های راستین او، خیلی از حقایق را برای جهانیان آشکار و فطرتهای پاک را بیدار کردند... ✍مژگان زارع
📝 بخش اول متن سخنرانی دکتر علم‌الهدی در اختتامیه همایش مرجعیت علمی (آبان 1401) 📔 در بحث مرجعیت علمی می‌توان دو سطح را در نظر گرفت: یکی بحث تخصصی و دیگری بحث تمدنی. 🔗 در بحث تخصصی رشته‌ها و تخصص های مختلف در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت بوده و دانشمندان در حال تلاش هستند تا از جایگاه خوبی که هستیم ارتقا پیدا کرده و به جایگاه بهتری برسیم؛ اما موضوع مهمی که قرآن کریم نیز بر آن تأکید دارد، مرجعیت تمدنی، مرجعیت فرهنگی، مرجعیت اجتماعی و مرجعیت راهبری است؛ متاسفانه در این قسمت شرایط خوبی نداریم یعنی دانشمندان و عالمان مرجع اجتماع نیستند و ما با یک بحران مرجعیت اجتماعی روبه‌رو شده ایم. 👨‍🎓 امروزه دانشمندان در کشور ما، که یک کشور اصیل و ریشه‌دار و علم‌دوست می باشد جایگاه رهبری اجتماعی ندارند، بلکه برعکس ستاره‌های فوتبال، سینما و افراد موفق اقتصادی در جایگاه تأثیر گذاری قرار گرفته اند؛ برای نسل جوان امروز بیشتر این گروهها الگو هستند تا عالمان. 🔗 در خصوص مرجعیت تخصصی می توان اظهار داشت حرکتی که در کشور به برکت دانشگاه های خوب شروع شده، حرکت مناسبی است و ان‌شاءالله بهتر هم خواهد شد؛ اما در مرجعیت اجتماعی، یعنی مرجعیت و راهبری نسل جدید و نسل دارای نقش در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، شرایط خوب نیست و باید نگران بود.
📝 بخش دوم متن سخنرانی دکتر علم الهدی در اختتامیه همایش مرجعیت علمی (آبان ۱۴۰۱) 🎤 علم در ایران را می‌توان به دو بخش قبل و بعد از تأسیس دارالفنون تقسیم کرد. 🏣 پیش از تأسیس این مکان، علم در ایران فضیلت و عالم یک فرد متخلق بود؛ فردی که سیروسلوکی داشت و مردم به دور او جمع می‎شدند. یعنی ویژگی‌های شخصیتی عالم، جذب‌کننده بود و لذا مردم به او ارادت پیدا کرده و درخواست راهنمایی داشتند. 📲💻 بعد از تأسیس دارالفنون ما با علم مدرن روبه‌رو شده و به تدریج دانشگاههای مدرن تأسیس شد و علم از یک فضیلت اخلاقی تهی و به یک مزیت اجتماعی تبدیل شد. در این تحول، نگاه اقتصادی - سیاسی به علم پررنگ تر از نگاه اخلاقی شد. 💶 در این نگاه به جای گیرایی منش عالم، بهره‌مندی‌های اقتصادی و توسعه‌ای از او رواج گرفت. در ادامه سکوهایی به عنوان روش تحقیق و تدریس ساخته شد و در آن تحقیق به تکنیک تبدیل شد. تکنیکهایی که بتواند قابل استفاده همگان باشد. 📚 در واقع به مرور از عالم شخصیت‌زدایی شد و بیشتر از خود عالم، سازمانهای علمی مرجعیت پیدا کردند. اعتبار عالم به اعتبار آن سازمانی که او را تایید می‌کرد وابسته شد؛ در واقع تکنوکراسی در علم حاکم شد، تخصص جای فرهیختگی را گرفت؛ حکمت نظری و عملی هر دو به تخصص و فناوری فروکاسته و در نتیجه از عالمان اخلاق‌زدایی شد. 🗃 عالمان کارمندان سازمانهای علمی شدند؛ کارمندانی که در ازای کار، حقوق دریافت می‌کردند و اتفاقا با این نگاه اقتصادی که حاکم شد بسیاری از دانشجویان زمانی که به استادان نگاه کردند، گفتند: ما اگر درس بخوانیم تازه می‌شویم مثل شما، در صورتی که وضع اقتصادی شما از ما بدتر است.
📋 بخش سوم سخنرانی دکتر علم‌الهدی در اختتامیه همایش مرجعیت علمی (آبان1401) 🙋‍♀ امروز در یک کلاس هجده نفره دبیرستان، چهارده نفر در حال انجام فعالیت اقتصادی هستند، با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند و وضعیت اقتصادی‌شان بهتر از خیلی ها می باشد. 🖇 امروزه می توان گفت عالمی از معلمی جدا شده‌ و شور معلمی تقریبا نادیده گرفته شده است. 🔗 شور معلمی منشا هدایت، راهنمایی و تربیت بوده و قصدی بر انتقال تکنولوژی و انتقال اطلاعات ندارد. البته این حرفها به این معنا نیست که همه معلمهای دانشگاه، هم‌اکنون شور معلمی ندارند، اتفاقاً خوشبختانه چون علم اصیل در مرز و بوم ما ریشه دارد بسیاری از معلمهای دانشگاه همچنان در شور معلمی غوطه‌ور هستند، عاشقانه سر کلاس حاضر شده و تدریس می کنند. 🧷 مرجعیت دو طرف دارد؛ یک سو منش عالم است و سوی دیگر درخواست دانشجو و پذیرنده است. 💡امروزه انتظارات نسل جدید از عالمان و معلمان در حال تغییر است و رفته رفته دیگر از آنها پیروی نمی‌کنند. اینان خودشان را پیشرو تلقی می‌کنند. اگر بخواهیم در چنین شرایطی به مرجعیت علمی و عالمانه برگردیم تنها یک راه پیش‌رو داریم و آن احیای علوم انسانی است. 🔖 باید پذیرفت نمی‌توان علوم انسانی را نادیده گرفت و بعد به فکر رهبری جهان و تحولات فرهنگی بود. نمی‌توان انتظار داشت تغییرات تمدنی ایجاد کرد بدون آنکه مرجعیت علمی ایجاد شود.
12.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این شبا حال و هوای خونه‌مون خیلی عجیبه التماست می‌کنم بیشتر بمون علی غریبه 🏴 فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض می‌کنیم. 🥀
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اینک آخرالزمان ‌این بانوی کانادایی بخاطر دیدن صبر و مقاومت مردم غزه با اسلام و قرآن آشنا شده و نهایتا مسلمان شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناو ایرانی "دیلمان" تا دقایقی دیگر به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اینم یه سیدحسن نصرالله در لاهور پاکستان.! 👌 چه خبرشده تو دنیا؟
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بلاگر آمریکایی: 📍بعد از اتفاقات اخیر فهمیدم چیزی به نام آزادی بیان نداریم...
🔴 ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد در ایران: نیروهای حماس موفق شدند سرورهای اطلاعاتی اسرائیل را به داخل غزه بیاورند، در این سرور نام بسیاری از جاسوس‌ها حتی جاسوس‌های داخل جمهوری اسلامی ایران وجود داشت.