فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف اجباری گرفتن از مجرمین در ج.ا.ا و چهره ای خشک و جدید از علی رضوانی
● قسمت8 فیلم نمایش خانگی " سیاهچاله " از فیلم نت درحال پخش است .
ماجرااز این قرار است که جمشید خدابنده(سلطان نفت) با توطئه ، بخاطر فروش صدمیلیون بشکه نفت در زندان به سر می برد...
🌿@shamiime_golenarges
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشبختی یعنی
تو زندگیت امام زمان داری:))
مداحی شهید"حسین معزغلامی"
قابل دانلود از نوا
🌿@shamiime_golenarges
خوآهرمهیچمےدآنستے،👀
خآڪےڪھبرچآدرتمےنشیند،
تشڪروتقدیراستخوآنهآے،
خآڪسترھشدھے🚶🏿♀️،
شھیدآنازتوست؟!
بخآطرحفظحجآبت🖐🏻🖤...!"
•༺┄┄┄┅𑁍┅┄┄┄༻•
@Shamiime_GoleNarges
شنیدینمیگنیهجوون۲۱ساله۷۲قاتلداشته؟!
واییکیازقاتلایشهیدعجمیاناعترافمیکرد
کهوقتیمیپریدمروسینش
صدایشکستندندههاشومیشنیدم
_وقتاییکهحسمیکنمدارمبهگناهکشیدهمیشم
اینصداتوسرمپلیمیشه:))
•༺┄┄┄┅𑁍┅┄┄┄༻•
@Shamiime_GoleNarges
وقتی امام زمان(عج) بیاید چه میشود؟!
ظهور
از مهمترین اهداف قیام حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برپایی حكومت عدل در جامعه بشری و در سراسر گیتی است.
یكی از مسائلی كه در اسلام اهمیت ویژهای دارد بحث عدل و قسط است. خداوند متعال در آیات فراوانی به اهمیت و اجرای عدالت اشاره فرموده است.
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْمیزانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ(1) ما رسولان خود را با دلایلی روشن فرستادیم و با ایشان كتاب (آسمانی) و میزان عدالت نازل كردیم تا مردم قیام به عدالت كنند».
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لا یَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى(2)
ای مۆمنان! همیشه برای خدا قیام كنید؛ و از روی عدالت، گواهی دهید، شما نباید برای عداوت با گروهی، از عدالت منحرف شوید؛ كه مراعات عدالت، به تقوا نزدیك تر است.
با نگاهی كوتاه به تاریخ، مییابیم عدالتی كه قادر متعال برای بشریت، خواستار است، تا كنون به وجود نیامده است.
آمریكا در عراق و افغانستان بزرگ ترین فجایع را مرتكب میشود و اسرائیل جنایات فراوانی را در لبنان و فلسطین انجام میدهد؛ با این همه ظلم و جور، از مجامع بین المللی جز سكوت، هیچ عكس العملی دیده نشده است!
بشر امروز با همة دردها و رنجها كه كشیده است پی به افول تمدن غرب برده است و در انتظار مصلحی جهانی میباشد كه «عدالت» را برای بشریت به ارمغان بیاورد.
عدالتی كه پیامبر اعظم صل الله علیه آله و سلم بشارت آن را دادهاند: «أُبَشِّرُكُمْ بِالْمَهْدِیِّ یُبْعَثُ فِی أُمَّتِی عَلَى اخْتِلَافٍ مِنَ النَّاسِ وَ زَلَازِلَ یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً یَرْضَى عَنْهُ سَاكِنُ السَّمَاءِ وَ سَاكِنُ الْأَرْض».(3)
شما را به مهدی مژده میدهم آنگاه كه مردمان با هم اختلاف یابند و نا امنیها و دل نگرانیها آنان را در برگیرد، بپا میخیزد و عدل را در دنیایی كه از ظلم و جور آكنده گشته میگستراند و اهل آسمان و زمین از او خوشنود میشوند.
عدالت مهدوی از جنبههای گوناگون قابل بررسی میباشد كه در این گفتار به طور مختصر به بعضی نكات اشاره میكنیم:
1- عدالت گستر خود باید عادل باشد.
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انسان كامل و اسوة تقوای الهی خود نمونه كامل عدالت است به گونهای كه عدل یكی از صفات مبارك حضرت شمرده شده است.
2- عدالت مهدوی عدالت فراگیر است، آری در عدالت فرزند زهرا (سلام الله علیها) تبعیضات نژادی، قومی وجود ندارد، حضرت حزب و گروه خاص نمی شناسد، او پرچم عدالت را در سراسر گیتی برخواهد افراشت.
امام صادق علیه السلام میفرماید: «وَ اللَّهِ لَیَدْخُلَنَّ عَلَیْهِمْ عَدْلُهُ جَوْفَ بُیُوتِهِمْ كَمَا یَدْخُلُ الْحَرُّ وَ الْقَرُّ؛ وقتی قائم ما قیام نماید... به خدا قسم «همه از عدل او بهره مند میشوند» و عدالتش داخل خانهها میشود همان طور كه سرما و گرما داخل آن میشود».(4)
عدل
3- عدالت جهانی در پرتو احترام به قانون خواهد بود، او قانون شكنان را اصلاح خواهد كرد و آن زمان سعادت جامعة مهدوی بر اساس قانون اسلام میباشد و هیچ حقی ضایع نمی شود.
امام رضا علیه السلام میفرماید: «... وَضَعَ مِیزَانَ الْعَدْلِ بَیْنَ النَّاسِ فَلَا یَظْلِمُ أَحَدٌ أَحَدا...؛ او میزان عدل را در بین مردم مینهد پس احدی به احدی ظلم نمی كند».(5)
4- عدالت در قضاوت: یكی از مواردی كه بشر امروزی از آن رنج میبرد، عدم اجرای عدالت در قضاوت است، اما در راستای عدل علوی، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف حكم میدهند..
5- با عدل مهدوی مساوات برقرار میگردد: متأسفانه در عصر حاضر منابع و ثروتهای عمومی در اختیار عدهای محدود میباشد و اقتصاد دنیا در دست افرادی خاص قرار گرفته است، اما در حكومت عدل مهدوی مساوات و تقسیم عادلانه محوریت دارد امام باقر علیه السلام میفرماید: «... إِذَا قَامَ قَائِمُ أَهْلِ الْبَیْتِ قَسَّمَ بِالسَّوِیَّةِ وَ عَدَلَ فِی الرَّعِیَّةِ فَمَنْ أَطَاعَهُ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ وَ مَنْ عَصَاهُ فَقَدْ عَصَى اللَّهَ... ؛ هنگامی كه قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام نماید بیت المال را بین مستضعفین و افراد جامعه به طور تساوی و عادلانه تقسیم مینماید و تفاوتی بین افراد نمی گذارد»(6) و امام رضا علیه السلام میفرماید: «فَإِذَا خَرَجَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها وَ وَضَعَ مِیزَانَ الْعَدْلِ بَیْنَ النَّاسِ فَلَا یَظْلِمُ أَحَدٌ...؛ و مینهد میزان عدل را در بین مردم پس احدی به احد ظلم نكند».(7)
6- عدالت در همة زمینهها، آری عدل جهانی مهدی منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف همة زوایای زندگی مۆمنان را در برمیگیرد تا جایی كه حتی در انجام
اعمال عبادی نیز عدالت رعایت میشود قال الصادق علیه السلام : « أَوَّلُ مَا یُظْهِرُ الْقَائِمُ مِنَ الْعَدْلِ أَنْ یُنَادِیَ مُنَادِیهِ أَنْ یُسَلِّمَ صَاحِبُ النَّافِلَةِ لِصَاحِبِ الْفَرِیضَةِ الْحَجَرَ الْأَسْوَدَ وَ الطَّوَافَ بِالْبَیْت».(8)
منادی حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف ندا میدهد: «هر كس نماز فریضه خویش را در كنار حجر الاسود (محل طواف) خوانده است و اكنون میخواهد نماز نافله بخواند، به كناری رود، تا حق كسی پایمال نگردد و هر كس میخواهد نماز فریضه بخواند بیاید و بخواند.
«اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى وَلِیِّ أَمْرِكَ الْقَائِمِ الْمُۆَمِّلِ وَ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَر؛ پروردگارا درود فرست بر ولی امرت كه قیام كننده است و امید مردم و عدل منتظر است».
پی نوشت:
1- سوره حدید/25.
2- سوره مائده/8.
3- بحار الانوار، ج51، ص92.
4- بحارالانوار، ج52، ص362.
5- بحارالانوار، ج52، ص321.
6- بحارالأنوار، ج52، ص350.
7- بحارالأنوار، ج52، ص321.
8- كافی، ج4، ص427.
@shamiime_golenarges
مدیریت پنهان امام غائب
امام زمان
نفس وجود حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) در زمین جدای از هر گونه اقدام و فعالیتی، آثار و برکاتی دارد که با عنوان بعد تکوینی از آن یاد می شود. هم چون وابستگی حیات عالم و انسان ها به آن وجود مقدس و این که امام مجرای فیض الهی است. اما برخی دیگر از نقش آفرینی ها و آثار و برکات امام برخاسته از تدبیر و فعل ایشان است. تدبیر و مدیریت امام از این نظر به معنای سامان دهی، هدایت و به کارگیری امکانات و نیروها بر اساس ارزش های معین برای رسیدن به هدفی مطلوب است.
@shamiime_golenarges
مدیریت امام در جهت تحقق اهدافش
بدیهی است که هدف عالی حضرت مهدی(علیه السلام) ایجاد حکومت عدل توحیدی در سراسر گیتی است. باور این است که امام در جهت تحقق آن آرمان الهی نقش آفرین است و خود نیز تکلیف دارد که زمینه ظهورش را فراهم آورد. غیبت نیز مانعی برای این مهم نمی باشد چرا که به معنای پنهان بودن و در پنهانی کار کردن است و نه بی کاری.
پس تصور نشود که امام در گوشه ای نشسته تا هنگام ظهورش فراهم شود و از خیمه اش به در آید و البته فقط گاهی فردی را شفا دهد و یا گمشده ای را به مقصد رهنمون شود. امور در غیبت تعطیل نمی شود، چون امامت تعطیل بردار نیست، بلکه چه بسا دست امام از جهاتی بازتر شود و به دور از تنگناها و برخی مزاحمت ها، به تدبیر امور و هدایت جریان ها بپردازد. و بسیاری از توطئه ها بر ضد شیعه و مسلمانان و یا جامعه جهانی را خنثی کند و با حفظ شیعیان و دولت شیعی زمینه ساز دولت جهانی عدل باشد.
مدیریتی در جهت اراده و سنن الهی
البته مدیریت حضرت از قواعد و سنت های الهی تخطی نمی کند و خلاف فلسفه غیبت و یا حکمت و مصلحت الهی نمی باشد و اراده ایشان در طول اراده خداوند است. نکته دیگر همچنین آن است که تدبیر و قول آن حضرت منشا برکات و خیر است و کژی ها و ضعف ها را در جریان های مختلف تاریخی و اجتماعی نمی توان به آن حضرت نسبت داد بلکه آن بخش ناشی از بی تدبیری و ناتوانی ما است.
دلایل روایی بر مدیریت پنهان امام
مدیریت و نقش آفرینی امام عصر (عج) به جهت زمینه سازی برای ظهور و تشکیل حکومت عدل جهانی از برخی روایات استفاده می شود:
1. برخی از روایات حضرت مهدی را "صاحب التدبیر" معرفی کرده اند. صاحب تدبیر کسی است که با همه تدبیر ها در هر گوشه عالم و در هر نقطه تاریخ همراهی دارد و آغاز و انجام و پنهان و آشکار آن را می داند.
2. در برخی از روایات نقش امام در عصر غیبت به خورشید "پشت ابر" تشبیه شده است. بنابراین حضرت در ایام غیبت به وظایف امامت خود مشغول است و به ویژه شیعیان را از نور هدایت و سرپرستی خود بهره مند می کند.
3. حضرت مهدی (علیه السلام) در نامه خود به شیخ مفید می فرماید:
«ما به اخبار شما آگاهیم و هیچ چیز از اخبار شما از ما پنهان نمی ماند... ما در رسیدگی و مراعات شما کوتاهی نمی کنیم ... که اگر چنین بود گرفتاری ها و دشواری ها شما را در بر می گرفت و دشمنان شما را نابود می کردند.»
4. حضرت علی (علیه السلام) در بخشی از خطبه 150 نهج البلاغه به صراحت از اقدامات و فعالیت های حضرت مهدی (علیه السلام) سخن می گوید و از مدیریت پنهانی آن حضرت در جوامع انسانی پرده بر می دارد:
«آگاه باشید! آن کس از ما اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله) [حضرت مهدی علیه السلام] که آن فتنه ها را دریابد با چراغ روشنی بخش در آن گام می نهد. و به سیره و روش صالحان (پیامبر و اهل بیت علیه السلام) رفتار می کند. تا در آن فتنه ها گره ها را بگشاید و بردگان (ملت ها و انسان های اسیر و در بند ) را آزاد کند و جمع (گمراهان) را متفرق سازد. و پراکندگان (حق طلب و مستضعف) را هم آهنگ سازد. (او این کارها را) در نهایت پنهانی از مردم (انجام می دهد). آن گونه که پی جویان نشانش را نبینند، هر چند دقت نظر داشته باشند. سپس، در کشاکش آن فتنه ها، گروهی (برای در هم کوبیدن فتنه ها) مهیا می شوند. هم چون مهیا شدن شمشیر به دست آهنگر.»
این عبارات به وضوح نشان می دهد که آماده شدن گروه مهدی یاوران حاصل زحمات و به ثمر نشستن مدیریت پنهان آن حضرت است. چنان چه می فرماید "ثم: سپس" گروهی آماده می شوند، یعنی این آمادگی نتیجه تلاش ها و تدبیر پنهان حضرت و مترتب بر آن است.
ظهور
5. بر اساس برخی روایات حضرت مهدی (علیه السلام) در عصر غیبت در میان مردم و در کوچه ها و راه های غرب و شرق عالم گام می نهد بر اجتماعات مردم وارد می شود و در مراسم حج حضور می یابد.[1]
6. روایاتی که می گوید خداوند به واسطه حضور حضرت بلا را از شیعیان دفع می کند و همچنین روایاتی که می فرماید اگر امام در زمین نباشد خدا پرستیده نمی شود. این هر دو دسته نشان مدیریت و تدبیر ایشان در امور مردم است.[2]
7. حضرت علی (علیه السلام) در خطبه ای می فرماید: «خداوند از دانشمندان پیمان گرفته است که بر شکم بارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند.[3]» آیا با وجود این همه ظلم و ستم پیشگی جهان خواران امام می تواند آرام بنشیند؟
8. هر یک از القاب و نام های حضرت مهدی (علیه السلام) و مجموعه آن ها که از طریق ادعیه و روایات رسیده است گویای مدیریت حضرت و جلوه ای از شئونات مدیریتی ایشان است. مانند: عین الله فی خلقه، ارحم بالرعیه، الغوث، کاشف البلوی، الکهف و...
9. بنابر برخی روایات که در شان اهل بیت آمده است: «همانا در هر نسلی، عادلانی از ما اهل بیت وجود دارند که دین را از تحریف غلو کنندگان و نسبت ناروای باطل گرایان و تاویل نادانان حفظ می کنند.[4]»
آیا این
سه کار مهم در عصر غیبت بدون برنامه ریزی و سازمان دهی مناسب و مدیریتی کارآمد چه آشکار و چه پنهان ممکن است؟
10. جلوه دیگر این دیدگاه در روایات مربوط به مضامینی است که حضرت مهدی (علیه السلام) با دعای خویش شیعیان را حفظ و یاری می کند.[5]
11. بنابر بسیاری از دعاها، حضرت بسان مجاهدی پا در رکاب در میدان کارزار است و با آرایش پیاپی نیرو های خود مبارزه را در عرصه های مختلف و در گستره جهانی رهبری و مدیریت می کند. برخی به اشتباه این دعاها و یا بخش هایی از آن ها را درباره عصر ظهور می دانند. در حالی که هیچ قرینه ای بر این تقیید نیست.[6]
مویدی از میان نقل ها و داستان های تاریخی
از نقل ها و داستان های معتبر فراوانی[7] این نکته به دست می آید که سیره حضرت در عصر غیبت تلاش برای زمینه سازی ظهور است و این خود دلیل دیگری است بر مدیریت و آرایش نیرو توسط حضرت در عصر غیبت. در ادامه از میان نمونه های تاریخی تنها به نقل تاریخی فتوای تحریم تنباکو اشاره می شود.
آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری می نویسد:
در داستان تنباکو مرحوم میرزای شیرازی، فضلای شاگردان خود را شب ها جمع می کرده است و آن ها در موضوع تنباکو بحث می کرده اند و به صورت مکتوبی در می آمده که مرحوم میرزا می برده است به اتاق خود و حاشیه می نوشته است. مطلب به آن جا می رسد که به نظر می آید که جان مرحوم میرزا درباره حکم تحریم در خطر بیفتد. مرحوم فشارکی جدا معتقد بوده است که در برابر این مصلحت مذهبی جان ایشان اهمیتی ندارد. بنابراین مرحوم فشارکی شبی در محضر میرزا اجازه می خواهد و می گوید: «چرا معطلی سید، می ترسی جانت به خطر بیفتد. چه بهتر که بعد از خدمت به اسلام و تربیت علمی عده ای به سعادت شهادت نائل شوی که موجب سعادت شما و افتخار ماست.»
مرحوم میرزا می فرماید: «بلی آقا، من هم همین عقیده را داشتم ولی می خواستم به دست دیگری نوشته شود. و امروز به سرداب مطهر رفتم و این حالت دست داد و نوشتم و فرستادم.[8]»
ضمن این که این فتوا از دو جهت تامل برانگیز است، یکی از نظر ادبیات به کار رفته در متن فتوا (آن جا که می فرماید: استعمال تنباکو در حکم محاربه با امام زمان است) و دیگری از جهت ثمرات و پیامد های فراوان آن به ویژه خنثی سازی نقشه های پشت پرده دشمنان ایران.
مدیریت مستقیم و غیرمستقیم
در خاتمه ناگفته نماندکه مدیریت حضرت به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم اعمال می شود. یکی از موارد مدیریت غیرمستقیم ایشان اصل مترقی ولایت فقیه و انتصاب فقها به عنوان نایبان عام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در عصر غیبت کبری است.
پی نوشت:
[1] . نعمانی، الغیبه، ص 146وص 167، صدوق، کمال الدین، ج2، ص 440
[2] . صدوق، کمال الدین، ص 207 و 441، مجلسی، بحارالانوار، ج 52، ص 92
[3] . نهج البلاغه حضرت امیر، خطبه 3
[4] . اصول کافی، ج1، ص 32
[5] . احنجاج طبرسی، ج2، ص 596
[6] . ر.ک: دعای افتتاح
[7] . برای مطالعه بیشتر ر. ک: فراز هایی از تجلیات امام عصر، ص 54، پا به پای آفتاب، ج 5، ص 171، برداشت هایی از سیره امام خمینی، ج3، ص 158، نجم الثاقب، حکایت 49، در محضر لاهوتیان، ص 340 تا 357، سید محمد صدر، تاریخ الغیبه الکبری، ص 133، میر مهر، ص 243تا 245
[8] . آیت الله شیخ مرتضی حائری، سرّ دلبران
@shamiime_golenarges
حقوق اقلیت ها در حکومت مهدوی
ظهور
عقیده به «منجی اعظم» و «مهدی موعود» یک عقیده عمومی و مشترک است و اختصاص به یک قوم و یک ملت و یک دین خاص ندارد. در ادیان و مذاهب گوناگون که در جهان حکومت می کنند؛ عموما ظهور او را خبر داده اند. ولی در اسلام, به خصوص در مذهب شیعه این موضوع, بسیار عمیق تر و وسیع تر و جدی تر عنوان شده است؛ به نحوی که در مذهب شیعه, اعتقاد به ظهور مهدی (عجل الله فرجه الشریف) در ردیف اعتقاد به وقوع قیامت و تکذیب و تصدیقش در ردیف تکذیب و تصدیق پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. [1]
@shamiime_golenarges
یهود و نصارا در دولت مهدوی
در خصوص سرنوشت یهود و مسیحی ها در حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف), دو دسته روایت و حدیث وجود دارد:
الف) همگی در زیر چتر اسلام:
در بعضی از آیات قرآن آمده که یهود و مسیحی ها تا روز قیامت باقی خواهند بود. که مضمون آنان بدین شرح است: «ما از نصاری پیمان گرفتیم و آنان, پیمان شکنی کردند و ما هم دشمنی را تا قیامت در بینشان انداختیم و ...». [ر.ک: المائده/64: « وَ مِنَ الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصارى أَخَذْنا میثاقَهُمْ فَنَسُوا حَظًّا مِمَّا ذُكِّرُوا بِهِ فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ وَ سَوْفَ یُنَبِّئُهُمُ اللَّهُ بِما كانُوا یَصْنَعُون»]
این قبیل از آیات دلالت بر وجود «یهود و نصاری» تا قیامت دارند. و در روایات نیز آمده است که ابوبصیر طی سوالات گوناگون از امام صادق علیه السلام پرسید: «امام زمان با اهل ذمه چه خواهد کرد؟ امام فرمود: مانند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با آنان پیمان می بندد, آنان هم با کمال خضوع با دست خودشان جزیه می پردازند». [2]
امام باقر علیه السلام نیز در این باره می فرماید: «وقتی که قائم اهل بیت قیام کرد, تورات و سایر کتاب های آسمانی را از غاری که در انطاکیه واقع شده, استخراج می نماید, بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و بین اهل زبور با زبور و بین اهل قرآن با قرآن قضاوت خواهد کرد». [3]
بنابراین در حکومت جهانی حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف), حقوق تمام اقلیت ها به طور کامل مراعات خواهد شد, اهل کتاب و کسانی که شبهه کتاب دارند, خواهند توانست با انعقاد پیمان «ذمه» و کسب تابعیت, در قلمرو حکومت اسلامی آزادانه زندگی کنند و از حقوق و انسانی خود بهره مند گردند.
بدین ترتیب «اهل ذمه» در دولت مهدی از نظر قضائی کاملا آزاد خواهند بود, در منازعات و اختلافات مخصوص خود خواهند توانست به دادگاه های خود مراجعه کنند و اگر خودشان دادگاه ویژه نداشته باشند و یا با افراد مسلمان اختلاف و نزاعی پیدا کردند با کمال اطمینان به حاکم مسلمین مراجعه نمایند. و از این روایت استفاده می شود که حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف) به هنگام قضاوت میان اقلیت های مذهبی با کتاب های خودشان قضاوت خواهد کرد. و همین خوشرفتاری و مسالمت مسلمانان با اقلیت های مذهبی در دولت مهدی, سبب خواهد شد که اقلیتهای مذهبی به خصوص یهود و نصاری تا پایان, در جهان خواهند ماند. [4]
ب) جنگ تا پیروزی بر ادیان:
در مقابل این آیات و روایات, احادیث و روایات مخالف دیگری نیز وجود دارند, که دلالت دارد که دولت حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف), غیر از مسلمانان احدی روی زمین باقی نخواهد ماند و آن حضرت دین اسلام را به اهل کتاب عرضه می دارد, اگر قبول کنند, محفوظ مانده و اگر مخالفت کنند, کشته خواهند شد. [5] از امام محمد باقر علیه السلام نقل نموده اند که ایشان فرمودند: «خداوند متعال شرق و غرب عالم را به روی او می گشاید و آنقدر جنگ می کند که جز دین محمد صلی الله علیه و آله و سلم چیزی باقی نمی ماند». [6]
از آنجایی که این روایت و روایات از این دست, علاوه بر ضعف سند, مخالف قرآن و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اصول مسلم اسلام است, لذا از درجه اعتبار ساقط می باشد.
ندای توحید بر بام جهان
بنابراین اقلیت های مذهبی در عصر حضرت مهدی(عجل الله فرجه الشریف) باقی خواهند ماند و شرایط «ذمه» را خواهند پذیرفت و تحت الحمایه حکومت اسلامی آزادانه زندگی خواهند کرد. اما دولتهای باطل همه سقوط می کنند و همه قدرت و حکومت جهان به دست مسلمانان می افتد و دین اسلام بر تمام ادیان غالب می گردد و بانگ توحید از همه جا بلند می شود. [7]
پی نوشت:
1. داود الهامی/ علی اکبر مهدی پور, او خواهد آمد, قم, نشر مرتضی, چاپ هشتم, ص42
2. مجلسى، محمد باقر, بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، بیروت, مۆسسة الوفاء، 1404ه, ج52, ص376, ح177
3. النعمانى, محمد بن ابراهیم، الغیبة، تهران، مكتبة الصدوق، 1397ق, ص237, ح26 و نیز: مجلسى، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار, پیشین, ج51, ص29, ح2
4. داود الهامی/ علی اکبر مهدی پور, او خواهد آمد, پیشین, صص155-156
5. ر.ک: طسوجی, محمد حسین, مهدی (عج) معجزه جاودان, قم, لاهیجی, چاپ اول, 1382ش, صص151و152 ؛ داود الهامی/ علی اکبر مهدی پور, او خواهد آمد, پیشین, ص157
6. مجلسى، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، پیشین, ج52, ص390
7. داود الهامی/ علی اکبر مهدی پور, او خواهد آمد, پیشین, ص157
@shamiime_golenarges
الهی
هیچ قلبی بدون شهادت از کارنیفتد
#پروفایل
🌿@shamiime_golenarges
میگفت؛ موقع صحبت با نامحرم از پشت بالشتونم سردتر باشید ...
#داش_ابرام
🌿@shamiime_golenarges
پسراولگفٺ:
مادر ، اجازههستبرمجبهھ!؟
گفت: بروعزیزم رفٺووالفجرمقدماتےشهیدشد!
⟦شهیداحمدتلخابی<🇮🇷>
پسردومگفٺ :
مادرداداشڪهرفٺمنهمبرم!؟
گفت:بروعزیزم :)
رفٺوعملیاتخیبرشهیدشد!
⟦شهیدابوالقاسمتلخابی<🖤>
همسرشگفت:
حاجخانمبچههارفتند،ماهمبریمتفنگ
بچههارویزمیننمونھ . .
رفٺوعملیاتوالفجر۸شهیدشد!
⟦شهیدعلیتلخابی<💔>
مادربهخداگفٺ:
همهدنیامروقبولکردی،خودمروهم
قبولکن:)
رفٺودرحجخونینشهیدشد!:))
⟦شهیدکبریتلخابی<✋🏾>
#الهه
•༺┄┄┄┅𑁍┅┄┄┄༻•
@Shamiime_GoleNarges
◖🌿🔏◗
•
•
-بزرگیمیگفت:
معشوقِیکیباش،محبوبِهمه . . . !
اونمعشوقیکهتورومحبوبهمهمیکنه
کیمیتونهباشه؛جزخـُدا . . .🖤🌿
•
•
#الهه
•༺┄┄┄┅𑁍┅┄┄┄༻•
@Shamiime_GoleNarges
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
※ زشته آدم اینقدر قربون صدقه خانمش نمیره که !
※ مرد اینقدر ذلیل نمیشه که، همش تو آشپزخونه ورِ دل خانومشه !
❌ این لوس بازیا چیه؟
#استادشجاعی
🌿@shamiime_golenarges
🌼🌼🌼
🌸🌸
🌺
اعمال ذی الحجه ✨
روز اوّل: روز بسيار مباركى است و در آن چند عمل وارد است.
1️⃣: روزه كه ثواب روزه هشتاد ماه را دارد.
2️⃣: خواندن نماز حضرت_فاطمه عليها السّلام، روايت شده:
اين نماز چهارركعت است با دوسلام، مانند نماز امير المؤمنين عليه السّلام كه در هر ركعت:
🔅سوره « حمد» يك《1》 مرتبه و
🔅سوره توحيد پنجاه《50》 مرتبه خوانده میشود
و پس از سلام تسبيحات آن حضرت را گفته، سپس بخواند:
سُبْحَانَ ذِي الْعِزِّ الشَّامِخِ الْمُنِيفِ سُبْحَانَ ذِي الْجَلالِ الْبَاذِخِ الْعَظِيمِ سُبْحَانَ ذِي الْمُلْكِ الْفَاخِرِ الْقَدِيمِ سُبْحَانَ مَنْ يَرَى أَثَرَ النَّمْلَةِ فِي الصَّفَا سُبْحَانَ مَنْ يَرَى وَقْعَ الطَّيْرِ فِي الْهَوَاءِ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَكَذَا وَ لا هَكَذَا غَيْرُه
ُ
3️⃣: دوركعت_نماز نيم ساعت پيش از رسيدن آفتاب به هنگام ظهر بخواند، در هر ركعت:
🔅سوره «حمد» يك《1》 مرتبه
🔅و هر يك از «توحيد» و «آية الكرسى» و «قدر» را ده《10》 مرتبه بخواند.
4️⃣: هركه از ستمگرى وحشت دارد، در اين روز بگويد:
✨{{حَسْبِي حَسْبِي حَسْبِي مِنْ سُؤَالِي عِلْمُكَ بِحَالِي}} ✨
🌿@shamiime_golenarges
#ذی_الحجه
#ازدواج
ࢪوشَنْ تَرینْ تَلٰاقے آیینِہ و آبْ،
دَࢪ آوٰازهآ؎ࢪوشنْ شَہرزِمزِمہ مےشَودْ؛
و َدو بهآࢪ، توأمٰانْ۔۔۔۔
دَࢪفَصلے ڱمْ شُدھ دَࢪتآریخ،
أزࢪٰاه مےࢪسَندْو بٰاهَم پِیونْدمےخُوࢪند.
سٰالࢪوز اِزدوآجِ حَضࢪتِ ؏لے ﷺ و زَهـراۜ مُبٰاࢪڪ بآد۔۔۔♡♡♡
🍀@shamiime_golenarges
سال روز ازدواج مولا علی( ع )و حضرت زهرا (س)
بر حیدر و روح پر فتوحش صلوات
بر فاطمه و تخت جلوسش صلوات
امروز روز ازدواج زهرا و علی است
بر چهره داماد و عروسش صلوات
#ذی_الحجه
🌼@shamiime_golenarges
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز ازدواج آسمانی💍آقا امیرالمومنین ع وخانم حضرت زهرا س جانمون مبارک باشه✨
🌿@shamiime_golenarges