eitaa logo
《 شَمیمِ گُلِ نَرْگِسْ 》
199 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
89 فایل
ما نسل ظهوریم اگر برخیزیم ⁦(: کپی :با ذکر صلوات برای سلامتی آقا امام زمان🌷 ناشناسمون: https://harfeto.timefriend.net/16886772574430
مشاهده در ایتا
دانلود
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیغام کربلا به نجف برد جبرئیل یا مرتضی علی پسری داشتی چه شد 🏴 @Shamime_GolleNarges
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دستش که به آب خورد یاد وصیت پدرش افتاد... "کنارش بمان" مظلوم تر از او نیست چنان سراسیمه بازگشت؛ که دست هایش را جا گذاشت...! *یاابلفضل العباس ˹@shamime_golenarges
▪️فرا رسیدن تاسوعای حسینی بر عموم حسینیان تسلیت و تعزیت باد... @shamime_golenarges ˼
اللهم بحق اباعبدالله الحسین عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/Shamime_GolleNarges
اللهم بحق اباعبدالله الحسین عجل لولیک الفرج https://eitaa.com/Shamime_GolleNarges
جهان پس از ظهور موعود آخرالزمان ظهور امیرالمۆمنین علیه‏السلام در روز غدیر خطبه‏ای خواندند و ضمن آن فرمودند: «دنیا پس از سرکشی به سوی ما (خاندان وحی) باز می‏گردد، هم‎چون شتر سرکش به سوی فرزندش.» (1) حضرت امام محمد باقر علیه السّلام در تأویل آیه‏ (لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ‏)(2) یعنى خداوند او (امام زمان) را بر همه ادیان غالب مى‏گرداند، هر چند مشركین نخواهند؛ فرمودند: «هیچ كس نمى‏ماند جز این كه اقرار به خاتمیت محمد صلّى اللَّه علیه و آله مى‏كند.»(3) همراهی طبیعت امام حسن علیه‏السلام: «زمین روئیدنى خود را ظاهر و آسمان‏ بركاتش را نازل ساخته و تمام گنج‏هاى خود را براى او آشكار مى‏سازد.»(4) امیرالمۆمنین علیه‏السلام: «اگر قائم‏ ما قیام كند، آسمان باران‏ خود را فرو می‏ریزد و زمین نباتات خود را بیرون می‏دهد، و كینه‏ها از دل بندگان خدا زایل مى‏شود، و درندگان و حیوانات‏ با هم ساخته، از یكدیگر رم نمى‏كنند.»(5) رفاه اجتماعی سید بن طاووس در کتاب خود می‏گوید که در صحف ادریس نبی یافتم: «برکات از آسمان و زمین فرو می‏ریزد که زمین با گیاهان و سبزه‏ی خود نزهت می‏گیرد و میوه‏های خود و بوهای خوش را بیرون می‏دهد ... رأفت و ترّحم را در دل آن‏ها جای می‏دهم، به طوری که مواسات و برادری میان آن‏ها برقرار گردد، و آنچه دارند به طور مساوی میان خود قسمت کنند. فقرا بی‏نیاز می‏شوند و کسی بر دیگری برتری ندارد. بزرگ بر کوچک ترّحم می‏کند و کوچک بزرگ را احترام می‏کند؛ همه به دین حقّ متدیّن می‏شوند و طبق دستورات آن رفتار می‏کنند ...»(6) رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم: «خدا گنج های زمین و معادن آن را برای ایشان (امام زمان علیه‏السلام) آشکار می‏کند.»(7) امام صادق علیه‏السلام: «چون قائم علیه‏السلام ما قیام کند مردم از نور خورشید بی‏نیاز گردند ... زمین گنج های خود را آشکار می‏کند، به طوری که مردم آنها را روی سطح زمین می‏بینند؛ مردی از شما فرد مستمندی را می‏جوید که به او انفاق کند ولی کسی را پیدا نمی‏کند که آن مال را از او بگیرد زیرا مردم به آنچه از فضل خدا ارزانی می‏کند، بی‏نیاز شده‏اند.»(8) برقراری عدالت امام باقر علیه‏السلام: «آن حضرت، بین اهل تورات با تورات؛ بین اهل انجیل با انجیل؛ بین اهل زبور با زبور و بین اهل قرآن با قرآن قضاوت می‏نماید.»(9) امام صادق علیه‏السلام: «به خدا سوگند، عدالت او در خانه هایشان وارد می‏شود، هم‏چنان که گرما و سرما داخل می‏گردد.»(10) زوال امراض بدنی امام صادق علیه‏السلام: «هرگاه قائم قیام کند،خداوند عزّوجلّ از هر مۆمنی بیماری را برطرف می‏کند، و دوباره نیروی او را به او باز می‏گرداند.»(11) تکامل عقول و گسترش علم امام صادق علیه‏السلام: «علم، بیست و هفت حرف است. تمامِ آنچه پیغمبران آورده اند، دو حرف است و مردم تاکنون بیش از آن دو حرف را ندانسته اند. پس زمانی که قائم علیه‏السلام قیام می کند، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می آورد و آن را در میان مردم منتشر می سازد و آن دو حرف را هم به آنها ضمیمه می نماید، تا آن که بیست و هفت حرف (علم) را منتشر می کند.»(12) حضرت باقر علیه‏السلام: «هرگاه قائم قیام نمود، دست خود را روی سر مردم می گذارد، و بدان وسیله عقل های آنان جمع می شود، و اخلاقشان کامل می‏گردد.»(13) پی نوشت: 1) نهج البلاغه/ حکمت 209 2) توبه/ 33 3) مهدى موعود ( ترجمه جلد 51 بحار الأنوار)/ ص1122 4) طبرسى، احمد بن على، الإحتجاج / ترجمه جعفرى، چاپ: اول، 1381 ش. 5) مهدی موعود (ترجمه جلد 51 بحار الأنوار)/ ص 1110 6) بحار الانوار/ ج 52/ ص 384 7) تفسیر نورالثقلین/ ج 3/ ص 294 ( ذیل آیه 83 تا 89 سوره ی کهف ) 8) بحار الانوار/ ج 52/ ص 337 9) غیبت نعمانی/ ترجمه ی غفاری/ ص 335 10) همان/ ص 297 11) بحارالانوار/ ج 52/ ص 364 12) همان/ ص 336 13) همان/ ج 67/ ص 350/ ح 54 https://eitaa.com/Shamime_GolleNarges
پیش نیاز های حکومت جهانی!! ظهور در اسلام، به ویژه در مكتب تشیع، توجه به آینده و تشكیل حكومت واحد جهانى بر اساس قسط و عدل تحت رهبرى امام معصوم، جایگاه خاصى دارد. در این رابطه، سخنان بسیارى از رسول گرامى اسلامى (صلى‏الله علیه‏و آله‏وسلم) و ائمه اطهار ( علیهم‏السلام) صادر شده است. این مسئله، در تاریخ اسلام، به نام «مهدویت‏» مطرح شده است و انتظار فرج، با زندگى آنان عجین گشته است و آنان دائم، در انتظار روزى نشسته‏اند كه آن رجل الهى و مصلح كل، یعنى حضرت حجت‏بن الحسن امام محمد مهدى (عجل‏الله‏تعالى‏فرجه‏الشریف) ظاهر گشته و آن حكومت واحد عدل جهانى را تشكیل دهد تا بشر به آرزوى دیرینه‏ى خود برسد و زندگى سعادت‏مند و فارغ از هر نوع ظلم و ستم و دغدغه‏ى خاطر را ببیند . تشکیل این نوع از حکومت نیاز به زمینه سازی در دارد از این رو با مراجعه به احادیث، می توان شرایط تحقق این چنین حکومت همراه با تمدن عظیم انسانی را، به شرح زیر بیان کرد: آمادگی جهانیان (نخستین شرط ظهور امام و پی ریزی چنین دولتی)، آمادگی جهانیان برای پذیرش چنین حکومتی، است. گذشت زمان و به بن بست رسیدن بشر در بسیاری از مشکلات، و یاس و نومیدی انسان از سازمان ها و تشکیلات مادی، جامعه انسانی را برای پذیرش آن، آماده می سازد، و یکی از نشانه های یاس و نومیدی انسان، از چاره جویی سازمان های مادی، همان است که در روایات اسلامی بطور متواتر وارد شده که پیش از ظهور امام، روی زمین را جور و ستم فرا می گیرد و فشار ظلم و تعدی، آن چنان بر دوش انسانها سنگینی می کند که بشر را برای پذیرش انقلاب دیگر، انقلابی عمیق و بنیادی آماده می سازد. عملا می فهمد که دوران چاره سازی برنامه های مادی به پایان رسیده و بن بست، جز به یک نیروی غیبی شکسته نخواهد شد. تکامل خرد و اندیشه انسانی پی ریزی یک حکومت واحد جهانی، و برقراری حکومت عدل و داد در کلیه شئون، به زور سر نیزه، و آتش توپ و تانک، امکان پذیر نیست، هر چند هر نوع حکومتی، بی نیاز از قوه و قدرت نمی باشد، اما در عین حال، تنها قدرت و قوه اجرایی نیرومند قادر بر قلع فساد، و گسترش عدل و داد، نیست، بلکه باید جامعه انسانی از نظر عقل و خرد، و دانش و بینش به پایه ای برسد که طبعا خواهان برقراری حکومت حق و قانون و طرد و نابودی ظلم و طغیان گردد. و این چنین حالتی جز در پرتو تکامل فرهنگ انسانی، امکان پذیر نمی باشد و بسیاری از مشکلات در عصر ظهور امام علیه السلام از این طریق حل خواهد شد. و ما نمونه این نوع فرهنگ و تعقل را به گونه ای پیش از انقلاب اسلامی ایران و پس از آن تا مدتی مشاهده کردیم و دیدیم که چگونه تمام طبقات برای برچیده شدن نظام ستم شاهی همکاری و همیاری عجیبی از خود نشان دادند و خود حافظ نظم و برقرار کننده حکومت حق و حقیقت بودند. امام باقر علیه السلام بر این عنصر از عناصر پدید آورنده حکومت جهانی امام علیه السلام در حدیثی تصریح کرده و می فرماید: آن گاه که قائم ما قیام کرد، خداوند دست رحمت و قدرت او را بر سر بندگان می گذارد، به وسیله او خرد و اندیشه های انسانی به تکامل می رسد. (کافی ج 1 ص 25 طبع جدید) ظلم و ستم، تعدی به حقوق الهی و مردمی، زائیده جهل و نادانی، و دور افتادگی انسان از فرهنگ اصیل انسانی است، و همچنین جهل و نادانی مانع از ساختن زیر دریایی و یا سفاین فضایی و آن گاه پیاده شدن بشر در قمر نیست، فرهنگ انسانی، یک فرهنگ تمام عیار است که بخشی از آن را صنعت و اختراع تشکیل می دهد، در حالی که ابعاد دیگر آن مربوط به شناخت خود و جامعه و شناخت موقعیت خود در جهان می باشد و این چنین شناختی جز در پرتو تکامل عقول و اندیشه ها، میسر نمی گردد و در این موضع انسان آن چنان وارسته از خود خواهی و خود محوری می گردد، که عشق به کمال و حقیقت را بالاترین کمال می داند و تجاوز به حقوق انسان ها را نشانه ذلت و عجز و پستی می شمارد. رسانه تکامل صنایع حکومت واحد جهانی بدون تکامل صنعت، بالاخص بدون وسیله ارتباط جمعی امکان پذیر نیست، زیرا حکومتی که می خواهد ندای الهی را به اقصی ترین نقاط جهان برساند، همه مردم جهان را از پیام خود آگاه سازد، نمی تواند جدا از تکامل صنایع و وسایل ارتباط جمعی صورت پذیرد، حاکم الهی که باید پیام خدا را در یک شب به سراسر جهان ابلاغ کند و وظیفه مردم را در برابر حوادث و رویدادها روشن نماید، باید از وسایل تندرو، و دستگاههای گزارشگر قوی و نیرومندی، برخوردار باشد و اگر در دوره های گذشته رجال آسمانی بر تشکیل چنین حکومتی توفیق نیافته اند مقداری از آن، معلول فقدان وسایلی بود که ابزار تحقق حکومت جهانی است. امام صادق علیه السلام در حدیثی به این نوع از تکامل تصریح کرده است و می فرماید: آن گاه که قائم علیه السلام ما قیام کند، خداوند بر قدرت شنوائی و بینائی شیعیان، گسترش می بخشد، فاصله میان آنها و قائم علیه السلام را از میان بر می دارد، امام با آنان سخن می گوید و آنان سخنان
امام را می شنوند و او را در جایگاه خود می بینند.( منتخب الاثر ص 483 نقل از روضه الکافی) ارتش انقلابی جهانی هیچ حکومتی هر چه الهی و آسمانی باشد، بی نیاز از یک قدرت اجرایی نمی باشد، در حکومت حضرت مهدی علیه السلام که به صورت واحد جهانی برقرار می گردد به نیروهای فعال و سازنده و ارتش انقلاب جهانی، نیاز مبرمی است که در راه هدف از همه چیز بگذرند و در نتیجه شجاع تر از شیر و برنده تر از شمشیر باشند. اگر در برخی از روایات شماره آنان سیصد و سیزده نفر و در برخی دیگر دوازده هزار نفر و احیانا پانزده هزار نفر معین شده است، هدف اشاره به سران آن ارتش انقلابی است که تحت فرمان امام انجام وظیفه می کنند. حكومت واحد جهانى امام محمدمهدى (عجل‏الله‏تعالى‏فرجه‏الشریف) در حقیت، پاسخى است‏ به نگرانى بشر از آینده‏ى خود. شیعیان، آینده‏ى روشنى را براى زندگى انسان پیش بینى مى‏كنند و امید به زندگى در قالب «انتظار فرج‏» به زندگى شیعیان، معنا و گرمى مى‏بخشد. یك شیعه، هیچ گاه از آینده‏ى خود نگران نیست، چنان‏كه اكثر متدینان به ادیان نیز نگران نیستند و آینده‏ى بشر را تحت لواى مصلح كل، روشن مى‏بینند، ولى آموزه‏هاى شیعى این امتیاز را دارد كه از روشنى و وضوح فراوان برخوردار است. https://eitaa.com/Shamime_GolleNarges