■ توحید تشیع ■
ستاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه دوازدهم | 12 دیماه 1400 ~ 29 دقیقه | 9 مگابایت ــــــــــ
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیستوششم؛
«اسبابِ کَسبِ عزتِ الهی»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه دوازدهم | دقیقه بیستوچهارم
~ 4 دقیقه | 10 مگابایت
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1388
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
■ توحید تشیع ■
بیستوششم؛ «اسبابِ کَسبِ عزتِ الهی» حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی رمضانیه 1401 برگرفته از سلسل
سخت است؛
اما عزتمندی خداوندی،
در پسِ آن در انتظار اهل ایمان است.
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه چهاردهم | 10 بهمنماه 1400 ~ 32 دقیقه | 9 مگابایت ـــــــ
27_Makarem14-04341032_عرض تقصیر در پیشگاه خدا.mp3
5.36M
بیستوهفتم؛
«عرض تقصیر در پیشگاه خدا»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه چهاردهم | دقیقه چهارم
~ 5 دقیقه | 5 مگابایت
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1394
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
نکاتی از مواعظ استاد #مؤیدی
در ویدیوکلیپ «عرض تقصیر در پیشگاه خدا»
یکم؛
انسان هر قدر عمل صالح و کار نیک میکند، باید خود را در پیشگاه خداوند متعال مقصر بداند. مؤمن اینگونه است! او همواره نگران است که آیا خدای دانا به آشکار و نهان، اعمال را پذیرفت یا خیر؟! آیا اعمال از عُجب ریا، خودبینی و خودخواهی پاک یا بدان آلوده بود؟ اصل این نگرانی، طبق فرمایش قرآن کریم، امری پسندیده است. چرا که در نهایت، انسان به ملاقات پرودگار رفته و ریز و درشت، پیدا و پنهان و حتی نیّتها و انگیزهها هم عیان میشود.
دوم؛
انسان با رسیدن به چنین جهانبینی و درکی، از هر گونه کِبر فاصله میگیرد. زیرا با در نظر گرفتن خدا و آنچه در آخرت پیش رو دارد، دیگر خود را نخواهد دید. این، آغاز رهایی از خودبینی، خودپسندی و خودپرستی است. اما اگر این جهانبینی در انسان شامل نگیرد، از آنجا که او فطرتاً کمالخواه است، این مقصد را در خود جستوجو کرده و در نهایت، خودخواه و خودبرتربین میگردد.
سوم؛
حد و تعریف «کِبر» طبق مثال امام معصوم علیهالسلام، آن است که انسان علاقهمند است تا همه او را در حالی ببینند که با یک خیر دنیوی (مثل لباسی زیبا) که از آن برخوردار گشته، همراه باشد. به بیان دیگر، مردم او را با داراییهایش، ثروتش، علمش، جاه و مقامش و دیگر برخورداریهایش ببینید. این یعنی، خود را دیدن و خدا را ندیدن!
چهارم؛
انسان وقتی خود را ــ مستقل و بدون در نظر گرفتنِ مبدأ و مقصد ــ میبینید، خودبرتربین خواهد شد. این رذیله هم با اسباب مادی (انواع برخورداریها) خود را ابراز میکند.
پنجم؛
اگر نور خدابینی در انسان محقق و در طول عمْر پیوسته تقویت گردد، در ولایت حجت کبرای الهی که همان ولایت الهی است، وارد خواهد شد. طلوع این حقیقت در وجود، سبب میشود تا رذائل (کبر، غرور، عُجب، ریاکاری، حرص، حسد و ...) سوخته و همه از میان بروند؛ چرا که همه در خودبینی و خودخواهی ریشه دوانیدهاند.
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1394
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1392
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه چهاردهم | 10 بهمنماه 1400 ~ 32 دقیقه | 9 مگابایت ـــــــ
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیستوهفتم؛
«عرض تقصیر در پیشگاه خدا»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه چهاردهم | دقیقه چهارم
~ 6 دقیقه | 14 مگابایت
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1392
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
■ توحید تشیع ■
بیستوهفتم؛ «عرض تقصیر در پیشگاه خدا» حجتالاسلاموالمسلمین استاد #مؤیدی رمضانیه 1401 برگرفته از سل
استاد مؤیدی در این قسمت از رمضانیه، درباره لایههای ناپیدای خودبینی نکاتی را فرمودهاند ...
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه چهاردهم | 10 بهمنماه 1400 ~ 32 دقیقه | 9 مگابایت ـــــــ
28_Makarem14-11091601_مراقبت از قلب سلیم.mp3
4.51M
بیستوهشتم؛
«مراقبت از قلب سلیم»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه چهاردهم | دقیقه یازدهم
~ 5 دقیقه | 4 مگابایت
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1397
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
نکاتی از مواعظ استاد #مؤیدی
در ویدیوکلیپ «مراقبت از قلب سلیم»
یکم؛
باید با قلبی سلیم به محضر و ملاقات الهی شتافت. از این رو، لازم است تا در معاشرتها و ارتباطها با دیگران این موضوع مورد ملاحظه قرار گیرد.
دوم؛
برخی دلها تاریک و بیروشنایی است. برخی، هر چند اهل ایماناند، اما همواره در دنیاخواهی و هوسهای مادی غرقند. ارتباط با اینان سبب بیشتر شدن تاریکیهای قلبی است.
سوم؛
برخی دلها از هیچ ایمانی برخوردار نیستند؛ گویا ایمانشان سوخته و از بین رفته است. چرا که از مرز رِیب و وسوسه عبور و در وادی کفر و الحاد سقوط کردهاند. هر چند در ظاهر مسلمان و حتی شیعه به شمار میآیند، اما در باطن، جهنمی دارند که شعلههای آن زبانه میکِشد. بیاعتقادی به خدا و معاد و نیز تمایل به این که دین، ساخته اذهان و افکار افراد است، در حقیقت، زبانه شعلههای همان جهنم است.
چهارم؛
ارتباط با افراد از آنجا که در سرنوشت انسان مؤثر است، اهمیت دارد. این ارتباط ــ چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی ــ باید تحت دقیقترین مراقبتها باشد. گاه برخی از خود در فضای واقعی بهترین مراقبتها را میکنند، اما در فضای مجازی دچار شکست و زیان میشوند.
پنجم؛
در فضای مجازی، شیطان به صورتهای مختلف در حال دامافکنی است. آیا رواست آن که هنوز در شناخت این دامها هیچ نمیداند، خود را به آن بسپارد؟ این در حالی است که تولیدکنندگان محتواهای شیطانی (شبهات دینی، اکاذیب، مستهجن و ...) برای جلب و هضم مخاطب گامهای کارشناسیشدهای طراحی کردهاند.
ششم؛
گاهی ایمان در دل شخص بهسبب تأثیرپذیری از یکی از همین محتواهای شیطانی، برای همیشه از دل رخت بر بسته و هرگز باز نمیگردد.
هفتم؛
با توجه به اهمیت ویژه حیات ابدی، بهجاست که انسان برای آن که سعادت زندگی اخروی (ارتباط با خدا، قرآن و اهلبیت علیهمالسلام) خود را تضمین کند، در طول حیات مادی خود با انواع محرومیتها و گرفتاریها روبهرو باشد.
هشتم؛
کودکان تنها از اسباببازیها و تفریحهای کودکانه لذت میبرند؛ و نه بیشتر! در حالی که با بالاتر رفتن سن، مفاهیم جدیدی را درک میکند که معانی قبلی را بهکلی دگرگون میسازد؛ مثل فعال شدن غریزه جنسی یا توان درک لذتهای مالی! در کودکصفتی بسیاری از افراد، همین بس که مانند بچگان زندگی میکنند. آیا آنان نمیدانند چه حقایقی در انتظار آنهاست؟
نُهم؛
اگر انسان جز دنیا نبیند و نفهمد، حتی اگر جزو فرهیختهترین سطوح جامعه و از دانشمندان و صاحبنظران باشد، در مکتب انبیا و در اندیشه قرآن، کودکی «اُمّی» بیش نخواهد بود.
دهم؛
انسان در ذات خود لذتجوست؛ اما آنچه اهمیت دارد، منبع دریافت لذتهاست. بسیاری دچار خطا شده و در دنیا و در مظاهر آن، در پی یافتن پاسخی برای این نیاز ذاتی خود هستند. این، خود دلیلی بر دچار شدن به خطاهای بعدی و بیشتر است.
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1399
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1397
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
12.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیستوهشتم؛
«مراقبت از قلب سلیم»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه چهاردهم | دقیقه یازدهم
~ 5 دقیقه | 12 مگابایت
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1397
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
■ توحید تشیع ■
استاد #مؤیدی شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه پانزدهم | 16 بهمنماه 1400 ~ 20 دقیقه | 6 مگابایت ـــــــ
29_Makarem15-12501722_راه کجاست؛ چاه کجاست؟.mp3
4.23M
بیستونُهم؛
«راه کجاست؛ چاه کجاست؟»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه پانزدهم | دقیقه دوازدهم
~ 4 دقیقه | 4 مگابایت
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1403
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
نکاتی از مواعظ استاد #مؤیدی
در ویدیوکلیپ «راه کجاست؛ چاه کجاست؟»
یکم؛
«صراط مستقیم»، راه حجت کبرای الهی، امام عصر علیهالسلام است. ارزش این عالَم که به صدفی میماند، به مروارید گرانقدر نهان در آن (انسان کامل، امام زمان علیهالسلام) است.
دوم؛
قرآن کریم، صراط مستقیم را راه انبیا، صدیقان، شهدا و صالحان که در راه حجت کبرای خداوندی خلاصه است، بر میشمارد. چرا که پس از رسول گرامی اسلام صلیاللهعلیهوآله، قُربیافتهترین نفْسِ نورانی به مقام نوری ختمی (پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآله) امام خواهد بود.
سوم؛
انسانها طبق آیه پایانی سوره حمد، سه گروه هستند. گروه نخست، افرادی هستند که با انبیای الهی و اهلبیت علیهمالسلام، خوبان و پاکان همراه و همقدم شدهاند. گروه دوم، افرادی هستند که در غلیظترین حجابهای خودبینی قرار گرفته و هرگز خدا را نمیبینند؛ بهگونهای که دیگر نهتنها برای ایمان قلب گشاده و صدر شرحیافتهای ندارند، بلکه برای کفر اینچنین آماده و مشتاق شدهاند. اینان، هر چند در تعداد بسیار نادرند، اما مورد غصب الهی هستند. گروه سوم هم گروهی هستند که نه جزو اینند و نه آن. هر چند راه گم کردهاند، اما با مواجهه با حق آن را پذیرفته و در پیشگاه آن تسلیم میشوند.
چهارم؛
لطف الهی به واسطه توجه امام زمان علیهالسلام بر فطرت همه انسانها (مسلمان یا غیر مسلمان)، بر همگان سایه افکنده است. ظرفیت فطری، هر قدر در هر فردی ایجاد شود، از سوی خداوند منان، مورد عنایت و هدایت قرار میگیرد.
پنجم؛
انسان در ارتباط با گروه سوم، نباید به احساس برتربینی اجازه جولان دهد. هرگز نباید خود را از دیگران برتر دانست. چنانکه امام سجاد علیهالسلام هر چند در مقام امامت ساکن است، اما در مناجات با پرودگار، خود را کمترینِ کمترینها میخوانَد؛ «وَ أَنَا بَعْدُ أَقَلُّ الْأَقَلِّینَ وَ أَذَلُّ الْأَذَلِّینَ وَ مِثْلُ الذَّرَّهٔ أَوْ دُونَهَا»!
نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1403
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1401
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیستونُهم؛
«راه کجاست؛ چاه کجاست؟»
حجتالاسلاموالمسلمین
استاد #مؤیدی
رمضانیه 1401
برگرفته از سلسلهجلسات
شرح دعای مکارمالأخلاق
جلسه پانزدهم | دقیقه دوازدهم
~ 4 دقیقه | 11 مگابایت
نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1401
——————
با «توحید تشیّع» همراه باشید؛
@ShiaTowhid
تلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر
ـ #مکارم_الاخلاق #رمضانیه