هدایت شده از روشنا
🔰 هدیه و عیدی ارباب رجوع به کارمندان
❓هدایایی که بعضی از افراد یا شرکت ها به کارمندان دولت در زمان عید نوروز به عنوان عیدی می دهند و هیچ گونه توقّعی در برابر پرداخت آن ندارند، چه حکمی دارد؟
🔹 هدیه در محیط کار و از جانب ارباب رجوع، یکی از خطرناک ترین چیزها است، و هر چه بیشتر از آن اجتناب کنید، به صرفه دنیا و آخرت شما، خواهد بود. فقط در یک صورت، دریافت آن جایز است و آن، این است که هدیه دهنده، با اصرار زیاد و با امتناع مأمور از قبول، بالآخره به نحوی آن را اهداء کند. آن هم بعد از انجام کار و بدون مذاکره و حتّی توقّع قبلی.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
هدایت شده از روشنا
رسانههای آمریکایی: حمله به حصارهای کنگره عمدی بوده است
🔹رسانهها اعلام کردند که بایدن در پی وقوع این حادثه، با تیم امنیت ملی نشستی برگزار خواهد کرد.
🔹منابع خبری آمریکایی گفتهاند که به نظر میرسد حادثه حمله به حصارهای کنگره و زیر گرفتن دو افسر پلیس متعمدانه بوده است.
🔹فاکسنیوز نیز خبر داد که فرد حمله کننده پس از زیر گرفتن افسران پلیس با در دست داشتن چاقو از خودرو خارج شد و پس از آن به سوی مهاجم تیراندازی شده است.
🔺دموکراسی آمریکایی هر چه بیشتر به غرب وحشی شبیه تر میشه
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
هدایت شده از معیار
16.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌸
🍀
💢 کلیپ/ #ایران_قوی
✅ موضوع: اراده مردم تعیین کننده انتخابات است
🎙کارشناس سیاسی: دکتر قاسم حبیب زاده
🍃🌻🍃
🌐 در چهار دهه گذشته پیش از هر انتخاباتی با بوق های تبلیغاتی علیه نظام اسلامی و انتخابات که:
1️⃣ رای مردم اثر ندارد و هر کسی را نظام انتخاب کرد، همان فرد انتخاب می شود‼️
2️⃣ انتخابات دو مرحله ای است، اول خودشان انتخاب می کنند، بعد ما مردم انتخاب می کنیم‼️
3️⃣ مرحله شعارسازی " بنویسید فلانی، بخوانید دیگری را " ‼️
هجمه وارد می کنند.
💯 در ادوار گذشته مردم از میان نامزدهای مختلف، به آن کسی که اراده کردند، رای دادند و انتخاب کردند. در واقع اراده مردم در انتخابات تعیین کننده است.
💢نامزدهاي مطرح شده در انتخابات؛ شعارها، روش ها و سابقه عملکردی متفاوتی دارند.
💠نتیجه:
🔻اگر انتخاب ما درست و براساس اولویتها باشد، از دولت انتخابی رضایت داریم.
🔺اما اگر در انتخاب اشتباه و اولویت ها را جابجا تعیین کرده باشیم، از دولتی که انتخاب کردیم ممکن است گلایه هایی وجود داشته باشد.
#روشنگری
#معیار
#ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍀
🇮🇷🌸
هدایت شده از روشنا
⭕️نگاهی به تکنیکهای رسانهای جریانات مختلف سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰
🔻«ترس» و «مظلومنمایی» دو تکنیک پرکاربرد در عرصۀ عملیات روانی هستند. روشهایی که به دفعات در سالهای اخیر توسط برخی جریانات سیاسی کشور برای همراه کردن مردم با آنها استفاده شده است. ارعاب مردم از سایهه جنگ، تحریم یا ... برخی از مواردی بوده که گروهی از جریانات سیاسی با تمسک به آنها، سبد رأی خود را گسترش دادهاند.
🔻دوگانه سازیهای مانند «گزینه ما و مردم» و «گزینه حاکمیت» غلط است.
🔻دوگانه «فیلترینگ فضای مجازی ـ آزادی بیقاعده فضای مجازی» رأی ساز است.
🔻یکی از تاکتیکهای پرکاربرد «شخص ستیزی» است. رسانهها در این روش فرد یا گروه را ذیل گفتمان یا برچسب خاصی قرار میدهند تا مخاطب از برنامه وی غافل شود. صفت ناپسندی را به فرد نسبت میدهند، سپس هر صحبتی که وی بکند، ناخودآگاه آن برچسب به ذهن مخاطب متبادر میشود.
🔻نکته حائز اهمیت این است که مخاطب هوشمند باید بداند و بپذیرد که ترند شدن یک هشتگ لزوما به معنای در اکثریت بودن محتوای آن نیست، چراکه رباتها، سازمانیها و کاربران تقلبی نیز امکان ترند کردن هشتگها را دارند. دلیل اهمیت هشتگها، میل افراد برای قرار گرفتن در اکثریت و گرفتار نشدن در مارپیچ سکوت است اگر فریب جنگ هشتگها را بخوریم امکان دارد که سالها درگیر تبعات آن در فضای حقیقی جامعه باشیم!
🔻روایتها تلاش میکنند تا افکار عمومی دچار واگیری هیجانی شوند. مخاطب هرگاه احساس کرد که در حال کنش هیجانی است، میبایست تأمل بیشتری در رفتار خود کند.
🔻عرصه انتخابات ایجاب میکند تا نامزدها با فریاد زدن و بلند صحبت کردن مخاطب را مجذوب صحبتهای خود کنند بنابراین آنها در حال انجام فعالیت معمول خود است، هرچند که این رویه صحیح نیست، اما در بستر تبلیغات سیاسی یا «پروپاگاندا» میگنجد، مردم باید تلاش کنند تا تشخیص دهند که آن فرد در حال طرح مساله اصلی کشور است یا برای جلب نظر آنها مسئله سازی نادرست میکند.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
هدایت شده از روشنا
🔺سبقت تلویزیون از نمایش خانگی/ تلویزیون برنده نوروز ۱۴۰۰
▫️شبکه نمایش خانگی برای نخستینبار برای نوروز ۱۴۰۰ ویژهبرنامههای مختلفی تدارک دیده بود و با اطلاعرسانی این ویژهبرنامهها پیشبینی میشد این آثار بتوانند مخاطبان بسیاری را جذب کنند که بر اساس آمارهای اعلام شده این پیشبینیها درست از آب در نیامد.
▫️هیچ کدام از پروژههای گرانقیمت این روزهای شبکه نمایش خانگی مانند «دراکولا»ی مهران مدیری و «مردم معمولی» رامبد جوان در قسمتهای ابتدایی نتوانستند رضایتبخش ظاهر شوند. آنچنان که میتوان گفت ضعیفترین قسمت «نونخ۳» از این سریالها قویتر بود.
▫️«شبهای مافیا» نیز در سری جدید خود میزبان هنرمندان و چهرههای سرشناسی بود که در چند گروه به رقابت پرداختند اما این برنامه آنطور که باید نتوانست انتظارات را برآورده کند.
▫️علاوه بر آن، شبکه نمایش خانگی مسابقه «هفتخان» را پخش کرد به امید آنکه همانند «برنده باش» به برنامهای پرمخاطب بدل شود اما تا به اینجای کار به یک درصد موفقیت «برنده باش» در دیده شدن هم دست پیدا نکرده است و خبری از مخاطبان میلیونی نیست.
▫️رسانه ملی اما طبق رسم هر ساله ویژهبرنامههای مختلفی برای نوروز ۱۴۰۰ تدارک دید و بهرغم سختیها، در میان این ویژهبرنامهها تنوع قابل قبولی دیده شد. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ نصاب بیننده و رضایت از سریالها و ویژهبرنامههای تحویل سال در سالهای گذشته شکسته شد.
▫️فصل سوم سریال «نونخ» تا اینجا پرمخاطبترین سریال نوروز این سالها بوده و در هفته اول نوروز از پرمخاطبترین فصل «پایتخت» نیز پیشی گرفته است؛ درحالیکه به جهت هزینه و استفاده از چهرهها اصلا با «پایتخت» قابل مقایسه نیست و با استفاده از تیم حرفهای اما نهچندان نامآشنای خود توانست به موفقیتی کمنظیر برای تلویزیون تبدیل شود.
▫️فصل دوم «گاندو» نیز دارای مخاطب بالای ۵۰ درصد است و تاکنون بالاترین نصاب بیننده و رضایت در سریالهای پلیسی و امنیتی را به نام خود ثبت کرده است.
▫️همچنین نظرسنجی صداوسیما حکایت از رشد بیش از ۲ برابری مخاطبان ویژهبرنامه تحویل سال شبکه ۳ سیما نسبت به سال گذشته دارد که آن را در صدر ویژهبرنامههای تحویل سال جدید قرار داد.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir