اول کاری کرد
یادم بیاد هنوز قلب دارم.
بعد کاری کرد
یادم بیاد چقدر بده که هنوز قلب دارم.
- حمید سلیمی
«کیف حال القطعة التي علی یسار صدرك…!؟»
حال اون تکه ای که در سمت چپ سینه ات هست چطوره!؟
اگر نتوانم با تو قهوه بنوشم
کافهها به چه کار میآیند؟
و اگر نتوانم بیهدف با تو پرسه بزنم
خیابانها به چه کار میآیند؟
و اگر نتوانم بیهراس نامت را در گلو بگردانم
کلمات به چه کار میآیند؟
و اگر نتوانم فریاد بزنم دوستت دارم
دهانم به چه کار میآید؟
- سعاد الصباح
تو تنها درخت زیبای پر شکوفهای هستی
که من برای حفظ آرامش خود،
به وجودِ آن پناه میبـرم
و هیچگاه، هیچکس
آرامـشِ این درخت را غیر از من نخواهد فهمید...
- ابوالفضل برات زاده