«کیف حال القطعة التي علی یسار صدرك…!؟»
حال اون تکه ای که در سمت چپ سینه ات هست چطوره!؟
اگر نتوانم با تو قهوه بنوشم
کافهها به چه کار میآیند؟
و اگر نتوانم بیهدف با تو پرسه بزنم
خیابانها به چه کار میآیند؟
و اگر نتوانم بیهراس نامت را در گلو بگردانم
کلمات به چه کار میآیند؟
و اگر نتوانم فریاد بزنم دوستت دارم
دهانم به چه کار میآید؟
- سعاد الصباح
تو تنها درخت زیبای پر شکوفهای هستی
که من برای حفظ آرامش خود،
به وجودِ آن پناه میبـرم
و هیچگاه، هیچکس
آرامـشِ این درخت را غیر از من نخواهد فهمید...
- ابوالفضل برات زاده
همه شب سجده بر آرم که بیایی تو به خوابم
و در آن خواب بمیرم که تو آیی و بمانی ..!
- شهریار
تو فراموشی ِ دل
از همه غمهایِ جهانی
تو بمانی
همه غم های جهان خواب و خیالند ...
ـ معصومه صابر